کد خبر: ۱۵۵۰۶۲
زمان انتشار: ۲۳:۳۱     ۱۴ مرداد ۱۳۹۲

عصر روز گذشته همزمان 13 مردادماه سالروز بسيج جامعه زنان نشست صميمانه موسسات فرهنگي حوزه زنان شب گذشته با حضور چندين تن از بانوان فرهيخته در عرصه هاي فرهنگي با حضور سردار نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين و حسن رحيم پور ازغدي استاد حوزه و دانشگاه در محل ستاد مركزي دانشگاه علوم پزشكي تهران برگزار شد.

زناني كه نخواستند تماشاچي بمانند
 
حسن رحيم پور ازغدي در سخنان خود با اشاره به پيام استراتژيك رهبر انقلاب در كنگره 7 هزار شهيد زن گفت: مخاطب اين پيام نه فقط جامعه زنان بلكه كل جامعه ما و حتي كل جامعه جهاني است تا با توجه به آن بتوانند از حقوق و كرامت خود دفاع كنند. در آن پيام از ارتش چندهزار نفري زنان شهيد سخن به ميان آمده بود كه مسير تاريخ جهان را در دراز مدت تغيير دادند. اين زنان مجاهد از جان مقدس خود براي دفاع از مكتب مايه گذاشتند و نخواستند تماشاچي بمانند و در عرصه سخت افزاري و نرم افزاري حضور مجاهدانه داشتند و معناي تام و تمام زن نه شرقي نه غربي را به منصه ظهور رساندند.
 
نه زن بي نقش شرقي و نه زن برهنه غربي
 
استاد حوزه و دانشگاه تصريح كرد: زن در تعريف شرقي عنصري در حاشيه تاريخ و بي نقش در تاريخ سازي است و در تعريف غربي كه حدود 150 تا 200 سال از بروز آن مي گذرد موجودي است كه جنسيت او بر انسانيتش مي چربد و ابزار جنسي در اختيار سرمايه داري غربي شده است. زن در غرب به شرط برهنگي پذيرفته شده و نقش آلي در خدمت مردان سفيدپوست اروپايي دارد.
 
زن مسلمان ايراني دوقطبي جهان جديد را شكست
 
رحيم پور ازغدي تصريح كرد: زن در جهان جديد در يك دو قطبي گير كرده بود كه اگر بخواهد شرافت خود را حفظ كند بايد عرصه عمومي را ترك كند و اگر بخواهد نقش اجتماعي، علمي و سياسي ايفا كند بايد از عفت و طهارت خود صرفنظر كند. زن مسلمان انقلابي در ايران معاصر ظهور كرد و اين دو قطبي را شكست و نشان داد كه زن براي ايفاي نقش تاريخي خود لازم نيست اداي مردانه درآورد و در مجاهدت اجتماعي خود مجبور نيست از هيچ كدام از دو شرافت خود صرفنظر كند.
 
فتح عرصه عمومي بدون صدمه به عرصه خصوصي
 
وي خاطرنشان كرد: زن مسلمان ايراني بهترين الگوي زن كمال يافته نه شرقي ـ نه غربي است و افق جديدي در زنان جهان گشوده است. او نشان داد كه مي توان عفيف و محجبه بود و در عين حال در متن جامعه و تاريخ حضور داشت. او توانست در سنگر خانواده و در عين حال در عرصه سياسي و اجتماعي فعاليت كند و فتوحات بزرگي در عرصه عمومي به ارمغان آورد، بدون اينكه عرصه خصوصي او آسيب ببيند.
 
فتح مردانه ترين ميدان ها، اما با روشي زنانه
 
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: زن مسلمان ايراني نشان داد كه در اوج احساسات و لطف و رحمت زنانه در عين حال مي تواند روح جهاد، شهادت و مقاومت را حفظ و اين دو روح را تركيب كند. او توانست مردانه ترين ميدانها را با شجاعت و اخلاص و فداكاري، اما به روشي زنانه فتح كند.
 
بزرگترين صدمه اي كه به نام فمنيسم به زن زدند
 
رحيم پورازغدي اضافه كرد: تمام كساني كه به دنبال وظايف و امتيازات مردانه براي زن هستند پذيرفته اند كه مرد اصل و زن فرع است و با توجه به همين تفكر است كه كم كم زن در مرد و تيپ مردانه جلوه مي كند و اين بزرگترين صدمه اي است كه با عنوان فمنيسم و دفاع از حقوق زن به زن زده اند. در اين ديدگاه مرد معيار و زن تابع است اما اسلام نشان داد كه الگوي زن مرد نيست و الگوي زن هم مرد نيست و هيچ كدام از دو وجه تشبه زن به مرد يا بالعكس را نمي پذيرد؛ چرا كه اين امر برابر با متلاشي كردن نظام خانواده است.
 
اولين تظاهرات انقلاب اسلامي؛ 17 دي مشهد يا 19 دي قم
 
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به حضور زنان در عرصه انقلاب عنوان كرد: گفته مي شود كه اولين تظاهرات براي انقلاب در 17 دي 56 در قم اتفاق افتاد اما واقعيت آن است كه نخستين تظاهرات را در حمايت از انقلاب و دفاع از ساحت امام و زندانيان سياسي، زنان مشهد در تاريخ 19 دي ماه ثبت كردند و از همين رو مي توان گفت كه زنان مجاهد جزو پيشگامان انقلاب اسلامي محسوب مي شوند.
 
استاد حوزه و دانشگاه گفت: زن الگوي اسلامي معاصر نه شرقي و نه غربي در عين حفظ عفت و طهارت زنانه خود در همه صحنه هاي اجتماعي، سياسي، جهاد و... و حتي اقتصاد حضور دارد. كسي كه بخواهد جامعه را اصلاح كند اول بايد خانه خود را اصلاح كند. جمع اين دو ممكن اما جهاد است و بايد در اين مسير اولويت ها را شناخت و دانست كه زن مي تواند ميدان هاي مردانه را فتح كند، اما اين فتح بايد با روش زنانه انجام پذيرد.
 
چرا امام سفير اسلام را به همراه يك زن به جهان كمونيسم فرستاد؟
 
وي خاطرنشان كرد: امام سفير اسلام را به همراه يك زن به جهان كمونيسم فرستاد و اين نشان از اهميت مقام زن در نگاه امام دارد. در انقلاب ما زناني ظهور كردند كه تعريف زن را تغيير دادند و حضور زن را در دو عرصه خانواده و اجتماع به ثبت رسانده اند.
 
زن تكيه گاه روحي مرد و مرد تكيه گاه جسمي زن؛ تركيبي كه امروز به هم خورده است؟
 
رحيم پور ازغدي خانواده را مركز اعتدال و پرهيز و افراط و تفريط برشمرد و گفت: زن تكيه گاه روحي مرد و مرد تكيه گاه جسمي زن است كه به اقتدار اقتصادي و اجتماعي مردم تكيه مي كند. آرامش خاص روحي را فقط زن مي تواند به مرد بدهد و مرد اگر آرامش داشته باشد سخت ترين مشكلات را تحمل مي كند. خداوند زن را محور عاطفي خانواده و مرد را عامل قوام بر زن قرار داده است و با اين تركيب است كه كارها سامان مي يابد، اما متاسفانه امروز اين تركيب در جهان به هم خورده است.
 
پروژه هاي ضد زن امروز؛ از تحجر تا ژست روشنفكري
 
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به انواع پروژه هاي ضد زن اظهار كرد: امروز گاهي با رويكرد متحجرانه يعني با بيان مذهبي و معنوي و گاهي با نگاه روشنفكرانه آكادميك ادعاي دفاع از حقوق زن مي شود اما واقعيت آن است كه طرح هاي كهنه و نو ضدزن هر يك به بعدي از ابعاد او لطمه مي زند و تا وقتي كه الگوي خديجه، فاطمه و زينب است اين طرح هاي ضدزن براي زن مسلمان هرگز قابل قبول نخواهد بود.
 
كساني كه «كلفتي مدرن» را تئوريزه كردند
 
استاد حوزه و دانشگاه تصريح كرد: عده اي با نگاه روشنفكرانه و با اين بيان كه زن سنتي «كلفت» است كه براي همسر خود كار مي كند، براي زن فريبي و عوامفريبي كلفتي مدرن را تئوريزه كردند و زن را به عنوان ابزاري در دست سرمايه داران قرار دادند. در جمهوري اسلامي الگويي از زن مطرح شد كه خطوط سياه تحجر و خطوط قرمز نگاه ابزاري به زن در دنياي مدرن را شكست.
 
زن مجاهد مسلمان ايراني؛ معلم ثاني براي زنان جهان
 
وي ادامه داد: امروز در مسئله سبك زندگي و اصلاح آن در مسائلي چون اصلاح الگوي مصرف، ازدواج و طلاق و... سهم زنان به مراتب بيشتر از مردان است و اگر اين الگو جهاني شود به تعبير مقام معظم رهبري زن مجاهد مسلمان ايراني معلم ثاني براي زنان جهان خواهد بود؛ پس از معلم اول كه زنان صدر اسلامي بودند.
 
تفاوت انقلاب اسلامي با ولايت فقيه و انقلاب منهاي آن را در نهضت هاي امروز ببينيد
 
رحيم پور ازغدي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نهضت هاي بيداري اسلامي در منطقه گفت: امروز اين نهضت ها با موانع نرم افزاري و سخت افزاري بسيار مواجهند و ما تفاوت انقلاب اسلامي با ولايت فقيه و انقلاب منهاي آن را در نهضت هاي بيداري امروز مشاهده مي كنيم. انقلاب ما با وجود تهديد ها و تحريم ها هنوز ادامه دارد و اگر كسي انقلابي اصيل باشد، مي داند كه دشمني هنوز تمام نشده و اگر بخواهد انقلاب را حفظ كند و آزاد ببالد بايد هزينه بدهد.
 
خطوط انحرافي اعتدال و اصولگرايي
 
وي ادامه داد: انقلاب هاي منطقه اگر مسير واقعي خود را طي كنند و بحران فكري و ايدئولوژيك و مسئله رهبري خود را حل كنند و دچار توطئه نشوند خواهند ديد كه تازه در گام نخست هستند. امروز يكي به اسم اعتدال به سمت غربزدگي و سازش مي رود و يكي به اسم اصولگرايي به سمت سلفي گري و افراط روي مي آورد كه هر دو خط انحرافي است و بدون ولايت فقيه عبور از اين خطرات سخت است. 
 
استاد حوزه و دانشگاه تصريح كرد: ملت هاي منطقه بيداري اسلامي بايد بفهمند كه چگونه يك عمر عقب افتادگي و وابستگي را با رعايت عقلانيت در كوتاه ترين زمان ممكن طي كنند، چگونه به آزادي منهاي ليبراليسم غربي برسند، چگونه به عدالت منهاي ماركسيسم برسند، چگونه مستقل شوند اما منزوي نشوند و چگونه مديريت علمي كنند اما سكولاريزه نشوند.
 
امروز دلارهاي نفتي دو الگوي اسلام تكفيري و لائيك را تقويت مي كنند
 
وي تصريح كرد: امروز دلارهاي نفتي دو الگوي اسلام سلفي تكفيري و اسلام لائيك غربزده را تقويت مي كنند تا اسلام ارزشي عقلاني انقلاب اسلامي ايران در انقلاب هاي منطقه رسوخ نكند. تكفيري هاي جهان اسلام زمينه را براي جريان سكولار آماده مي كنند بدين معنا كه مي خواهند همه را از اسلام و نهضت و مبارزه متنفر و پشيمان كنند. اسلامي كه غرب مي خواهد (چه اسلام لائيك و چه اسلام متحجر) دو ويژگي مهم دارد نخست آنكه در هيچ كدام دشمني با اسرائيل وجود ندارد و دوم اينكه دشمن درجه يك مسلمانان را حزب الله، شيعه و انقلاب اسلامي معرفي مي كند.
 
هزينه اي كه رهبران نهضت هاي بيداري اسلامي مي پردازند
 
رحيم پورازغدي در پايان سخنان خود با اشاره به بخشي از سخنان رهبر انقلاب عنوان كرد: از همين رو بود كه ايشان تاكيد كردند كه به اسلام آمريكايي و انگليسي بدبين باشيد. غرب مي خواهد از دنياي اسلام انتقام همه جانبه بگيرد و اگر رهبران نهضت هاي حوزه بيداري اسلامي درست عمل كنند از اين موانع سخت عبور خواهند كرد و اگر به جهان غرب باج دهند، هزينه اين خيانت را خواهند پرداخت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها