کد خبر: ۱۲۲۹۱۰
زمان انتشار: ۱۴:۱۳     ۱۵ فروردين ۱۳۹۲
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی از تشرف 17 میلیون زائر به بارگاه منور رضوی در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش 598 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، محمود ممتاز اظهار داشت: در سال گذشته در ایام نوروز، 7 میلیون تشرف انجام شد که این میزان در سال جدید از افزایش 10 میلیونی برخوردار است.

 

وی با بیان اینکه این تعداد زائر از 26 اسفندماه گذشته تا 15 فروردین‌ماه توفیق تشرف به بارگاه منور رضوی را یافتند، ادامه داد: بنابر پیش‌بینی‌های صورت گرفته، انتظار 5/12 میلیون تشرف در ایام نوروز وجود داشت.

معاون اماکن متبرکه و  امور زائران آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: با عنایت حضرت رضا(ع) و همکاری زائران عزیز، با توجه به کثرت جمعیت، امر خدمت‌رسانی به زائران حرم مطهر رضوی با مطلوب‌ترین شکل ممکن انجام پذیرفت.

ممتاز تصریح کرد: ما هر سال در تاریخ 13 فروردین از تردد جمعیت کمی در حرم برخوردار بوده‌ایم، اما امسال در 13 فروردین جمعیت زیادی در حرم حضور داشتند که بسیار قابل توجه بود.

وی در خصوص فعالیت‌های انجام شده در رابطه با تشرف بیش از 17 میلیون زائر در نوروز امسال بیان داشت: با توجه به توزیع متناسب زائران در چهار مقطع تعطیلات نوروزی، اقدامات این معاونت با بهره‌گیری از تمامی نیروهای خادم و خدمت‌گزار صورت پذیرفت.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی اذعان داشت: برنامه‌ریزی لازم برای تشکیل گشت‌های بصیر، هدایت، هادی و طاهر انجام شد و همچنین جلسات توجیهی متعددی برای دست‌اندرکاران خدمات‌رسانی به زائران به منظور تشریح برنامه‌های نوروزی و تأکید در برنامه‌ریزی به منظور تکریم بیش از پیش زائران برگزار شد.

ممتاز در ادامه افزود: یکی دیگر از برنامه‌ها، به کارگیری سیستم عطرافشانی جدید در نوروز سال جاری و بهره‌گیری از دو نوع اسانس جدید در حرم مطهر بوده است.

وی در پایان گفت: از دیگر برنامه‌ها، گل‌آرائی اماکن متبرکه رضوی بود که نسبت به سال گذشته از کیفیت بالاتری برخوردار بود و با توجه به بافت مذهبی و سنتی حرم مطهر، گل‌آرائی مناسبی انجام می‌شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها