کد خبر: ۱۲۳۷۸۷
زمان انتشار: ۱۰:۴۵     ۲۰ فروردين ۱۳۹۲
عضو فراكسيون مشاركت در مجلس ششم ادعا كرد منافع كشور در سياست خارجي و در مذاكرات، فداي منافع سياسي يك جناح شده است.
به گزارش 598 به نقل از کیهان: احمد شيرزاد در مصاحبه با سايت اميد گفت: در عرصه سياست خارجي مشكل اساسي داريم. وي به مسئله مذاكره با آمريكا اشاره و تصريح كرد: مشكل مذاكره با آمريكا اين است كه اين مسئله اساساً به جاي اينكه يك مسئله سياسي تلقي شود، به يك مسئله عقيدتي تبديل شده است و در واقع سنجش اينكه آيا با آمريكا مذاكره كنيم و يا نكنيم از يك كار كارشناسي سياسي به يك مسئله عقيدتي تبديل شده است.

وي ادامه داد: اصل مسئله مذاكره با هر كشور و دولت خارجي در كليت يك مسئله كاملاً سياسي است و اصلاً كاري به ارزش ها و عقيده هاي ملت ها ندارد. مشكل اين است كه منافع سياسي كشور فداي منافع سياسي يك جناح شده است.

شيرزاد چهره بدنام مجلس ششم (83-1379) بود كه اظهاراتش حتي مورد اعتراض رئيس مجلس وقت (كروبي) قرار گرفت كه تصريح مي كرد شيرزاد عيناً حرف هاي راديو اسرائيل را تكرار مي كند. وي همسو با تبليغات گروهك تروريستي منافقين و رژيم صهيونيستي از پشت تريبون مجلس مدعي شده بود ايران درباره فعاليت هاي اتمي خود 19 سال به دنيا دروغ گفته و اكنون دم خروس بيرون افتاده است!

10 سال پس از اين اظهارات اكنون معلوم شده كه طرف دروغگو كيست و چه كساني آماده بودند كشور را به آمريكا و ديگران بفروشند. به دليل اظهاراتي از نوع اظهارات شيرزاد و نامه هاي ننگين برخي مشاركتي هاي مجلس ششم بود كه مقامات اروپايي و آمريكايي مانند بوش اعلام كردند از اصلاح طلبان در ايران حمايت مي كنند و انتخابات مجلس هفتم را بدون حضور آنها مشروع نمي دانند. طرف مذاكره كننده غربي 9-8 سال پيش پاي ميز مذاكره به هيئت ايراني گفته بود كه شما بايد كوتاه بياييد و موضع ما را بپذيريد چرا كه نمايندگان مجلس مخالف شما و همسو با ما موضع مي گيرند.

اين نكته نيز گفتني است كه برخي اعضاي فراكسيون مشاركت نظير رجب مزروعي، علي اكبر موسوي خوئيني و فاطمه حقيقت جو پس از فرار از كشور در كشورهاي اروپايي و آمريكايي پناهندگي گرفتند تا معلوم شود برخي اختلافات اساسي يك دهه گذشته نه جناحي و سياسي بلكه تقابل منافع ملي با جريان هاي قائل به كشور و انقلاب و مردم است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها