کد خبر: ۱۴۸۲۶۶
زمان انتشار: ۰۷:۰۰     ۲۳ تير ۱۳۹۲
فارس از وضعیت کار و معیشت ناجیان غریق گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، برای تهیه گزارش از وضعیت نجات غریقان که واقعاً برای نجات جان مسافران تمام تلاش خود را می‌کنند تا خطری آنها را تهدید نکند، راهی فریدونکنار شدیم.

 

از دور که محوطه خیابان گاز در فریدونکنار را دیدم، محوطه طولانی بود؛ چیزی حدود سه کیلومتر از کسانی که ساحل نشسته بودند، سراغ نجات غریق را گرفتم که با دست فردی را نشان دادند که در کنار دوچرخه‌اش به دریا می‌نگرد، آماده‌باش منتظر این است که حادثه‌ای رخ ندهد، با سوتی که داشته افراد را صدا می‌زند که دریا مواج است بیرون بیایید، اما کو گوش شنوا، کسی به او و حرف‌هایش توجهی نمی‌کند.

 

جالب است نه قایقی نه وسایل احیا، نه نیروی امدادی و از همه مهم‌تر یک جایگاه مناسب هم نداشته که معلوم باشد وی نجات غریق است.

 

خلاصه به او که نزدیک شدم، خودم را معرفی کردم و با فراغ باز به تمام سئوالاتم پاسخ داد. 

حسین میرانی، نجات غریق فریدونکنار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری گفت: ما شغل‌مان صیادی است و امرار معاشمان از این صورت انجام می‌پذیرد.

 

وی در ادامه افزود: 6 ماه از سال را به صیادی می‌پردازیم و از 6 ماه آتی، سه ماه بیکاریم؛ یعنی اگر کار ساختمانی پیدا شود، کار می‌کنیم.

 

میرانی درباره پرداخت‌ نشدن حق و حقوق سال قبل نجات غریقان عنوان کرد: سال قبل از کل مبلغ قراردادمان فقط 600 هزار تومان را پرداخت کردند که می‌شود ماهی 200 هزار تومان، آیا این انصاف است.

 

وی تصریح کرد: با اعلام از سوی مسئولان نمی‌خواستم تا دریافت نکردن حق‌مان کار کنیم، اما چون شهرداری این مسئولیت را برعهده گرفت، قرارداد را امضا کردیم.

وی درباره نداشتن امکانات و عدم جایگاه مناسب در خیابان گاز فریدونکنار بیان داشت: این ساحلی را که شما مشاهده می‌کنید، حدود سه کیلومتر می‌شود و دو نفر هستیم که کل این ساحل را پوشش می‌دهیم؛ البته بدون هیچ وسیله‌ و امکاناتی.

 

وی ادامه داد: نیازهای یک نجات غریق یک قایق یا جت اسکی، وسایل احیا و مهم‌تر از همه یک جایگاه مناسب برای اینکه بتوانیم در آنجا استراحت کنیم، در این ساحل هیچ جایگاهی برای آقایان و خانم‌ها برای شنا وجود ندارد.

میرانی در پاسخ به این سئوال که فردی که غرق شده با توجه به اینکه هیچ نیروی امدادی در اینجا وجود ندارد، بنابراین برای نجات چه اقداماتی را انجام می‌دهید؟ اذعان کرد: تا جایی که بتوانیم و تجربه‌ای که داریم کمک می‌کنیم، اما آمبولانس هلال احمر هم با تماسی که می‌گیریم سریع به محل حادثه می‌آید.

وی در پایان عنوان کرد: از مسئولان خواسته‌ام این است که برای کمتر شدن حادثه در این جایگاه ابزار مناسب نجات غریق را در اختیارمان بگذارند و نیروی انسانی بیشتری به‌کارگیری کنند، جایگاه شنا برای آقایان و بانوان را که می‌شود با یک داربست و چادر انجام داد را انجام دهند و از همه مهم‌تر یک سرویس بهداشتی در این مکان تعبیه کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها