کد خبر: ۱۵۷۴۷۵
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
۳۱ دفتر جامعه اسلامی دانشجویان طی بیانیه‌ای تأکید کردند
31 دفتر جامعه اسلامی دانشجویان طی بیانیه‌ای تأکید کردند: کسانی که در سال 88 با قانونگریزی فتنه‌ای عمیق در کشور بوجود آوردند و منافع ملت را تهدید کردند اکنون بایستی تاوان آن‌را پس دهند والا چه تفاوتی است بین وزرایی که سابقه‌ای خوش، انقلابی و قانون مدار دارند با آنهایی که چه عمدا و چه سهوا به براندازان نظام کمک کرده‌اند؟

به گزارش 598 به نقل از فارس، جامعه اسلامی دانشجویان در بیانیه‌ای تأکید کردند: ؛نمایندگان و دولت محترم نبایستی پیام ملت ایران در برخورد  با فتنه و فتنه گران را هرگز از یاد برند چرا که مردم در نهم دی به خیابان‌ها نیامدند که حالا حامیان و ساکتین فتنه در دولت و کابینه جایی داشته باشند.

این دانشجویان در بیانیه خود آوردند: مردمان مسلمان ایران روزهای سخت و سهمگینی را به خود دیده‌اند و در طول سه دهه از انقلاب رنج‌های فراوان را بردوش کشیده اند اما انقلاب اسلامی و اصول اساسی آن را هرگز فراموش نکرده اند و در بزنگاه‌های حساس، با هوشیاری  دشمنان را مایوس کردند و انتخابات 24 خرداد ماه نیز نمونه تاریخی همین هوشیاری و بصیرت است.

این تشکل دانشجویی با اشاره به خلق حماسه سیاسی از سوی مردم، مطرح کرد: ملت شریف ایران حماسه سیاسی مدنظر رهبرشان را درست زمانی که فتنه گران از دلسردی مردم و ناامیدی جوانان از نظام سخن می راندند رقم زدند و اکنون که انقلاب اسلامی در پیچ تاریخی قرار دارد؛ انتظار آن دارند که نمایندگانشان در مجلس شورای اسلامی با رای اعتماد به وزرایی صالح این حماسه را تکمیل کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: کابینه معرفی شده به مجلس شورای اسلامی بیم و امید فراوانی را به همراه داشته است، از طرفی با عنایت به برخی خبرها این ظن تقویت می‌شود که تعدادی از وزرا با فشار گروه‌های سیاسی به منظور سهم خواهی از حجت الاسلام روحانی در کابینه قرار گرفته اند. از طرفی برخی دیگر از افراد معرفی شده دارای سابقه روشن و شفافی نیستند و برخی دیگر حاشیه های جدی بدنبال خود دارند که تصمیم گیری در رابطه با ارائه رای اعتماد به آنها توسط نمایندگان ملت بسیار مبهم و سخت شده است.

به گفته  این دانشجویان، وزارت امور خارجه که استقلال و امنیت ملی کشور در گرو آن است به فردی سپرده شده است که ابهامات جدی در رابطه با سابقه ایشان در محافل بین المللی و داخلی مطرح است. ادعای برخی محافل رسمی بین المللی در رابطه با دیدار وزیرامورخارجه پیشنهادی آقای روحانی با جورج سوروس به عنوان کارگزار صهیونیستی که مبدع طرح‌های انقلاب رنگی در جهان است نگرانی های فراوانی را در افکار عمومی کشور بوجود آورده است که بایستی در این راستا شفاف سازی لازم به عمل آید.

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به وزرای پیشنهادی علوم، کار، راه و شهرسازی آمده است: وزرای پیشنهادی علوم، کار، راه و شهرسازی در جریان فتنه 88 یا جزء عوامل محرک این کودتای امریکایی اسرائیلی بوده اند و یا با سکوتشان این سناریو را کمک کرد‌ه‌اند و جملگی سوابق نامتناجسی با آرمانهای انقلاب اسلامی و امت مسلمان ایران دارند که البته در این بین نگرانی های اینگونه ای از وزیر پیشنهادی آموزش و پروش نیز مستثنی نشده است.

این بیانیه می‌افزاید: وزارت نفت که به عنوان وزارتی با ترکیب اقتصادی و خارجی می توان از آن یاد کرد اکنون  قرار است تصدی اش به فردی سپرده شود که حتی در زمان شخص آقای روحانی در قامت دبیری شورای امنیت ملی  بدلیل تخلف‌ها و نادیده گرفتن حقوق ملی مورد عتاب علنی ایشان قرار داشته اند. اکنون چه لزومی دارد که نمایندگان ملت به فردی اعتماد کنند که در دوره‌های گذشته در همین وزارتخانه ابهامات و تخلفات سنگینی را به عنوان سابقه مدیریتی خود در حوزه نفتی برجای گذاشته است؟

این دانشجویان در بیانیه خود می‌افزایند: شاید رئیس جمهور محترم معذوریتی جهت معرفی این افراد داشته‌اند اما مجلس شورای اسلامی روا ندارد که این افراد صدارت وزارتخانه‌های دولت اعتدال را بر عهده گیرند.

این بیانیه تأکید کرد: جامعه اسلامی دانشجویان اعلام می‌دارد که برخی افراد نظیر وزیر پیشنهادی علوم با سابقه ای افراطی گری هیچگونه سنخیتی با شعارهای حجت الاسلام روحانی مبنی بر اعتدال ندارد چرا که سابقه مدیریتی وی نشان از افراطی گری‌هایی نظیر ارائه و تصویب طرح ستاره دار کردن دانشجویان دارد و از این رو ضمن درخواست تجدید نظر در مورد ایشان از سوی رئیس جمهور محترم از نمایندگان ملت خواستاریم که برای حفظ شانیت فضای دانشگاه و پرهیز از حاشیه سازی کمترین مماشاتی را در قبال فرد پیشنهادی نداشته باشند.

در ادامه آمده است: اصولگرایان بایستی در مجلس شورای اسلامی آزمونی دیگر را بگذارند و آن حفظ و ایجاد وحدت در جناح اصولگرایی برای اعطای رای اعتماد با آراء بالا به وزرایی صالح با سابقه ای خوش و شفاف و عدم رای اعتماد سنگین به کسانی که در سال 88 از هیچ حمایتی در قبال فتنه و فتنه گران کوتاهی نکرده اند مردم اکنون منتظرند عیار اصولگرایی مجلس نهم را ببینند و این مهم در برخورد با عناصر دست دوم و بعضا همراهان آنها میسر است.

به گفته این دانشجویان، کسانی که در سال 88 در مقابل آراء به حق مردم ایستادند و به ملت تهمت‌های ناروا زدند و در پی گسست طبقات مختلف اجتماعی مردم را به خیابان‌ها فراخواندند، اکنون در دادگاه اعتماد نمایندگان ملت قرار دارند و مسلما اگر نمایندگان مجلس نتوانند از حق مسلم موکلینشان دفاع کنند مطمئن باشند که قضاوت مردم برای آنها به گونه‌ای دیگر است، چرا که مهمترین عامل رای مردم به اصولگرایی در مجلس نهم و ریاست جمهوری یازدهم به دکتر روحانی بخاطر دفاع از نظام و رهبری و مقابله گری با افراطیون سال 88 است.

این بیانیه می‌افزاید: اگر تفاوتی برای قانون گرایان و قانون گریزان قائل نباشیم سنگ روی سنگ بند نمی شود کسانی که در سال 88 با قانون گریزی فتنه‌ای عمیق در کشور بوجود آوردند و منافع ملت ایران را تهدید کردند اکنون بایستی تاوان آنرا پس دهند والا چه تفاوتی بین وزرایی که سابقه ای خوش، انقلابی و قانون مداری دارند با آنهایی که چه عمدا و چه سهوا به براندازان نظام کمک کرده اند؟

در پایان اعلام می‌داریم؛ نمایندگان و دولت محترم نبایستی پیام ملت ایران در برخورد با فتنه و فتنه گران را هرگز از یاد برند چرا که مردم در نهم دی به خیابان‌ها نیامدند که حالا حامیان و ساکتین فتنه در دولت و کابینه جایی داشته باشند.

1.  جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد

2.  جامعه اسلامی دانشجویان اهواز

3.  جامعه اسلامی دانشجویان علوم پزشکی مشهد

4.  جامعه اسلامی دانشجویان شهیدباهنرکرمان

5.  جامعه اسلامی دانشجویان علوم پزشکی گیلان

6.  جامعه اسلامی دانشجویان زابل

7.  جامعه اسلامی دانشجویان زاهدان

8.  جامعه اسلامی دانشجویان کردستان

9.  جامعه اسلامی دانشجویان کرمانشاه

10.  جامعه اسلامی دانشجویان تبریز

11.  جامعه اسلامی دانشجویان شهیدرجایی تهران

12.  جامعه اسلامی دانشجویان علوم حدیث شهر ری

13.  جامعه اسلامی دانشجویان زنجان

14.  جامعه اسلامی دانشجویان تربیت معلم سبزوار

15.  جامعه اسلامی دانشجویان سبزوار

16.  جامعه اسلامی دانشجویان شیراز

17.  جامعه اسلامی دانشجویان علوم پزشکی کاشان

18.  جامعه اسلامی دانشجویان یزد

19.  جامعه اسلامی دانشجویان  مهاجراصفهان

20.  جامعه اسلامی دانشجویان بوشهر

21.  جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد بافق

22.  جامعه اسلامی دانشجویان شهیدمنتظری

23.  جامعه اسلامی دانشجویان قزوین

24.  جامعه اسلامی دانشجویان علوم پزشکی زاهدان

25.  جامعه اسلامی دانشجویی ملایر

26.  جامعه اسلامی دانشجویان لرستان

27.  جامعه اسلامی دانشجویان آزاد خمینی شهر

28.  جامعه اسلامی دانشجویان علوم پزشکی اراک

29.  جامعه اسلامی دانشجویان گلستان

30.  جامعه اسلامی دانشجویان اصفهان

31. جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد قم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها