أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۵۳۲۸۹
زمان انتشار: ۱۰:۳۴     ۰۹ مرداد ۱۳۹۲
با نزديك شدن به زمان تنفيذ و تحليف حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحاني به عنوان سكان‌دار كابينه يازدهم، گمانه‌زني‌ها براي پيش‌بيني ليست كابينه احتمالي وي نيز شدت گرفته است.
به گزارش 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ در روزهاي اخير گمانه‌زني سايت‌ها و خبرگزاري‌ها براي ارائه ليست كابينه احتمالي دولت حجت‌الاسلام و المسلمين روحاني رونق خاصي گرفته و ليست‌هاي متفاوتي در اين خصوص در رسانه‌ها منتشر مي‌شود.

بر همين اساس سرويس سياسي باشگاه خبرنگاران  با رصد سايت‌ها و خبرگزاري‌هاي معتبر برآيندي مشترك از ليست‌هاي ارائه شده را تنظيم و زندگينامه افراد پيشنهاد شده را بررسي كرد.

نكته بسيار مهم اينكه، ليست‌هاي ارائه شده در رسانه‌ها از سوي هيچ منبع رسمي تأييد نشده است و ليست مندرج در اين خبر در حد گمانه‌زني رسانه‌ها است و بايد منتظر ماند و ديد ليست‌هاي ارائه شده پس از اعلام ليست رسمي تا چه حد معتبر بوده‌اند.



"اسحاق جهانگیری" از موسسین کارگزاران سازندگی بوده و هم‌اکنون نیز عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی است.



"عبدالرضا رحمانی فضلی" ازسال 1382 تاکنون استاد دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید بهشتی تهران در رشته تحصیلی و تدریسی جغرافیا است.



"بیژن نامدار زنگنه" در دوره رياست‌جمهوري خاتمی به عنوان وزير نفت انتخاب شد و به مدت 8 سال عهده‌دار این مسئولیت بود.



"محمود حجتی" وزير راه و ترابري و جهاد کشاورزي در دولت هفتم و هشتم بوده است.



قمي با مسئوليت‌هايي از جمله عضويت در مجلس خبرگان رهبري به نمايندگي از مردم تهران در دوره سوم و نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي و معاونت امور بين الملل دفتر مقام معظم رهبري به اين نظام خدمت کرده است.



"محمد طبیبیان" اقتصاددان ایرانی، استاد سابق دانشگاه صنعتی اصفهان و موسسه عالی پژوهش در برنامه‌ریزی و توسعه است.



"محمدجواد ظریف" سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد به مدت ۵ سال (از ۱۴ مرداد سال ۱۳۸۱ تا ۵ تیر سال ۱۳۸۶) بوده است.



"عباس آخوندی" در سال 1376 نماینده ویژه رئیس جمهور وقت برای اجرای طرح احداث سالن بزرگ همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران بوده است.



"علي جنتي" به عنوان سفير ايران در کويت در دولت هاشمي و خاتمي بود که در دولت احمدي‌نژاد به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور منصوب شد.



"رضا صالحي اميري" به عنوان مدیر گروه مقطع کارشناسی ارشد مدیریت امور فرهنگی، معاون پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک و استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاداسلامی واحد علوم و تحقیقات بوده است.



"محمدعلی نجفی" چندین دوره به عنوان وزیر آموزش و پرورش و وزیر آموزش عالی خدمت کرد.



"محمدرضا نعمت‌زاده" معاونت وزارت نفت در امور پتروشیمی را در کابینه‌ خاتمی و معاونت وزارت نفت در امور پخش و پالایش را در کابینه احمدی‌نژاد به‌عهده داشته ‌است.



"مسعود سلطانی‌فر" متولد 1338 و داراي مدرک فوق لیسانس علوم سیاسی است.



"احمد وحیدی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دولت دهم و جانشین وزیر دفاع دولت نهم بوده است.



"حمید چیت‌چیان" در انتخابات دوره سوم مجلس شورای اسلامی به مجلس راه یافت و سرانجام در دولت محمود احمدی‌نژاد به پست قائم مقام و مشاور عالی وزارت نیرو رسید.



"محمدباقر نوبخت" متولد 1329 و داراي دکتری تخصصی مدیریت از دانشگاه آزاد اسلامی تهران و دوره بعد از دکتری در توسعه اقتصادی از مرکز مطالعات کاربردی CASIN (ژنو، سوئیس) است.



"محمد نهاوندیان" گزینه پیشنهادی دولت منتخب برای تصدی رئیس کل بانک مرکزی، در حال حاضر ریاست اتاق بازرگانی را عهده‌دار است.



"تیمور علی عسگری" در سال ١٣٣٩ در خانواده‌ای خوش‌نام و سنتی دیده به جهان گشود.



"رضا مکنون" متولد 5 دي 1323 بوده و اکنون عضو هيئت علمي دانشگاه صنعتي اميرکبير است.



"محمد شريعتمداري" وزير بازرگاني دولت اصلاحات بوده و اکنون عضو جمعيت دفاع از ارزش‌هاي اسلامي است.



تشکيل کميته، جهاد سازندگي و سپاه پاسداران و سرپرستي آن‌ها از اقدامات مهم "مجید انصاري" در اولين سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي است.



"علی شمخانی" وزير دفاع دولت‌ اصلاحات بوده و در حال حاضر رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروهای مسلح، و عضو شورای راهبردی روابط خارجی ایران است.



"بيژن ذوالفقارنسب" بازيکن و مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران است که از وی به عنوان یکی از گزینه‌های تصدی "وزارت ورزش و جوانان" یاد می‌شود.



"رضا ويسه" رئيس هيئت مديره بنياد شريف در دانشگاه صنعتي شريف است.



"سيد ابوالحسن فيروزآبادي" عضو هيئت مديره شرکت ملي نفتکش ايران از گزينه‌هاي احتمالي پست وزارت ارتباطات دولت يازدهم است.

"بابك دربيكي" عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي از گزینه‌های احتمالی مدیرعامل خبرگزاری ایرنا و رئیس موسسه ایران دولت یازدهم است.
 
 

"اکبر ترکان" وزیر دفاع دولت اول آیت الله هاشمی و وزیر راه دولت دوم وی و همچنین استاندار ایلام و هرمزگان بوده است.
 
 

 

عضویت در مجلس خبرگان رهبری، ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و نمایندگی دوره های اول، دوم، چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی بخشی از سوابق حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها