أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۲۴۵۱۰
زمان انتشار: ۱۰:۲۰     ۲۲ فروردين ۱۳۹۲
یکی از مراجع عظام تقلید به تشکیل جلسه‌ای در قطر با حضور سران 16 کشور عربی و غیرعربی اشاره و بیان کرد: در این جلسه تاکید شده است که قبل از صهیونیست‌ها باید با نظام ایران مقابله کنند.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی چهارشنبه شب در دیدار مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حماسه در لغت به معنای شدت و صلابت است گفت: هر کار قهرمانانه‌ای که همراه با غیرت و شجاعت باشد حماسه است و ما در عرصه‌های علمی، سیاسی و اقتصادی شاهد خلق حماسه هستیم.

وی با اشاره به اینکه خطبه حضرت زهرا(س) در حوزه‌های علمیه باید جزو برنامه‌های درسی حوزه قرار گیرد بیان کرد: تاریخ اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی ایران نیز حماسه‌ای ارزشمند است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران به برکت رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید گفت: طلاب علوم دینی باید به مطالعه صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت نامه امام خمینی(ره) اهتمام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کشورها زیر سلطه آمریکا و روسیه بودند و هیچ حرکتی بدون اجازه این کشورها ممکن نبود گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی یک حکومت دینی در کشور شکل گرفت و به سلطه غرب و شرق در ایران پایان داد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه بعد از ارتحال امام راحل خیلی‌ها تصور می‌کردند که نظام با مشکلات بسیار جدی مواجه خواهد شد افزود: آیت‌الله خامنه‌ای به خوبی کشور را مدیریت و هدایت کردند و مردم نیز همراهی لازم را داشتند و پس از فتنه نیز به استان‌های مختلف برای تبلیغ چهره به چهره سفر کردم و شاهد این بودیم که شعار «خامنه‌ای کوثر است،‌ دشمن او ابتر است‌» فراگیر شد.

وی با اشاره اینکه این سال جاری از سوی رهبر انقلاب به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام‌گذاری شده است گفت: امروز در شرایط بسیار خاصی هستیم و نظام دشمنان فراوانی دارد.

استاد حوزه علمیه قم به تشکیل جلسه‌ای در کشور قطر با حضور سران 16 کشور عربی و غیرعربی اشاره و بیان کرد: در این جلسه پیشنهاد شده است که این کشورها سفرای ایران را اخراج کرده و سفرای خود در ایران را فرا بخوانند و گفته‌اند قبل از صهیونیست‌ها باید با نظام ایران مقابله کنند.

وی با اشاره به اینکه پول نفت و گاز قطر در راه ضربه‌زدن به مسلمانان و کشورهای اسلامی هزینه می‌شود اظهار کرد: باید پاسخ چنین دشمنانی را با خلق یک حماسه سیاسی و حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری داد.

آیت‌الله نوری همدانی نقش طلاب برای آگاه‌سازی و آماده‌سازی مردم برای حضور پرشور در انتخابات را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: کسی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود باید ضمن حل مشکلات داخلی، در عرصه بین المللی نیز به ایفای نقش صحیح بپردازد.

وی ولایت‌مداری و مدیریت را از ویژگی‌های مهم منتخب مردم برای تصدی سمت ریاست جمهوری دانست و ادامه داد: مردم در انتخابات ریاست جمهوری حماسه سیاسی را خلق می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها