کد خبر: ۱۲۳۰۵
زمان انتشار: ۱۶:۵۴     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰

رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) قم گفت: در راستاي مبارزه با مسيحيتي كه در بعضي استان‌ها رواج پيدا مي‌كند كارهايي انجام گرفته و هزينه‌هايي هم صرف شده است اما بازدهي ندارد.

به گزارش خبرگزاري فارس آيت‌الله محمد تقي مصباح يزدي در ديدار با رئيس و معاونان دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم با بيان اينكه از فعاليت‌هاي دفتر تبليغات اسلامي به عنوان يك طلبه حوزه از قديم‌الايام اطلاع داشته‌ام، تصريح كرد: نوع اقداماتي كه در دفتر تبليغات اسلامي صورت مي‌پذيرد بسيار خوب است.
وي افزود: كار انساني همواره جاي تكامل دارد و در ارزيابي كلي دفتر تبليغات اسلامي كه يكي از مراكز مثبت و تاثيرگذار نظام است بايد كامل‌تر به سمت مقصود حركت كند.
استاد حوزه علميه قم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب عنايت بسياري نسبت به ارتقاي سطح كيفي كارها دارد و اين امر اميدواري بيشتري را ايجاد مي‌كند كه همه خدمت كنندگان به اسلام و نظام به ارتقابخشي سطح كيفي كار خود بپردازند.
وي گفت: با توجه به نگاه كلي كه به حوزه و فعاليت‌هاي حوزه و دفتر تبليغات به عنوان ارگاني از حوزه وجود دارد اگر مجموعه‌اي تشكيل مي‌شد بسيار موثر بود تا بدانيم روحانيت امروز كشور در چه وضعيتي قرار دارد.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) بيان داشت: امروز بسياري از روحانيون هستند كه از كارهاي دفتر تبليغات اطلاعي ندارند و ما بايد به عنوان قدم اول وضع موجود را بررسي كرده و در معرفي صحيح خود، برنامه‌ها و اهداف اقدام كنيم.
وي با اشاره به ضرورت بررسي و ضعيت روحانيت امروز در دنيا گفت: بايد بدانيم كه روحانيت براي وضع ايده‌آل چگونه باشد و چه فاصله‌اي را با وضعيت مطلوب دارد.
آيت‌الله مصباح يزدي همچنين با بيان اينكه آفت‌ها و آسيب‌ها از سرعت حركت ما به سوي اهداف مي‌كاهد، خاطرنشان كرد: بايد آسيب‌ها و آفت‌هاي حوزه را شناخت.
وي همچنين با بيان اينكه يك اتاق فكري از مراكز فعال حوزه مانند جامعةالمصطفي، مديريت حوزه، دفتر تبليغات و سازمان تبليغات بايد تشكيل شود، خاطرنشان كرد: در اين اتاق با حضور نمايندگان پخته، دورانديش و كلان بايد به سياست‌گذاري براي حوزه پرداخت و طرح جامعي را ارائه كرد.
استاد حوزه علميه قم با اشاره به ترويج مسيحيت در برخي استان‌هاي كشور گفت: در راستاي مبارزه با مسيحيتي كه در بعضي استان‌ها رواج پيدا مي‌كند كارهايي انجام گرفته و هزينه‌هايي هم صرف شده است اما بازدهي ندارد به اين دليل كه برنامه و نظارتي ندارد.
وي تصريح كرد: اگر علاقه داريم كه با وهابيت مبارزه كنيم بايد مدرسه‌اي در اين خصوص تشكيل دهيم و كتاب‌هاي مهمي در اين زمينه نوشته شود و اينگونه به مبارزه بپردازيم.
آيت‌الله مصباح يزدي با تقدير از فعاليت‌هاي مركز ملي پاسخگويي به سؤالات ديني گفت: اساس فعاليت اين مركز و اينكه 300 كارشناس در اختيار سؤال كنندگان باشند، اقدام بسيار بزرگي است و بايد سعي كرد كيفيت آن را بالا برد و با نظارت، كنترل و امكاناتي كه است، مي‌توان پاسخ سؤالات را به صورت پرسش و پاسخ‌هايي منتشر كرد تا همگان از آن استفاده كنند.
وي بيان كرد: امروزه سايت‌هاي زيادي هستند كه عليه نظام اسلامي فعاليت مي‌كنند و بايد توجه داشت كه پاسخگويي كار بسيار ارزشمندي است.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) گفت: تبليغ ما نبايد يك تبليغ كليشه‌اي شود و بايد برنامه‌ريزي مناسبي صورت گيرد تا بهترين‌ها انتخاب شوند و از موازي‌كاري در تبليغ بايد جلوگيري شود و زمينه‌هاي وسيعي براي تبليغ اسلامي وجود دارد كه ما هنوز كشف نكرده‌ايم.
تصريح كرد: تخصصي شدن دروس حوزه مدت زياد است كه مطرح شده اما به جايگاه خوبي نرسيده و البته نمي‌توان توقع داشت كه همه برنامه‌ها در ظرف شش ماه و يا يكسال عملي شود ولي بايد از يك نقطه اي شروع كرد و طرح داشت تا ديد كمبود در كجا قرار دارد.
آيت‌الله مصباح يزدي با اشاره به آفت سياست‌زدگي بيان داشت: دولتي مي‌آيد و چند سالي مي‌ماند و مي‌رود و در هيچ كشوري هيچ سياستي پايدار نبوده و نمي‌شود پيش‌بيني كرد كه چنين چيزي هم باشد و اگر كارهاي فرهنگي و ديني ما به گونه‌اي تنظيم شود كه متأثر از كارهاي سياسي شود نوساناتي در آن پيدا خواهد شد و اين آفت بسيار بزرگي است.
وي با بيان اينكه به استقلال حوزه بايد توجه ويژه‌اي داشت، تصريح كرد: بايد عنايت داشت كه با يك دورانديشي خاص و اما واقعيت‌ها را دور از چشم نداشت، گرچه ديانت ما همچون سياسيت ماست.
استاد حوزه علميه قم تصريح كرد: بايد توجه داشت كه جريانات سياسي و حركات سياسي در حركات اصلي ما نقش نداشته باشند و كساني كه پست‌هاي كليدي دارند خود ابزار سياست نباشند.
وي خاطرنشان كرد: اينكه دين و دستگاه‌هاي دين ابزاري شود براي سياستمداران كار بسيار بدي است و متاسفانه چنين چيزهايي واقع شده است كه بايد سعي كنيم ديگر تكرار نشود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها