کد خبر: ۱۳۲۳۱۸
زمان انتشار: ۰۱:۱۳     ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
سال‏ها از بیان عبارت «تهاجم فرهنگی» از سوی رهبر انقلاب می‏گذرد و بدون شک در تمام این مدت، بانوان ایرانی همواره در تیررس تهاجم فرهنگی دشمنان قرار داشته‏اند و امروز بررسی عملکردها در این حوزه بیش از گذشته ضروری می‏نماید.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس از سمنان، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در پاره‏ای از بیانات گوهربار خود می‏فرمایند: «عده‌اى خیال کرده‌اند که وقتى ما به تهاجم فرهنگى غرب حمله مى‌کنیم، فقط مسئله‌مان این ‌است که یک نفر در خیابان حجابش را درست رعایت نکرده است. مردم بحمدالله حجابشان را رعایت مى‌کنند؛ الا افرادى قلیل. مسئله‌ این‏‌ها نیست. این، فرعى است. اصل قضیه آن است که داخل خانه‌هاست و از مجامع جوانان سرچشمه مى‌گیرد و دشمنان آن‌جا کار مى‌کنند. آن‏که آشکار نیست، آن‏که پنهان است، خطر آن‌جاست.»

در این مدت، بانوان مسلمان ایرانی همواره ضمن تجدید میثاق با آرمان‏های امام راحل (ره) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و اعلام بیعت مجدد با ولی فقیه زمان و فرمانده کل قوا، امام خامنه‏ای، آمادگی همه جانبه خود را برای مقابله قاطع با هرگونه تهدید و فتنه‏های فراروی انقلاب و میهن اسلامی اعلام داشته‏اند و شکی در آن نیست؛ اما به واقع مسئولان تا چه اندازه به وظیفه خود در قبال این موضوع عمل کرده‏اند؟!

بانوان با حضور پرشور در محافل و مجالس دینی و گرامیداشت ایام‏الله مختلف در کشورمان همواره تلاش کرده‏اند تا با بهره‏گیری از سیره و کلام ائمه معصوم (ع) بر معرفت خود افزوده و نسبت به تجلی آن در تمامی شئون زندگی اهتمام ورزند.

زنان استان سمنان امروز از مسئولان فرهنگی استان از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و صد او سیمای مرکز سمنان می‏خواهند تا نسبت به بصیرت‏افزایی در خانواده‏ها خصوصا زنان و دختران جوان و معرفی آسیب‏ها و تهدیدات ماهواره، عدم رعایت عفاف و حجاب، تزلزل خانواده و طلاق اقدام عاجل به عمل آورند.

از آنجایی که زنان استان سمنان در تراز بالای علمی و فرهنگی قرار دارند، از نهادهای فعال اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خواستار شده‏اند تا نسبت به تامین مراکز تفریحی، ورزشی، علمی و ... خاص این قشر اقدام کنند.

 

زنان؛ تأثیرگذارترین عناصر مقابله با تهاجم فرهنگی

یک کارشناس مذهبی در گرمسار در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: بانوان قادر به سازندگی در عرصه فرهنگ خانواده و جامعه هستند و باید گفت زنان جامعه از تأثیرگذارترین عناصر مقابله با تهاجم فرهنگی باشند.

زهره عظیمی اظهار داشت: مقابله با فرهنگ مهاجم غرب مستلزم ارتقای سطح علمی و فرهنگی است.

وی افزود: زنان در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که تا پای جان از ارزش‌های دینی و اخلاقی دفاع می‌کنند.

این کارشناس مذهبی گفت: حضرت فاطمه (س) و همسرش دریای نبوت و علم هستند و زنان پاکدامن باید ساده زیستی، عفت و نجابت و حیا و همراهی و همدلی با همسر و فرزندان را از این بانو الگو بگیرند.

عظیمی با اشاره به نقش زنان در ایجاد سبک زندگی اسلامی در جامعه گفت: بانوان ما باید ازدواج حضرت علی و فاطمه (س) را از نظر کیفیت مهریه، نحوه تهیه جهیزیه، پذیرایی از مهمانان و نقش و مشارکت صادقانه یاران صمیمی آنان را در امر ازدواج سرمشق خود قرار دهند.

سبک زندگی اسلامی؛ حفاظی مطمئن مقابل توطئه‏های دشمن

یک کارشناس مسائل سیاسی نیز در سخنانی با اشاره به زندگی حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زهرا(س) در کنار پیامبر و مولا علی (ع)، متحمل دردها و رنج‏های بسیار شد؛ اما سرمشق و الگوی زنان عالم قرار گرفت.

حجت‏الاسلام موسی هاشمی افزود: ایشان یار و یاور پدر و همسرش بود و تمام امامان و امامزادگان همه برگرفته از برکت حضرت فاطمه(س) است که در دوران مختلف تا امروز از تقدس خاص برخوردار هستند.

وی افزود: بانوان باید خانه‌ای پر از محبت و آرایش و دکوراسیون ساده با حفظ شئون اسلامی را برای داشتن یک سبک زندگی اسلامی ایجاد کنند.

تقویت ایمان؛ حلال مشکلات

یک کارشناس مسائل عقیدتی در گرمسار نیز در این‏باره گفت: زنان با تقویت ایمان می‌توانند حلال مشکلات و خنثی‏کننده تهاجم فرهنگی دشمن باشند و با سربلندی از آزمون‌های الهی بیرون بیایند.

زهرا ختایی اظهار داشت: زنان مسلمان ایرانی با الگو قرار دادن حضرت زهرا (س) همواره در عرصه‌های دشوار انقلاب پیشرو بوده‌اند، مسلماً در خلق حماسه اقتصادی و سیاسی هم پیشگام خواهند بود.

وی افزود: دختران ایرانی باید ایمان خود را افزایش دهند و عفت و پاکدامنی خود را تقویت کنند.

این کارشناس مسائل عقیدتی تأکید کرد: خودداری از چشم‌چرانی وظیفه مشترک مردان و زنان است، اما از آنجا که حس خودنمایی در زنان بیشتر از مردان است، به آنان دستور داده شده تا زیبایی‌های خود را بر نامحرم آشکار نکنند.

ختایی بیان کرد: اگر محیط خانواده با معنویت و تربیت صحیح عجین باشد، فرزندان نیز پاکی و نجابت خود را حفظ می‌کنند.

وی تصریح کرد: ایمان و تقوا سبب می‌شود، انسان از آلودگی‌های اخلاقی مصون بماند.

می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود

امروز در حالی که موج سوم تهاجم فرهنگی با شدت و قوت بسیاری، زنان و دختران ایرانی را مورد هجوم قرار داده و با شگردهای گوناگون و خاص خود، بانوان کشورمان را هدف گرفته و در پی تغییر اندیشه و رفتار آنان است؛ ضروری می‏نماید تا مسئولان دقت نظر بیشتری به توسعه و ترویج فرهنگ مقابله با تهاجم فرهنگی در جامعه به خصوص در خانواده‏ها داشته باشند.

از نظر علوم مردم‌شناسی و جامعه‏شناسی، برای ایجاد دگرگونی ماندگار و تغییری پایا در یک جامعه باید زنان و دختران آن جامعه را تغییر داد و دشمن امروز بر روی این مسئله تمرکز کرده است؛ وظیفه امروز همه فرهنگ‏سازان این است که طوری تهاجم فرهنگی را تبیین کنند که خدای نکرده بانوان ایرانی احساس انزوا و گوشه‏گیری و جلوگیری از حضور در اجتماع نکنند.

در این زمینه، رهبر معظم انقلاب نیز چندی پیش در پیامی به کنگره «هفت هزار زن شهید کشور» تصریح کردند: «زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و در عین حال، در متن و مرکز، نقش‌آفرینی کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد».

در بخشی دیگر از پیام رهبر انقلاب بر لزوم ارائه الگوی سومی برای زن تاکید شده بود؛ الگویی جدید با شاخصه «زنِ نه شرقی، نه غربی» که هم‏چنان نیازمند پیگیری مسئولان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۹ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
راه حل ازدواج را اسان کنید همه راحت می شویم
پاسخ
مهرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۳ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
حرف شما خوبه/اما : یعنی اگه خانوما ازدواج کنن دیگه بدحجاب نداریم! زنه جلوی شوهرش داره به لب و لوچه ش میرسه!!
جدیدترین اخبار پربازدید ها