کد خبر: ۱۲۵۴۱۳
زمان انتشار: ۱۹:۴۴     ۲۶ فروردين ۱۳۹۲
سخنگوی صدراعظم آلمان بر تصمیم صدراعظم مبنی بر سپری کردن کامل دوران قانونی در این سمت، در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی آتی تاکید کرد.

به گزارش 598، خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «اشتفان زایبرت» سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد که «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور بار دیگر برای تصدی این سمت در انتخابات پارلمانی سپتامبر شرکت خواهد کرد.

موضع‌گیری زایبرت پس از انتشار اخباری در رسانه‌های آلمان مبنی بر احتمال کناره گیری مرکل در سال 2015 از قدرت، اعلام شد.زایبرت در جریان کنفرانسی خبری گفت: « صدراعظم در حالت عادی در دوره قانونی فعالیت خواهد کرد.»

در صورت پیروزی مرکل در انتخابات پارلمانی، وی در سال 2015 دهمین سال فعالیت خود در سمت صدراعظم را آغاز خواهد کرد و در این سال 60 ساله می‌شود.

 شبکه خبری «یورونیوز» نیز در خبری انتخاباتی اعلام کرد در کنگره حزب سوسیال دموکرات آلمان که در شهر «اُوگزبورگ»، «پیر اشتاین بروک» نامزد این حزب بار دیگر تمایل قطعی خود را برای احراز صدراعظمی آلمان و جایگزینی آنگلا مرکل اعلام کرد.

تا انتخابات پارلمانی آلمان، پنج ماه بیشتر باقی نمانده و با وجود اظهار نظرهای خبرساز و جنجالی اشتاین‌بروک در هفته‌های اخیر و کاهش محبوبیت وی در نظر سنجی‌ها، 600 نماینده حاضر در کنگره، چندین دقیقه وی را تشویق کردند.

پیر اشتاین بروک اقتصاددان و وزیر دارایی پیشین مرکل در سخنرانی اش گفت: «با کمک شما و بسیاری دیگر از مردم آلمان، می خواهم رکود کنونی را به پیشرفت تبدیل کنم. پس از بیست و دوم سپتامبر آینده، هدف و مسئولیت من وحدت و ادغام هر چه بیشتر اتحادیه اروپا خواهد بود.»

بر اساس آخرین نظر سنجی که امروز در مجله فوکوس منتشر خواهد شد، 79 درصد از آلمانی‌ها معتقدند که اشتاین‌بروک نخواهد توانست مرکل را سرنگون کند و تنها 12 در صد بر این باورند که او صدراعظم بعدی آلمان خواهد بود.

بنا به یک نظر سنجی دیگر، حزب سوسیال دموکرات تنها 26 درصد آرا را از آن خود خواهد کرد در حالی که ائتلاف حامیان آنگلا مرکل 41 درصد آرا را به دست خواهند آورد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها