کد خبر: ۱۵۸۲۰۳
زمان انتشار: ۱۰:۵۳     ۲۷ مرداد ۱۳۹۲
یکی از نکات جالب توجه در جریان رای اعتماد نمایندگان مجلس به کابینه پیشنهادی دولت یازدهم، این بود که برخی از نمایندگان ملت به خود اجازه ندادند تضییع حقوق مردم در انتخابات سال 88 را نادیده بگیرند و از جنایت بزرگی که در آن سال نسبت به مردم شده بود چشم پوشی کنند، لذا یکی از مواردی که مورد تاکید جدی نمایندگان مجلس بود، بحث فتنه سال 88 و نقش برخی افراد معرفی شده برای کابینه در آن فتنه بود. به طوری که برخی از گزینه های معرفی شده برای ورود به کابینه، به دلیل نقش داشتن در آن ظلم بزرگ علیه مردم، مورد انتقاد شدید نمایندگان مردم قرار گرفتند، تا جایی که حاضر شدند از فتنه 88 اعلام برائت کنند.
به گزارش 598 به نقل از خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این مسئله به قدری قابل اهیمت بود که اتفاقا دلیل اصلی که برخی از گزینه های معرفی شده موفق نشدند اعتماد نمایندگان مردم را جلب کنند، نقش آنان در فتنه 88 و آن ظلم بزرگ نسبت به مردم ایران بود.
 
اما نکته ی قابل توجه این است که، این تاکید برخی نمایندگان ملت بر لزوم پاسخگویی وزرای پیشنهادی نسبت به تضییع بی سابقه حقوق مردم در سال 88 از سوی فتنه گران، و اعلام برائت اعضای پیشنهادی کابینه از فتنه، خشم رسانه ها و چهره های سیاسی فتنه خارج از کشور و برخی از رسانه های اصلاح طلب داخل را به وجود آورده است. تا جایی که آن ها نتوانستند این خشم خود، از تاکید نمایندگان بر دفاع از حقوق مردم را پنهان کنند، به طوری که سایت جرس که توسط حامیان فتنه در خارج از کشور به روز می شود، در مطلبی آورده است: «کلیدواژه فتنه که محافظه کاران از آن برای بیان اعتراض‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ یاد می‌کنند ده‌ها بار از سوی مخالفان کابینه روحانی در مجلس به کار برده شد.»
 
در ادامه این مطلب آمده است: «تندروهای مجلس در تلاش برای جاانداختن تعبیر "فتنه" درباره اعتراض‌های پس از انتخابات گذشته هستند و می‌خواهند وزیران دولت روحانی را در موضع انفعال قرار دهند و آن‌ها را ناگزیر سازند که نسبت به جنبش سبز موضع منفی بگیرند و تبعیت خود را از رهبر جمهوری اسلامی ابراز دارند. پروژه‌ای که از قرار چندان هم ناموفق نبوده است و همه وزیرانی که در معرض انتقاد محافظه کاران بابت عملکردشان در قبال انتخابات گذشته قرار گرفتند در هنگام دفاع از خود به تبعیت از رهبری اذعان کردند.»
 
اما اردشیر امیرارجمند، مشاور موسوی، با ابراز تاسف از اینکه محمدعلی نجفی گزینه پیشنهادی دولت جهت تصدی وزارت آموزش و پرورش، برای اغتشاشات سال۸۸ از لفظ فتنه استفاده کرده است، در گفت و گو با بی بی سی فارسی می گوید: «ما بار‌ها دیدیم که از اردوکشی خیابانی صحبت شده. این اردوکشی خیابانی چیست که به آن فتنه گفته می‌شود؟ اگر تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم اردوکشی خیابانی باشد، باید قبول کنیم که در طول سی سال نظام جمهوری اسلامی همیشه اردوکشی بوده است. آیا ۹دی تظاهرات مردمی است، درصورتی‌که تظاهرات خودجوش مردم در کمال آرامش برای احقاق و استیفای حقوق خود می‌شود اردوکشی؟»
 
همچنین صادق زیباکلام -که احتمالا نذر کرده است که در مورد همه چیز اظهار نظر کند- با ابراز عصباینت از این که چرا نمایندگان مردم بعد از بسم الله الرحمن الرحیم به سراغ فتنه می رفتند می گوید: «شايد اگر کسي قبل از انتخابات در ايران نبود و اشرافي به مسائل ايران نداشت تصور نميکرد برنامه مجلس ايران رسيدگي به وزراي اجتماعي است. تصور مي کرد به قيد دو فوريت مجلس به مسائل سال 88 رسيدگي ميکند و اين مهمترين موضوع فعلي مملکت خلاصه شده در اين خصوص است.
 
وی تاکید می کند: اگر بنده به جاي آقايان نجفي و ميلي منفرد بودم به جاي آنکه طوري برخورد کنم که من خطا يا گناهي مرتکب شده ام با همه وجود از فرصتي که به صورت زنده در اختيار اصلاح طلبان قرار گرفته استفاده ميکردم.»
 
آنچه واضح است این است که تاکید نمایندگان مجلس بر فتنه سال 88 و یادآوری دوباره جنایت بزرگ فتنه گران در حق مردم و مقابله با رای ده ها ملیونی مردم، به شدت موجب خشم و عصبانیت جریان فتنه-اصلاحات در داخل و خارج از کشور شده است و احتمالا آن ها هیچ گاه تصور نمی کردند ایجاد اغتشاش برای انتقام گیری از مردم در انتخابات چهار سال پیش، تا امروز نیز دامن آن ها را رها نکند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها