يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۳۵۲۲۷
زمان انتشار: ۱۱:۳۴     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تاکید بر اینکه دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل نمی‌گوید ایران سلاح هسته‌ای دارد و یا در صدد تولید سلاح است، بار دیگر خواستار دسترسی بازرسان آژانس به تاسیسات پارچین شد.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری فارس،‌ «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «راشاتودی» اعلام کرد که آژانس باید به تاسیسات هسته‌ای ایران دسترسی پیدا کند.

«یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه مصاحبه خود با راشا تودی گفت: آنچه که ما می‌توانیم درباره فعالیت هسته‌ای ایران بگوییم، این است که ایران به صورت بی وقفه در حال فعالیت‌های هسته‌ای است.

بر اساس این خبر، آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان دیده بان هسته ای سازمان ملل مستقر در وین مکررا درباره عدم دسترسی بازرسان خود به تاسیسات پارچین در ایران ابراز نگرانی کرده و در این باره گفته است که برای کاستن از نگرانی های جامعه بین الملل درباره برنامه هسته ای ایران، به دسترسی به پارچین نیاز دارد.

این در حالیست که «سید محمود رضا سجادی» سفیر ایران در روسیه اخیرا در مصاحبه با راشا تودی تاکید کرده است که تهران این آمادگی را دارد که در صورت امضای پروتکلی از سوی آژانس که شامل تمام موارد نگرانی های طرح شده درباره فعالیت های هسته ای ایران باشد، دسترسی بازرسان این سازمان به سایت پارچین را تامین کند.

آمانو در ادامه مصاحبه خود تاکید کرد که: ما نمی‌گوییم که ایران تسلیحات هسته ای دارد و یا اینکه تصمیم به تولید سلاح هسته ای گرفته است.

مدیر کل آژانس اتمی در عین حال مدعی شد که این سازمان اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد که ایران مشغول فعالیت هایی مرتبط با تولید مواد منفجره هسته‌ای است.

بر اساس گزارش راشا تودی، آمانو همچنین گفت: ما نتیجه گیری نمی کنیم اما سوالاتی مطرح می‌کنیم و به دوستان ایرانی خود می گوییم که آنها باید این مسائل را روشن کنند.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد که همکاری با آژانس کاملا به نفع ایران است و اگر آنها (ایرانی‌ها) می‌گویند که فعالیت هایشان مقاصد مسالمت آمیز دارد، ما می‌خواهیم به آنها کمک کنیم تا این موضوع را روشن کنند.

آمانو همچنین تاکید کرد که تکرار سناریوی عراق که در آنجا ناکامی در همکاری منجر به بهانه ای برای حمله به این کشور شد، بعید است که در مورد ایران اتفاق بیفتد.

* حمایت تلویحی آمانو از رژیم صهیونیستی و زرادخانه تسلیحات هسته‌ای تل آویو

این مقام بلند پایه آژانس در پاسخ به سوالی که درباره استانداردهای دوگانه رژیم صهیونیستی مطرح شد مبنی بر اینکه خود این رژیم مالک تسلیحات هسته ای است اما از طرف دیگر ایران را به دلیل فعالیت‌های مسالمت آمیز هسته‌ای اش تحت فشار قرار می‌دهد، اینطور پاسخ داد که قوانین بین‌المللی برای اسرائیل به شیوه‌ای متفاوت به کار گرفته می‌شوند زیرا تل آویو عضو پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای موسوم به «ان پی تی» نیست.

آمانو گفت: اسرائیل عضو ان پی تی نیست بنا بر این آنچه آژانس می‌تواند انجام دهد این است که فعالیت‌های خود را در تاسیساتی که اسرائیل تصمیم می گیرد تحت نظارت ما قرار دهد، تغییر دهد و ما اجازه این را نداریم که از این فراتر برویم.

مدیر کل دیده بان هسته‌ای سازمان ملل در ادامه گفت: بسیاری از کشورهای جامعه بین المللی می‌خواهند که اسرائیل در کنفرانس منطقه عاری از تسلیحات هسته‌ای و پیمان ان پی تی شرکت داشته باشد. نقش من این است که خط مشی را حفظ کنم و اطلاعات و مشاوره ها را به اشتراک بگذارم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها