امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۱۲۴۹۶۵
زمان انتشار: ۱۳:۱۶     ۲۴ فروردين ۱۳۹۲
روزانه 8 واحد میوه و سبزیجات برای سلامت بدن لازم است و به تایید بسیاری از پزشکان نیز رسیده است. این تعداد را می توانید از طریق مختلف وارد بدن کنید اما آنچه می خورید مهمتر از مقدار آن است.
بیماری ها هر کدام در شرایط خاص به وجود می آیند و در شرایط خاصی نیز از بین می روند اما برای از بین بردن آن ها باید تلاش بسیار کنیم و البته از میوه و سبزی های درست استفاده کنیم.

در میان تمامی سبزی ها برخی از خواص درمانی بیشتری برخوردار هستند و میتواند بیماری ها را در کمترین زمان ممکن از بین ببرند . امروز متفاوت ترین مبارزان سلامتی را با هم مرور می کنیم.

** توت فرنگی

این میوه منبعی سرشار از ویتامین C است و تحقیقات حاکی از آن است که این میوه می تواند گلبول های قرمز را تقویت کرده و آن ها را برای حمل و نقل مواد معدنی در بدن قوی تر سازد. این میوه همچنین رگ ها را نیز آماده برای از بین بردن جابجایی خون می کند. توت فرنگی را اگر روزانه مصرف کنید 150 درصد از ویتامین C مورد نیاز بدن شما تامین می شود.

با توجه به تمامی فوایدی که از توت فرنگی گفته شد این میوه می تواند بیماری های زیادی را درمان کند. سرماخوردگی و آنفولانزا از جمله مهترین این بیماری های هستند.

** کلم قرمز

کلم یکی از سبزی های شگفت انگیزی است که در زمین کشت می شود. این سبزی با رنگ رمز جالبی که دارد از نظر بصری اشتهای شما را باز می کند و همچنین طعم بسیار خوبی نیز دارد. کلم قرمز حاوی ماده ای به نام "پلی فنول" است که به عنوان یک سوپر آنتی اکسیدان شناخته می شود. این آنتی اکسیدان به تنهایی می تواند ده ها بیماری را نابود کند و مهمترین عنصر برای دفاع از بدن در مقابل رادیکال های آزاد است.

** قارچ

گلبول های سفید اعضای نجات دهنده انسان از همه بیماری ها هستند و درصورت نبود آن ها لحظه ای زنگی نخواهیم کرد پس اگر این گلبول ها قوی باشند بدن شما نیز در مقابل بیماری ها مستحکم است. اگر می خواهید گلبول های سفید بدن شما کاملا سالم و سرحال باشند روزانه حداقل از مقدار کمی قارچ استفاده کنید. پزشکان البته توصیه می کنند استفاده قارچ 5 روز در هفته برای سلامت بدن لازم است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها