کد خبر: ۱۲۱۹۸۱
زمان انتشار: ۲۱:۱۱     ۰۲ فروردين ۱۳۹۲
انعکاس سخنان رهبر انقلاب در رسانه های جهان
روایتهای فاکس نیوز، رویترز، ای بی سی نیوز، راشاتودی، دیلی استار، اسرائیل ناسیونال، العربیه، الجزیره و... از سخنان رهبر مسلمین جهان/ جمله ایی که ترس به جان استکبار انداخت: غلطی از اسرائیل سر بزند، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان می کنیم.
به گزارش 598 به نقل از صابرنیوز، سخنان مهم امام خامنه ای که روز گذشته در حرم مطهر امام رضا علیه السلام ایراد شد، به تیتر یک رسانه های مهم جهان و خبر اول دنیا بدل شد.
 

خبرگزاری ملی رژیم صهیونیستی(1) با مورد توجه قرار دادن، پاسخ مقام معظم رهبری به تهدیدات اسرائیل با تیتر (آیت الله) خامنه ای: ایران تل­آویو و حیفا را نابود خواهد کرد، به پوشش سخنرانی مقام معظم رهبری در مشهد پرداخت. این رسانه صهیونیستی در ادامه توصیه رهبر معظم انقلاب به مردم برای مقابله با تحریم های غرب را مورد توجه قرار داد و با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری و به نقل از ایشان نوشت، اگر ایرانیان آمادگی بیشتری برای مقابله با تحریم های غرب از خود نشان دهند، 12 ماه آینده، حماسه سیاسی و اقتصادی در کشور خواهد بود.

شبکه خبری ای بی سی نیوز امریکا (2)،  در تحلیلی که با نگاه به سخنرانی مقام معظم رهبری در مشهد و باراک اوباما در سرزمین های اشغالی تهیه شده بود نوشت، پس از سخنرانی اوباما که گفته بود در صورت تهاجم اسرائیل به ایران، بی تفاوت نخواهد بود، رهبر ایران در سخنانی قاطع، نابودی شهرهای تل آویو و حیفا را نتیجه تهاجم رژیم صهیونیستی به این کشور عنوان کرد. این خبرگزاری در ادامه با اشاره به سخنان اوباما در مورد تمایل امریکا برای حل و فصل موضوع هسته ایران با تمسک به روشهای دیپلماتیک با اشاره به سخنان دیروز رهبری نوشت، آیت الله خامنه ای به مذاکره مستقیم با امریکا خوش بین نیست اما آن را رد هم نمی کند. این خبرگزاری با مورد توجه قرار دادن بخش دیگری از سخنان امام خامنه ای، دیوار بی اعتمادی بین ایران و امریکا را بلندتر از همیشه توصیف کرد.


 

شبکه خبری فاکس نیوز امریکا (3) هم با تیتر "رهبر ایران تهدید کرد در صورت تهاجم، شهرهای اسرائیل را با خاک یکسان کند و مذاکرات هسته ای با امریکا را مورد انتقاد قرار داد."، به پوشش سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مشهد پرداخت. شبکه خبری وابسته به نومحافظه کاران امریکایی در ادامه نوشت، رهبر ایران که در مورد تصمیمات مهم و کلیدی حرف آخر را می زند، گفت اسرائیل کوچکتر از آنی است که به عنوان دشمن نامیده شود و امریکا مرکز دشمنی ها علیه ایران است.  این خبرگزاری در ادامه با نقل سخنان رهبر انقلاب در مورد با خاک یکسان کردن تل آویو و حیفا به نقل سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با مذاکره مستقیم با امریکا و توصیه های ایشان مبنی بر رفع وابستگی اقتصاد به نفت پرداخت.

 

سایت خبری حریت ترکیه (4) نیز طی گزارشی و با تیتر "ایران شهرهای اسرائیل را نابود خواهد کرد : رهبر عالی خامنه ای" به پوشش سخنرانی مقام معظم رهبری در ترکیه پرداخت. این سایت خبری با مورد توجه قرار دادن سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد پیشرفت های ایران در سال گذشته علیرغم تحریم ها و مشکلات موضوع، به پوشش سخنان امام خامنه ای در به رسمیت شناخته شدن حق طبیعی ایران در غنی سازی اورانیوم پرداخت و با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 بخشی از سخنان رهبر انقلاب در مورد بی اعتمادی کشورمان به امریکا را بر روی سایت قرار داد.

خبرگزاری رسمی چین شین هوا (5)  نیز در خبری کوتاه، تهدید نابودی تل آویو در صورت حمله اسرائیل به ایران توسط مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد.


 

شبکه خبری راشاتودی (6) نیز با تیتر مقام معظم رهبری : ایران شهرهای حیفا و تل آویو اسرائیل را در صورت حمله، نابود خواهد کرد، به مخابره سخنان مهم رهبر انقلاب در مشهد پرداخت. این خبرگزاری روسی با اشاره به سخنان اوباما در اراضی اشغالی که در طی آن به حمایت بی چون و چرای امریکا از اسرائیل اذعان کرده بود و راه دیپلماتیک را برای حل موضوع هسته ای ایران در دستور کار قرار داده است، به پوشش بخش هایی از سخنان رهبر انقلاب در رابطه با تهدید اسرائیل به نابودی شهرهای تل آویو و حیفا و مباحث مربوط به مذاکرات پرداخت.

 

 

 

شبکه خبری الجزیره قطر (7) نیز با تیتر (آیت الله) خامنه ای مخالف مذاکرات هسته ای با امریکا نیست، به پوشش سخنان مهم رهبر انقلاب در مشهد پرداخت. این شبکه خبری با نقل خبری، عدم مخالفت با مذاکره مستقیم با امریکا را نظر مقام معظم رهبری دانست و در ادامه به نابودی شهرهای اسرائیل در صورت حمله به ایران پرداخت.

خبرگزاری های رویترز (8) و فرانس پرس (9) و آسوشیتدپرس (10)، نیز با تیترهای مشابه نابودی شهرهای اسرائیل در صورت حمله رژیم صهیونیستی به ایران به پوشش سخنرانی مقام معظم رهبری پرداختند.

 

 

 

همچنین سایت خبری دیلی استار لبنان (11)، خبرگزاری فایننشینال تایمز امریکا (12) و روزنامه واشنگتن پست (13) با پوشش سخنرانی مقام معظم رهبری در مشهد، به بزرگنمایی بخشهایی از سخنان رهبر انقلاب در مورد مذاکرات هسته ای پرداختند و نوشتند مقام معظم رهبری، مخالف مذاکره با امریکا نیست.

1) http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/166460#.UUtuhHf27IU

2) http://abcnews.go.com/blogs/headlines/2013/03/irans-khamenei-threatens-to-annihilate-tel-aviv/

3) http://www.foxnews.com/world/2013/03/21/iran-threatens-to-level-cities-if-israel-attacks/

4) http://www.hurriyetdailynews.com/iran-will-destroy-israeli-cities-if-attacked-supreme-leader-khamenei.aspx?pageID=238&nID=43388&NewsCatID=352

5) http://news.xinhuanet.com/english/world/2013-03/21/c_132252448.htm

6) http://rt.com/news/iran-khamenei-israel-attack-604/

7) http://www.aljazeera.com/news/middleeast/2013/03/201332116305059613.html

8) http://www.reuters.com/article/2013/03/21/us-iran-khamenei-idUSBRE92K0LA20130321

9) http://www.google.com/hostednews/afp/article/ALeqM5iGc2U_-GYM-Lax5i1DdP8p_kEd5g?docId=CNG.61372eb66c4676acb48356f64e207a1e.731

10)http://www.google.com/hostednews/ap/article/ALeqM5jgwUqmVty1bcCe73rUdZSu1MUNYQ?docId=e915abd56ffb42e5b6d69317f7f2a5eb

11) http://www.dailystar.com.lb/News/Middle-East/2013/Mar-21/211046-iran-leader-hints-at-first-direct-us-nuclear-talks.ashx

12) http://www.ft.com/cms/s/0/1165544e-9243-11e2-851f-00144feabdc0.html

13)


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
aaa
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۵ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۲
۳
۰
روح منی خامنه ای بت شکنی خامنه ای
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها