کد خبر: ۱۵۷۵۶۲
زمان انتشار: ۱۹:۱۶     ۲۴ مرداد ۱۳۹۲
سلیمانی:
نماینده مردم تهران در مجلس این موضوع که مجلس فقط به جوانب سیاسی یا فتنه توجه دارد را یک دروغ بزرگ دانست و درباره عضویت حجتی در حزب منحله مشارکت گفت: چون وزیر پیشنهادی کشاورزی در فتنه نقش نداشت مجلس هم دراین باره از وی سوال نکرد.
محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به بحث‌های سنگین کارشناسی مجلس در جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه یازدهم اظهار داشت: نمایندگان مخالف و موافق در نطق‌های خود به بررسی کارنامه و برنامه وزرای معرفی‌شده می‌پردازند.

سلیمانی با بیان اینکه مجلس برای دادن رای اعتماد به وزرا باید در کنار برنامه‌ها به سوابق سیاسی، اجرایی، اقتصادی و اخلاقی و همچنین کارآمدی وزرا توجه داشته باشد، ادامه داد: نمایندگان سعی دارند که برنامه‌های وزرای پیشنهادی را با برنامه‌های بالادستی کشور از جمله سند چشم‌انداز و برنامه پنجم، تطبیق دهند.

وزیر دولت نهم به برگزاری نشست‌های تخصصی با وزرای پیشنهادی روحانی از جمله زنگنه وزیر پیشنهادی نفت اشاره کرد و یادآور شد: در جلسه 60 نماینده در روز سه‌شنبه و چهارشنبه با زنگنه بحث‌های بسیار سنگین و کارشناسی مطرح شد از این رو کسانی که مجلس را متهم به سیاسی‌کاری می‌کنند در اشتباه هستند و در واقع این اظهارات بی‌اعتبار ظلم به مجلس است.

وی نقش داشتن در فتنه 88 را یک نقطه سیاه در کارنامه برخی وزرای پیشنهادی عنوان کرد و درباره عضویت حجتی وزیر پیشنهادی کشاورزی در حزب منحله مشارکت یادآور شد: در این زمینه مجلس حتی از آقای حجتی سوال نکرد که مقلد چه کسی هستید چراکه او در فتنه نقش نداشته است.

سلیمانی این موضوع که مجلس فقط به جوانب سیاسی یا فتنه توجه دارد را یک دروغ بزرگ دانست و گفت: موضع‌گیری‌ در فتنه 88 جزء کارنامه سیاسی افراد است که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت، اما این به معنای سیاسی‌کاری نیست بنابراین نمایندگان سعی می‌کنند صرفاً بر اساس برنامه و کارنامه به وزرا رای دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها