کد خبر: ۱۳۶۲۴
زمان انتشار: ۱۵:۴۲     ۱۴ خرداد ۱۳۹۰
نايب رئيس بانوان فدراسيون فوتبال با اعلام خبر شكايت اين فدراسيون به فيفا به دليل ممانعت از بازي بانوان ايران با پوشش اسلامي در مقدماتي المپيك لندن‌، گفت:‌ مسئولان سازمان تربيت بدني و فدراسيون فوتبال نبايد به راحتي از كنار اين موضوع عبور كنند.

فريده شجاعي در گفت و گو با ايسنا، با بيان اين كه پيش از اعزام تيم ملي بانون به اردن ‌، خواسته‌هايشان درباره پوشش اعضاي تيم با فيفا در ميان گذاشته و موافقت آن‌ها را كسب كرده بودند‌، اظهار كرد:‌ پوشش بانوان ما مورد تائيد فدراسيون جهاني فوتبال و سازمان تريبت بدني بود و پيش از شروع بازي‌ها در اردن هم هيچ صحبتي مبني بر اين كه نمي‌توانيم با اين پوشش بازي كنيم با ما نشده بود ولي متاسفانه پيش از بازي به ما گفتند پوشش ما براي بازي غير قانوني است و مسئول هماهنگ كننده بحريني به ما گفت اگر پيش از اين با اين لباس‌ها بازي كرده‌ايد، به دليل اشتباه مسئولان آن بازي‌ها بوده است.

وي ادامه داد: پيش از اين تيم ملي بانوان ايران با همين پوشش در رقابت‌هاي دور اول مقدماتي المپيك لندن و چندين بازي تداركاتي و حتي در رقابت‌هاي سنگاپور در حضور سپ بلاتر شركت كرده بودند و هيچ گونه مشكلي هم به وجو نيامده بود ولي در دور دوم رقابت‌هاي مقدماتي المپيك حضور ما در زمين با مخالفت مسئولان برگزاري بازي‌ها روبه رو شد.

شجاعي همچنين با رد هرگونه تغيير در نوع پوشش بانوان فوتباليست ايران در دور دوم مقدماتي المپيك نسبت به پيش از آن افزود: در جلسه روز قبل از بازي به ما گفته شد كه نمي‌توانيم با لباس‌هاي اسلامي هم بازي كنيم و حتي سرپرست تيم جلسه دو ساعته‌اي با مسئولان برگزاري مسابقه انجام داد ولي به نتيجه‌اي نرسيده در نهايت تيم ايران با همين لباس‌ها وارد زمين شد و پس از ممانعت مسئولان برگزاري مسابقه با زدن دور افتخار‌، زمين بازي را ترك كردند.

نايب رئيس بانوان فدراسيون فوتبال در ادامه با بيان اين كه فدراسيون فوتبال حتما از مسئولان برگزاري مسابقه به فيفا شكايت مي‌كند خاطر نشان كرد: آقايان سعيدلو و كفاشيان نبايد به راحتي از كنار اين مساله عبور كنند. ما در اين قضيه هم آسيب روحي و رواني ديده‌ايم و هم از نظر مالي به ما خسارت وارد شده است .

بازيكنان ما بسيار مصمم و پرتلاش بودند كه به المپيك راه پيدا كنند ولي اين مساله آسيب روحي زيادي به آنها زده است مطمئن باشيد تعطيلات كه تمام بشود به فيفا شكايت خواهيم كرد.

وي همچنين با بيان اينكه المپيك براي ما از دست رفته ولي رقابت‌هاي آسيايي هنوز و جود دارد درباره آينده تيم ملي فوتبال بانوان تصريح كرد:‌ من به عنوان يكي از اعضاي كميته بانون AFC در جلسه‌اي كه در آينده نزديك در ويتنام برگزار مي‌شود شركت مي‌كنم و قصد دارم در آن جلسه نقطه نظرهايم را مطرح كنم تا شرايط براي كار بانوان ما بيشتر از پيش فراهم شود. ما تا كنون در آسيا هيچ مشكلي نداشته‌ايم و تنها در رقابت‌هاي المپيك و جهاني به مشكل مي‌خوريم كه سعي مي‌كنيم اين مشكل را نيز رفع كنيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها