کد خبر: ۱۵۷۵۴۷
زمان انتشار: ۱۶:۳۲     ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
سخنان ۲ موافق وزیر پیشنهادی نفت/
نماینده مردم ماهنشان در مجلس گفت: قرارداد توتال یکی از افتخارات مهندس زنگنه است، چرا که در آن قرارداد توانست با ۲ میلیارد دلار فاز ۲ و ۳ را ببندد در حالیکه اکنون ما همان قرارداد را با ۶ میلیون دلار می‌بندیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، رضا عبداللهی نماینده مردم ماه‌نشان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر پارلمان طی سخنانی در موافقت با برنامه‌های بیژن نامدار زنگنه وزیر پیشنهادی نفت اظهارداشت: در یکی از استیضاح‌هایی که در دوره‌های قبل انجام شد، به آن وزیر اتهاماتی زدند که شما از موقعیت و مقام خود استفاده کرده و برای فرزندتان معافیت سربازی گرفته‌اید که ایشان در پاسخ گفت من فرزند پسری ندارم که بخواهم برای او معافیت بگیرم. بنابراین ما نمایندگان نباید هر موضوعی را که علم کافی در مورد آن نداریم، عنوان کنیم و اتهام بزنیم.

وی ادامه داد: آقای زنگنه 22 سال سابقه وزارت دارد و 8 بار از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفته است، آیا این نشانه‌ای بر صداقت، پاکدستی و توانمندی ایشان نیست؟ امروز در حالی‌که آقای زنگنه 8 بار از مجلس رای اعتماد گرفته، او را به فساد و دروغ و ناکارآمدی متهم می‌کنند.

این نماینده مجلس افزود: یک فردی 22 سال در این نظام خدمت کرده، اما امروز اینگونه او را مورد اتهام قرار می‌دهیم در حالیکه هیچ دادگاهی این اتهام را ثابت نکرده، همچنین آقای زنگنه امروز هیچ نیازی به وزارت ندارد و اگر هوا و هوس هم داشت 8 دوره وزیر بوده، بنابراین امروز وزارت نفت و کشورمان به زنگنه نیاز دارد.

عبداللهی با اشاره به سخنان برخی مخالفین گفت: بنده چند دوره رئیس کمیسیون برنامه و بودجه بوده‌ام و رد تمام بودجه‌ها را دارم و در بحث حیف و میل‌ها باید این را بدانیم که به جای توجه به میل، به حیف‌ها توجه کنیم، چرا که در حیف و میل 99.9 درصد حیف و یک دهم درصد میل است، اما ما به جای توجه به این نکات به همان یک دهم درصد میل‌ها نگاه می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید موضوعاتی‌که در دادگاه اثبات نشده را در تریبون مجلس اعلام کنیم، گفت: قرارداد توتال یکی از افتخارات مهندس زنگنه است، چرا که در آن قرارداد توانست با 2 میلیارد دلار فاز 2 و 3 را ببندد در حالیکه اکنون ما همان قرارداد را با 6 میلیون دلار می‌بندیم.

نماینده مردم ماهنشان در مجلس خاطر نشان کرد: در بحث فتنه نیز آقای زنگنه بارها گفته که من در این موضوع نبوده‌ام. البته در ستاد آقای موسوی بود، اما مگر وقتی آقای احمدی‌نژاد 10 روز خانه‌نشینی کرد یکی از وزرای او به وی تذکر داد که ما توقع داشته باشیم آقای زنگنه این کار را نسبت به موسوی انجام می‌داد؟ بنابراین بهتر است منصف باشیم و کسانی را که حکم محکومیت قضایی ندارند متهم نکنیم و در مقابل اصل را بر برائت بگذاریم.

عبداللهی خطاب به احمد توکلی گفت: آقای توکلی فرض کنید که آقای زنگنه آن زمانی که قسم خورده آن موضوع یادش نبوده، حالا چه اشکالی دارد که اینقدر سخت می‌گیرید؟ اگر یادتان باشد یک‌بار که با هم پیش مقام معظم رهبری رفتیم آقای صحبت‌هایی را فرمودند و آقا فرمودند آنقدر سخت نگیرید چرا که در این صورت دنیا سخت می‌گذرد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر آقای زنگنه رای نیاورد، حساس‌ترین وزارتخانه کشورمان چند ماه بلاتکلیف می‌ماند و در این شرایط کنونی که تحریم‌های ظالمانه دشمن صنعت نفت ما را هدف گرفته، نباید این صنعت را بلاتکلیف بگذاریم.

نماینده مردم ماهنشان در پایان تاکید کرد: اگر در اوپک 10 نفر شاخص باشند، یکی از آنها مهندس زنگنه است.

در ادامه حمیدرضا عزیزی فارسانی نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس طی سخنانی در موافقت با وزیر پیشنهادی نفت، گفت: وزارت نفت شاهرگ اصلی ما است و درآمدهای آن منابع ارزی کشور را تشکیل می‌دهد، اما در این شرایط از 22 فاز پارس جنوبی تنها 10 فاز فعال داریم و 12 فاز آن هنوز به بهره‌برداری نرسیده، لذا باید با توجه به تمام این حساسیت‌ها یک وزیر کارآمد را انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: بحث تحریم‌ها و سوء مدیریت دو رکن ایجاد مشکلات کشور است، اما زنگنه با فهم سیاسی بالای خود در صنعت نفت مورد حمایت همه جهانیان است و می‌تواند به عنوان وزیر دوم خارجه با دیپلماسی نفتی خود این مشکلات را حل کرده و کشور را به پیشرفت برساند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما فرصتی برای آزمون و خطا نداریم گفت: آقای زنگنه در بعد مدیریتی یک مدیر استراتژیک است و به شیخ‌الوزراء معروف است و می‌تواند با به کارگیری مدیران بین‌المللی و با تقوا گره‌های کور را باز کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها