کد خبر: ۱۱۹۲۲۷
زمان انتشار: ۱۱:۳۷     ۲۰ اسفند ۱۳۹۱
معاون سیما از حضور بیش از 400 نفر از هنرمندان، ورزشکاران، خانواده‌ شهدا، ایثارگران، چهره‌های ماندگار، فرماندهان جنگ، اهالی سیاست، قاریان قرآن به عنوان مهمان در برنامه‌های شب و روز سال تحویل خبر داد.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار مهر، نشست خبری علی دارابی معاون سیما درباره ویژه برنامه‌های نوروزی شبکه‌های سیما بعد از ظهر روز گذشته شنبه 19 اسفند در تالار تشریفات مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

دارابی در این نشست با اشاره به چهار رویکرد و گفتمان اصلی که سیما در نوروز دنبال می‌کند، اظهار کرد: شادی و نشاط اجتماعی، متضمن تعالی معنوی و آموزنده است و از سوی دیگر دنبال کردن همدلی و وحدت ملی، معرفی دستاوردهای علمی و پیشرفت‌های کشور در سالی که گذشت با رویکرد امیدآفرینی مدنظر ما قرار دارد.

وی از افتتاح رسمی 19 و بیستمین شبکه‌های سیما شامل سلامت و تماشا یاد کرد و یادآور شد: به رغم گسترش کمّی شبکه‌های سیما سعی کردیم در برنامه‌های مختلف تنوع و تفاوت را متناسب با سلیقه‌ها اعمال کنیم. برنامه‌های نوروزی نیز در ساختارهای مختلفی چون فیلم سینمایی، سریال، جنگ، مسابقات، برنامه‌های گفتگو محور، فرهنگی و هنری تعریف می‌شود.

برنامه‌های نوروزی تا 16 فروردین ادامه دارد

معاون سیما ادامه داد: شبکه دو از امروز ویژه برنامه عید خود با عنوان "دم عید" را روی آنتن فرستاده و سریال "مثل من مثل تو" را نیز از چندی پیش پخش می‌کند. دیگر شبکه‌ها نیز برخی از 28 و برخی از 26 اسفند پخش برنامه‌های نوروزی‌شان را آغاز می‌کنند که تا 16 فروردین ادامه دارد.

دارابی با اشاره به تدارک شبکه‌های یک، دو، سه، تهران، جام جم و آموزش برای شب عید ویژه سال تحویل، تصریح کرد: دیگر شبکه‌ها از ساعات اولیه چهارشنبه 30 اسفند برنامه دارند و این برنامه‌ها تا ساعت 16 و 18 طول می‌کشد.

وی افزود: تمام مجریان سیما برگزار کنندگان برنامه‌های تحویل سال هستند. شبکه‌های نسل دوم دیجیتالی، ویژه‌برنامه سال تحویل به معنای برنامه گفتگو محور ندارند اما ویژه‌برنامه‌هایی به لحاظ پخش در کنداکتورشان وجود دارد که دقایقی مانده به سال تحویل پخش می‌شود.

قرائت اذان توسط قاریان ممتاز ملی و بین المللی به صورت زنده

معاون سیما با اعلام خبر حضور قاریان برجسته بین المللی و ممتاز کشور برای اولین بار در روز عید در تمامی شبکه‌ها، در این باره توضیح داد:‌ آنها اذان را به صورت زنده اجرا می‌کنند. همچنین با اماکن مذهبی ارتباط داریم و برنامه‌های راهیان نور نیز پوشش داده می‌شود. روز 5 فروردین همزمان با شهادت حضرت زهرا (ص) نیز ویژه برنامه خواهیم داشت.

دارابی از پخش ویژه برنامه‌هایی برای درگذشتگان سال 91 همچون آیت‌الله مجتبی تهرانی، آیت الله خوشبخت و هنرمندان نام برد و ادامه داد: با ایرانیان مقیم خارج ارتباط برقرار خواهیم کرد. بیش از 60 مستند ویژه نیز در شبکه‌های سیما به صورت جدی در ساعات خوبی پخش می‌شود. از جمله مستند آفریقا در 6 قسمت 50 دقیقه‌ای که سفارش می‌کنم حتما آن را تماشا کنید.

وی به قرار داشتن برنامه‌های ورزشی، گل‌های برتر دنیا و مسابقات فوتبال در جدول پخش اشاره کرد و گفت: برنامه‌های معارفی سیما همچون "سمت خدا"، "تا نیایش" و "آفتاب شرقی" در طول ایام عید پخش خواهد شد. امیدواریم مجموعه برنامه‌ها و سیاست‌های برای مردم خوب باشد.

حضور 400 مهمان در شب و روز تحویل سال

معاون سیما اعلام کرد: در شب و روز تحویل سال بیش از 400 نفر از هنرمندان، ورزشکاران، خانواده‌ شهدا، ایثارگران، چهره‌های ماندگار، نخبه‌ها، چهره‌های مذهبی، سیاسی، فرماندهان دفاع مقدس، خوانندگان، بازیگران و قاریان بین المللی به عنوان مهمان در برنامه‌ها حضور دارند.

قائم مقام سابق ضرغامی در ادامه به برشمردن برخی از برنامه‌های نوروزی شبکه‌ها پرداخت و گفت: "دیدنی‌های ایران"، "سین مثل سریال" با رقابت سریال‌های نوروزی شبکه‌های سیما در سال‌های مختلف، "مستند آفریقا" و مستند "نوروز در روستاها" از جمله برنامه‌های شبکه یک هستند. شبکه دو سیما نیز آثاری چون "خانومی که شما باشی"، "نشان برتر"، "فیتیله‌ای‌ها" و سریال هفت قسمتی "تعطیلات دوست داشتنی" را برای پخش آماده کرده است.

پخش سری جدید "گفتگوی تنهایی" از شبکه چهار

وی افزود: شبکه سه نیز "خنده بازار" و مسابقات جذابی چون "کلید" را روی آنتن می‌فرستد. دو برنامه موسیقایی "دلنوازان" و "دلشدگان"، مستند "ایرانگرد"، "گفتگوی تنهایی" هنرمندان و چهره‌های علمی کشور و مسابقه سینمایی "چهار، سه، دو، یک" نیز از ویژه برنامه‌های شبکه چهار سیما است.

دارابی یادآور شد: در شبکه تهران "مستند5"، "قوی ترین مردان پایتخت"، "سیب"، "تماشاخانه" و "رنگین کمان" روی آنتن می‌رود. شبکه قرآن و معارف سیما نیز هر روز صبح ساعت 6 بعد از نماز صبح تلاوت ترتیل یک جزء قرآن را به صورت زنده پخش می‌کند. همچنین فیلم تلویزیونی "قصه‌های خدا" شامل داستان‌های اپیزودیک برای نخستین بار روی آنتن می‌رود. مشاعره قرآنی "ملکوت سخن" و برنامه‌ای برای پاسخ به شبهات دینی با نام "برهان" نیز دیگر ویژه برنامه‌های شبکه قرآن و معارف است.

مهمانی شبکه آموزش با حضور تمام وزاری آموزش و پرورش

آموزش شبکه دیگری بود که معاون ضرغامی در امور سیما در تشریح برنامه‌های نوروزی‌اش توضیح داد: مشاعره نوروزی و برنامه "دستان" پخش می‌شوند. همچنین شبکه آموزش یک مهمانی را برگزار می‌کند که در آن برای نخستین بار وزرای آموزش و پرورش بعد از انقلاب حضور پیدا می‌کنند.

معاون سیما با اشاره به اینکه جام جم طولانی‌ترین برنامه سال تحویل را در سه شبکه خود دارد، تأکید کرد: 128 فیلم سینمایی جدید داخلی و خارجی در فهرست فیلم‌‌های نوروزی سیما قرار دارد که 50 عنوان از آن تله‌فیلم و 12 عنوان از میان فیلم‌های سینمای ایران هستند که برای اولین‌بار روی آنتن می‌روند.

اعلام ساعت پخش سریال‌های نوروزی

دارابی درباره ساعت پخش سریال‌های نوروزی گفت: پخش سریال "پایتخت 2" به کارگردانی سیروس مقدم ساعت 22:15 از شبکه یک خواهد بود. شبکه دو نیز سریال "آب پریا" به کارگردانی مرضیه برومند را در ساعت 21:30 پخش خواهد کرد. شبکه سه سریال "همه خانواده من" به کارگردانی داریوش فرهنگ را در ساعت 23:15 و  شبکه چهار دو سریال خارجی "هیچکاک" و "لئوناردو" را روی آنتن خواهد داشت.

به گفته وی، شبکه تهران سریال "هفت سین" به کارگردانی یدالله صمدی را ساعت 20 و 45 دقیقه پخش خواهد کرد و به این ترتیب از ساعت 10 تا 24 شبکه مجازی سریال ایجاد می‌شود.

"پژمان" سروش صحت مناسبت دیگری پخش می‌شود

معاون سیما در ادامه اعلام کرد: "همه خانواده من" فضای نوروزی‌تری داشت و برای پخش از شبکه سه انتخاب شد. بنابراین سریال "پژمان" به کارگردانی سروش صحت در مناسبت دیگری پخش خواهد شد. تکرار سریال‌های "پایتخت 2" و "هفت سین" نیز در ساعات 10 و 11 از شبکه تماشا خواهد بود.

وی با اشاره به شبکه مجازی فیلم سینمایی از ساعت 8 صبح تا 24، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند هر ساعتی که مایل بودند فیلم سینمایی ببینند. شبکه نمایش نیز کنداکتور ویژه خود را از 23 اسفند تا 16 فروردین تدارک دیده است. شبکه سه نیز 11 فیلم تلویزیونی تولید کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها