کد خبر: ۱۱۷۶۴۴
زمان انتشار: ۱۲:۴۰     ۱۴ اسفند ۱۳۹۱
فضای اقتصادی در داخل کشور طوری است که دشمنان در داخل و خارج تحرکاتی را انجام خواهند داد،که مطلوب نظام جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود،و هدف این است که آرامش انتخاباتی را در جامعه بهم بزنند.

598 به نقل از سرویس سیاسی بی باک، وزیر اطلاعات نسبت به سوء استفاده‌های اقتصادی احتمالی در رابطه با برگزاری انتخابات‌های ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در سال 92 هشدار داد.

در این راستا بی باک به سراغ نمایندگان ملت رفت و دراین باره نظرات آنان را جویا شد.


سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس : برخی ها اطلاعات رانتی در اقتصاد دارند
محمد علی اسفنانی سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس در مورد سوء استفاده های اقتصادی در انتخابات در گفتگو با بی باک اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری سال 92 ازحساسیت های ویژه ای برخوردار است، و حرکاتی که در ماه های اخیر صورت گرفته مانند کمیاب شدن برخی کالا ها و افزایش قیمت برخی کالا ها، همه این ها مسائلی است که یک جهت خاص و طراحی شده ای را دنبال می کند، برخی ها از این مسائل پیش آمده سوء استفاده خواهند کرد و مشکلات اقتصادی بیشتری برای مردم به وجود خواهند آورد.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان تاکید کرد: برخی ها که اطلاعات رانتی در اقتصاد دارند کسانی هستند که فقط به سود خود فکر می کنند و به خاطر حساسیتی که مسئله انتخابات دارد، بسیار بهره خواهند برد.

اسفنانی خاطر نشان کرد: فضای اقتصادی در داخل کشور طوری است که دشمنان در داخل و خارج تحرکاتی را انجام خواهند داد، که مطلوب نظام جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود و هدف این است که آرامش انتخاباتی را در جامعه برهم بزنند.

وی افزود: درخواست و انتظار از مردم این است که با وجود تحریم ها و مشکلات اقتصادی که آن را تحمل می کنند و برخی کالاهای مورد نیاز اساسی مردم کمیاب و گران شده است که همه این ها می تواند مبنایی باشد برای کسانی که از مردم سوء استفاده کنند، و آنها را نسبت به اتنخابات بد بین کنند، هوشیاری خود را حفظ کنند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس تصریح کرد: مواردی که ممکن است دولت را در عرضه خدمات دچار مشکل کند و توزیع عادلانه کالا را از بین ببرد مانند خرید بیش از نیاز کالاها، پرهیز کنند که این یکی از بهترین راه های کنترل سوء استفاده اقتصادی در زمینه انتخابات خواهد بود.

اسفنانی تصریح کرد: آنچه که مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی مطرح کردند یکی از مصادیق بارز آن این است که آنچه که جزء ضروریات است تهیه شود، با استناد به اقتصاد مقاومتی می توان جلوی سوء استفاده اقتصادی در انتخابات را گرفت.

وی در ادامه بیان داشت: ممکن است برخی شایعات در زمان تبلیغات انتخاباتی صورت گیرد که کالایی گران و یا نایاب خواهد شد و مردم با توجه به جو حاکم، کالاها را بیش از حد خریداری و انبار کنند.

اسفنانی در پاسخ به این سوال که برخورد قضایی با افرادی که با سوء استفاده از اقتصاد، انتخابات را تحت الشعاع قرار خواهند داد چه خواهد بود؟ گفت: باید دید روش اخلالگران چه خواهد بود اگر روش مجرمانه باشد به طور یقین برخورد قضایی خواهد شد، اگر روش غیرمجرمانه باشد اما باعث آسیب به جامعه باشد باید جلوگیری شود در این جا وظیفه قوای نظارتی بسیار با اهمیت خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: نظر وزیر اطلاعات بیشتر اصلاح طلبان است
احمد بخشایش اردستانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در گفتگو با بی با ک در این باره اظهار داشت: تجربه انتخابات 88 نشان داد، که دشمن از مسائل داخلی بسیار سوء استفاده کرد، در حال حاضر هم احتمال دارد که مباحث پیش آمده اقتصادی و گرانی ها و تورم که نارضایتی مردم را به دنبال داشت، دشمن از این نارضایتی استفاده کند و در این راستا تلاش خواهد کرد با جنگ تبلیغاتی القا کند که شرکت در انتخابات تاثیری در بهبود شرایط نخواهد داشت، پس طبیعی است که حرکت دشمن در زمینه اقتصادی مورد رصد وزارت اطلاعات باشد.

نماینده مردم اردستان در مجلس افزود: عده ای از رقبا تلاش خواهند کرد وضعیت اقتصادی موجود در کشور را کاملا سیاه جلوه دهند، و تبلیغ کنند و برای جمع آوری رای بیشتراعلام کنند که ما می توانیم اقتصاد را در مسیر مثبت حرکت دهیم، به نظر، مد نظر وزیر اطلاعات بیشتر اصلاح طلبان باشند، که جناح اصلاح طلب اعلام

کند که دولت فعلی قادر به اداره دولت نیست، و با رای آوردن اصلاح طلبان وضعیت اقتصادی مطلوب خواهد شد.

وی در پایان بیان داشت: درست است که دولت در بروز مشکلات اقتصادی، نقش داشته است، و این باعث خواهد شد که هم رقبای انتخاباتی و هم دشمنان خارجی از این مسئله سوء استفاده کنند، در نهایت این مردم هستند که باید هوشیار و بصیر باشند.


سید محمد حسن میر محمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این زمینه در گفتگو با بی باک تاکید کرد: در بحث اقتصاد هرجایی که رانتی وجود داشته باشد، مشکلاتی را به وجود خواهد آورد که یکی از آنها می تواند بخش انتخابات باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: سواستفاده برخی کاندیداها از موقعیت شغلی خود
محمد علی مددی دیگر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز به خبرنگار بی باک گفت: برخی مسئولانی که در نظر دارند در آینده کاندیدای ریاست جمهوری باشند ممکن است فرصت اقتصادی در اختیار داشته باشند

و از موقعیت شغلی خود سوء استفاده تبلیغاتی کنند، که وزیر محترم اطلاعات نسبت به آن هشدار داد.

نماینده مردم میانه افزود: منابع خبری و اطلاعاتی باید هشدار دهند و چهار چوبی تعیین کنند که اگر مسئولی بخواهد از بیت المال و فرصت های اقتصادی سوء استفاده کند، با آنها برخورد خواهد شد که وزیر اطلاعات هم به درستی هشدار داد.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها