کد خبر: ۱۳۵۲۱۴
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
ما فوقش خیلی با آمریکا رابطه برقرار کنیم بشویم خود آمریکا؛ این همه بدهی رو کی میده؟

به گزارش 598 به نقل از سایت حرف‌ تو، وبلاگ نود صد نوشت:

خیلیا براشون سوال پیش میاد که چرا باید یک کشور با آمریکا رابطه داشته باشه؛ خیلیا هم این سوال براشون پیش نمیاد؛ ولی در هر صورت من در این مقاله تصمیم دارم انواع رابطه با آمریکا رو توضیح بدم.

*انواع رابطه با آمریکا

دانشمندانی وجود دارند که این موضوع رو بررسی کردند و همه بررسی‌ها را روی میز گذاشتند، من هم تمام گزینه‌ها را از روی میز برداشته برای شما بازگو می‌کنم.

گزینه اول (عدم ارتباط): کشورهایی هستند که هیچ ارتباطی با آمریکا ندارند، که البته آمریکا هم هیچ تمایلی به ارتباط با آنها ندارد، چون نه نفت دارند نه جاذبه نه هیچی، مانند مغولستان.

گزینه دوم (خانه زاد): کشور هایی هستند که مانند یک خانه زاد مطیع فرمان آمریکا هستند و عمو سام هر چه می‌گوید روی چشم می‌گذارند از این رو حق زنده ماندن را به آنها می‌دهد، زیرا آنها نفت دارند یا چیز دیگری، مانند قطر.

گزینه سوم (مالک و مستأجر): این کشورها مانند مستأجری هستند که خانه را از آمریکا اجاره کرده‌اند و هر چند سال یکبار قراردادش را تمدید می‌کنند و هر سال دلهره پایان آن را دارند، این کشورها از رهایی از مستأجری بسیار می‌ترسند زیرا اخبار روی آنها تأثیر گذاشته و ناامیدشان کرده، با این حال با این صاحب خانه زبان نفهم می‌سوزند و می‌سازند، مانند یونان.

گزینه چهارم (عاشق و معشوق): این کشورها همگی دل در گرو هم دارند و هرجا می‌روند با هم یا 5 تایی یا 5 بعلاوه یکتایی هستند و هی پشت هم در می‌آیند، این کشورها هر از چند سالی بین خودشان دعوایی راه می‌اندازند و از قدیم گفتند که در این جور مواقع ابلهان باور کنند، ولی چه بسا این ضرب المثل هم کار خودشان باشد زیرا ما ابله نیستیم و می‌بینیم آن روزی را که دوباره این چند کشور به جان هم بیافتند و ...

گزینه پنجم (بهم زدن): این نوع رابطه دو طرف دارد، کسی که دل بریده که عموماً عکس‌هایش را هم پاره کرده و دیگری کسی که پشیمان است و مدام می‌گوید منو ببخش می‌خوام که با تو باشم و... این نوع کشور‌ها مکرراً دست رد به سینه آمریکا زده و حرف‌هایش را باور نمی‌کنند، مانند ایران.

*دیدگاه‌ها در این رابطه

دیدگاه خوش بین: بعضی دانشمندان با بیان این نکته که هر کشوری با آمریکا رابطه داشته باشد خیلی پیشرفت می‌کند و نونش تو روغنه به کشورهای مختلف پیشنهاد می‌دهند به سمت گزینه سوم و حتی شده گزینه دوم بروند و از گزینه چهارم دوری کنند، این دانشمندان درباره گزینه اول چیزی نمی‌گویند و تحویلشان نمی‌گیرند و در قاموس کشوری هم نمی‌بینند که جزو گروه پنجم شود، آلمان هم جاش محکم نیس.

دیدگاه واقع بین: بعضی دیگر از دانشمندان هم بر این باورند که با آمریکا هم باید مثل دیگر کشورها رفتار کرد و اجازه نداد در داخل سفارت‌خانه شان پایگاه جاسوسی بزند و در هر تصمیمشان دخالت کنند و درختان باغشان را از بین ببرند.

دیدگاه بدبین: دانشمندانی که این نظر را دارند پر بیراه هم نمی‌گویند، چون باورشان نمی‌آید که کشوری که در هر مملکتی بوده کارنامه‌اش مشخص است با آنها مهربان باشد، آنها می‌گویند اگر آمریکا می‌توانست وضع اقتصادی ما را درست کند که وضع خودش را درست می‌کرد، یا وضع بقیه کشورهای دوست و همسایش را درست می‌کرد.

*بسته پیشنهادی 3+1

با این حساب بنده یک بسته آماده کرده‌ام و در آن پیشنهاداتی در رابطه با مسائل کشورمان ارائه داده‌ام.

1- در حال حاضر استراتژی آمریکا بسیار مغرورانه، چماق هویج است، اگر ما یک قدم پس بکشیم ممکن است تا میله و پنیر هم پیش برود.

2- بهتر است تا نازکش داریم و برایمان فیلم‌ها می‌سازند و شعرها می‌سرایند، نازمان را بکنیم که غفلت موجب پشیمانیست.

3- گیریم که رابطه با آمریکا را برقرار کردیم و همه چی ارزان شد و مردم در رفاه فرو رفتند، فردا روز نمی‌گویند شما خودت چکار کردی؟

4- ما فوقش خیلی با آمریکا رابطه برقرار کنیم بشویم خود آمریکا؛ این همه بدهی رو کی میده؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها