کد خبر: ۱۲۳۷۲۴
زمان انتشار: ۱۴:۲۹     ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
بنا بر این گزارش از بنی صدر و رجوی منافق گرفته تا خاتمی راس فتنه 88 و خانواده کروبی که آرایش از آرای باطله هم کمتر بود جزء کسانی بودند که در یک رویکرد آشکار و در ضدیت با اندیشه های حضرت امام (ره) برای وی پیام تسلیت فرستادند!
به گزارش 598 به نقل از سرویس سیاسی عصر امروز هفته گذشته صدر حاج سید جوادی یکی از سران گروهک نهضت غیر قانونی آزادی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش عصر امروز پس از در گذشت وی گروهی از معاندان ،منافقان و بریدگان از انقلاب برای وی پیام تسلیت فرستادند که پیام برخی برای این پدر معنوی منافقین بیش از همه جلب نظر می کرد.

بنا بر این گزارش از بنی صدر و رجوی منافق گرفته تا خاتمی راس فتنه 88 و خانواده کروبی که آرایش از آرای باطله هم کمتر بود! جزء کسانی بودند که در یک رویکرد آشکار و در ضدیت با اندیشه های حضرت امام (ره) برای وی پیام تسلیت فرستادند! 
 
در ابتدا نامه حضرت امام (ره) را در باره گروهک نهضت آزادی ملاحظه نمایید: 
جناب حجت الاسلام آقاى محتشمى، وزیر محترم کشور- ایّده ا... تعالى‏

در موضوع نهضت به اصطلاح آزادى مسائل فراوانى است که بررسى آن محتاج به وقت زیاد است. آنچه باید اجمالاً گفت آن است که پرونده این نهضت و همین طور عملکرد آن در دولتِ موقتِ اولِ انقلاب شهادت مى‏دهد که نهضت به اصطلاح آزادى طرفدار جدى وابستگى کشور ایران به امریکا است، و در این باره از هیچ کوششى فروگذار نکرده است؛ و حمل به صحت اگر داشته باشد، آن است که شاید امریکاى جهانخوار را، که هر چه بدبختى ملت مظلوم ایران و سایر ملتهاى تحت سلطه او دارند از ستمکارى اوست، بهتر از شوروى ملحد مى‏دانند. و این از اشتباهات آنها است.

در هر صورت، به حسب این پرونده‏هاى قطور و نیز ملاقاتهاى مکرر اعضاى نهضت، چه در منازل خودشان، و چه در سفارت امریکا و به حسب آنچه من مشاهده کردم از انحرافات آنها، که اگر خداى متعال عنایت نفرموده بود و مدتى در حکومت موقت باقى مانده بودند ملتهاى مظلوم بویژه ملت عزیز ما اکنون در زیر چنگال امریکا و مستشاران او دست و پا مى‏زدند و اسلام عزیز چنان سیلى از این ستمکاران مى‏خورد که قرنها سر بلند نمى‏کرد، و به حسب امور بسیار دیگر، نهضت به اصطلاح آزادى صلاحیت براى هیچ امرى از امور دولتى یا قانونگذارى یا قضایى را ندارند؛ و ضرر آنها، به اعتبار آنکه متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را منحرف خواهند کرد و نیز با دخالت بی مورد در تفسیر قرآن کریم و احادیث شریفه و تأویلهاى جاهلانه موجب فساد عظیم ممکن است بشوند، از ضرر گروهکهاى دیگر، حتى منافقین (این فرزندان عزیز مهندس بازرگان) بیشتر و بالاتر است.

«نهضت آزادى» و افراد آن از اسلام اطلاعى ندارند و با فقه اسلامى آشنا نیستند. از این جهت، گفتارها و نوشتارهاى آنها که منتشر کرده‏اند مستلزم آن است که دستورات حضرت مولى الموالى امیر المؤمنین را در نصب ولات و اجراى تعزیرات حکومتى که گاهى بر خلاف احکام اولیه و ثانویه اسلام است، بر خلاف اسلام دانسته و آن بزرگوار را - نعوذ باللَّه- تخطئه [نمایند]، بلکه مرتد بدانند! و یا آنکه همه این امور را از وحى الهى بدانند که آن هم بر خلاف ضرورت اسلام است.

نتیجه آنکه نهضت به اصطلاح آزادى و افراد آن چون موجب گمراهى بسیارى از کسانى که بى‏اطلاع از مقاصد شوم آنان هستند مى‏گردند، باید با آنها برخورد قاطعانه شود، و نباید رسمیت داشته باشند.

و السلام على من اتبع الهدى. توفیق جنابعالى را از خداوند تعالى خواستارم.
روح ا... الموسوی الخمینى‏» (صحیفه امام، جلد ۲۱، صفحات ۴۸۱ و ۴۸۲)

حالا در زیر اسامی برخی از این کج فهم های سیاسی را برای شفاف سازی و آگاهی خوانندگان عزیز می آوریم:

** سیّد محمّد خاتمی در پیامی درگذشت "دکتر احمد صدر حاج سیّد جوادی" را تسلیت گفت...
خاتمی فتنه گر در پیام خود پا را هم بر روی گفتار امام (ره) گذشته و از بازرگان نیز تجلیل عجیب و غریبی کرده است! وی در پیام خود آورده است:


او از مومنان دلیری بود که در دوران ستم شاهی همواره به دفاع از آزادی و آزادگان برخاست و هزینه های آن را نیز با دلی گشاده پرداخت و با تکیه بر ایمان استوار و دانش و تجربه کارساز خود هیچگاه حقیقت را فدای مصلحت های شخصی نکرد و نیز پس از پیروزی انقلاب در کنار شخصیت والاقدر حضرت آقای مهندس بازرگان - که روانش شاد باد! - در خدمت به جمهوری اسلامی و پاسداشت حق و حرمت مردم بود ، رویّه ای که تا آخر عمر آن را ادامه داد... 

**پیام تسلیت عارف به مناسبت درگذشت احمد صدرحاج سید جوادی  
دکتر محمدرضا عارف در پیام تسلیتی این ضایعه دردناک را به خانواده و دوستداران وی تسلیت گفت... 



**تسلیت خانم مریم رجوی به مناسبت درگذشت آقای احمد صدر حاج سید جوادی
رئیس جمهور برگزیده مقاومت!! خانم مریم رجوی، با یاد آوری حمایت های سیاسی و کمک های بیدریغ آقای صدر حاج سید جوادی در بَدو انقلاب ضد سلطنتی از مجاهدین ،درگذشت آقای صدر را به فرزندان مجاهد وی خواهر مجاهد شهرزاد صدر مسئول اول پیشین سازمان مجاهدین خلق ایران، و مجاهد خلق علیرضاصدر که در زندان لیبرتی به سر می برد، تسلیت گفت.



**بنی صدر: ایران به کهن سال مردی می‌نازد که به عهد خود با او وفا کرده است 
بنی صدر هم در پیام خود با ستایش از یک عمر مبارزه صدر سید جوادی و ایستادن بر اصول استقلال و آزادی درگذشت وی را به خانواده، مردم ایران و نهضت آزادی...

**خانواده مهدی کروبی: در پی درگذشت دکتر احمد صدر حاج سیدجوادی، از بنیانگذاران نهضت آزادی؛ خانواده مهدی کروبی پیام تسلیتی را صادر نمود. 
در این پیام آمده است:مرحوم حاج سید جوادی بر خلاف مدعیان امروزی، هرگز بر خلاف اعتقاد و باورش قدمی برنداشت....

**پیام تسلیت  بیات زنجانی در پی درگذشت  صدر حاج سید جوادی 
آن مرحوم عمری را در مبارزه فکری، عقیدتی و اجرایی با هدف صلاح و فلاح این مملکت و مردمان آن سپری کرد و در این راه آماج برخی بی‌مهری‌ها هم!!...

**پیام تسلیت صانعی بمناسبت درگذشت احمد صدرحاج سیدجوادی 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صانعی، وی با اشاره به سهم و تلاش صدر حاج سید جوادی و همسنگرانش در انقلاب اسلامی، ابراز...



**پیام تسلیت سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران به مناسبت در گذشت احمدصدر حاج سیدجوادی 
در این پیام آمده است: « وی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین شخصیت ها در پیشبرد و استحکام قانون اساسی و پایه های حقوقی نظام جمهوری اسلامی عرصه را...


**پیام تسلیت عبدالله نوری
فقید سعید صدر حاج سید جوادی، نامی درد آشنا و پرآوازه و مورد احترام در قبیلهٔ مبارزان و سیاست ورزان و ظلم ستیزان بود. شادروان مرحوم دکتر صدر حاج سید جوادی، چهرهٔ مقاوم و استواری بود که حدود ۷ دهه از عمر با برکت خود را در متن تحولات و فراز و فرودهای اجتماعی این مرز و بوم - از نهضت ملی گرفته تا انقلاب اسلامی - به صورتی فعال و شایسته، همراه و همگام با مبارزات و مطالبات حق طلبانه مردم سپری نمود.

**اعضای گروهک غیر قانونی نهضت آزادی هم پیام خویش را فرستادند که اسامی برخی از آنان به شرح زیر می باشد:
ادیب برومند- عباس امیر انتظام- لقا اردلان- سعید آل آقا- حسین انصاری راد- داوود هرمیداس باوند- ابوالفضل بازرگان-محمد بسته نگار-بهروز برومند- محمد حسین بنی اسدی-حبیب الله پیمان- محمد توسلی- غلامعباس توسلی-محمد مهدی جعفری-رضا رئیس طوسی-حسین رفیعی-محمد جواد رجائیان- احد رضایی -خسرو سیف-فریدون سحابی-حسین شاه حسینی-حسن شاه اویسی-پوران شریعتی-تقی شامخی- هاشم صباغیان-اکبر طاهری-اعظم طالقانی-زرین دخت عطایی (سحابی) - سید علی اصغر غروی - غفار فرزدی -نظام الدین قهاری-مصطفی کتیرایی - مصطفی مسکین -علی اکبر معین فر-محمد ملکی-ناصر می‌ناچی-محمد محمدی اردهالی -لطف الله میثمی- هادی هادی زاده-ابراهیم یزدی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها