کد خبر: ۱۳۵۷۹۳
زمان انتشار: ۱۳:۲۶     ۰۲ خرداد ۱۳۹۲
هفت روز رو به پایان در حالی سپری شد که ورزش ایران فوتبالی‌تر از همیشه بود. از معرفی رسمی مهدوی کیا به عنوان سفیر فوتبال پایه آسیا و دعوت به بازی خداحافظی بالاک و امتناع رحمتی و عقیلی برای امضای بیانیه فدراسیون فوتبال گرفته تا مشخص شدن وضعیت چهار مربی لیگ برتری، برعهده گرفتن جنجالی هدایت پرسپولیس توسط علی دایی و البته جلسه تاثیرگذار قلعه‌نویی با وزیر ورزش.

به گزارش  598 به نقل از خبرنگار مهر، انتخاب یک ایرانی به عنوان مشاور مخصوص رئیس فدراسیون جهانی تنیس روی میز، عنوان سومی تیم بسکتبال سه نفره در آسیا، معرفی رسمی مهدی مهدوی‌کیا به عنوان سفیر فوتبال پایه در آسیا، آسیایی شدن تیم بسکتبال ماهان، قطعی شدن غیبت نایب قهرمان ایرانی المپیک در مسابقات جهانی تکواندو، عنوان سومی تیم فوتبال قطع عضو در مسابقات بین‌المللی روسیه، آغاز تور بین‌المللی دوچرخه سواری در ایران و .... از مهمترین رویدادهای ورزشی در این هفت روز رو به پایان بود که البته همه آنها در سایه بازگشت پرحرف حدیث علی دایی به تیم پرسپولیس قرار گرفت.

در این هفته وضعیت مربیانی مانند گل محمدی، ابراهیم‎زاده، حسین فرکی و غلامحسین پیروانی برای مربیگری در لیگ آینده مشخص شد اما پیوستن این مربیان به تیم‌های جدیدشان به اندازه علی دایی و پیوستنش به پرسپولیس خبرساز نشد. پیوستنی که در ابتدای راه با مخالفت شدید مسئولان باشگاه راه آهن مواجه شد هر چند در نهایت آنها در ازای شرط و شروطی به جدایی مربی که با آن قرارداد داشتند، رضایت دادند.

البته علاوه بر این زیر بار نرفتن مهدی رحمتی و هادی عقیلی برای امضای بیانیه‌ای که فدراسیون فوتبال در اختیار آنها گذاشته بود و تاکید کارلوس کی‌روش مبنی بر اینکه "تا زمانی که من هستم، این دو نفر جایی در تیم ملی ندارند"، دیگر رویداد مهم فوتبالی این هفته بود. مهمترین رویدادها در این هفت روز ورزش عبارتند از:

سفر آسیایی ساحلی‌بازان لغو شد
تیم والیبال ساحلی جوانان ایران که قرار بود برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا به هند سفر کند به دلیل صادر نشدن روادید از انجام سفر بازماند. چهارشنبه گذشته زمان اولیه برای سفر ساحلی‌بازان بود اما تلاش مسئولان فدراسیون والیبال برای صادر شدن ویزا تا روز پنجشنبه هم ادامه داشت اما در نهایت هیچ نتیجه‌ای در این زمینه حاصل نشد. ساحلی‌بازان در حالی حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را از دست دادند که این رقابت‌ها حکم انتخابی جهان را داشت.

شهنازی مشاور مخصوص رئیس فدراسیون جهانی تنیس روی میز شد
"آدام شرارا"، رئیس فدراسیون جهانی تنیس روی میز چهارشنبه گذشته در جریان هیات اجرایی این فدراسیون که در فرانسه برگزار شد، شاهرخ شهنازی را به عنوان مشاور مخصوصدر امور المپیک‌ها و آکادمی‌های بین‌المللی منصوب کرد. این انتصاب به این واسطه انجام شد که شهنازی رئیس آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک ایران و عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک است. همچنین در کنگره ITTF که پنجشنبه گذشته برگزار شد، "شرارا" عضویت وی را در شواری مشاوران ارشد جهانی اعلام کرد و لوح انتصاب وی را هم اهدا کرد.
 

مدال برنز آسیا برای بسکتبال سه نفره ایران
تیم بسکتبال سه نفره ایران پنجشنبه گذشته و در روز پایانی نخستین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا که در دوحه قطر جریان داشت برابر اردن در مرحله رده‌بندی این مسابقات به برتری دست یافت و در مجموع با چهار پیروزی و دو شکست صاحب مدال برنز شد. این تیم در مرحله نیمه نهایی با شکست برابر نماینده قطر از صعود به فینال بازماند. شاگردان عباس آقاکوچکی در مرحله مقدماتی این مسابقات هم برابر هند و ترکنستان به پیروزی رسید و مقابل اندونزی تن به شکست داد. این تیم در مرحله یک چهارم نهایی هم چین تایپه را با شکست مواجه کرد.

مهدوی‌کیا رسما سفیر فوتبال پایه در آسیا شد
کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال و پرسپولیس طی مراسمی که به مناسبت روز آموزش پایه کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور برگزار شد، به عنوان سفیر فوتبال پایه در آسیا معرفی شد. این خبر پنجشنبه گذشته اعلام شد. 

بسکتبال ماهان آسیایی شد
جمعه گذشته و در پایان رقابت‌های بسکتبال قهرمانی باشگاه‌های غرب آسیا که در عراق جریان داشت، تیم ماهان با قرار گرفتن در رده دوم جدول رده‌بندی برای نخستین بار سهمیه شرکت در مسابقات باشگاه‌های آسیا را کسب کرد. شانفیل لبنان و دهوک عراق دو تیم دیگر شرکت کننده در این رقابت‌ها بودند که به ترتیب با کسب عنوان اول و چهارم آسیایی شدند. پتروشیمی دیگر نماینده ایران در این مسابقات بود که به عنوان سوم دست یافت اما باتوجه به قانون مسابقات مبنی بر آسیایی شدن یکی از دو نماینده هر کشور، از دستیابی به سهمیه آسیا بازماند.

والیبال ایران با روسیه، فرانسه، فنلاند و روآندا همگروه شد
طبق قرعه کشی مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان که شنبه گذشته انجام شد تیم ایران در گروه C با تیم‌های روسیه، فرانسه، فنلاند و روآندا همگروه شد. این مسابقات طی روزهای 6 تا 16 تیرماه در مکزیک برگزار می‎شود. مکزیک، چین، بلژیک، تونس، لهستان (گروه A)، آرژانتین، کوبا، ژاپن، شیلی، ترکیه (گروه B)، برزیل، آمریکا، مصر، کره‌جنوبی، الجزایر (گروه D) دیگر تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات هستند.
 

غیبت قطعی نایب قهرمان المپیک در مکزیک
محمد باقری معتمد که بعد از کسب مدال نقره مسابقات المپیک دوبار پای خود را به تیغ جراحان سپرد، امیدوار بود برای سومین بار در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کند اما پزشکان به وی اجازه تمرین ندادند. بدین ترتیب این ملی‌‎پوش حضور در مسابقات جهانی مکزیک را از دست داد. عمل‌های انجام شده روی پای معتمد ضمن رفع مشکل پاره گی رباط پا، مشکل پرانتزی پاها را نیز حل کرد تا او با وضعیت بهتری به تمرینات بازگردد.

بازگشت زودهنگام آزادکاران از آمریکا
تیم ملی کشتی آزاد که به منظور برگزاری دیدار برابر کشتی گیران آمریکا به این کشور سفر کرده بود، پس از اینکه دیدار نخست خود را بامداد پنجشنبه گذشته در ایستگاه قطار تاریخی گرند سنترال نیویورک و با حضور پرشور تماشاگران از جمله ایرانیان مقیم این شهر برگزار کرد، قرار بود یکشنبه گذشته (29 اردیبهشت) یک مبارزه دیگر با آزادكاران میزبان در ورزشگاه مموریال اسپورت آره‌نا در لس آنجلس برگزار کند. اما از آنجا که فدراسیون کشتی آمریکا اعلام کرد هیچ مسئولیتی در قبال این سفر بر عهده نمی‌گیرد، مسئولان کشتی ایران هم سفر آزادکاران به لس آنجلس را لغو کردند. بدین ترتیب آنها زودتر از موعد مقرر و بامداد شنبه گذشته به کشور بازگشتند. تیم کشتی آزاد در تنها دیدار برگزار شده برابر آمریکا با نتیجه 6 بر یک پیروز شد.

ابراهیم‌زاده به تراکتورسازی پیوست
منصور ابراهیم‌زاده، سرمربی فصل گذشته تیم فوتبال نفت تهران یکشنبه گذشته طی مذاکرات اولیه با مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز برای پذیرفتن هدایت تیم فوتبال این باشگاه به توافق نهایی رسید. این در حالی است که از ابراهیم‌زاده نیز به عنوان یکی از سه گزینه اصلی هدایت تیم پرسپولیس نام برده شده بود.

گل محمدی نفتی شد!
اعضای هیات مدیره باشگاه نفت تهران در نشست یکشنبه گذشته خود یحیی گل‌محمدی، سرمربی فصل گذشته تیم پرسپولیس را به عنوان سرمربی تیم نفت انتخاب کردند. در واقع گل محمدی از میان سه گزینه مطرح جایگزین ابراهیم‌زاده شد که به دلیل مذاکره با مسئولان باشگاه پرسپولیس و عدم تفاهم مالی با مسئولان باشگاه نفت، پس از رساندن این تیم به عنوان پنجم دوازدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر، به همکاری‌اش در این تیم تهرانی پایان داد.

بیانیه‌ای که رحمتی و عقیلی امضا نکردند!
فدراسیون فوتبال برای هادی عقیلی و سید مهدی رحمتی بیانیه‌ای را مبنی بر عذرخواهی این دو بازیکن جهت بازگشت دوباره به تیم ملی تنظیم کرد تا آنها با امضای آن راه را برای بازگشت دوباره به تیم ملی برای خود بازکنند اما این دو بازیکن حاضر به امضای این بیانیه نشدند. کارلوس کی روش دوشنبه گذشته در پایان آخرین تمرین این تیم پیش از سفر به عمان با رسانه‌ای کردن متن جداگانه بیانیه‌هایی که برای عقیلی و رحمتی تنظیم شده بود، تاکید کرد که من در تیمم به بازیکنان شجاع نیاز دارم و باید بازیکنانی داشته باشم که به تیم ملی تعهد کامل دارند بنابراین تا زمانیکه هستم عقیلی و رحمتی را به تیم ملی دعوت نمی‌کنم. عقیلی یازدهم بهمن‎ماه سال گذشته پیش از دیدار با عمان در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا اردوی تیم ملی را ترک کرد. رحمتی نیز همان روز بازنشستگی موقت خود از تیم ملی فوتبال را اعلام کرده بود.

استقلال به AFC اعتراض کرد
باشگاه استقلال دوشنبه گذشته به دنبال اعمال جریمه علیه این باشگاه توسط کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا، نامه‌ای را تنظیم و به مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرد تا با ارایه دلایل خود بتواند مسئولان AFC را مجاب کند تا از موضع انضباطی اولیه خود علیه این باشگاه عقب نشینی کنند. کنفدراسیون فوتبال آسیا بر اساس گزارش ناظر بازی استقلال برابر الهلال عربستان، باشگاه استقلال را مبلغ 20 هزار دلار جریمه نقدی کرد. این تصمیم به خاطر پرتاب ترقه‌هایی است که از سوی تماشاگران به داخل زمین پرتاب شده بود.

دایی سرمربی پرسپولیس شد
پس از مطرح شدن نام علی دایی به عنوان یکی از نامزدهای سرمربیگری پرسپولیس، مذاکراتی بین طرفین صورت گرفت و در نهایت یکشنبه گذشته مقرر شد هدایت تیم فوتبال پرسپولیس به این مربی سپرده شود. این اتفاق در حالی رخ داد که پیش از این مسئولان باشگاه اعلام کرده بودند از بین محمد مایلی‌کهن و منصور ابراهیم زاده یکی به عنوان سرمربی فصل آینده سرخپوشان معرفی خواهد شد. البته در همان روزی که علی دایی با پرسپولیس به توافق رسید، باشگاه راه آهن طی بیانیه ای مخالف خود را با جدایی این مربی و پیوستن او به پرسپولیس اعلام کرد اما در نهایت روز دوشنبه حضور علی دایی در تیم پرسپولیس به عنوان سرمربی فصل آینده این تیم قطعی شد.

مخالفت با یک تماس تلفنی برطرف شد
مسئولان باشگاه راه آهن که روز یکشنبه پس از اعلام توافق علی دایی با پرسپولیس جهت بر عهده گرفتن هدایت این تیم، مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرده بودند، دوشنبه شب گذشته و پس از قطعی شدن حضور دایی در پرسپولیس، طی بیانیه ای مخالفت خود با این انتقال را به طور رسمی اعلام کردند. پس از اینکه درخواست باشگاه پرسپولیس برای فسخ قرارداد علی دایی در نامه‌ای با امضای محمد رویانیان به باشگاه راه‌آهن ارسال شد، صادق رئیسی‌کیا، مدیر عامل باشگاه راه‌آهن پاسخ منفی باشگاه را در نامه‌ای رسمی به رویانیان اعلام کرد. البته در نهایت مالک باشگاه راه آهن در گفتگویی با مدیرعامل باشگاه پرسپولیس موافقت این باشگاه برای جدایی علی دایی را اعلام کرد تا کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران رسما به عنوان سرمربی پرسپولیس معرفی شود.

مدال برنز سعید خسروی‌نژاد در ازبکستان
سعید خسروی‌نژاد، تنها نماینده ایران در رقابت‎های بین‌المللی کوراش ازبکستان دوشنبه گذشته با شکست برابر نماینده تاجیکستان به مدال برنز دست پیدا کرد. خسروی‌نژاد به دعوت ازبک‌ها و با هزینه میزبان راهی ازبکستان شده بود، در وزن آزاد که در مجموع هشت ورزشکار حضور داشتند به میدان رفت. وی در این مسابقات مقابل نماینده کره جنوبی پیروز شد.
 
 
پیروانی سرمربی فجرسپاسی شد
هیات مدیره باشگاه فجرسپاسی سه شنبه گذشته غلامحسین پیروانی را به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال این باشگاه انتخاب کرد. پیش از این محمود یاوری هدایت فجری‌ها را بر عهده داشت.
تیم فوتبال قطع عضو ایران در روسیه سوم شد
تیم فوتبال قطع عضو ایران که با نام خلیج فارس در مسابقات روسیه شرکت کرده بود سه شنبه گذشته با کسب تساوی یک بر یک مقابل روسیه "ب" به عنوان سوم این رقابت‎هادست پیدا کرد. ایران در این رقابت‌ها با کسب سه پیروزی برابر تیم‌های روسیه، لهستان و آبخازیا،  پذیرش یک شکست برابر نماینده ترکیه و کسب یک تساوی برابر تیم روسیه "ب" به کار خود پایان داد.
 
شرط باشگاه راه آهن برای جدایی علی دایی
باشگاه راه‌آهن درخواست رسمی خود برای اجرای تعهدات باشگاه پرسپولیس جهت فسخ قرارداد علی دایی را به این باشگاه اعلام کرد. بر اساس اعلام باشگاه راه آهن و بنابر تصمیم هیات مدیره باشگاه و پیرو مذاکرات شفاهی رئیس هیات مدیره با مدیران باشگاه پرسپولیس، فسخ قرارداد علی دایی منوط به درج نام سورینت در پشت پیراهن تیم فوتبال پرسپولیس در فصل آینده لیگ برتر شده بود که انجام مراحل اداری و قانونی این تعهدات در نامه مذکور درخواست شده است. این نامه سه شنبه گذشته برای پرسپولیس ارسال شد. همچنین طبق اعلام زنجانی، مالک باشگاه راه آهن یکی دیگر از شروط باشگاه راه آهن برای جدایی علی دایی پرداخت 100 میلیون تومان به این باشگاه است که پرسپولیسی‌ها باید این مبلغ را پرداخت کنند.
 
فرکی تمدید کرد
حسین فرکی، سرمربی فصل گذشته تیم فولاد خوزستان سه شنبه گذشته قرارداد خود را برای یک فصل دیگر با این تیم تمدید کرد.
 
امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی با پرسپولیس
فدراسیون پزشکی ورزشی سه شنبه گذشته به منظور توسعه و بهبود شرایط کمی و کیفی فعالیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و پزشکی مشترک در تمام زمینه‌های علمی و ورزشی مرتبط با وظایف این فدراسیون و همچنین مرکز جامع علمی کاربردی واحد پرسپولیس، تفاهم‌نامه همکاری با این مرکز امضا کرد.
 
تیم ایران مقابل فیلیپین متحمل شکست سنگینی شد
تیم ملی فوتبال بانوان ایران سه شنبه گذشته نخستین دیدار خود در مسابقات قهرمانی آسیا مقابل را به فیلیپین واگذار کرد. این دیدار با نتیجه 6 بر صفر به پایان رسید. هر 6 گل فیلیپینی‌ها در نیمه نخست این بازی به وارد دروازه ایران شد. مسابقات قهرمانی آسیا در بنگلادش جریان دارد.
 
ایران میزبان مسابقات تنیس زیر ۱۴ سال آسیا شد
با تلاش مسئولان فدراسیون تنیس طی ۱۸ ماه گذشته میزبانی مسابقات تور تنیس آسیا در رده سنی زیر ۱۴ سال به ایران رسید. بر این اساس و طبق برنامه هفته نخست این رقابت‌ها طی روزهای اول تا هشتم تیرماه و هفته دوم نیز از 8 تا 14 تیر ماه در دو بخش پسران و بانوان برگزار می‌شود.این رقابت‌ها در بخش انفرادی و در زمین‌های باشگاه تنیس مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار می‌شود. قرار است هفته سوم این مسابقات نیز شهریور ماه به میزبانی استان آذربایجان شرقی در شهر تبریز برگزار شود.
 
 
انتقاد تند باشگاه سپاهان از مدیرعامل پرسپولیس
باشگاه سپاهان به دنبال اظهاراتی که محمد رویانیان در مورد هزینه‌های چند میلیاردی برای دو بازیکن عنوان کرده بود، چهارشنبه گذشته ضمن اعلام شکایت مجدد از وی، انتقادات تندی را علیه مدیرعامل پرسپولیس مطرح کرد. مسئولان باشگاه اصفهانی عنوان کرده‌اند رویانیان این اتهامات بی اساس را ناشی از توهمات و حدس و گمان خودش مطرح کرده است.
 
آغاز قدیمی‌ترین رویداد دوچرخه سواری در ایران
بیست و هشتمین دوره تور بین‌المللی دوچرخه سواری آذربایجان که قدیمی‌ترین رویداد ورزشی این رشته در ایران به حساب می‌آید از چهارشنبه گذشته با حضور رکابزنان ایرانی و 14 تیم خارجی آغاز شد. این مسابقات در شش مرحله به مسافت 892 کیلومتر و در مسیرهای تبریز، مراغه، ارومیه، خوی، جلفا و تبریز برگزار خواهد شد.

صعود استقلال و جلسه تاثیرگذار قلعه نویی
تیم استقلال چهارشنبه شب در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌‍های لیگ قهرمانان آسیا مقابل الشباب قرار گرفت. در این بازی که در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، آبی پوشان با نتیجه تساوی بدون گل و با توجه به پیروزی 4 بر 2 دیدار رفت به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند. صعود به جمع 8 تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا رکوردی است پیش از این که به غیر از سپاهان و ذوب‌آهن اصفهان، هیچ تیم دیگری در ایران به آن دست پیدا نکرده بود. در پایان این دیدار جواد نکونام کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران اعلام کرد قطعا از استقلال خواهد رفت. این در حالی است که قلعه نویی پس از جلسه ای که با وزیر ورزش و جوانان داشت به احتمال فراوان در استقلال خواهد ماند.
جلسه تاثیرگذار قلعه نویی با وزیر ورزش در غیاب مدیرعامل و اعضای هیات مدیره برگزار شد.

تیم ملی مقابل عمان باخت
تیم ملی فوتبال کشورمان که خود را برای برگزاری دیدار برابر قطر در مرحله مقدماتی جام جهانی آماده می کند عصر چهارشنبه در دیداری تدارکاتی که در مسقط برگزار شد با نتیجه 3 بر یک مغلوب تیم ملی عمان شد.

مهدوی کیا هم بازی بالاک شد
میشائیل بالاک، کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال آلمان که قرار است 15 خرداد در دیداری نمایشی که با حضور بهترین بازیکنان دنیا در ورزشگاه لایبزیک برگزار می‌شود، به طور رسمی از فوتبال خداحافظی کند. این بازیکن از مهدی مهدوی‌کیا هم دعوت کرده تا در این بازی نمایشی در ترکیب تیم بالاک قرار گیرد. قرار است هدایت این تیم را ژوزه مورینیو بر عهده داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها