کد خبر: ۱۵۲۳۶۵
زمان انتشار: ۱۶:۱۹     ۰۵ مرداد ۱۳۹۲
سرمربی تیم ملی فوتبال گفت:در دو سال و 4 ماه گذشته جلسات متعددی گذاشته شده است اما سخت است به یک تصمیم هماهنگ برسیم. هر حرفی بزنم می‌گویند کی‌روش جهت دارد.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، کارلوس کی‌روش پس از نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌های ایسنا، خبرآنلاین و فارس صحبت های زیر را انجام داد: وی تصریح کرد: هر بار که اظهارنظر می‌کنم، جوری برداشت می‌شود که انگار علیه خیلی افراد دیگر هستم. در آوریل یعنی تقریبا اردیبهشت جلسات متعددی را با سازمان لیگ داشتم و آقایان در این جلسات قول می‌دهند و می‌گویند که برنامه‌ تان را انجام می‌دهیم اما بعد از اینکه چند باشگاه با آنها تماس می‌گیرند، برای سازش با آنها برنامه عوض می‌شود. می‌دانم چه اتفاقی افتاده است و به خاطر هم موضعم را تغییر دادم. الان برنامه‌ام باید انجام شود و نگفتم که بازیکنان را می‌خواهم. گفته‌ام که بازیکنان را در اختیارم قرار دهید اما راهکار را برایتان نشان می‌دهم. نمی‌خواهم بگویم این راهکارهایم بهترین است اما باید درباره‌اش مشورت کنیم.

سرمربی تیم ملی تاکید کرد: وقتی یک صندلی و دو نفر وجود دارد، یکی باید گذشت کند. بعد از 22 فروردین 93 دو دور از بازی‌های گروهی لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود. بعد از آن هم دور یک شانزدهم این مسابقه‌ها است اما در این فصل استثنائا باید بدون ملی‌پوشانشان حاضر شوند. این گذشتی است که در این پیشنهاد باید باشد. ولی فراموش نکنید که حتی رییس‌جمهور هم اعلام کرد که جام قهرمانان آسیا را هر سال انجام می‌دهیم. اگر فقط یک سال باشگاه‌ها در این مسابقه‌ها به جوان‌ها فرصت دهند، چه اشکالی دارد؟ امسال با توجه به نقل و انتقالات تقریبا 90 درصد از بازیکنان تیم ملی در سه تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان هستند. سال قبل برخی اتفاقات مثل فاصله سه هفته‌ای بازی‌های پرسپولیس افتاد. اما با پیشنهاد من امسال دیگر این اتفاق نمی‌افتد. ما لیگ‌مان را به صورت مداوم تا 22 فروردین انجام می‌دهیم. امسال استقلال با این برنامه در لیگ آسیا دستش کاملا باز است. وقتی زمان برگزاری جام حذفی بعد از لیگ باشد، سه باشگاه بزرگ هر کدام‌شان سه چهار بازیکن را در اختیار ندارند و این باعث می‌شود رقابت منصفانه باشد. با این حساب 223 روز به لیگ زمان داده‌ایم تا مسابقه‌ها را برگزار کنند. این یعنی اکثر زمان‌ها 7 و نیم روز بین دو بازی فرصت ایجاد می‌شود.

وی  اظهار داشت: منصفانه این است که لیگ 22 فروردین ماه به پایان برسد و تمام تیم‌ها منصفانه در این زمان بازی‌های خود را انجام دهند. دست استقلال هم در لیگ قهرمانان آسیا باز است که به راحتی بازی‌های خود را برگزار کند.

وی ادامه داد: پس از لیگ برتر جام حذفی را در پی داریم که بازی‌های خود را انجام دهیم حالا در این بین دو سه باشگاه بزرگ چندین بازیکن ملی‌پوش خود را در اختیار ندارند. ما در برخی ماه‌ها کاملا بازیکنان را در اختیار باشگاه‌ها قرار داده‌ایم و در برخی ماه‌ها نیز چاره‌ای نداریم چون جام ملت‌ها را در پیش داریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال یادآور شد: با این برنامه‌ریزی هیچ دلیلی نمی‌شود که گلایه‌ای وجود داشته باشد. لیگ را به صورت منصفانه برگزار می‌کنیم و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که هیچ فشاری به بازیکنان نیاید. اینگونه نیست که بخواهیم به علت فشردگی مسابقات باز بازیکن مصدوم داشته باشیم. برنامه‌ها را در 4 بندی که اشاره کردیم برگزار خواهیم کرد.

کی‌روش تاکید کرد: بازیکنان پس از اتمام لیگ باید تمام وقت در اختیار تیم ملی قرار بگیرند. مهمترین مطلب این است که ما یک ماموریت در جام جهانی داریم و اگر می‌خواهیم به دور دوم جام جهانی برویم باید همه تلاش کنیم و به توافق برسیم.اگر نمی‌خواهیم به چنین هدفی برسیم تمام برنامه‌ها را باید به سطل زباله بریزیم.

وی در مورد اینکه پیش از گفته بود برای تفریح به برزیل نمی‌رویم،‌گفت: دقیقا همین مسئله است من احتیاج ندارم اگر می‌خواهم به برزیل بروم با ایران بروم برای تفریح می‌توانم به این کشور بروم. مسئله بسیار مهم این است که اکثر پیشنهاداتی که می‌دهم همه فکر می‌کنند به خاطر منافع شخصی خودم هست در حالی که دقیقا عکس این موضوع است و منافع ملی فوتبال را در نظر می‌گیرم.

سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در این برهه از زمان بازی با تیم‌هایی مثل عمان، امارات و کویت فایده ندارد باید خود را با تیم‌هایی همچون ایتالیا و آلمان مقایسه کنیم و با آنها رقابت کنیم. هم اکنون من نباید تصمیم بگیرم و تصمیم‌گیرنده افراد دیگری هستند که باید به درستی این کار را انجام دهند.

کی‌روش یادآور شد: در گذشته تفاهماتی صورت گرفت و همه گفتند من اشتباه برنامه ریزی کردم اما این سوءتفاهم بزرگی بود و نمی‌خواهم این اتفاقات دوباره بیفتد. در حال حاضر فوتبال ایران را باید درک ‌کنم. من برنامه‌ای را ارائه می‌دهم که فکر می‌کنم مناسب است و اگر فدراسیون فوتبال با آن موافق است در آن مسیر حرکت کند و اگر موافق نیست بگوید که ما این برنامه را نمی‌خواهیم. اگر همه افراد سوءتفاهمات و دعواها را کنار بگذارند مشکلی پیش نمی‌آید. اگر افراد دیگر مسیری دیگری را در نظر دارند به ما بگویند تا از آن مسیر برویم.

 

 

سرمربی تیم ملی فوتبال با اشاره به جلساتی که با مسئولان سازمان لیگ برگزار کرده، اظهار داشت: من شخصا سه جلسه با مسئولان سازمان لیگ داشتم در این جلسات تنها هم نبودم بلکه کفاشیان و نبی هم بودند. پس از این جلسات برخی با رنگ آبی و یا رنگ قرمز با مسئولان سازمان لیگ تماس می‌گرفتند و دوباره این برنامه‌ها تغییر می‌کرد. به خاطر همین پیغام‌هاست که مسئولان سازمان می‌ترسند تصمیم بگیرند.

 

 

وی افزود: بعد هم اگر اشتباهی صورت می‌گیرد انگشت اتهام به سمت کارلوس کی‌روش است. می‌گویند کی‌روش اینگونه تصمیم گرفت. من از روزی که مسابقات تیم ملی به پایان رسید یک روز هم استراحت نکردم و همه روزه برای ایران کار می‌کردم حتی روزی که به برزیل وارد شدم پیش از ما 29 تیم حضور پیدا کرده بودند خوشبختانه با توافقاتی که کردیم محل اسکان خوبی برنامه‌ریزی کردیم. هم اکنون می‌خواهم به مسافرت بروم و استراحت کنم.

 

کی روش ادامه داد: واقعیت این است که ما مسابقات را پشت سر گذاشته ایم. من می‌خواستم ارتباطات بگیرم. وقتی به برزیل رسیدم مطلع شدم قبل از ما 29 تیم کارشان را شروع کرده‌اند. بنابراین با کفاشیان صحبت کردم و روند کار مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت. از آنجا به پرتغال رفتم تا برای اردوی آگوست هماهنگی هتل‌ها تمرینات انجام شود. نمی‌خواهیم با اخبار بد و منفی کار کنیم. بنابراین توافق شد اردوی آگوست یک ماه بعد منتقل شود.

وی درباره جام حذفی اظهار داشت: به خاطر اتفاقاتی که افتاده در این مدت هر حرفی و هر پیشنهادی بگویم افراد دیگر می‌گویند درست نیست و کی‌روش نقطه نظر مخالفش را می‌گوید این برایم ثابت شده به خاطر همین هرچه بگویم می‌گویند مخالف است. در دو سال و 4 ماه گذشته جلسات متعددی گذاشته شده است اما سخت است به یک تصمیم هماهنگ برسیم. هر حرفی بزنم می‌گویند کی‌روش جهت دارد.

کی‌روش افزود: باز هم تکرار می‌کنم من هیچ پیشنهادی را به طور اجباری تحمیل نمی‌کنم، بلکه پیشنهادم را همراه با راهکار ارائه می‌دهم اگر مسیر بهتری است، پیشنهاد کنید تا از آن مسیر برویم. استقلال در 4 هفته مختلف درگیر لیگ قهرمانان آسیاست و نمی‌تواند در لیگ برتر شرکت کند. این برنامه را واقعا چه کسی طراحی کرده است. به نظرم راننده سازمان لیگ این برنامه را طراحی کرده است.

 

وی ادامه داد: در روز 11 مهر که قرار است اردوی تیم ملی را آغاز کنیم، استقلال 4 بازی معوقه در لیگ خواهد داشت آن هم در دو سه ماه اول مسابقات. این واقعا عجیب است چه کسی از این شرایط سود می‌برد؟

 

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه بعد از صعود به جام جهانی او قدرت چانه‌زنی بیشتری دارد، گفت: می‌توانیم یک برنامه دیگر هم طرح کنیم، اینکه 15 روز قبل از جام جهانی بازیکنان دور هم جمع شوند و به جام جهانی برویم در این صورت هیچ مشکلی نخواهیم داشت. اکنون باید تصمیم گرفت یا این برنامه، یا آن برنامه را اجرا کنیم. بارها مذاکره کرده‌ایم اما راهکاری ارائه نشده است.

 

کی‌روش افزود: اگر بخواهیم اکنون در مورد ماه می تصمیم‌گیری کنیم، همه می‌گویند همه چیز خوب است و مشکلی نخواهد بود اما زمانی که ماه می فرا می‌رسد تصمیمات اجرایی نمی‌شود، بنابراین مدیران باشگاه، فدراسیون فوتبال،‌وزیر ورزش باید یک توافقی را امضاء کنند، زیرا توافق‌های قبلی همگی در بحث و کلام بوده و اتفاق مثبتی رخ نمی‌دهد. یک بار دیگر یادآوری می‌کنم در فوتبال هیچ برنامه‌ای مقدس نیست و نمی‌توانیم با برنامه شعبده‌بازی کنیم. اگر برنامه‌ای که من می‌گویم را اجرا کنیم، شانس بیشتری برای صعود به دور دوم جام جهانی خواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی درباره هم‌گروهی ایران درجام جهانی تصریح کرد: همه چیز بستگی به قرعه ما در جام جهانی دارد، ما احتمال دارد با تیم‌های ضعیفی روبرو شویم و یا اینکه در گروه ما تیم‌هایی چون برزیل و انگلیس و یا یکی از تیم‌های غنا و ساحل عاج قرار بگیرند. مسلما کارمان اینگونه سخت خواهد شد.

وی ادامه داد: آنچه که مهم است این است که ما باید با غرور و افتخار در جام جهانی حاضر شویم، نمی‌خواهیم در این مسابقات در مقابل حریفان ضعیف ظاهر شویم، باید تمام تلاش خود را انجام دهیم .

سرمربی تیم ملی خاطر نشان کرد: ما بالاتر از کره جنوبی راهی جام جهانی شدیم و باید از موقعیتمان استفاده کنیم، اما شما فکر می‌کنید سطح رقابت های لیگ برتر ایران همچون مسابقات آلمان- ایتالیا و یا اسپانیا است.باید هر چه بیشتر کار کنیم تا بتوانیم نتیجه بهتری بگیریم.

کی‌روش در ادامه صحبت‌هایش گفت: در بازی با قطر در تهران شانس‌های زیادی برای گلزنی داشتیم و می‌توانستیم این تیم را شکست دهیم اما این اتفاق نیفتاد در بازی با کره هم کره‌ای‌ها شانس برای گلزنی داشتند همانطور که ما داشتیم بنابراین در پاسخ به افرادی که می‌گویند تیم ملی با شانس به جام ملی صعود کرد باید بگویم بله ما شانس داشتیم چون سخت کار کردیم تا شانس بیشتری داشته باشیم. این شانس و اقبال قهرمانان است همانطور که استقلال، پرسپولیس و منچستر یونایتد و تمامی قهرمانان این شانس را دارند. بنابراین در اینجا باید یک چیز بگویم اینکه هرچه سریعتر باید در مورد برنامه تیم ملی تصمیم گرفت یا بله یا خیر.

 

سرمربی تیم ملی در مورد بازی‌های تدارکاتی قبل از جام جهانی گفت: بعد از قرعه‌کشی جام جهانی تیم‌ها حریف‌های خود را می‌شناسند و سعی می‌کنند بازی‌های تدارکاتی خود را به گونه‌ای انتخاب کنند که حریفانشان شبیه حریفانشان در جام جهانی بازی کنند اما در آسیا ما مجبوریم قبل از جام جهانی در مقدماتی جام ملت‌های آسیا بازی کنیم و این واقعا عالی است.

سرمربی تیم ملی فوتبال خاطرنشان کرد: من نه ایرانی‌ام نه آسیایی و نه کویتی از اروپا آمده‌ام ا اما می‌گویم مشکل فوتبال آسیا چیست و رگم را گذاشتم و می‌جنگم. شاید شما شک داشتید که من در مصاحبه امروز لرزه‌ای بخواهم بیندازم اما چیز دیگری را متوجه شدید.

وی ادامه داد:‌دلیل اصلی که می‌خواهم بازیکنان در اختیار تیم ملی قرار دهند،‌این است که اکثر مربیان چنین عقیده‌ای دارند اما جرات ندارند بیان کنند چرا ما نباید در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا به بازیکنان جوان میدان دهیم به خاطر همین مسائل است که می‌گویم تا مسابقات آسیایی مسخره است. مشخص نیست کدام تیم با کدام مربی قهرمان می‌شود؟ تیم فعلی یا تیم فصل آینده قهرمان می‌شود؟

کی‌روش یادآور شد: اگر من مربی بودم تصمیم می‌گرفتم از بازیکنان جوان استفاده کنم باید از همه بازیکنان حمایت کرد و در یک تیم تلفیقی از بازیکنان باتجربه وجوان وجود داشته باشد این درخواست من بی‌شرمانه نیست که نخواهد عملی شود. به این موضوع عمل کنند و نتیجه خوبی هم خواهد داشت.

سرمربی تیم ملی افزود: من مدافع بسیار سرسخت برگزاری لیگ با بهترین شرایط هستم، لیگ باید منظم و بدون تعطیلی و تعویق مسابقات برگزار شود. این اشتباه است که یک باشگاه 4 هفته بازی نکند و باشگاه دیگر پشت سر هم بازی کند. برگزاری منظم و خوب لیگ در برنامه بلندمدت من قرار دارد و خیلی هم مهم است. من مخالف تعطیلی لیگ هستم.

وی افزود: دقیقاً روزی که از کره جنوبی برگشتیم با مسئولان سازمان لیگ جلسه گذاشتیم و از آنها خواستم برنامه لیگ را تا روز آخر مسابقات اعلام کنند. همانطور که در انگلیس، آلمان، پرتغال برنامه لیگ تا روز آخر مشخص است. این واقعیت است که نمی‌توان دل همه را با هم به دست آورد. شاید برخی می‌خواهند من را بکشند که می‌خواهم بازی‌های کمتری برگزار شود.

کی‌روش خاطرنشان کرد: باید خون تازه‌ای به فوتبال بدهیم و واقعاً باید رفرش بکنیم. هر بازیکنی که خود را اثبات بکند من او را به تیم ملی دعوت خواهم کرد. همینجا می‌گویم در مسابقات غرب آسیا با بازیکنان جوان و زیر 23 سال شرکت خواهیم کرد و از این به بعد هم در هر اردو دو سه بازیکن جونان می‌آورم.

وی یادآور شد: هر بازیکنی که استقلال خود را در لیگ نشان بدهد او را به تیم ملی دعوت می‌کنم. من همواره وفادار به بازیکن بوده‌ام اما تصمیم آخرم مبنی بر اتفاقاتی است که در طول فصل رخ می‌دهد. نسبت به هیچ بازیکنی ذهنیت ندارم اما بازیکنان باید خود را ثابت کنند و نکته‌ای اعلام می‌کنم این است که در هر اردو دو سه بازیکن جدید خواهیم داشت. من نسبت به تمام بازیکنان ذهنیت بازی دارم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها