کد خبر: ۱۴۸۳۹۹
زمان انتشار: ۱۳:۴۹     ۲۳ تير ۱۳۹۲
تغييرات مديريتي در پرسپوليس اين روزها به يکي از دغدغه‌هاي جدي مديران وزارت ورزش و جوانان تبديل شده است؛ تغييراتي که اين بار به نظر مي‌رسد در سکوت و بدون جنجال رسانه‌اي انجام خواهد گرفت.
به گزارش 598 به نقل از ايسنا: کمتر از 20 روز ديگر عمر پايان دولت دهم هم به سر مي‌آيد و دولت جديد و منتخب با انتخاب وزرا کار را آغاز‌ مي‌کند اما در اين روزهاي آخر مديران وزارت ورزش و جوانان اکنون يک دل نگراني بزرگ دارند و آن هم چيزي نيست جز تغييرات مديريتي در استقلال و پرسپوليس؛ تغييراتي که در چند روز آينده قطعي خواهد شد تا دو باشگاه پر طرفدار تهراني ليگ جديد را با مديران جديدشان آغاز کنند.

هر چند جايگاه علي فتح‌الله‌زاده به عنوان مديرعامل استقلال محکم به نظر مي‌رسد و تغييرات مديريتي در استقلال تنها به اضافه شدن چند نفر به هيات مديره محدود خواهد شد، اما رويانيان به عنوان مديرعامل، آينده‌اي روشن ندارد. اظهار نظر اخير محمد عباسي که گفته "نيروهاي مسلح مخالف تمديد ماموريت رويانيان است" شايد کافي باشد تا متوجه جايگاه متزلزل رويانيان در راس هرم مديريتي باشگاه پرسپوليس باشيم. ضمن اين که اين ذهنيت وقتي تقويت مي‌شود که بدانيم باران چشمه، رييس تربيت بدني نيروهاي مسلح هم بر خلافع موضع‌گيري‌هاي قبلي‌اش اين بار درباره نظر اين ارگان مربوط به تمديد قرارداد رويانيان سکوت کرده است.

مرتبه قبلي وقتي رويانيان براي امضاي قرارداد با باشگاه روبين کازان عازم روسيه شد از وزارت ورزش و جوانان خبر رسيد که رويانيان برکنار شده است و صحبت‌هاي فداحسين مالکي، رييس هيات مديره هم اين موضوع را قطعي کرد. ضمن اين که حضور دو نفر جديد در هيات مديره باشگاه پرسپوليس به طور قطع از تغييرات مديريتي در باشگاه پرسپوليس خبر مي‌داد. با اين حال واکنشي که تعدادي از پيشکسوتان، هواداران و رسانه‌ها به اين تغييرات مديريتي در آخرين روزهاي دولت دهم داشتند باعث شد وزارت ورزش و جوانان با پذيرش اين درخواست، با ابقاي رويانيان هر چند به صورت موقتي موافقت کند، اما نامه‌اي که عباسي به حميد سجادي، معاونش نوشت نشان مي‌داد که خواست دولت براي ايجاد تغييرات در باشگاه پرسپوليس قطعي است.

با اين حال اکنون سه هفته‌اي از اين اتفاقات مي‌گذرد و هنوز نامه دستوري عباسي به معاونش با پاسخ عملي سجادي روبرو نشده اما با توجه به تحولاتي که ايجاد شده ، ايجاد تغييرات قطعي است.

علي پروين يکي از اعضاي فعلي هيات مديره باشگاه پرسپوليس است که ابتدا در نقش موافق برکناري رويانيان وارد صحنه شد، اما وقتي ديد که شانسي براي مدير عاملي پرسپوليس ندارد با انجام مصاحبه تند عليه وزارت ورزش و جوانان، موضع خود را تغيير داد. همين موضوع باعث شده که پروين براي حضور در هيات مديره جديد باشگاه پرسپوليس شانس بالايي نداشته باشد. در کنار پروين محمود خوردبين که گفته مي‌شد به توصيه رييس جمهور به هيات مديره اضافه خواهد شد با تغيير تصميم وزارت ورزش راهي به هيات مديره پيدا نخواهد کرد.

در کنار اين دو بر اساس اخبار رسيده احتمال انتخاب نشدن فداحسين مالکي و محمدجعفر کامبوزيا در هيات مديره هم وجود دارد. ضمن اين که افشين پيرواني و مهدي مهدوي کيا هم به پيشنهاد حضور در هيات مديره پاسخ منفي داده‌اند و اکنون ترکيب هيات مديره پرسپوليس يک علامت سوال بزرگ است. اما براي مديريت باشگاه پرسپوليس همه زوايا آنقدر مبهم نيست. اگر رفتن رويانيان را قطعي بدانيم که به نظر مي‌رسد با اصرار موجود اين اتفاق قطعي است، از اکبر غمخوار، ناصر شفق و عباس انصاري فرد به عنوان سه گزينه متحمل براي جانشيني رويانيان نام برده مي‌شود که در اين ميان غمخوار اعلام کرده که با او تنها براي حضور در هيات مديره صحبت شده است.

در اين ميان عباس انصاري فرد و شفق دو گزينه‌اي هستند که براي خود شانس بالايي قائلند، اما به نظر مي‌رسد با توجه به تحولات رخ داده شانس مديرعامل سابق تراکتورسازي براي حضور در پرسپوليس بيشتر از انصاري فرد، مديرعامل سابق پرسپوليس باشد. با اين همه اين بار وزارت ورزش و جوانان قصد دارد در سکوت رسانه اي تصميم مديريتي خود را بگيرد و پس از برگزاري جلسه هيات مديره و ايجاد تغييرات، احکام اعضاي هيات مديره و مديرعامل منصوب را رسانه‌اي کند؛ تصميمي که بيش از همه به خاطر تجربه‌ي قبلي و بازتاب‌هاي منفي تصميم‌ مديريتي گرفته شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها