کد خبر: ۱۳۱۰۰۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۶     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
منابع نظامی دمشق هدف اسرائیل از حمله به سویه را سرنگونی نظام حاکم به دست تروریست های مسلح دانستند؛ در حالی که گروههای تروریستی پیش از این بارها در تحقق این هدف ناکام مانده اند.
به گزارش 598 به نقل از فارس، منابع نظامی سوریه هدف اسرائیل از حمله به منطقه جمرایا را سرنگونی دمشق عنوان و تاکید کردند ارتش این هدف را در برابر درهای بسته قرار داد.

این منابع تاکید کردند در این حمله انبار سلاحی مشخص مانند تسلیحات موشکی هدف قرار نگرفت و با توجه به هدف قرار دادن ایست‌های بازرسی و امنیتی دمشق و حرکت به سمت دمشق قرار بود بر اساس نقشه اسرائیل دمشق در ساعت های نخست بامداد دیروز سقوط کند.

بنا بر اطلاعات این منابع، اسرائیل بر اساس نقشه از پیش طراحی شده درصدد ایجاد وضعیتی غیر منتظره بود تا به این ترتیب تروریست های مسلح بتوانند مرکز استقرار نیروهای ارتش در «العبادة» و «الغوطة» شرقی را هدف قرار داده و همزمان تعدادی از آنان نیز به سمت «دوما»، «جوبر» و«برزة» در دمشق حرکت کنند و تعدادی از نیروهای گروهک های تروریستی جبهه النصره و ارتش آزاد نیز «داریا» را هدف قرار دهند اما یگانهای ارتش سوریه در وضعیت آماده باش بودند و توانستند بلافاصله پس از حمله هوایی، مواضع جدید تروریست های مسلح که بر اساس نقشه اسرائیل تعیین شده بود، شناسایی کرده و به سرعت واکنش دقیقی نشان دهند.

تروریست‌ها تلاش داشتند از مرز اردن وارد سوریه شوند

از سوی دیگر منابع نظامی سوریه هدف اسرائیل از تجاوز شب گذشته به سوریه را فراهم کردن زمینه حرکت تروریست های مسلح به ویژه جبهه النصره از اردن به سمت بیابان‌های مرزی سوریه عنوان کردند.

این در حالی است که ارتش سوریه در چند روز اخیر در حال پاکسازی مناطق مرزی بوده و در همین راستا منطقه العباده نیز یک روز پیش از تجاوز اسرائیل پاکسازی شد؛ به این معنی که حمله اسرائیل در واقع واکنش به اقدام ارتش بود.

بنابر اعلام این منابع، از آنجا که پیشروی ارتش به سمت ریف(حومه) دمشق صورت می‌گرفت، گروه‌های مسلح نیز در قلب ریف دمشق و به عبارت بهتر از العباده و دوما به تکاپو افتادند اما حملات توپخانه‌ای ارتش، آنان را ناکام گذاشت.

در این میان، منابع سوری پیش‌بینی کردند که با توجه به روند تحولات سوریه، هر اتفاقی انتظار می رود و واکنش ارتش به تجاوز اسرائیل به معنی پیام آشکاری در ارتباط با خطوط قرمز سوریه و نیز اثبات قدرت ارتش در کنترل میدان نبرد است و این چیزی است که اسرائیل آن را درک کرده و در پی تجاوز اخیر به وضعیت آماده باش در آمده است.

نیمه شب گذشته، چند نقطه از دمشق هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار  گرفت که به گفته اهالی آن، شدیدترین حمله نزدیک منطقه «جبل قاسیون» رخ داد.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها