کد خبر: ۱۵۵۳۳۶
زمان انتشار: ۱۸:۲۰     ۱۵ مرداد ۱۳۹۲
رییس‌جمهور در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران، در پاسخ به پرسش خبرگزاری ریانووستی درباره همکاری ایران با روسیه در ارتباط با انرژی هسته‌یی و ساخت نیروگاه‌های جدید در بوشهر گفت: جمهوری اسلامی ایران بعد از تکمیل نیروگاه بوشهر و حتی قبل از آن به فکر ایجاد نیروگاه‌های هسته‌یی دیگر بود و مجلس هفتم مصوبه‌ای را تصویب کرد مبنی بر اینکه ایران به بیست هزار مگاوات برق هسته‌یی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا، روحانی افزود: ایران در ارتباط با ایجاد نیروگاه‌های‌ هسته‌یی در راستای تامین نیاز خود دو مسیر را در پیش‌رو داشت از جمله اینکه نیروگاه‌های هسته‌یی توسط ایران ساخته شود که این اقدام انجام شد و امیدواریم که این کار طبق برنامه‌ریزی انجام شده پیش برود و ما بتوانیم خودمان این نیروگاه‌ها را بسازیم و بعد با سوخت تولید خودمان نیروگاه‌ها فعالیت کنند.

وی ادامه داد:‌ راه دوم این بود که نیروگاه هسته‌یی را از دیگران از جمله کشور روسیه بخریم. در این زمینه مذاکرات کلی اولیه صورت گرفته و ایران در کنار مسیر اول یعنی ساخت نیروگاه توسط خودش، خرید نیروگاه هسته‌یی را نیز دنبال می‌کند، چه در بوشهر یا جاهای دیگر.

رییس‌جمهور در ادامه در برابر خبرنگار ایلنا که گفت "در چند سال اخیر ارزش پول ملی سقوط کرده و از طرف دیگر تورم افزایش پیدا کرده ولی حقوق کارگران به بهانه‌های مختلف رشدی پیدا نکرده و بین حقوق کارگران و تورم شکاف زیادی وجود دارد و برنامه دقیق دولت در طول چهار سال برای پر کردن این شکاف چه خواهد بود؟"، گفت: اصل این موضوع کاملا قبول است، یعنی بین افزایش دستمزد و تورم فاصله وجود دارد و این شکاف باعث فشار بر زندگی مردم بخصوص کارگران می‌شود.

روحانی افزود: دولت مصمم است که این شکاف را پر کند و این مشکل را حل کند اما اجرای برنامه زمان‌بندی چطور خواهد بود وابسته به شرایط و بررسی‌هایی است که ما انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه در طول 100 روز اول فعالیت دولت قرار است همکاران وی گزارشی واقعی از وضعیت کشور بویژه اقتصادی تهیه کرده و برای مردم بیان کنند، اظهار کرد: البته در ظرف این 100 روز فقط بحث تهیه گزارش و ارائه آن نخواهد بود، بلکه برنامه‌هایی تدوین می‌شود و اجرا خواهد شد.

رییس‌جمهور افزود: برخی رسانه‌ها گفتند که فقط در این 100 روز گزارش کار تهیه می‌شود در حالیکه این تنها یکی از کارهاست و همان‌طور که اشاره شد در این 100 روز اقداماتی در زمینه‌های گوناگون انجام خواهد شد. در کارگروه‌ها، برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت برای حل مشکلات و پیشبرد امور تهیه شده است و اقدامات انجام می‌شود اما اینکه این شکاف به صورت کلی پر شود بستگی به شرایط کشور و بررسی‌های ما دارد ولی به عنوان یک هدف این موضوع مدنظر دولت است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها