کد خبر: ۱۳۶۱۵
زمان انتشار: ۱۳:۳۷     ۱۴ خرداد ۱۳۹۰
به گزارش مهر، سرلشگر سید یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاورعالی فرماندهی کل قوا، که در سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره) در جمع عزاداران استان کرمانشاه و در محل مسجد جامع این استان سخنرانی می کرد، با اشاره به نقش راهبردی حضرت امام (ره) و انقلاب اسلامی ایران در بیداری ملت های اسلامی جهان، گفت: برخی از شخصیت های بزرگ جهان و حوادث تاریخی صرفا منحصر به ابعاد مکانی و جغرافیایی محل تولد خود می باشند و از نظر زمان در ظرف زمانی محدود متوقف می شوند.

وی ادامه داد: شخصیت های فوق العاده ای و حوادثی در طول تاریخ بشر وجود دارند که فرامکانی حرکت می کنند و فرا زمانی تاثیرگذار هستند . از یک منطقه شروع می شوند، اما دامنه و قدرت نفوذ آنها جهانی و پیامدها و بازتابهای آنان ابدی است.

سردار صفوی تاکید کرد: امام بزرگوارمان، و انقلاب اسلامی بزرگ ملت ایران دو پدیده عظیم تاریخی هستند که به فضل و عنایت الهی در ایران به وجود آمده اند و لیکن صرفا به این سرزمین خاص تعلق ندارند.

وی با اشاره به تشکیل خاورمیانه اسلامی و تقابل آمریکایی ها و صهیونیستها در برابر نظام نوین خاورمیانه اسلامی و تاثیر آرمانها و افکار امام (ره) در تشکیل خاورمیانه جدید، گفت:خاورمیانه اسلامی هم اکنون شکل گرفته است و آمریکایی و رژیم صهیونیستی در طرح خاورمیانه ای خود شکست خورده اند.

صفوی تصریح کرد: افکار و آرمان های حضرت امام(ره) و انقلاب اسلامی، فراتر از زمان و مکان و به صورت یک موجود زنده و پویا حرکت کرده و تاریخ معاصر خاورمیانه و شمال آفریقا و ان شاء الله تاریخ و جغرافیای سیاسی جدید جهان اسلام را تغییر می دهد و این تغییرات را هم اکنون در کشورهای مصر، عراق، لبنان ، لیبی، یمن و بحرین شاهد هستیم.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، جهانی دانستن انقلاب اسلامی را از شاخصه های آرمانها و افکار حضرت امام (ره) دانست و افزود: امام را باید بزرگترین رهبر انقلابی و احیاگر قرن حاضر جهان بنامیم. حضرت امام خمینی (ره) این انقلاب را متعلق به همه ملت های مسلمان معرفی می کرد و به دنبال بیداری اسلامی همه ملت های تحت ستم در کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی بودند.

وی ادامه داد: نقش و تاثیر راهبردی حضرت امام و انقلاب اسلامی در درون مرزهای ایران محدود نمانده و در آن سوی مرزها، در پیدایش و رشد نهضت ها و خیزش های ملت های اسلامی در مناطق مختلف جهان اسلام تاثیر داشته است.

صفوی با اشاره به نقش انقلاب اسلامی ایران، به رهبری حضرت امام (ره) در تغییر و تحول نظریه های سیاسی مربوط به پیدایش انقلاب ها، گفت: دانشمندان، سیاستمداران و نظریه پردازان علوم سیاسی با مقایسه انقلاب ها، مهمترین عوامل وقوع انقلاب ها را مسائل دنیوی و مالی و نارضایتی از وضع موجود و گسترش روحیه انقلابی و نیز نقش رهبری و ساختارها می دانستند و کمتر به نقش راهبردی ایدئولوژی و هویت بخشی و تاثیر دین و رهبری دینی در انقلاب ها می پرداختند.

سرلشکر صفوی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی راهبردهای نظام دوقطبی یا دوران جنگ سرد را دست خوش تغییر کرد و نوید شکل گیری قدرت جدیدی به عنوان قدرت جهان اسلام در قرن بیست و یکم، فراهم کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها