کد خبر: ۱۲۵۸۲۹
زمان انتشار: ۱۱:۴۰     ۲۸ فروردين ۱۳۹۲
کارشناس فوتبال معتقد است با توجه به وضعيت بازي‌هاي پاياني ليگ برتر، شرايط سپاهان براي قهرماني بهتر از استقلال است.
رسول کربکندي با اشاره به حساسيت بالاي هفته‌هاي پاياني ليگ برتر فوتبال اظهار کرد: لباس قهرماني را بايد بر تن سپاهان يا استقلال ببينيم. اکنون وضعيت خيلي از تيم‌ها مشخص شده ولي هنوز تکليف سه تيم ذوب آهن، آلومينيوم و داماش براي ماندن در ليگ يا سقوط به دسته پايين‌تر روشن نيست.

به گزارش ايسنا ، وي ادامه داد: در پايين جدول، وضعيت هنوز مبهم است. ذوب آهن با نفت آبادان سقوط کرده و ملوان بازي مي‌کند، آلومينيوم با سپاهان ديدار دارد و داماش با سپاهان و استقلال بايد بازي کند. امسال، فصل سختي براي تيم‌ها بود. روز به روز حساسيت ليگ بيشتر شد و همان طور که تيم‌هايي از اين وضعيت آسيب ديدند، برخي تيم‌ها هم سود بردند. در اين هفته‌ها، مسئولان کميته انضباطي و ليگ بايد تمرکز بيشتري روي تيم‌هايي داشته باشند که نه به سهميه آسيا فکر مي‌کنند و نه سقوط مي‌کنند. اين تيم‌ها بي‌تفاوت هستند و ممکن است به همين دليل بي‌انگيزه بازي کنند. بي‌تفاوتي آن‌ها مي‌تواند به سقوط يک تيم بينجامد.

کربکندي در ادامه با اشاره به "حذف تقريبي" سپاهان از ليگ قهرمانان آسيا، گفت: هرجا حساسيت نباشد، استرس کمتر است و تيم بهتر نتيجه مي‌گيرد. اکنون شرايط سپاهان بهتر از استقلال است چون آبي‌پوشان نياز دارند که امتيازهاي لازم را براي صعود به مرحله بعدي ليگ قهرمانان آسيا کسب کنند. ضمن اينکه هر دو تيم سهميه سال آينده ليگ قهرمانان آسيا را دارند و فقط به کسب افتخار قهرماني فکر مي‌کنند. متاسفانه نتيجه دور از انتظار سپاهان در آسيا، به شخصيت اين باشگاه لطمه زد.

سرمربي سابق تيم فوتبال ذوب آهن همچنين درباره وضعيت اين تيم در فصل دوازدهم و در روزهاي پاياني فصل گفت: ذوب آهن چوب مشکلاتش را خورد. اين تيم سال قبل 14 ميليارد تومان هزينه کرد ولي امسال اين بودجه تا 5.5 ميليارد کاهش يافت. بخش اعظم اين مشکل هم به مديريت کارخانه بازمي‌گشت. هيات مديره باشگاه ابتداي فصل به من گفتند که هدف‌شان در بازي فصل ماند تيم در ليگ برتر است. من هم ابتدا با 4 ميليارد تومان از بودجه باشگاه سعي کردم بازيکناني مانند حدادي‌فر، فرهادي، کشوري، عشوري و مسلمان را حفظ و سپهر حيدري و رجب‌زاده را به تيم اضافه کنم. طبيعي بود که با اين وضع پولي براي جذب بازيکنان ديگر نمي‌ماند، بنابراين از بازيکنان جوان و اميدمان استفاده کرديم.

وي افزود: با همه اين اوصاف، فصل را خيلي بد شروع کرديم و با وجود بازي‌هاي خوب، در بازي اول باختيم که البته فکر مي‌کنم دست کم در سه بازي نبايد بازنده مي‌شديم. پس از آن در شش هفته 10 امتياز گرفتيم و سه پيروزي خوب داخل خانه داشتيم. تيم رفته رفته روند خوبي پيش مي‌گرفت اما مديريت تصميم به تغيير کادر فني گرفت. من هم حق را به مديريت دادم که مربي تيمش را عوض کند. کادر جديد در بدو کار قول ششم شدن در ليگ را دارد ولي نتايج تيم آن طور که مي‌خواستند رقم نخورد.

کربکندي درباره تغيير مديريت کارخانه ذوب آهن هم گفت: اين تغيير تاکنون از نظر روحي و مالي به تيم کمک کرده و ايده‌هاي بهتر و قوي‌تر دارد. آرزو دارم که ذوب آهن با قدمت و افتخاري که دارد در ليگ بماند تا مديران بفهمند که هر چقدر پول دهند، همان قدر آش مي‌خورند.

وي درباره مسائل اخلاقي فوتبال و عملکرد تماشاگران در ورزشگاه‌ها با نگاهي به رفتارهاي پسنديده هواداران گهر دورود گفت: دورودي‌ها انگيزه زيادي داشتند که با حضور تيم‌شان در ليگ برتر، شهر و استان خود را نشان دهند. با توجه به ذهنيتي که وجود داشت، کسي انتظار چنين رفتار خوبي را نداشت.

کربکندي افزود: انگليس بدترين تماشاگران دنيا را داشت ولي حالا فاصله آن‌ها با زمين تنها دو متر است. مسئولان فوتبال انگليس با به کار بردن دوربين‌هاي مداربسته، تنبيه و تفکر همگاني توانستند کنترل کنند. متاسفانه در فوتبال ما جديت لازم براي برخورد با اين مسائل نيست. بايد از سرمايه تماشاگران به خوبي استفاده کنيم. متاسفانه ورزشگاه‌ها به مکاني براي تخليه تماشاگران از فشارهاي اجتماعي تبديل شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها