کد خبر: ۱۴۱۷۴۸
زمان انتشار: ۲۱:۵۰     ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
هواداران و مردم ورزش‌دوست ایران صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی را در سراسر میهن جشن گرفتند.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران برای چهارمین بار به جام جهانی موجی از شادی و سرور را به ایرانیان هدیه داد.

تیم ملی فوتبال ایران یکی از قدرتمندترین تیم‌های آسیایی به شمار می‌رود که تاکنون سه بار قهرمان جام ملت‌های آسیا در سال‌های 1968، 1972 و 1976 شده و در سال‌های 1978، 1998 و 2006 موفق شده ‌است سه بار در جام جهانی فوتبال حضور یابد.

جام جهانی فوتبال که مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان محسوب می‌شود از سال 1930 و هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود.

مردم گیلان با صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی با حضور در خیابان‌ها و معابر عمومی به جشن و پایکوبی پرداختند.

فوتبال پدیده‌ای عجیب، همه‌گیر و مورد توجه بوده و به همین دلیل است که بردن و باختن‌ها در آن اهمیتی فوق‌العاده برای لایه‌های مختلف جامعه دارد.

امروز 11 نفر روی مستطیل سبز در سرزمین چشم‌بادامی‌های کره مأموریت داشتند تا مردم ایران را به یک جشن دیگر دعوت کنند، مردمی که این روزها حالشان خوب است و منتظر یک شادی دیگر به بهانه راهیابی فوتبال ایران به جام جهانی بودند که این مهم به وجود آمد.

یک دانشجوی گیلانی که با در دست داشتن پرچم کشورمان فریاد ایران، ایران سر می‌داد به خبرنگار فارس گفت: ایران بهترین تیم آسیا و سلطان فوتبال قاره کهن است.

سجاد پور‌موسی افزود: بچه‌ها امروز خوب ظاهر شدند و تلاش آنها به بار نشست و این صعود را مدیون زحمات مربیان، بازیکنان و دعای خیر مردم هستیم.

کارشناس علوم ورزشی، با بیان اینکه باید اقتدار ایران را در جام جهانی به رخ جهانیان بکشیم، تصریح کرد: مردم پشتیبان بازیکنان تیم ملی هستند.

یک بازاری نیز به خبرنگار فارس در رشت، گفت: این پیروزی را به تمام مردم و ورزش‌دوستان تبریک می‌گویم و امیدوارم با تداوم پیروزی‌ها بتوانیم در جام جهانی بدرخشیم.

مهدی احمدی افزود: مردم بیشترین حمایت را از تیم ملی داشتند و ثابت کردند که یار دوازدهم ملی‌پوشان در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال هستند.

وی با بیان اینکه زودتر از اینها می‌توانستیم صعودمان را قطعی کنیم، اظهار کرد: امروز یکی از بهترین روزهای مردم ایران در تاریخ ورزشی کشور است.

یک پیرمرد 63 ساله در حالی که با نوه‌های خود به خیابان آمده بود به خبرنگار فارس گفت: فوتبال پیر و جوان ندارد و امروز با برد شیرین به جام جهانی صعود کردیم و همه خوشحالیم.

صالح اعلایی، با اشاره به اینکه ایران مهد خواستن توانستن است، افزود: امروز تیم ملی ایران موجب غرور ایرانیان در آسیا و جهان شد و فوتبال آسیا به ایران تعظیم کرد.

این بازنشسته گیلانی، گفت: بازیکنان تیم ملی باید نوار پیروزی‌های ایران را تداوم بخشند و خود را برای پیروزی‌های دیگر آماده کنند.

وی جام جهانی فوتبال را آوردگاه ورزش هر کشور دانست و اذعان کرد: ورزش یک دیپلماسی بین‌المللی است که می‌تواند سخن یک ملت را به جهانیان ارائه دهد.

راننده‌ای که پشت چراغ قرمز ایستاده بود و بوق‌های مکرر به منظور ابراز شادمانی خود از صعود تیم ملی به جام جهانی می‌زد، در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: به تیم ملی عشق می‌ورزم و از شادی سر از پا نمی‌شناسم.

احمد فلاحی، درباره اینکه چرا صعود تیم ملی موجب شادمانی او شده است، اذعان کرد: این صعود غرورآفرین است و مانند دیگر مناسبت‌های ملی و سیاسی چشم دشمنان را کور می‌کند زیرا دشمنان تصور این پیروزی به دنبال موفقیت در انتخابات را نداشتند.

به گزارش فارس، جشن صعود تیم ملی ایران در رشت و شهرستان‌های گیلان در حال برگزاری است و مردم با به صدا در آوردن بوق‌های شادی خودروهای خود و در دست داشتن پرچم‌های سه رنگ کشورمان به شادی می‌پردازند و در برخی نقاط شیرینی و گل به همدیگر هدیه می‌دهند.

 

*شادی مردم بجنورد در پی راهیابی ایران به جام جهانی

مردم بجنورد در پی راهیابی تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی به جشن و شادی پرداختند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، به محض پایان دیدار تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی و قطعی شدن راهیابی تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی، جمع زیادی از مردم این شهر با توسل به شیوه‌های مختلف شادمانی خود را شروع کرده‌اند. مردم این شهر با حضور در معابر و میادین مرکزی شهر راهیابی ملی‌پوشان به جام جهانی برزیل را جشن گرفت و لحظه به لحظه بر حجم شادی‌های مردم در گذرگاه‌های این شهر افزوده می‌شود. ورزش دوست این سامان نیز با راه انداختن کاروان‌های موتوری و خودرویی این پیروزی را جشن گرفته و به شادمانی می‌پردازند. رانندگان خودروهای گوناگون نیز در حالیکه چراغ‌های خودروهایشان را روشن کرده‌اند و به شکل مرتب بوق می‌زنند با در دست داشتن پرچم سه رنگ و مقدس جمهوری اسلامی ایران از خیابان‌های بجنورد در حال گذر می‌باشند. شماری از مردم بجنورد هم با پخش شربت و شیرینی این افتخارآفرینی ملی‌پوشان را جشن گرفتند. بنا بر گزارش خبرنگاران دریافتی از خبرنگاران فارس از مناطق مختلف استان خراسان شمالی حاکی از برگزاری جشن‌های مردمی به خاطر راهیابی تیم ملی فوتبال کشورمان به مسابقات جام جهانی برزیل حکایت دارد. به گزارش فارس، تیم ملی فوتبال کشورمان عصر امروز با برتری یک بر صفر بر تیم ملی فوتبال کره جنوبی راهیابی خود به جام جهانی 2014 برزیل را مسجل کرد. 

پس از صعود تیم فوتبال ایران به عنوان نخستین تیم صعودکننده از گروه خود مردم چهارمحال و بختیاری به خیابان‌ها آمدند و شادی خود به خاطر این افتخار بزرگ برای فوتبال کشورمان را با یکدیگر تقسیم کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، تیم ملی فوتبال کشورمان عصر امروز در یک دیدار سخت و نفس‌گیر به مصاف تیم فوتبال کره‌ی جنوبی رفت که در نهایت با پیروزی یک بر صفر توانست مجوز صعود به جام جهانی 2014 را کسب کند. پس از این پیروزی غرورآفرین مردم استان چهارمحال و بختیاری که از این پیروزی و کسب 16 امتیاز از هشت بازی تیم ملی فوتبال کشورمان خوشحال بودند به خیابان‌ها آمدند و به جشن و پایکوبی پرداختند. علاوه‌بر حضور مردم شهرستان شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری دیگر مردم فوتبال‌دوست این استان نقاط مختلف این استان از جمله شهرهای بروجن، لردگان، سامان، بن، اردل، چلگرد و شلمزار به خیابان‌ها آمدند که این امر سبب به‌وجود آمدن ترافیک سنگین در محورهای ارتباطی این استان شده است. مردم استان چهارمحال و بختیاری در نقاط مختلف خصوصا در شهرکرد مرکز این استان با در دست داشتن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی شعارهای "ایران_ایران" "ایرانی قهرمان مبارک_مبارک" سر می‌دهند.

2گل ایرانی‌ها در یک هفته/ ویزای برزیل در کوله حماسه‌سازان/ مازندران غرق در شادی شد

مردم مازندران که یکی از استان‌های فوتبالی کشورمان محسوب می‌شود با صعود تیم ملی کشورمان به جام جهانی 2014 برزیل با پرچم سه رنگ ایران اسلامی به خیابان‌ها آمدند و کارناوال شادی به راه انداختند. Tweet به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری، مردم مازندران که یکی از استان‌های فوتبالی کشورمان محسوب می‌شود با صعود تیم ملی کشورمان به جام جهانی 2014 برزیل با پرچم سه رنگ ایران اسلامی به خیابان‌ها آمدند و کارناوال شادی به راه انداختند. مردمی که سه روز گذشته به دلیل انتخاب منتخبان‌شان در ماراتن ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا سرود پیروزی به لب داشتند این ‌بار علاوه بر حماسه سیاسی در حماسه ورزشی سربلند از آب درآمده و به افتخار ایران اسلامی مشغول شادی هستند. به گزارش خبرنگاران شهرهای مختلف خبرگزاری فارس در مازندران، این استان فوتبالی هم‌اکنون با پایان دیدار تیم ملی کشورمان مقابل کره جنوبی که در شرایط حساس روانی برگزار شد و با پیروزی یک بر صفر ویزای ایرانی‌ها برای سفر 2014 برزیل را به همراه داشت غرق در شور و خوشحالی است. مازندرانی‌هایی که همیشه حضور غیرت‌مند خود را به اثبات رساندند این بار با توزیع شربت، شیرینی و شکلات شادی وصف‌ناپذیر خود را اعلام کرده‌اند. پیش از این جمهوری اسلامی ایران سه حضور در جام‌های جهانی 1978 آرژانتین، 1998 فرانسه و 2006 آلمان را تجربه کرده بود که بهترین خاطرات جهانی خود را از جام جهانی 1998 با درخشش علی دایی، کریم باقری، خداداد عزیزی، حمید استیلی و محمد خاکپور به همراه داشته که در آن شکست تاریخی آمریکا مقابل شیرمردان ایران اسلامی برای همیشه در تاریخ کشورمان به عنوان برگ زرین ورزشی ثبت و درج شد. 

جشن صعود و پیروزی در خیابان‌های تبریز/رقص‌ پرچم‌های سه رنگ در آذربایجان شرقی

با پیروزی تیم ملی ایران بر کره‌جنوبی و همسو با تمام مردم ایران، مردم تبریز نیز این پیروزی را جشن گرفتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، با نواخته شدن سوت پایان بازی تیم ملی ایران با کره‌جنوبی توسط داور چینی، مردم تبریز به خیابان‌های شهر ریخته و  با شادی و سرور صعود ایران به جام جهانی را جشن گرفتند.

 

گزارش خبرنگار ما حاکی است که در اکثر معابر اصلی شهر تبریز شهروندان تبریزی  سوار برخودروها خود و نواختن بوق این موفقیت را جشن گرفتند.

 

میدان ساعت، چهارراه آبرسانی، نصف راه، بازار، کوی ولی عصر، زعفرانیه، کوی پرواز، گلشهر، جاده ائل گلی، شهرک ارم، میدان ابوریحان، میدان آذربایجان، میدان فهمیده، خیابان انقلاب و بسیاری دیگر از خیابان‌های تبریز جشن و شادی مردم تبریز گزارش شده است.

 

همچنین در جاده ائل گلی کارناوال‌های موتورسوارانی دیده شده است که پرچم سه رنگ ایران را حمل  می‌کردند.

 

در بخش‌هایی از شهر تبریز نیز اصناف و مغاره داران اقدام به پخش شیرینی به علت این پیروزی کردند.

 

پیش‌بینی می‌شود تا ساعاتی از پاس شب این جشن بزرگ  مردم تبریز در خیابان‌های این شهر  ادامه داشته باشد.

 

تیم ملی ایران امروز با پیروزی یک بر صفر بر کره جنوبی با 16 امتیاز به جام جهانی برزیل صعود کرد. ایران قبلا نیز سه بار حضور در این مسابقات را تجربه کرده بود.

 

پیروزی‌های پیاپی تیم ملی فوتبال ایران در سه هفته اخیر رنگ سفیدی بود بر ناکامی‌های فوتبال ایران در سال‌های اخیر و با برتری قاطعانه تیم ملی ایران در کشور کره جنوبی، فوتبال ایران برای چهارمین بار مسافر جام جهانی شد و برای اولین بار توانست به عنوان تیم اول به جام جهانی صعود کند.

‌‌جشن صعود در کنار خلیج همیشه فارس / پایکوبی اهالی جنوب استان بوشهر‌

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، جوانان شادمان دشتستان با حضور در خیابان‌ها و در دست داشتن پرچم خوشرنگ جمهوری اسلامی  صعود تیم ملی ایران به جام جهانی را جشن گرفتند.

 

خیابان‌های شهر برازجان مملو از جوانانی بود که با ماشین‌ها و موتورهای خود ضمن بوق زدن، از صعو تیم ملی ایران به جام جهانی شادمان بوده و هلهله کردند.

 

هر لحظه که از زمان پایان مسابقه می‌گذشت بر جمعیت حاضر در خیابان‌ها افزوده می‌شد و کاروناوال های شادی در نقاط مختلف شهر برازجان به راه افتاده بود.

 

گزارش خبرنگاران فارس در شهرهای کنگان، جم و عسلویه نیزحاکی از حضور جوانان و مردم شادمان پس از پیروزی تیم ملی ایران بر کره جنوبی بودند.

مردم حاضر در خیابان‌ها ضمن شکرگزاری به درگاه خداوند از ته دل شادمانی کرده و  خوشحالی خود را با هم تقسیم کردند.

لازم به ذکر است نیروی انتظامی نیز با استقرار در محل‌های مختلف شهرها بر نظم و امنیت شهر نظارت کامل داشت.

شادما‌نی گچسارانی‌ها از پیروزی تیم ملی/شور و شعف‌ وصف ناشدنی در قلب‌ نفتی ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، دقایقی پیش و با پیروزی تیم فوتبال کشورمان مقابل تیم ملی کره جنوبی در این کشور گچساران غرق شادی و سرور شد.

 

گچسارانی‌ها با حضور در خیابان‌های این شهرستان و در دست گرفتن پرچم‌های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران صعود تیم ملی به جام جهانی را جشن گرفته و به شادمانی و سرور پرداختند.

 

ترافیک خودروهای مزین شده به پرچم‌های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران و هیاهوی گچسارانی‌ها به ویژه جوانان و نوجوانان این شهرستان، نمایی زیبا از غرور و افتخار ملی را به تصویر کشانده است.

 

بسیاری از جوانان و نوجوانان با پوشیدن پیراهن‌های تیم ملی و سر دادن شعارهای ورزشی در حمایت از ملی‌پوشان تیم ملی، جشن صعود تیم ملی به جام جهانی را با شور و شعفی وصف ناشدنی برگزار می‌کنند.

 

رضا سلیمانی 20 ساله به خبرنگار فارس می‌گوید: صعود تیم ملی به جام جهانی آنقدر مرا دچار هیجان کرده است که هم‌اکنون حال عادی خود را ندارم.

 

وی ادامه می‌دهد: به هر حال امیدواریم که تیم ملی بتواند در جام جهانی برزیل از حقانیت و پیشرفت فوتبال ایران دفاع کند.

 

موسی رحمانی جوان 25 ساله دیگری نیز می‌گوید: اگر تیم ملی به جام جهانی صعود نمی‌کرد؛ فاجعه بود زیرا چهار سال دیگر باید در انتظار چنین روزی را می‌کشیدیم و چهار سال نیز از فوتبال جهان عقب می‌ماندیم.

 

آنیسا رضایی دختر بچه 15 ساله‌ای که به همراه پدر خود به خیابان‌های شهر امده است، می‌گوید: من عاشق تیم ملی و بازی آقای قوچانی هستم و از صعود تیم ملی به جام جهانی احساس غرور می‌کنم.

 

وی در حالی که سوار بر خودروی 405 به همراه پدرش از ترافیک خارج می‌شد، با تکان دادن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهد: ایران همیشه قهرمان.

 

مرتضی علمداری 35 ساله می‌گوید: شور و شادمانی در چند روز اخیر تمام ایران اسلامی را فر گرفته است؛ از یک سو خلق حماسه سیاسی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی و از سوی دیگر صعود ملی‌پوشان به جام جهانی برزیل به خلق حماسه‌ای دیگر در عرصه ورزش انجامیده است که این دو حماسه کشور را غرق شادمانی و سرور کرده است.

 

وی با آرزوی موفقیت برای ملی‌پوشان در جام جهانی برزیل ادامه می‌دهد: امیدواریم ملی‌پوشان بتوانند در جام جهانی با کسب نتایج مطلوب از فوتبال ایران در جهان دفاع کنند.

بوی قهوه برزیل در کاشان پیچید/خوشحالی اهالی کویر پس از پیروزی تیم ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، پس از صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال کشورمان مردم کاشان، آران و بیدگل و سایر توابع این دو شهرستان با حضور در برخی از خیابان‌های این مناطق راهیابی تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی را جشن گرفتند.

 

رفته رفته با خنک شدن هوا شاهد بیشتر شدن جمعیت شادی‌کننده هستیم و انتظار می‌رود با نزدیک شدن به شامگاه این حضور پررنگ‌تر شود.

 

گفتنی است حضور موتورسواران رنگ و بوی خاصی به این جشن ورزشی و البته ملی بخشیده است و بوق پی در پی ماشین‌ها شادی اهالی کویر را بیش از پیش فریاد می‌زند.

ایران شکست‌ناپذیر/ جشن و شادی مردم غرب استان تهران پس از پیروزی تیم ملی‌

به گزارش خبرگزاری فارس از رباط کریم، هم اکنون مردم شهرستان‌های رباط کریم، شهریار، اندیشه، ملارد، بوستان و گلستان در خیابان‌ها حضور داشته و سردادن شعارهای ایران – ایران، در حال جشن و شادی هستند.

 

خبرنگار فارس از شهریار گزارش می‌دهد که هم اکنون معابر و خیابان‌های اصلی این شهرستان دارای ترافیک بسیار سنگین بوده و بسیاری از رانندگان خودروها با روشن کردن چراغ‌ها و زدن بوق‌های ممتد همراه با عابران پیاده شادی می‌کنند.

 

وضعیت خیابان‌های اصلی دیگر شهرستان‌های غرب استان تهران نیز مشابه شهریار است.

 

یکی از جوانان شهریاری که خود را مصطفی سعیدی‌ نیک و دانشجو معرفی می‌کند درباره علت حضور خود در خیابان و برپایی جشن به مناسبت صعود تیم ملی می‌گوید: همه خوشحال هستیم و امروز ایرانیان بابت این پیروزی غرورآفرین شاد و سربلند هستند.

 

وی با اشاره به شرایط تیم ملی پیش از حضور در برابر کره جنوبی گفت: متاسفانه در روزهای اخیر کره‌ای‌ها به ملت ایران و بازیکنان و کادر فنی ما توهین‌هایی کرده و از سوی دیگر این بازی برای ایران ، کره جنوبی و ازبکستان حکم مرگ و زندگی داشت.

 

این دانشجوی شهریاری ادامه داد: اما از آنجایی که ایرانی در روزهای سخت شکست‌ناپذیر بوده و انگیزه بیشتری پیدا می‌کند، در برابر کره جنوبی توانستیم مردانه مبارزه کرده و به پیروزی مهمی دست یابیم و این موفقیت به طور قطع قلب میلیون‌ها ایرانی در سراسر جهان را شاد کرده است.

 

سعیدی نیک در پایان تاکید کرد: حضور من و خانواده‌ام در خیابان برای تقسیم شادی با دیگر هموطنان بوده و امیدوارم روند موفقیت‌های ایران در آینده تداوم داشته باشد.

 

خبرنگار خبرگزاری فارس در شهر اندیشه نیز با یکی دیگر از شهروندان که هم اکنون در خیابان و مشغول شادمانی است، گفت‌وگویی انجام داده و وی که خود را مرتضی جباری معرفی می‌کند، می‌گوید: روز جمعه همه ما به پای صندوق رای رفتیم و به فرموده رهبری معظم انقلاب حماسه  سیاسی بزرگی را خلق کردیم.

 

وی تاکید کرد: فرزندان ایران در قالب تیم ملی فوتبال نیز امروز همه تلاش خود را انجام داده و با شکست تیم مغرور و بی‌ ادب کره جنوبی، حماسه ورزشی خلق کردند و جای دارد همه ملت ایران به احترام بازیکنان و کادر فنی تیم ملی به خیابان‌ها آمده و آنها را تشویق کنند.

 

جباری در پایان اظهار داشت: امسال همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند سال حماسه آفرینی ملت ایران است و به طور قطع تا پایان سال موفقیت‌های بزرگ دیگری کسب کرده و با این کار پاسخ قاطعی به دشمنان ایران اسلامی خواهیم داد.

 

بر اساس این گزارش، هم اکنون اکثر شهرستان‌های غرب استان تهران به واسطه پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان مملو از شادی و نشاط است.

 

نیروی انتظامی و پلیس راهور همکاری خوبی با مردم شادمان داشته و مشکلی تا این لحظه در شهرستان‌های غرب استان تهران مشاهده نشده است.

برزیل ما اومدیم/شادی مردم در ساری/زن و مرد و پیر و جوان به خیابان‌ها آمدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، بعد از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در مقابل تیم کره جنوبی، موج شادی و شعف در سطح شهرهای شهرستان ساری راه افتاده است.

 

زن و مرد و پیر و جوان برای این جشن و برد ملی به خیابان‌ها آمده‌اند.

 

مردم با پرچم‌های در دست، پیروزی تیم فوتبال و راهیابی به جام جهانی برزیل را جشن می‌گیرند.

 

خیابان ها مملو از جمعیت است و  در خیابان‌ها ترافیک ایجاد شده است.

 

مردم که بغض چهار ساله در گلو دارند اکنون در اوج شادی به سر می‌برند و بغض چهار سال قبل و عدم راهیابی به مسابقات جام جهانی آفریقای جنوبی را ترکاندند.

 

مردم ساری در خیابان‌ها فریاد " برزیل ما اومدیم" سر داده‌اند و از  آغازین دقایق پیروزی تیم ملی فوتبال به خیابان‌ها آمده اند.

 

جمعیت هر لحظه در حال زیاد شدن است.

نوستالژی برد مقابل استرالیا در خیابان‌های مشهد زنده شد/ ‌ملتی که دوباره پیروز شد

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، پس از پیروزی شیرین مردم در حماسه 24 خرداد، دقایقی پیش با برد دلچسب تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی مردم مشهد همپای سایر هموطنان به خیابان‌های شهر آمدند و مشهد دوباره غرق در شور و نشاط ملی شده است.

 

بعد از دو برد شیرین و دلچسب ایران مقابل قطر و لبنان انگیزه مضاعفی در میان بچه‌های تیم ملی به وجود آمد. بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران امروز با تعصب و یکدلی و غیرت مقابل کره حضور یافتند و غیرت ملی را در برابر چشم بادامی‌ها به رخ جهانیان کشیدند و اینک مردم سراسر ایران اسلامی خوشحالند و شادمان از این برد غرورآفرین.

 

مردم مشهد با تجمع در میدان‌های شهر و حرکت دادن دسته جمعی خودروها و موتورسیکلت‌ها و در دست داشتن پرچم ایران در خیابان‌ها، شادی خود را از این برد ارزشمند اعلام کردند. مردم  مشهد با توزیع شیرینی و شربت، این دومین پیروزی را در فاصله‌ای نه چندان دور به یکدیگر تبریک  می‌گویند.

 

کارناوال‌های شادی در سطح شهر به راه افتاده است و ترافیک بسیار سنگینی در سطح شهر حاکم است؛ مرد و زن، پیرو جوان آمده‌اند دوباره در فاصله تنها چند روز از خلق حماسه سیاسی شادی کنند و بگویند تنها نام ایران می‌ماند و این حماسه سیاسی و این برد شیرین همه و همه نشان از غیرت و توانایی ایرانی‌هاست.

 

یکی از جوانان مشهدی که پرچم ایران را در دستانش گرفته و رو به آسمان در اهتزاز است، به خبرنگار فارس می‌گوید: خوشحالم که نام ایران دوباره در فوتبال در دنیا صدا کرد و حالا پیش به سوی حضور در جام جهانی.

 

جوان دیگری با فریاد اینکه بچه‌ها گل کاشتید و پلاکارد" سلام برزیل، سلام جام جهانی" را در دست دارد؛ می‌گوید: برد فوتبالیست‌ها باز هم عزت و افتخار را برای کشورمان به ارمغان آورد.

 

مرد میانسالی با شادی می‌گوید: همانطور که با حضور در انتخابات ثابت کردیم پای نظام، آرمان‌‌هایش و شهدا ایستاده‌ایم، هم اکنون نیز با این شادی ثابت می‌کنیم که برد تیم ملی ایران هم مانند برد در انتخابات برای مردم ایران اهمیت دارد و از این شادی مردم خوشحالیم.

 

خیابان شهر مشهد یکپارچه غرق در شادی و شور است، بردی دلچسب در سرزمین چشم بادامی‌ها امروز برایمان رقم خورد. بردی که چشم بادامی‌ها هم به شادی چشم‌هایمان حسودی کردند.

 

جشن شادمانی حماسه 24 خرداد شادی را در دل مردم کاشت و این شادی امروز با برد تیم ملی فوتبال ایران جوانه زد.

خوشحالی لرستانی‌ها از صعود تیم ملی‌/‌ترافیک سنگین در خیابان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، با صعود مقتدرانه تیم ملی ایران به جام جهانی 2014 برزیل مردم دیار لرستان به ویژه جوانان شهرستان‌های لرستان به خیابان‌ها آمدند و این پیروزی ارزشمند را جشن گرفتند. مردم شهرستان خرم‌آباد، با در دست گرفتن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی و روشن کردند چراغ‌های اتومبیل‌های خود این پیروزی بزرگ را جشن گرفتند. یکی از جوانان خرم‌آباد که پرچم جمهوری اسلامی را حمل می‌کرد به خبرنگار فارس گفت: ایران همیشه در تمام صحنه‌ها به ویژه ورزشی پیروز میدان بوده است. احسان احمدی افزود: من این پیروزی را به همه ملت ایران تبریک می‌گویم و امیدوارم که در جام‌ جهانی هم اینگونه بازی‌ها را به نمایش بگذارند. یکی دیگر از مردم لرستان به خبرنگار فارس گفت: بعد از پیروزی بزرگ حماسه سیاسی این دومین پیروزی شیرین طی هفته گذشته برای ملت ایران بوده که جای تبریک دارد. هم اکنون ترافیک سنگین در خیابان‌های خرم‌آباد شاهد هستیم و همه اقشار مختلف به ویژه جوانان ورزش دوست در این جشن شرکت کرده‌اند. جشن پیروزی صعود تیم ملی در شهرستان پلدختر به صورت رژه موتوری و کف زدن فریاد ایران برگزار شد. گزارش‌های رسیده از شهرستان‌های پلدختر، بروجرد، کوهدشت، ازنا، الیگودرز، نورآباد، الشتر، دوره چگنی، دورود و ... لرستان حاکی از جشن و سرور مردم این دیار دارد.

جشن و شادی در سراسر استان البرز / «ایرانی سرافراز مبارک ـ مبارک»

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، تیم ملی فوتبال کشورمان بعد از ظهر امروز با شکست یک بر صفر کره جنوبی توانست جواز صعود به جام جهانی 2014 را کسب کند. این پیروزی در شرایطی به دست آمد که تیم ملی ایران با کسب 16 امتیاز در صدر گروه خود قرار گرفت و توانست به عنوان تیم نخست به رقابت‌ جام جهانی برزیل صعود کند. بلافاصله پس از پایان این دیدار، مردم شهرستان‌ها و شهرهای مختلف استان البرز به خیابان‌ها آمده و هم اکنون مشغول شادی هستند. خبرنگاران فارس از مناطق مختلف استان البرز از جمله کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان، اشتهارد، محمدشهر، آسارا و کمالشهر گزارش دادند که حضور مردم در خیابان‌ها به صورتی است که ترافیک‌های سنگین در سطح شهر ایجاد کرده است. مردم استان البرز با در دست داشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و تصاویر ملی‌پوشان هم اکنون در معابر اصلی شهرستان‌ها و شهرهای مختلف استان البرز مشغول شادی هستند و فریادهای "ایران – ایران"، "بچه‌ها متشکریم"و "ایرانی سرافراز مبارک – مبارک"، سر می‌دهند. صعود تیم ملی فوتبال ایران پس از برگزاری انتخابات پرشور و حداکثری باعث شده است که طی کمتر از یک هفته مردم استان البرز دومین جشن ملی خود را برگزار کنند.

اراک سرشار از شادی شد/حماسه ورزشی زینت بخش حماسه سیاسی 

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک هنوز مردم ایران طعم شیرین خلق حماسه سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری را کامل نچشیده بودند که امروز با افتخارآفرینی تیم ملی فوتبال کشورمان و صعود به مسابقات جام جهانی شادی دیگری را جشن گرفتند و با این پیروزی ارزشمند افتخارات ایران اسلامی در عرصه ورزش را نیز به رخ جهانیان کشیدند.

 

بر اساس این گزارش بلافاصله پس از پایان بازی فوتبال تیم کشورمان در مقابل کره جنوبی و پیروزی افتخارآفرینان تیم ملی ایران، مردم شهر اراک و سایر شهر‌های استان مرکزی به خیابان‌ها ریخته و با پخش شیرینی و شربت بار دیگر حماسه‌آفرینی هموطنانشان را در صعود به مسابقات جام جهانی جشن گرفتند.

 

شهروندان اراکی که از شادی این افتخارآفرینی در پوست خود نمی‌گنجیدند، با حضور در خیابان به جشن و پایکوبی پرداخته و غیرت شیرمردان ایران در زمین مسابقه را ستودند.

 

اراکی‌‌ها با به صدا در آوردن بوق ماشین‌ها، دست زدن، سوت زدن و حمل پرچم سه رنگ کشورمان در پوست خود نمی‌گنجند و به جشن و شادی پرداخته‌اند.

 

دمیدن در سوت پایان دیدار بمبی از شادمانی در خیابان‌ها و معابر اراک منفجر کرد و  مردم را از پای تلویزیون‌ها به بیرون کشاند و شهری را که در سکوت تماشای فوتبال به سر می‌برد را به یکباره به شهری پر از هیاهو و شادمانی تبدیل کرد.

 

میادین و خیابان‌های اراک و سایر شهر‌های استان همچون بسیاری از شهرهای بزرگ و کوچک کشورمان دقایقی پس از پایان بازی مملو از مردمانی شد که به استقبال پیروزی بزرگ آمدند و به جشن و پایکوبی پرداختند.

 

امیر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در حالی که اشک شادی از گونه‌هایش جاری بود، گفت: من این پیروزی ارزشمند را به همه ملت ایران به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی تبریک می‌گویم و امیدوارم ایران اسلامی در همه عرصه‌ها به افتخار و سر بلندی دست یابد.

 

وی اظهار داشت: صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به مسابقات جام جهانی بار دیگر موجب نشاط و شادی مردم شد که من از اعضای تیم ملی فوتبال به خاطر این افتخارآفرینی قدردانی می‌کنم.

 

آرش مددی با اشاره به اینکه حق ملت بزرگ و صاحب تمدن ایران بیشتر از این‌ها است، گفت: ایران همیشه مهد افتخار و عزت و سربلندی است و من از اینکه این سرزمین، چنین مردان افتخار آفرینی دارد به خود می‌بالم.

 

این شهروند اراکی افزود: صبح که برای نماز بیدار شدم، برای سربلندی تیم ملی دعا کردم از خدا خواستم امروز را نیز همچون روز 24 و 25 خرداد روز افتخار و سربلندی ملت ایران قرار دهد.

 

مرد میان‌سالی که به گفته خودش علاقه‌ای به فوتبال ندارد، گفت: من هیچ مسابقه فوتبالی را تماشا نمی‌کنم اما امروز فرق می‌کرد، امروز بحث عزت و افتخار ایران اسلامی در میان بود و من از صبح برای شروع مسابقه و صعود ایران به جام جهانی لحظه شماری می‌کردم و خدا را شکر می‌کنم که ملی‌پوشان کشورم توانستند دل میلیون‌ها نفر از ایرانی‌ها را شاد کنند.

 

حسن میرزایی ادامه داد: افتخار این پیروزی همچون انتخابات 24 خرداد متعلق به ملت ایران است، امروز ایران سراسر شوق و افتخار است که من هم به سهم خود از ملی‌پوشان تشکر می‌کنم.

 

مریم شامری نیز در حالی که دسته گل زیبایی را در دست داشت، گفت: ملی پوشان باید خیلی زودتر از این به جام جهانی صعود می‌کردند، چرا که آنها لیاقت حضور در جام جهانی را دارند.

 

وی تصریح کرد: مردان ایرانی همواره نشان داد‌ه‌اند در میادین ورزشی و سیاسی و فرهنگی و اقتصادی مردان مرد هستند همواره برای افتخار و سربلندی ایران اسلامی تلاش می‌کنند و از جان مایه می‌گذارند.

 

دانشجوی رشته تربیت بدنی نیز در حالی که جعبه بزرگ شیرینی را بین مردم پخش می کرد، گفت: مردم ایران سال‌ها در انتظار این روز بودند، روزی که تیم ملی فوتبال کشورمان را در جام جهانی به نظاره بنشینند.

 

حمید حسینی در حالی که صدای بوق و سوت و فریاد صدا را به صدا نمی‌رساند، افزود: صعود به جام جهانی بار دیگر شور و شوق زیادی را به جامعه ایران تزریق کرد، شور و شوقی که پس از خلق حماسه سیاسی 24 خرداد افتخار بزرگی را در عرصه ورزش برای ملت ایران به همراه آورد.

 

امید است هر روز شاهد پیروزی‌های پی‌در پی ملت قهرمان ایران باشیم.

شادی و پایکوبی مردم زنجان در خیابان‌های شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مردم استان زنجان در جای این استان با پخش شیرینی و شکلات به جشن و پایکوبی پرداختند. بر اساس گزارش‌های رسیده از مرکز شهر زنجان مردم با اهتزاز پرچم‌‌ ایران اسلامی و با بوق زدن در حال شادی و پایکوبی هستند. در برخی خیابان‌های شهر زنجان مردم با پخش شیرینی و شکلات در خیابان برای عابران صعود مقتدرانه ملی پوشان کشورمان را به جام جهانی 2014 برزیل جشن می‌گیرند.

در حال حاضر برخی خیابان‌های شهر زنجان مملو از مردمی است که صعود تیم ملی ایران را به جام جهانی جشن می‌گیرند.

سمنان: خلق «حماسه ورزشی» در سال حماسه سیاسی و اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، گزارش‏های تلفنی خبرنگاران فارس از سراسر استان سمنان و اقصی نقاط دیار پهناور قومس حاکی از سرور و شادی مردم این استان در پی صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی برزیل است.

مردم استان سمنان از لحظات اولیه‏ای که ایران توانست با پیروزی مقابل کره‌جنوبی به جام‌ جهانی برزیل صعود کند، پای گیرنده‏هایشان به شادی پرداختند و اینک در خیابان‏های اصلی شهرهای استان در حال پخش شیرینی و شربت و شادی و سرور هستند.

دیدار تیم‏های کره جنوبی و ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی برزیل در سال 2014 از ساعت 16 و 30 دقیقه امروز در ورزشگاه مونسو و در مقابل چشمان تیزبین 45 هزار تماشاگر کره‏ای و حدود یک هزار و 800 نفر از تماشاگران ایرانی آغاز شد و در نهایت تیم ملی کشورمان توانست به جام جهانی صعود کند.

هواداران تیم ملی ایران در اقصی نقاط استان سمنان در حال تشویق بازیکنان ملی‏پوش خود هستند و شادی و شور در فرد فرد مردم این استان به زیبایی هر چه تمام‏تر دیده می‏شود.

شادی مردم ایلام از پیروزی ملی‌پوشان‌/مرزداران غیور خرسند از حماسه‌آفرینی تیم ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، پس از اتمام مسابقه بین دو تیم کره جنوبی و ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی برزیل در سال 2014 که در ورزشگاه مونسو برپا شد، مردم ورزش‌دوست ایلامی به خیابان‌ها ریختند و پیروزی تیم ملی ایران را جشن گرفتند.

 

ملی‌پوشان ایرانی با کسب 3 امتیاز این مسابقه به طور مستقیم به جام جهانی رفته و دل ملت ایران را شادمان کردند.

 

مردم ایلام با حضور در میادین اصلی شهر ضمن تجلیل از افتخارآفرینی فوتبالیست‌های ملی پوش از به ثمر رساندن گل دقیقه 59 رضا قوچان‌نژاد داظهار خرسندی کردند.

 

عده‌ای از جوانان ایلامی نیز با برافراشته کردن پرچم ایران بر روی خودروهای خود در معبار شهر ایلام تردد کردند.

 

شماری از مردم استان ایلام نیز با پخش شربت و شیرینی این افتخارآفرینی ملی‌پوشان را جشن گرفتند.

 

بنا به گزارش خبرنگاران فارس از مناطق مختلف استان ایلام از جمله شهرهای ایوان، مهران، دهلران، آبدانان، سرابله، دره‌شهر و ... شور و شعف و شادمانی استان ایلام را مملو کرده است.

 

مردم استان ایلام این دومین بار پیاپی در طول هفته جاری است که به خیابان‌ها آمده و ابراز شادی و خرسندی می‌کنند، بار اول به واسطه خلق حماسه سیاسی در 24 خرداد و امروز نیز به واسطه خلق حماسه دیگری توسط ورزشکاران ملی پوش ایران.

شور و شوق صعود در خیابان‌های اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بعد از به صدا در آمدن سوت بازی ایران و کره جنوبی در اولسان این کشور غوغایی از جشن و شادمانی خیابان‌های اردبیل را عصر امروز فرا گرفت به طوریکه عده زیادی از جوانان و نوجوانان پیاده و سواره در حالی که پرچم‌های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را بر دست داشتند و بر بوق‌های ممتد خودرو می‌زدند، جشن صعود به پا کردند.

 

به دنبال این پیروزی مقتدرانه اکثر خیابان‌های اردبیل که پرازدحام، دارای ترافیک سنگین و بسیار پرحجم بود، پلیس راهور بخش‌هایی از خیابان‌های اصلی این شهر را بست تا مردم به راحتی جشن خود را برپا کنند به طوریکه مسیر خیابان امام خمینی (ره) اردبیل از سرچشمه تا شریعتی و از شریعتی به سمت باغمیشه به صورت یک طرفه و در برخی از خیابان‌ها با ممانعت از تردد خودرو فضایی را به وجود آوردند تا مردم جشن و شادی خود را به معنای واقعی به نمایش بگذارند.

 

جوانان و نوجوانان که سوار بر خودرو حرکت می‌کردند در حالی که سر و صورت خود را به رنگ پرچم جمهوری اسلامی ایران در آورده بودند و در دستان خود نیز پرچم مقدس این کشور را برافراشته‌اند سرود پیروزی سر داده و با شعارهای متفاوت به زبان ترکی و آذری شادی خود را بروز و ظهور می‌دادند.

 

برخی از جوانان و شهروندان نیز که از مغازه‌ها، خانه‌ها و اماکن خود مشغول جشن و سرور مردم به دنبال پیروزی و صعود ایران به جام جهانی هستند در حالی که نظاره‌گر اوضاع و احوال بودند با توزیع شیرینی و همچنین شربت از عابران پیاده پذیرایی می‌کردند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یکی از بازاریان اردبیل که به شدت از جشن و سرور مردم در تعجب بود، خاطر نشان کرد: ما بعد از خلق حماسه سیاسی در کمتر از چهار روز خلق حماسه ورزشی را نیز به دنیا ثابت کردیم و دنیا فهمید که انقلاب اسلامی ما از چه ظرفیت عظیمی برخوردار است.

 

علیرضا حسین‌خانی گفت: آفرین و درود بر شرف بازیکنان تیم ملی که بعد از یک رقابت سنگین در سه هفته اخیر و سه برد پیاپی توانستند دل ملت ایران را با صعود مستقیم به جام جهانی شاد کنند و امیدواریم سال آینده در همین موقع شاهد برتری ایران در جام جهانی نیز باشیم.

 

اما یکی از جوانان پرشور و نشاط اردبیلی که دست و صورت خود را به رنگ پرچم سه رنگ نظام اسلامی درآورده بود در حالی که شاد به نظر می‌رسید به خبرنگار فارس افزود: امروز همه ملت شاد هستند چرا که بعد از سال‌ها توانستیم به جام جهانی صعود کنیم که این صعود می‌تواند بسیاری از گره‌های کور ورزشی ما را در رشته فوتبال و سایر رشته‌ها برطرف کند.

 

اما به دنبال ترکیدن بغض شادی مردم اردبیل در خیابان‌ها به دنبال صعود به جام جهانی، کارناوال‌های شادی اعم از موتورسواران، دوچرخه‌سواران و خودروهای سبک در خیابان‌های مختلف شهر اردبیل و همچنین اطراف شورابیل به راه افتاده و به نظر می‌رسد در مناطق مختلف این جشن تا پاسی از شب ادامه داشته باشد.

 

با پیروزی تیم ملی ایران بر کره جنوبی و کسب موفقیتی دیگر برای ورزش این کشور انتظار می‌رود روز به روز از دامنه مشکلات ایرانیان کاسته شده و کشورمان در سالی که حماسه‌های زیادی را خلق کرده است در ادامه مسیر نیز بتواند با شور و نشاط فضای امیدبخشی را فراهم کند.

 

اما از دیگر شهرهای استان اردبیل نیز خبر می‌رسد که به دنبال صعود ایران به جام جهانی در شهرها و مناطق مختلف بازار جشن و سرور و توزیع نقل و شیرینی برپا است به طوریکه تعدادی از بازاریان با توزیع شیرینی و شربت این صعود ملی را جشن گرفتند.

خوزستانی‌ها خوشحال از صعود تیم ملی به جام جهانی

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، کاروان‌های شادی جوانان شوشتری که اغلب به صورت دست جمعی و موتورسوار در خیابان‌های شهرهای شمالی خوزستان در حال حرکتند موجی از شادی و شعف را در این شهرها ایجاد کرده‌اند به نحوی که صدای بوق در خیابان‌های شهر متوقف نمی‌شود.

 

جوانان شوشتری با در دست داشتن پرچم‌های ایران و بر تن داشتن لباس‌های تیم ملی در خیابان‌های شهر حرکت کرده و فریاد «ایران، ایران» سرداده‌اند.

 

بسیاری از ورزش دوستان در جریان برد تیم ملی ایران در مقابل کره و راهیابی به جام جهانی سر از پا نمی‌شناسند و برد بسیار ارزشمند ایران را مقابل کره در سئول را موفقیتی بزرگ ارزیابی می‌کنند.

یک جوان شوشتری در بین شادی کنندگان برد تیم ملی ایران اظهار کرد: تیم ملی نیاز به تقویت و حمایت دارد و به این دلیل باید از همه توان برای حمایت از تیم و کادر فنی استفاده کرد.

 

محمد اسلامی گفت: در سه بازی اخیر به دلیل حمایت از تیم ملی و کادر فنی تیم روحیه بسیار خوبی داشت و توانست با موفقیت بازی‌ها را پشت‌سر بگذارد و در این مسیر حتی یک گل هم دریافت نکرد و همه بازی‌ها را با برد پشت سر گذاشت.

 

یک جوان دزفولی در بین شادی کنندگان برد تیم ملی ایران عنوان کرد: تیم ملی در دروازه بسیار شکننده است و به این دلیل باید در اسرع وقت فکری برای مشکلات دروازه کرد.

رضا احمدزاده افزود: باید کارلوس کی‌روش دست از لجاجت بردارد و بار دیگر مهدی رحمتی را به تیم ملی دعوت کند و در این باره باید مسئولان فوتبالی کشور قدم‌هایی بردارند.

خیابان‌های خوزستان غرق در شادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مردم اهواز و ورزش دوستان این شهر پس از راهیابی مقتدرانه تیم ملی ایران به جام جهانی فوتبال، در خیابان‌ها این شهر مشغول شادی هستند. اهوازی‌ها در منطقه زیتون کارمندی سوار بر اتومبیل‌های خود مشغول شادی و سرور هستند، همچنین منطقه امانیه اهواز مردم این شهر بی‌توجه به گرمای هوا از صعود تیم ملی ایران به جام جهانی فوتبال خرسند هستند. در آبادان نیز بوق اتومبیل‌ها به صدا درآمده و نام ایران است که از هر خیابانی به گوش می‌رسد، مردم فوتبال دوست این شهر با در دست داشتن پرچم سه رنگ ایران حضور تیم ملی کشورمان را در جام جهانی برزیل را جشن گرفتند. این دومین جشن ملی در هفته گذشته است که مردم ایران با خلق دو حماسه نام خود را در تاریخ ملت‌ها ثبت کردند. به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتبال ایران با شکست میزبان خود کره جنوبی به طور مستقیم و به عنوان تیم اول گروه دوم این رقابت‌ها در آسیا راهی جام جهانی 2014 برزیل شد.

 شلیک گوچی به قلب کره/ هلهله در ایران ـ شادمانی در دیار کردستان‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، با به صدا درآمدن سوت پایان بازی ایران و کره و راهیابی تیم کشورمان به جام جهانی برزیل، هیاهو و هلهله خیابان‌های سنندج به راه افتاد.

 

در حالی که هنوز آفتاب سوزان اواخر بهار رخت برنبسته بود با گذری در کوچه‌ها و معابر دسته دسته جوان‌ها و نوجوان‌هایی را می‌شد دید که با شادی و سرور این کامیابی را جشن می‌گرفتند.

 

در یکی از خیابان‌های شهر دسته‌ای جوان با "وووزلا" و شیپورهای کوچک و بزرگ و با شعار بچه‌ها متشکریم نظر هر بینند‌ه‌ای را جلب می‌کرد. تعدادی موتورسوار نیز با تک‌چرخ زدن‌های خود اینگونه به ابراز شادمانی می‌پرداختند.

 

منصور جوانی که سربندی با نام ایران بسته در حالی که با موتورش ور می‌رود می‌گوید: حقمان بود به جام جهانی برویم، واقعا با این تیم و این هواداران حیف می‌شد اگر این اتفاق نمی‌افتاد.

 

حیدر هم که با شیپورش سروصدایی کرکننده به راه انداخته است می‌گوید: خوشحالی ما برای این است که فوتبال دوباره در ایران زنده و ما یکبار دیگر در دنیا مطرح خواهیم شد.

 

خودروهای عبوری نیز با مشاهده این جوان‌ها به وجد آمده‌اند و با بوق زدن‌ در این شادمانی شریک می‌شوند.

 

با فرا رسیدن غروب و تاریک شدن هوا، شور و شوق مردم رنگ دیگری به خود می‌گیرد. عده‌ای از کسبه در حال آذین‌بندی قسمتی از خیابان با چراغ‌هایی رنگین هستند.

 

به طرف محمد  که پرچم به دست در وسط میدان کوه‌نورد سنندج ایستاده می‌روم و از او می‌پرسم بازی را چطور دیدی؟

 

در جواب می‌گوید: مشغول کار در مغازه بودم اما تمام هوش و حواسم به بازی بود. هیجان زیادی داشتم و همین موجب شده بود کمی هم در کارم اشتباه داشته باشم.

 

با خنده اضافه می‌کند: صاحب کارم چند بار به من گوش‌زد کرد که اگر حواسم را جمع نکنم تلویزیون را خاموش می‌کند ولی با افزایش حساسیت بازی خودش هم محو تماشای مسابقه شد.

 

حاج عیسی مرد جاافتاده‌ای است که بقالی کوچکی در این خیابان دارد. او در حالی که خوشحالی جوانترها را نظاره‌گر است از بعد دیگری به قضیه نگاه می‌کند و می‌گوید: من فکر می‌کنم بعد از حماسه سیاسی در انتخابات، بچه‌های ملی‌پوش حماسه "ورزشی" را در کشور کره رقم زدند و موجب خوشحالی دل میلیون‌ها هوادار ایرانی شدند.

 

او می‌افزاید: باید به بازیکنان ایرانی تبریک گفت که قلبشان برای مردم می‌تپد.

 

در فاصله‌ای دورتر تعدادی دختر خانم جوان با پرچم‌های سه‌رنگ کشورمان ترانه‌ای ایران را می‌خوانند. از یکی از آنها که شعف بیشتری دارد در خصوص بازی می‌پرسم و در پاسخ می‌گوید: این برد خیلی کیف داشت بیشتر به این دلیل که به سرمربی کره که گفته بود، دوست دارد به جای ایران، ازبکستان به جام جهانی برود جواب خیلی خوبی دادیم.

 

سحر هم می‌گوید: یک ربع آخر بازی که ازبکستان از آن طرف مدام به قطر گل می‌زد خیلی برای من استرس داشت و واقعا نمی‌توانستم تحمل کنم به طوری که با هر حمله کره چشمانم را می‌بستم.

 

کنار درب یکی از خانه‌ها، پیرزنی تسبیح به دست نظاره‌گر این شادمانی است از او می‌پرسم حاج خانم فوتبال را دیدی؟

 

در حالی که چادر نمازش را بر روی سرش جابجا می‌کند می‌گوید: آره پسرم همراه با نوه‌هایم بازی را دیدم و در دل برای بچه‌های تیم ملی دعا می‌کردم تا بتوانند در این شرایط دل مردم را شاد کنند.

 

می‌خواهم باز هم از این مادر مهربان سؤالاتی بپرسم که صدای سوت و کف مردمی که حالا دیگر تعدادشان زیاد شده است مرا به خود می‌آورد.

 

با خودم می‌گویم گزارش کافی است و من هم باید میان این خیل حاضر و در این شادمانی ملی سهیم شوم.

باشگاه گهر دورود لرستان صعود تیم ملی را تبریک گفت/دلیرمردان خدا قوت

به گزارش خبرگزاری فارس از دورود، پس از صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی باشگاه فرهنگی ورزشی گهر دورود لرستان با صدور بیانیه‌ای این پیروزی را بر ملت شریف ایران تبریک گفت.

در پیام آمده تیم گهر دورود آمده است: پیروزی غرور آفرین فرزندان ایران اسلامی که با صعود تیم ملی کشورمان به جام جهانی 2014 برزیل و شادمانی دل همه مردم ایران همراه بود، را به همه ملت ایران و جامعه ورزشی تبریک تهنیت گفته و از همه بازیکنان، کادر فنی و دست اندرکاران تیم ملی فوتبال ایران، برای خوشحال کردن دل میلیون‌ها ایرانی تشکر کرده و به آنها خدا قوت می‌گوییم.

 

در این پیام آمده: این صعود شیرین باعث شادی دل مردم و برافراشته شدن پرچم ایران اسلامی در جهان شد که امیدواریم این شادی و افتخار آفرینی در طول تاریخ این کشور همچنان ادامه داشته باشد.

شور وصف‌ناپذیر مردم قزوین پس از پیروزی تیم ملی فوتبال

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پس از اینکه تیم ملی کشورمان عصر امروز در چارچوب رقابت‌های فوتبال مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل موفق شد در شهر اولسان میزبان خود، تیم کره جنوبی را با یک گل شکست دهد و با کسب 16 امتیاز مقتدرانه به عنوان تیم نخست راهی رقابت‌های جام جهانی برزیل شود، مردم قزوین که سر از پا نمی‌شناختند، به خیابان‌ها آمدند و با شور و شعف وصف‌ناپذیر، ملی‌‌پوشان کشورمان را مورد تشویق قرار دادند.

علاقه‌مندان به فوتبال با حضور در خیابان‌های خیام و فردوسی و میدان آزادی به جشن و پایکوبی پرداختند و با شعار «بچه‌ها متشکریم» از بازیکنان تیم ملی فوتبال کشور تشکر کردند.

 

همچنین مردم سوار بر اتومبیل‌های خود با بوق زدن و در دست گرفتن پرچم ایران، در خیابان‌های شهر کارناوال‌های شادی به راه انداختند.

 

اما نکته قابل توجه این بود که در این شور، حتی آنان هم که به نوعی فوتبالی نبودند، با مشاهده شور و شادی مردمی که از صعود تیم ملی کشورمان به جام جهانی مطلع شدند، همراه و هم‌صدا با دیگر همشهریان به شادی پرداختند.

 

البته این شادمانی تنها مختص مرکز استان نبود و هواداران تیم ملی در شهرستان‌های آبیک، تاکستان، بویین زهرا، آوج و البرز هم با حضور خود در خیابان‌ها موجی از غرور و خوشحالی را در شهرهای محل زندگی خود به راه انداختند.

 

عظمت این پیروزی به حدی بود که نه تنها مردم را به خیابان‌ها کشاند، بلکه اشک شوق را نیز از چشمان عده‌ای سرازیر کرد.

همچنین برخی از مردم قزوین در پی حماسه‌آفرینی در انتخابات روز 24 خرداد، این رویداد را به لحاظ گستردگی و شادی‌آفرینی آن، حماسه‌ای دیگر می‌نامند.

این دومین شادی بزرگ مردم با گستره جهانی در چند روز گذشته است که به اعتقاد برخی از همشهریان با حماسه‌آفرینی در عرصه‌های اقتصادی بار دیگر برای تحکیم غرور مردم تکرار می‌شود.

شیراز: موجی از شادی فارس را فرا گرفت/ سلام برزیل به دلاورمردان پارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عصر امروز پس از پیروزی ارزشمند تیم ملی کشورمان مقابل تیم قدرتمند کره جنوبی و صعود مقتدرانه به جام جهانی 2014 برزیل، جوانان و  ورزش‌دوستان در سرتاسر استان پهناور فارس خوشحالی مضاعف خود را از این پیروزی نشان دادند.

 

پس از بازی، مردم ورزش‌دوست این استان با در دست داشتن پرچم سه رنگ کشورمان به خیابان‌ها آمدند و به شادی و نشاط پرداختند.

 

در شهر شیراز مرکز استان فارس دوستداران تیم ملی کشورمان با راه انداختن کارناوالی از خودرو و موتورسیکلت در بلوار شهید چمران شیراز شادی‌زنان این پیروزی بزرگ را جشن گرفتند.

جشن صعود به جام جهانی فوتبال دومین جشن بزرگ و ملی ایرانیان در طی هفته اخیر است.

نخستین جشن و حماسه بزرگ ملی در هفته پایانی خرداد ماه جاری با حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات24 خرداد ماه رقم خورد و جهان هنوز در شوک آن حماسه بود که حماسه‌ای دیگر خلق شد.

 

یکی از شهروندان شیرازی به‌نام مجید احمدی که پس از این بازی به خیابان آمده بود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر اظهار داشت: ایران و ایرانی همیشه در میدان‌های سخت و بزرگ سربلند بوده و خوشحالم که با این برد جواب دندان‌شکنی به صحبت‌های سرمربی کره دادیم.

 

وی افزود: زمانی صحبت‌های توهین‌آمیز سرمربی کره از رسانه‌ها منعکس شد در دل آرزو کردم تیم کره را در خانه‌اش شکست دهیم.

 

به گزارش فارس، سرمربی کره پس از بازی با ازبکستان در کنفرانس خبری گفته بود که دوست دارم ازبکستان به جای ایران در جام جهانی حاضر باشد که امروز پاسخ سختی گرفت.

 

تک‌گل تیم ملی کشورمان را در بازی با کره جنوبی رضا قوچان نژاد به ثمر رساند و نام خود را با این گل ارزشمند در تاریخ جاودانه کرد.

 

این بازی در ورزشگاه شهر اولسان کره با حضور انبوه هزاران هوادار تیم کره برگزار شد.

 

ملی پوشان ایران با این برد ارزشمند با 16 امتیاز به عنوان تیم نخست گروه صعود کردند.

 

مراسم بزرگ استقبال از ملی‌پوشان کشورمان فردا بعد از ظهر در ورزشگاه 100 هزار نفری آزادی تهران برگزار می‌شود.

 

حضور در جام جهانی 2014 برزیل، چهارمین حضور ایران در بازی‌های جام جهانی فوتبال است.

جام جهانی فوتبال تابستان سال آینده در برزیل، مهد فوتبال دنیا برگزار می‌شود.

قم: فریاد ایران ایران از پایین شهر تا بالای شهر/ایرانی‌ها یک صدا شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، با صعود مقتدرانه تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران به جام جهانی 2014 برزیل همراه با سراسر کشور موجی از شادی شهر مقدس قم را فرا گرفت.

اقشار مختلف مردم قم پس از پایان بازی با پرچم‌ سه رنگ جمهوری اسلامی ایران به خیابان‌ها ریختند و احساسات خود را از این صعود افتخار آفرین ابراز کردند.

 

 فریاد «ایران ایران» سراسر قم را فرا گرفته و مردم با شور و شعفی وصف ناپذیر به شادی می‌پردازند و اقدام به توزیع شربت و شیرینی کرده‌اند.

 

بسیاری از جوانان موتورسوار نیز پرچم خوشرنگ ایران را به دست گرفته و با خوشحالی از برد شیرین فوتبالیست‌های در خیابان‌های قم در حال حرکت هستند.

 

شادمانی از پایین تا بالای شهر کشیده شده است و مردم از هر دسته و گروهی صعود تیم ملی فوتبال را به جام جهانی به جشن نشسته‌اند.

 

بسیاری از مردم همراه با خانواده‌های خود و با خودرو‌های شخصی به خیابان‌ها آمده‌اند تا خود را در جشن صعود ایران به جام جهانی سهیم کنند گرچه این امر باعث شده خیابان‌های اصلی شهر با ازدحام خودرو‌ها و ترافیک سنگین مواجه شود.

 

هر چه مردم  قم از این ترافیک‌های سنگین ابراز ناراحتی نمی‌کنند و به بوق زدن‌های ممتد خود به نشانه شادی ادامه می‌دهند.

 

بسیاری از کودکان و حتی جوانان از شیشه‌های خودورها به بیرون آمده و پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران را در آسمان به نشانه جشن و سرور تکان می‌دهند.

 

یکی از جوانانی که از پیروزی تیم ملی ایران شادمان است می‌گوید بالاخره یک بار بدون استرس و به عنوان تیم اول گروه به جام جهانی صعود کردیم و دل به اما و اگر‌ها نبستیم.

 

علی پورمهدی ادامه می‌دهد: از تمام بازیکنان تیم ملی و تمام کسانی که در راه این صعود به جام جهانی تلاش کردند به نوبه خود تشکر می‌کنم و امیدوارم این پیروزی سرآغاز موفقیت‌های تیم ملی فوتبال کشورم باشد.

 

محمد اسلامی دیگر شهروند قمی نیز می‌گوید: این پیروزی غرور آفرین برای من تداعی برد حماسی تیم ملی در برابر استرالیا داشت و از شادمانی در پوست خود نمی‌گنجم.

 

وی می‌افزاید: از کنار حرم مطهر حضرت معصومه برای تیم ملی دعا می‌کنم همین طور که امروز دل میلیون‌ها ایرانی را شاد کرد در جام جهانی نیز بتواند خوش بدرخشد و شادمانی‌های ما را دوچندان کند.

یکی از طلاب حوزه علمیه که به همراه خانواده و با خودروی شخصی به خیابان آمده است می‌گوید: خوشبختانه پس از اینکه مردم به ندای رهبر معظم انقلاب در خلق حماسه سیاسی پاسخ دادند و روز جمعه با حضور حداکثری امید دشمنان را به یاس تبدیل کردند امروز خداوند دل مردم را با برد سرافرازانه تیم ملی فوتبال شاد کرد.

 

وی تصریح کرد: در این اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد حضرت صاحب الزمان این پیروزی به شادمانی مردم افزود اما امیدوارم که مردم حد اعتدال را در این شادی‌ها حفظ کنند.

 

خانم امیری نیز که به همراه خانواده به جشن مردمی برای صعود تیم ملی فوتبال آمده نیز شادی خود را این گونه بیان می‌کند: بسیار خوشحالم که دل ایرانی‌های زیادی در سراسر جهان از این پیروزی عزتمندانه شاد شد و امیدوارم این شادمانی‌ها برای همه ایرانی‌ها تداوم داشته باشد.

 

وی می‌افزاید: در هنگام بازی یکسره صلوات می‌فرستادم و از خداوند می‌خواستم که تیم ملی به پیروزی برسد که به حمدالله این اتفاق افتاد و ابتدا نماز شکر خواندیم و به همراه خانواده به خیابان آمدیم تا در شادی مردم ایران شریک باشیم.

 

شادمانی مردم قم همچنان ادامه دارد و 28 خرداد ماه 1392 برای فوتبال دوستان در تاریخ به یادگار خواهند ماند روزی که غیرت ایرانی خوش درخشید و توانست شور و شعف و شادی را به تمام ایرانی‌های دنیا هدیه دهد.

 

 سید علی موسوی که با موتور و با سه سرنشین و با پرچم ایران به خیابان آمده است می‌گوید: خوشحالیمان غیر قابل وصف است و اصلا نمی‌توانیم چگونه بیان کنیم، سال‌ها بود که از فوتبال تیم ملی کشور این قدر لذت نبرده بودم.

 

وی افزود: همه بچه‌ها با غیرت بازی کردند و نشان دادند که توان مقابله با هر تیمی را دارند گرچه بعد از گل ایران، تیم کره حملات زیادی را به روی دروازه ما داشت اما بچه‌ها با شجاعت از تک گل خود دفاع کردند و توانستند صعودی شیرین به جام جهانی را رقم بزنند.

 

نازنین رضوی که به همراه پدر خود به خیابان آمده بود می‌گوید: خود را در شادمانی مردم ایران شریک می‌دانم زیرا من یک ایرانی هستم و مانند تمام ایرانی‌ها قلبم برای کشور نازنینم می‌تپد.

 

وی می‌افزاید: نمی‌دانم چگونه از بازیکنان تیم ملی فوتبال کشور تشکر کنم اما برای موفقیت‌های آینده آنها دعا می‌کنم و امیدوارم که همچنان که دل ما را شاد کردند خداوند دل آنها را همیشه شاد کند.

 

محمدرضا تهرانچی نیز که در حال توزیع شیرینی است سر از پا نمی‌شناسد می‌گوید: امروز قلب تمام مردم ایران از این برد شاد است و امیدواریم که این شادمانی‌ها ادامه‌دار باشد.

 

وی یادآور می‌شود: پیروزی تیم‌ ملی‌ فوتبال و صعود به جام جهانی در ایام جشن‌های اعیاد شعبانیه بر شادمانی‌های مردم افزود که باید از تک تک بازیکنان و کادر فنی تیم ملی تقدیر و تشکر کرد.

 

تمام مردمی که امروز در سراسر ایران شادمانی می‌کنند امیدوارند تیم ملی در جام جهانی نیز بدرخشد و این شادمانی‌ها ادامه پیدا کند اما این مهم با همدلی و همراهی همه مسئولان ورزش کشور رقم خواهد خورد و امیدواریم با یک برنامه‌ریزی صحیح تیم ملی جمهوری اسلامی ایران به عنوان پدیده جام جهانی 2014 برزیل معرفی شود.

پرچم ایران خیابان‌های یزد را آذین بست/ شادی وصف‌ناپذیر مردم از صعود تیم ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، با پایان یافتن بازی ایران و کره، صدها نفر از مردم یزد به خیابان‌ها آمدند و هر کدام شادی خود را به نحوی به نمایش گذاشتند. در اغلب خودروها حداقل پنج شش نفر نشسته بودند و در حالی که با کف و سوت، شادی خود را به نمایش می‌گذاشتند، پرچم پرافتخار ایران اسلامی را از خودروها به بیرون آورده‌اند. تعداد زیادی از موتورسواران نیز به صورت کاروانی در خیابان‌های مختلف یزد در حرکتند و فریاد «ایران دوستت داریم» را در خیابان‌های یزد طنین‌انداز کرده‌اند. در هر اجتماعی، کوچک یا بزرگ، سواره یا پیاده، بدون استثنا پرچم ایران خودنمایی می‌کند و برف‌ پاک‌کن خودروها در حالیکه پرچم‌های کوچک به آنها نصب شده است، در حرکت هستند. در بسیاری از خیابان‌های یزد نیز مردم به صورت خودجوش اقدام به پخش شربت و شیرینی کرده‌ و شادمانی خود را از این صعود افتخارآفرین به نمایش گذاشته‌اند. * ترافیک سنگین در خیابان‌های یزد حرکت کاروان‌های موتورسوار و پخش شربت و شیرینی سبب شده تا ترافیک سنگینی در خیابان‌های یزد به ویژه چهارراه مهدیه، میدان امام حسین، بلوار دانشجو، صفائیه و میدانی معروف به نعل اسبی (فرهنگ) حاکم شود. اغلب کاروان‌های پیاده و سواره به سمت میدان نعل اسبی (فرهنگ) در حرکت هستند و معمولا اینگونه جشن‌ها در آنجا به صورت جمعی برگزار می‌شود زیرا این میدان در میان دانشگاه‌های یزد و خوابگاه‌های دانشجویی واقع شده است. در این اجتماعات فقط جوانان نیستند که به شادی و نشاط مشغولند و در بسیاری از خودروها و حتی اجتماع پرشوری که در میدان نعل اسبی (فرهنگ) برقرار است، پیرمردها و پیرزن‌ها نیز مشاهده می‌شوند. یکی از پیرمردانی که با موی سپید و با عصا در جمع جوانان حضور دارد، با چهره‌ای بشاش و خندان در مقابل دوربین عکاسان ظاهر شده است. این پیرمرد یزدی که خود را محمدعلی زارع و 82 ساله معرفی می‌کند به خبرنگار فارس گفت: این خوشحالی از افتخارآفرینی تیم ملی فوتبال مختص جوانان نیست و ما نیز به اندازه آنها خوشحالیم زیرا ایران متعلق به همه ماست و حال که این شادی غرورآفرین نصیبمان شده، ما جوانان دیروز در کنار جوانان امروز، به شادی پرداخته و احساس غرور می‌کنیم. * غرور و شادی از این پیروزی پیر و جوان نمی‌شناسد/ همه در کنار هم در خیابان‌های یزد وی افزود: این پیروزی حال و هوای خوبی بر شهر حاکم کرده و در حالی که در این روزها همواره تلاش می‌کنیم در خانه در معرض باد کولر باشیم، این شادی ما را در گرمای هوا به خیابان‌ها کشانده و شوقی وصف‌ناپذیر در کنار این جوانان پیدا کرده‌ایم. زارع عنوان کرد: بیشتر مردمی که در این جمع حاضر هستند، قرار است دسته جمعی برای اقامه نماز مغرب و عشا به مسجدی در نزدیکی میدان بروند و در آنجا همه با هم برای پیروزی‌های بعدی تیم ملی و به اهتزاز درآوردن پرچم ایران در تمامی میادین ورزشی دعا می‌کنیم. یکی از جوانان دانشجو که خود را دانشجوی یزد و اهل شیراز معرفی می‌کند و در حالی که لباس تیم ملی را بر تن داشت نیز به خبرنگار فارس گفت: فرقی نمی‌کند اهل کجا باشیم، وقتی تیم ملی به افتخار می‌ر سد، یعنی همه ما در جهان سرافراز شده‌ایم و هر جا که باشیم، به شادی و تشویق تیم ملی کشورمان می‌پردازیم. وی عنوان کرد: از ساعت سه و نیم بعد از ظهر با وجود اینکه فردا امتحان داریم، همه در خوابگاه در سکوت پای تلویزیون نشسته بودند و به محض اینکه گل ایران به ثمر نشست، بمبی از شادی در خوابگاه منفجر شد. وی افزود: همه بچه‌ها به قدری خوشحال هستند که امتحان فردا را فراموش کرده‌اند و نیم ساعت بعد از بازی نیز همه به خیابان آمدیم و در شادی مردم سهیم شده‌ایم. وی یادآور شد: بچه‌های خوابگاه ما برای پیروزی تیم ملی دعای بسیاری کردند و برای پیروزی آن نذر کردند و به محض پایان بازی نیز نذر خود را ادا کردند. صحنه‌های جالب، جذاب و دیدنی در شهر بسیار است و از آنجا که گرمای هوا قبل از غروب آفتاب، تا حدی مانع بیرون آمدن مردم از منازلشان می‌شود، از هم‌اکنون لحظه به لحظه به جمعیت اضافه می‌شود و پلیس نیز برای برقراری نظم و امنیت در میان مردم حضور دارد تا این جشن بزرگ را همه با هم، با امنیت و آرامش برگزار کنیم. 

شادی بی‌پایان مردم در گلستان /چشم انتظاری به پایان رسید

 

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، تیم ملی فوتبال بزرگلسان کشورمان عصر امروز در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل با تیم ملی کره‌جنوبی به رقابت پرداخت که در نهایت با نتیجه یک بر صفر کره را در خانه حریف شکست داد.

 

این گزارش حاکی است جوانان گلستانی با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران با فریادهای سرشار از شادی به خیابان‌ها آمدند و شور و شعف و نشاط خود را ابراز کردند.

 

بعضی از جوانان سوار بر موتور با در دست داشتن یکی از رنگ‌های آبی و قرمز بدور از تعلقات باشگاهی در شادمانی ملی تمامی هموطنان شرکت کرده و به حرکات نمایشی و بوق‌های ممتد نسبت به این پیروزی ابراز احساسات کردند.

 

بعضی دیگر از جوانان که با خودروهای شخصی خود به خیابان ها آمده بودند و فریاد «زنده باد ایران» سر می‌دادند.

 

در این میان خودروهای عمومی نیز در ابراز احساسات جوانان سهیم شده و با بوق زدن شادی خود را از این پیروزی مقتدرانه و صعود به جام جهانی برزیل اعلام کردند.

 

تجمع جوانان در خیابان‌ها به اندازه‌ای بود که خیابان‌های اصلی تمامی شهرهای استان گلستان به دلیل ازدحام جمعیت بسته شده و خودروها مجبور به توقف شدند.

 

گزارش خبرنگار فارس از گرگان حاکی از این است که میدان و خیابان ولی عصر (عج) این شهر اوج شادمانی جوانان و مردم استان گلستان بود.

 

در اثر ورود جوانان گرگانی به میدان ولی عصر (عج) ترافیک در این میدان و خیابان ولی عصر (عج) قفل شده و ماموران راهنمایی و رانندگی در حال تلاش برای روان‌سازی ترافیک بودند.

یکی از جوانان گرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: تیم ملی فوتبال بزرگسالان کشور بعد از سال‌ها چشم انتظاری بالاخره امروز توانست با شکست تیم ملی کره‌جنوبی به جام جهانی صعود کند.

 

رامین حیدری افزود: با این پیروزی مقتدرانه دل تمامی ملت ایران شاد شد و امیدوارم حضور در جام جهانی 2014 تجربه بسیار خوبی برای ایران باشد و با موفقیت این عرصه را پشت سر بگذارد.

 

وی با اشاره به خلق حماسه سیاسی ملت ایران در 24 خرداد ماه 1392 خاطرنشان کرد: در پنج روز گذشته دو حماسه ارزشمند در ایران اسلامی به وقوع پیوست که یکی حضور گسترده مردم در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و دیگری سعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی 2014 است.

جشن و شادمانی در سراسر ‌آذربایجان غربی/پیروزی ماندگار در 28 خرداد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه با راهیابی تیم فوتبال ایران به جام جهانی جشن و شادمانی سراسر شهرهای آذربایجان غربی را فرا گرفت به طوری که جوانان با در دست داشتن پرچم ایران به خیابان‌ها آمده و به شادمانی پرداختند. در این میان بوق‌های ممتد خودروها نیز در گوشه و کنار شهر به گوش می‌رسد. ترافیک سنگینی بر اثر ازدحام جمعیت در خیابان‌های اصلی این شهر ایجاد شده است. زنان، مردان، پیر و جوان به خیابان آمده و با تجمع در خیابان‌های اصلی شهر به شادمانی و سرور پرداختند. خلق حماسه ورزشی به دنبال حماسه سیاسی محمد علی‌پور یکی از جوانان ارومیه در این خصوص می‌گوید: از اینکه تیم ملی ایران توانست به جام جهانی صعود کند بسیار خوشحال شدم و به خودم می‌بالم. وی با بیان اینکه ایران و ایرانی همیشه سرافراز است، تصریح کرد: ایرانیان در سال‌های متمادی نشان داده‌اند که در عرصه‌های مختلف در جهان سرآمد هستند. علی‌پور با تبریک پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در برابر کرده و راهیابی به جام جهانی، افزود: به خاطر این پیروزی باید شاکر خداوند باشیم. وی با اشاره به انتخابات برگزار شده در چند روز گذشته، اعلام کرد: 24 خرداد ماه ایرانیان حماسه سیاسی آفریدند و پس از گذشت چهار روز حماسه ورزشی خلق کردند که تمام این‌ها از ایرانیان سرافراز بعید و دور از انتظار نیست. علی‌پور ادامه داد: بدون شک شاهد موفقیت بیش‌تر تیم فوتبال ایران در جام جهانی نیز خواهیم بود.

کرمانشاه:حماسه مردان پارسی دیار زاگرس را غرق در شادی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هواداران تیم ملی ایران در اقصی نقاط استان کرمانشاه در حال تشویق بازیکنان ملی‏پوش خود هستند و شادی و شور در فرد فرد مردم این استان دیده می‏شود.

گزارش‏های تلفنی خبرنگاران فارس از سراسر استان کرمانشاه  حاکی از سرور و شادی مردم این استان است.

یک مرد میانسال که غرق در شادی بود در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه بیان داشت: این پیروزی غرورآفرین برای من یادآور برد تاریخی تیم ملی ایران در برابر استرالیا است و بسیار از این موضوع خوشحالم.

جمشید نظری ادامه داد: صعود تیم ملی کشورمان به جام جهانی به‌دلیل تلاش بازیکنان و حمایت و دعای خیر  مردم رخ داد.

یک پسر جوان که سوار بر موتور و با پیچیدن پرچم کشورمان در حال شادی بود اظهار داشت: خلق دو حماسه در چند روز نشان می‌دهد مردم ایران از استعدادها و توانایی‌های زیادی برخوردارند.

وی رخ دادن حماسه مردم در انتخابات و حماسه ورزشی امروز را بسیار شیرین توصیف کرد و افزود: مردم نجیب و خوب ایران الان سر از پا نمی‌شناسند و بابت صعود ایران به جام جهانی برزیل خدا را شکر می‌گوییم.

دختر جوانی که با اعضای خانواده‌اش به شادی همشهریان پیوسته نیز تصریح کرد: این شادی متعلق به تمام ایرانیان در سراسر دنیاست و پدرم به‌خاطر این پیروزی دویست هزار تومان به من هدیه داد.

اعظم فروتن با بیان اینکه از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران بسیار خوشحال است، خاطرنشان کرد: ما الان بیرون آمده‌ایم و تا ساعت‌ها در شادی سایر مردم سهیم هستیم.

یک مرد کهن‌سال که در کنار خیابان ایستاده و مشغول دست‌زدن بود بیان داشت: شادی برای این پیروزی بزرگ، پیر و جوان نمی‌شناسد و دل من الان مثل یک جوان لبریز از خوشحالی است.

محمد عزیزی گفت: این پیروزی‌های غرورآفرین و بزرگ برای همیشه در تاریخ این مملکت می‌ماند و همیشه یادآور لحظات خوبی خواهد بود.

یک سرباز که در گوشه خیابان ایستاده و مشغول انجام وظیفه بود نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه تاکید کرد: من نتوانستم بازی را ببینم، اما الان از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران بسیار خوشحالم و خستگی را احساس نمی‌کنم.

رضا احمدی با اشاره به اینکه شکست تیم کره در شرایطی که کره میزبان بوده کار تحسین‌برانگیزی است، عنوان کرد: امیدوارم بازیکنان ما در جام جهانی نیز همانند الان خوب بازی کنند و دل مردم را شاد کنند.

یک روحانی نیز اظهار داشت: پیروزی تیم ملی فوتبال ایران، دل مقام معظم رهبری را شاد کرد و ما نیز بسیار خوشحالیم.

حجت‌الاسلام یزدان پرونده اعلام کرد: دعای خیر مردم همیشه پشت سر ورزشکاران ایران اسلامی است و امروز خداوند را بابت این پیروزی شکر می‌گوییم.

شادی مردم کرمانشاه هم‌اکنون نیز ادامه دارد و با این شرایط تا چند ساعت دیگر نیز ادامه خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها