کد خبر: ۱۵۶۲۲۲
زمان انتشار: ۱۳:۰۵     ۱۹ مرداد ۱۳۹۲
یک عضو کمیسیون انرژی از دیدار هفته آینده اعضای کمیسیون انرژی با بیژن نامدار زنگنه وزیر پیشنهادی نفت برای بررسی کارنامه اجرایی و مواضع سیاسی وی درباره حوادث سال 88 خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: در وضعیت تحریم نفت و عدم انتقال درآمدهای نفتی به داخل کشور قرار داریم، وقتی وضعیت اینگونه است کسری بودجه افزایش و تعهدات وزارت نفت در توسعه زیرساخت‌ها کان‌لم‌یکن باقی می‌ماند.

وی افزود: وقتی تعهدات این وزارتخانه عملیاتی نمی‌شود پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها توسعه نیافته و مشکلات حوزه اشتغال عمیق‌تر شده و خدمات‌رسانی به مردم با چالش روبرو می‌شود.

نماینده مردم دشتستان با اشاره به ویژگی‌های وزیر نفت، گفت: وزیری که در شرایط غیرعادی فعلی عهده‌دار مسئولیت می‌شود باید با چشم باز چالش و بحران‌های پیش‌رو را ببیند و راه‌های مناسبی برای فروش نفت و تامین درآمدهای نفتی جستجو کند. علاوه بر این باید پاکدست باشد چون حوزه نفت حوزه‌ای است که سوء استفاده زیادی در آن می‌شود، بنابراین وزیر نفت باید دست دلالان و دست‌اندازان به بیت‌المال را قطع کند.

این عضو کمیسیون انرژی خواستار فعال کردن دیپلماسی نفت توسط وزیر پیشنهادی نفت شد و افزود: وزیر نفت باید ارتباط دقیق و منطبق بر حفظ منافع ملی و تبدیل سرمایه نفت به فرصت برای جمهوری اسلامی را در دستور کار داشته باشد،علاوه بر آن اراده قوی در توسعه زیرساخت‌های نفت به ویژه در حوزه میادین مشترک از اولویت‌های کار وزارت نفت است، هر قدر در استحصال نفت و گاز با میادین مشترک تعلل شود به همان اندازه همسایگان رقیب جلو می‌افتند و جمهوری اسلامی ایران به همان نسبت از تامین منافع ملی محروم می‌شوند.

موسوی‌نژاد از جلسه نهایی کمیسیون انرژی با بیژن زنگنه در هفته جاری خبر داد و افزود: در این جلسه ابهامات مطرح شده در خصوص برخی مسائل حاشیه‌ای مطرح خواهد شد، سوالاتی در اذهان نمایندگان در خصوص کارنامه وزیر پیشنهادی نفت وجود دارد که در این جلسه به آن خواهند پرداخت.

نماینده مردم دشتستان، دفاع قوی وزیر پیشنهادی نفت از کارنامه و سابقه اجرایی و سیاسی‌اش را در جلب نظر موافق نمایندگان مجلس موثر دانست و افزود: نمایندگان اصولگرای مجلس بین جریان فتنه 1388 و حضور قانونمند افراد در ستادهای کاندیداهای دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تفکیک قائل هستند، هر کسی می‌توانست در ستاد کاندیداها فعالیت کند و در سفرهای انتخاباتی آنها حضور داشته باشد ولی ابهام زمانی به وجود آمد که نحوه مواجهه افراد با نتایج آن انتخابات چطور بوده است؟

این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس، همه حامیان میرحسین موسوی را فتنه‌نگر ندانست و افزود: همه کاندیداهای انتخابات 88 حتما دارای صلاحیت رییس‌جمهور شدن بودند که توانستند از کانال شورای نگهبان عبور کنند.

وی عدم تمکین از قانون و مقاومت در برابر نظر رهبری و اغتشاشات خیابانی را جرم دانست و افزود: ایستادگی در برابر نظام و قانون و تنزل جایگاه نظام جمهوری اسلامی در افکار عمومی، پذیرفتنی نیست و جرم است چرا که علاوه بر زیر پا گذاشتن قانون، حق ملت پایمال شد.

موسوی‌نژاد انتقاد به وزیر پیشنهادی نفت را انتقاد به مواضع زنگنه به حوادث پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دانست و افزود: وزیر پیشنهادی نفت هنوز توضیحی درباره مواضع‌شان در خصوص حوادث پس از انتخابات 1388 و اغتشاشات آن سال به اعضای کمیسیون انرژی نداده است که در جلسه یکشنبه در این باره توضیحات ایشان را خواهیم شنید.

موسوی‌نژاد تاکید کرد: در صورت ارائه پاسخ‌های قانع‌کننده توسط زنگنه با توجه به سوابق خوب ایشان اعضای کمیسیون نظرهای خود را درباره وزارت ایشان اعلام می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها