کد خبر: ۱۲۸۵۹۰
زمان انتشار: ۱۳:۴۹     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
ویژگی های «آقایان به قول خودشان تکنوکرات» در بیانات رهبر انقلاب؛

598 به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران: در ماههای گذشته و با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، جریانی با تکیه بر ضعف های دولت و سیاه نمایی و بزرگنمایی نواقص و بدون اشاره به بحرانهای دوران حاکمیت دولتهای کارگزاران و اصلاحات و حتی تحریف تاریخ از«لزوم بازگشت به شرایط قبل از84» سخن می گویند؛ به گونه ای که سایت هاشمی رفسنجانی در مطلبی تحت عنوان «دوباره سازندگی ، دوباره هاشمی» بدون ذکر بحران های اقتصادی دوران حاکمیت دولت وی و تورم 50درصدی آن دوران، می نویسد:«اقتصاد کشور در بدترین وضعیت خود در طول 30سال اخیر قرار»گرفته است.

با رپرتاژهای رسانه‌های حامی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و البته رسانه های ضد انقلاب و القا کردن این موضوع که دوران حاکمیت دولت تکنوکرات هاشمی (و خاتمی) دورانی عدالت محور و درخشان و با کمترین مشکلات بوده است، محمد باقر قالیباف عضو ائتلاف 1+2 در اظهار نظری با تکنوکرات خواندن خود به تمجید از تکنوکراسی پرداخت.

در چنین شرایطی رهبر معظم انقلاب در سخنان ابتدای سال خود در جوار حرم مطهر رضوی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی، این مشکلات را نتیجه وابستگی اقتصاد کشور به نفت، در نتیجه نحوه مدیریت دولت آقای هاشمی دانستند و فرمودند: «من هفده هجده سال قبل به دولتی كه در آن زمان سر كار بود و به مسئولان گفتم كاری كنيد كه ما هر وقت اراده كرديم، بتوانيم درِ چاههای نفت را ببنديم. آقايانِ به قول خودشان "تكنوكرات" لبخند انكار زدند كه مگر ميشود؟! »

حال با شدت گرفتن فضای رسانه ای علیه گفتمان عدالت محور انقلاب اسلامی و تاکید بر لزوم بازگشت به دوران حاکمیت تکنو کرات‌ها، لازم است با مرور مشکلات سالهای قبل از 84، از تحریف تاریخ جلوگیری کنیم.

در این میان سوابق کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به تشخیص تکنوکرات بودن آنها کمک می کند و در این راستا ویژگی های «آقایان به قول خودشان تکنوکرات» می تواند به عنوان ملاک، سازنده یک تشخیص صحیح باشد.

در ادامه، برخی ویژگی‌های دولت های تکنوکرات هاشمی رفسنجانی در بیانات رهبر معظم انقلاب، تیتر وار ارائه شده که با کلیک بر هر تیتر می توانید بیانات ایشان پیرامون آن موضوع را مطالعه فرمایید.

مقام معظم رهبری: اگرچه تکنوکرات را تکنیک گرا باید بگوئیم، یعنى باصطلاح محور تفکر خودش را صنعت، تکنیک، حرفه، تخصص قرار مى‏ دهد، یعنى دلبستگى‏ اش به آن است و اصلاً شاخصه‏ ى تکنوکراسى همین است، بنابراین دلبستگى او تخصص است و چون دلبستگى ‏اش تخصص است، نمى‏ تواند انقلاب دلبستگى او باشد. اگر هم شد، دلبستگى دومش خواهد شد.

کاستی های دولت های هاشمی رفسنجانی در بیانات رهبر انقلاب

بی توجهی به مقوله عدالت و مستضعفین

بی اهمیت دانستن متعهد و معتقد بودن یا نبودن افراد مسئول

 وجود مشکلات اقتصادی و تکیه بر اقتصاد آلوده به نفت

 توجه به تحلیل ها و راهکار های غربی برای مدیریت کشور

 عدم تکیه کامل به نیرو های داخلی

 قائل شدن امتیاز برای عده ای خاص

تجمل گرایی و اشرافی گری

استفاده از اموال بیت المال

پرداختن به کارهای اقتصادی شخصی و اولویت دادن به منافع شخصی

بی توجهی به تربیت اسلامی مردم ، عرصه فرهنگ اسلامی و تهاجم فرهنگی

بی توجهی به معنویات در کنار سازندگی

بی توجهی به اصول و آرمانهای انقلاب

نقد ناپذیری

بی توجهی به کار و تلاش همیشگی و وجدان کاری

عدم ایستادن در مقابل فرهنگ و زورگویی دشمن

عدم توجه کافی به مبارزه با فساد

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲
۰
اين ها درتاريخ جمهوري اسلامي فقط اومدن و رفتن تا مااز گذشته درست بگيريم براي ساختن آينده
پاسخ
سرباز سردار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۹ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲
۰
آ سید علی همه چیز رو روشن برامون تشریح کردن، خواستی بفهم، نخواستی نفهم یا خودت رو به نفهمی بزن...
ولی در این صورت گذر از پل صراطت، با خودت.
پاسخ
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۴ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
احسنت،احسنت
جدیدترین اخبار پربازدید ها