کد خبر: ۱۱۸۹۸۱
زمان انتشار: ۱۱:۴۲     ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
به گزارش خبرنگار بین‌الملل "ندای‌انقلاب"، پایگاه تحلیلی «وترنز تودی»، در مقاله‌اي به قلم «استفان لندمن» نویسنده و پژوهشگر آمریکایی مي‌نويسد: «شكنجه» سياست رسمي اسرائيل است كه از ديرباز رواج داشته است. اين موضوع در درد و رنج فلسطيني‎ها به خوبي ديده مي‌شود. همه ساله هزاران نفر مورد وحشي‌گري و رفتار غير انساني قرار مي‌گيرند. زخم‌هاي جسمي و روحي مردم گواه اين مدعاست.

* قساوت اسرائيلي

«عرفات جرادت»، آخرين قرباني است كه براساس نتايج كالبد شكافي در اثر شكنجه جان سپرده است. بر روي قسمت‌هاي فوقاني بدن وي، خون‎مردگي، تاول و جاي زخم ديده مي‌شود و شكستگي‌هايي در استخوان‌هاي گردن، دنده، ستون فقرات، دست‌ها و پاها قابل مشاهده است. در ابتدا مقامات اسرائيل مرگ وي را در نتيجه نارسايي قلبي عنوان كردند.

در ۲۸ فوريه، روزنامه اسرائيلي «هاآرتص» نوشت: «براساس نتايج كالبدشناسي، يك فلسطيني در زندان به علت نارسايي قلبي جان سپرد». وزير بهداشت اسرائيل نيز اين موضوع را تاييد كرد. به گفته مقامات پزشكي قانوني، علت مرگ «جرادت» نامشخص است. دكتر «يهودا هيس»، رئيس آسيب‌شناسي اين تشريح را بر عهده داشت و «آرون آفك»، رئيس وزارت بهداشت اسرائيل بر آن نظارت مي‌كرد.

به گفته دكتر «صابر علول»، دستيار رئيس آسيب‌شناسي كه به هنگام تشريح در محل حضور داشت: «بر روي بدن جرادت نشانه‌هاي واضحي از شكنجه ديده مي‌شود. بازجويان «شاباک» آنقدر وي را شكنجه كردند تا بميرد. در هنگام ارتكاب جرم، مچشان را گرفتيم. با اين حال آن‎ها خود را بي‌گناه دانستند. دروغ و فريب، سياست اسرائيل را تشكيل مي‌دهد. دروغ و فريب در تمامي جنايات اسرائيل ديده مي‌شود.

*ادعاي عجيب مقامات بهداشت اسرائيل

جرادت به هنگام دستگيري، شرايط جسمي خوبي داشت با اين حال، دو روز پس از دستگيري جان سپرد. اسرائيل مسئول مرگ او است. آزمايش‎های تكميلي هم‎چنان ادامه داد. انتظار مي‌رود در دو هفته آينده نتايج نهايي اعلام شود. به گفته مقامات وزارت بهداشت، شكستگي‌ها و كوفتگي‌ها در اثر بي‌هوشي و سقوط به وجود آمده‌اند.

سرويس زندان اسرائيل و پرسنل پزشكي «مگان ديود آدام»، ۵۰ دقيقه تلاش كردند تا وي را نجات دهند. شايد تلاش آن‎ها منجر به مرگ وي شده است. اسرائيل مكررا واقعيت را پنهان مي‌كند. مقامات اين رژيم براي دروغ‎گويي پول دريافت مي‌كنند زیرا شكنجه عامل مرگ «جرادت» بوده است.

*حبس فلسطيني‎ها به دليل مطالبه آزادي

«گدئون ليوي» با علم به اين‎كه پاسخ به اين سوال «شین بت» است، مي‌پرسد: «چه كسي جرادت را به قتل رسانده است؟» مرگ وي بيهوده نبوده و به نماد ملي تبديل شده است. خشم مردم كرانه باختري هم‎چنان ادامه دارد. در ادامه بيشتر به اين موضوع مي‌پردازيم.

شرايط زندان‌ها تغيير نكرده و خشونت «گولاگ» هم‎چنان ادامه دارد. فلسطيني‎ها به دليل درخواست آزادي، زنداني مي‌شوند و اسرائيل آن‎ها را تروريست مي‌نامد.

*سوگ فلسطيني‎ها در مرگ جرادت

فلسطيني‎ها در سوگ جرادت نشسته‌ و پرچم‌هايي را بر فراز دبيرستان «كينگ حسين» به اهتزاز درآورده‌اند. در شب دستگيري، برادرش محمد همراه وي بود. محمد جسد برادرش را در غسالخانه مشاهده كرده است، او زخم‌ها و كوفتگي‌ها را بر روي پيشاني و پاهاي او به خاطر مي‌آورد. هم‎چنين، لخته‌هاي خون در بيني ديده مي‌شود و مچ وي نيز متورم شده است. به وي گفته شده كه دنده‌هاي برادرش شكسته شده‌اند.

*حقيقيت گم شده

«لويي» مي‌پرسد: «ممكن است فردي در حين بازجويي و در زير شكنجه جان سپرده باشد؟» «آيا وي در سلول انفرادي زندان «مديگو» جان سپرده است يا به منظور پنهان‌سازي اين حقيقت كه در عين بازجويي جان سپرده است، بعدا از «جمامه» به آنجا منتقل شده است؟»

*مقابله سربازان اسرائيلي با تظاهرات مسالمت‌آميز فلسطيني‎ها

جرادت از اندامي نيرومند و ورزيده برخوردار بود و به بيماري خاصي مبتلا نبود. او از دانشجويان سال سوم دانشگاه آزاد قدس محسوب مي‌شود. به گفته شاهدان، او در هنگام بازداشت مقاومت نكرده و سربازان با كتك او را برده‌اند. همسايه‌ها صداي فرياد وي را شنيده‌اند. چند روز بعد، خانواده‌اش از مرگ جرادت آگاه شدند.

صدها نفر در حمايت از وي در كرانه باختري تجمع كردند. نيروهاي اسرائيلي، با به كارگيري گاز اشك آور، گلوله‌هاي پلاستيكي، نارنجك‌هاي بدلي، آب بدبو و در پاره‌اي از مواقع، تيراندازي واقعي به مقابله با مردم پرداختند.

در نتيجه اين موضوع، ده‌‌ها نفر زخمي شدند. درگيري‌هايي نيز در نزديكي زندان «آفر» روي داد. كانيسترهاي گازهاي اشك آور غليظ به خودروهاي عبوري و يك آمبولانس برخورد كردند. درخواست‌هايي براي آغاز انتفاضه سوم شنيده مي‌شود زیرا به باور برخي، انتفاضه سوم آغاز شده است.

*ربايش فلسطيني‎ها توسط نيروهاي اسرائيلي و شكنجه آن‎ها

در ماه فوريه، ۳۸۲ فلسطيني، از جمله زنان و كودكان، به دست اسرائيلي‌ها ربوده شدند. روزانه نيروهاي اسرائيلي چندين بار به برخي محله‌ها تعرض كرده و خساراتي را وارد مي‌نمايند. فلسطيني‎ها جايي براي پنهان شدن ندارند. خشونت پليس، آن‎ها را وحشت‌زده مي‌كنند.

نتايج اوليه كالبدشكافي نزد دكتر «صابر علول» موجود است. وي دلايل مرگ جرادت را اين‎گونه بيان مي‌كند: « شوك عصبي ناشي از درد شديد نتيجه جراحات شديد وي است. اين جراحات در اثر شكنجه به وجود آمده‌اند».

وي مي‌افزايد: «نشانه‌هايي از خون‎مردگي در ناحيه پشت، ستون فقرات، سينه و دست‌ها مشاهده مي‌شود و شكستگي‌هايي در استخوان‌هاي گردن، ستون فقرات، دنده، دست و پاها قابل مشاهده است. قلب وي كاملا سالم بوده و نشانه‌اي مبني بر ضعف و صدمه وجود ندارد».

شكنجه عامل ايجاد اين زخم‌هاي شديد و تازه بوده است. ده‌ها فلسطيني در بازداشت جان مي‌سپارند و ديگران پس از آزادي مي‌ميرند. هزاران نفر در جهنم گولاگ اسرائيل پرپر مي‌‌شوند و فعالان حقوق بشر هدف قرار مي‌گيرند.

*فاشيسم اسرائيلي

مجازات جمعي، در دستور كار قرار دارد و كودكان و بزرگسالان در معرض خطر قرار دارند. به گفته «جمال جوما»، دولت اسرائيل بيانگر فاشيسم راست است. سياست اسرائيل كنترل كامل است.

*حمايت به بهاي از دست‌دادن آزادي

در اكتبر گذشته، «آيمان ناصر» هدف قرار گرفت. او با خشونت بازداشت و زنداني شد. وي به حمايت از زنداني‎های فلسطيني متهم است. مقامات اسرائيل او را به جرم درخواست آزادي زنداني‎های فلسطيني دستگير كرده‌اند. او زبان ديگران است و مي‌گويد كه براي حقوق زنداني‎ها مبارزه مي‌كند، حتي اگر به زندان بیافتد.

*احساس مشترك تمام فلسطيني‎ها

در ۲۷ فوريه، «آداميير» در تيتر خود نوشت: «قل و زنجيرها پاره خواهند شد و زنداني‎ها آزاد مي‌گردند». در ۲۴ مارس، بيستمين سالگرد خود را جشن مي‌گيرد. همه مردم به حضور در اين مراسم دعوت شده‌اند. قصر فرهنگي رام‌الله، مكان برگزاري آن است. در اين مراسم، آثار نقاشان فلسطيني به معرض نمايش گذاشته مي‌شود و دركنار آن جشنواره عكس برپا خواهد شد.

«الين فلمينگ»، نويسنده، مولف و فعال حقوق بشر، در نوك پيكان جنبش آزادي‌خواهانه «مورديچايي ونو» قرار دارد. اين كتاب چهارمين كتاب از مجموعه‌اي است كه وي از سال ۲۰۰۵ شروع به نوشتن آن كرده است. او هفت بار به هر دو طرف ديوار حائل سفر كرده و پايه گذار پایگاه اینترنتی «ما بیداریم» است. وي هزاران عنوان مقاله منتشر كرده و اطلاعات ارزشمندي را ارائه كرده است. به گفته «الين فلمينگ»، وي تا پيش از حوادث يازده سپتامبر، علاقه‌اي به سياست نداشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها