کد خبر: ۱۵۶۶۲۴
زمان انتشار: ۱۱:۳۸     ۲۱ مرداد ۱۳۹۲
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از حضور برخی وزرای پیشنهادی در دولت یازدهم گفت: کابینه پیشنهادی روحانی با جوانگرایی و حضور زنان تناقض دارد.
جواد کریمی قدوسی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی تسنیم در مشهد با تاکید بر اینکه نسبت به کابینه و وزرای پیشنهادی از سوی رئیس جمهور منتخب انتقاد دارد، اظهار کرد: بنده در نطق خود در مجلس نیز بیان کردم که بر مبنای شعارها و آنچه روحانی خود گفته بود و تطابق آن با کابینه پیشنهادی انتقاد داشته و مخالف کلی اصول کابینه هستم.
وی افزود: شاهد تناقضات میان آنچه روحانی بر مبنای اصول حاکم بر رفتار و اعمال خود و مسئولان گفته بود، که در گام نخست ارائه وزاری پیشنهادی کابینه دولت است، هستیم.

مخالف کلی اصول کابینه پیشنهادی روحانی هستم
کریمی با بیان اینکه روحانی در نشست خبری خود پس از مراسم تنفیذ و تحلیف اعلام کرد که لیست پیشنهادی از وزرای کابینه یازدهم محصول مشورت با بیش از 500 نخبه و هزاران ساعت کار است، خاطرنشان کرد: شاهد آن هستیم که گمانه زنی‌ها درباره اعضای کابینه روحانی به واقعیت پیوست و وزاری پیشنهادی وی افرادی قدیمی  و شناخته شده کابینه دولت سازندگی است.
وی ادامه داد: یکی از نقدهای وارد بر لیست پیشنهادی روحانی این است که آیا 500 نخبه بدون در نظر گرفتن گرایشات سیاسی به وی مشورت داده‌اند؛ و مسئله  مهم این است که با مشورت 500 نخبه و هزاران ساعت کار، می‌شد کابینه‌ای کارآمدتر، برجسته‌تر و بهتر را چینش کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشخص است افراد پیشنهادی کابینه روحانی، افرادی مشخص بوده که در کانون محدود تصمیم‌گیری انتخاب شده‌اند.

نگرانی کریمی از حضور برخی وزرای پیشنهادی روحانی در دولت
کریمی با تاکید بر اینکه برخی از وزرای پیشنهادی رئیس جمهور منتخب با حضور خود در کمیسیون‌های مجلس نشان داده‌اند که مواضع روشن و شفاف در برابر فتنه 88 ندارند، گفت: نکته دیگر در بخش کابینه پیشنهادی روحانی این است که برخی از وزرا با حضور خود در کمیسیون‌های مجلس نه تنها در برابر فتنه مواضع شفاف نداشته‌اند بلکه می‌گویند فتنه‌ای وجود نداشته و حتی باید جایگاه فتنه‌گران عوض شود و به آنان حق داد.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید بدانیم که فتنه 88، انقلاب اسلامی را به لبه پرتگاه و به مرز سقوط کشاند و به نوعی همه می‌دانند که فتنه 88 طرح براندازی نظام بود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنا بر گفته‌های رئیس جمهور دولت یازدهم قرار نبود این دولت با افراط و تفریط میانه‌ای داشته باشد و امروز اگر ما بر کابینه وی نقدی وارد می‌سازیم مطابق بر گفته‌ها و عملکرد روحانی است.
کریمی گفت: نگران این هستیم که اگر وزرای پیشنهادی با این شاخصه‌ها در مجلس رای بیاورند چه کسانی در سطوح معاونت و وزارت جمهوری اسلامی ایران فعالیت کنند.

نگرانی اساتید دانشگاه‌ها از رای اعتماد به وزیر علوم و بازگشت دانشگا‌ها به فضای تنش بار سیاسی
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با ابراز نارضایتی از گزینه پیشنهادی برای وزارت علوم، تاکید کرد: گزینه پیشنهادی وزارت علوم از اعضای کابینه و معاون وزیر دولت اصلاحات بوده و اکثریت قریب به اتفاق اساتید دانشگاه نسبت به این انتخاب نقد دارند.
وی یادآور شد: نگرانی اساتید دانشگاه‌ها از این حیث است که نکند فضای تنش بار سیاسی به دانشگاه‌ها بازگردد و ما هنوز فراموش نکرده‌ایم دست‌های پنهان سرویس‌های جاسوسی را که دانشجویان ما را مورد هدف قرار داده‌اند‌.

وزیر آموزش و پرورش پیشنهادی روحانی آموزش را به دغدغه حزبی و سیاسی تبدیل می‌کند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نسبت به گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پروروش نیز ابراز نگرانی کرد و افزود: اگر وزیر آموزش و پرورش رای بیاورد نگرانی جدی نسبت به این مسئله داریم که با نگاه سیاسی خود دغدغه آموزش و پرورش را به دغدغه سیاسی و حزبی تبدیل کند.

کابینه پیشنهادی روحانی با جوانگرایی و حضور زنان تناقض دارد
کریمی نقد دیگر وارد بر کابینه پیشنهادی روحانی را میانگین سنی بالا و حضور نداشتن جوانان در عرصه دولت خواند و گفت: انقلاب اسلامی انقلابی جوان و پویاست و امروز در حالی جای خالی جوانان و زنان را در کابینه دولت یازدهم حس می‌کنیم که رئیس جمهور مدام از جوانگرایی و حضور زنان در عرصه اجتماع دم می‌زد.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مشاهده نکردیم که هیچ یک از افراد کابینه از نسل دوم انقلاب باشد، دولت نیازمند جوانگرایی و تحرک است و دولت با عنوان قوه مجریه با این وزرای پیشنهادی نمی‌تواند تحرک لازمه را داشته باشد.

کمیسیون امنیت ملی درباره چهار وزیر مرتبط تاحدودی به اجماع رسیده است
وی از جلسه کمیسیون امنیت ملی با چهار وزیر مرتبط با این کمیسیون یاد کرد و گفت: کمیسیون امنیت ملی با وزاری پیشنهادی وزارت دفاع، وازرت امور خارجه، وزارت اطلاعات و وزیر کشور جلساتی داشته که می‌توان گفت تا حدودی در ارتباط با این چهار وزیر به اجماع رسیده‌ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون در حضور چهار وزیر شبهات و سئوالات خود را به صراحت اعلام کرد و پاسخ‌هایی قابل قبول شنیدیم.

به گفته کریمی یکی از مسائلی که سبب به اجماع رسیدن کمیسیون امنیت ملی در ارتباط با این چهار وزیر شد، تاکید و تصریح آنان در مورد تبعیت به ولایت فقیه بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها