کد خبر: ۱۵۸۴۲۳
زمان انتشار: ۲۰:۳۹     ۲۷ مرداد ۱۳۹۲
امتناع رئیس کمیسیون بهداشت مجلس از سخنرانی،مدیر روابط عمومی با پای شکسته،چگونگی استراحت وزیرسابق،روش سلام معاون اول،صحبت‌ درباره عزل‌ و نصب‌ها و دست به یقه شدن نمایندگان مجلس از حاشیه‌های مراسم تودیع و معارفه وزرای بهداشت بود.
در مراسم تودیع و معارفه وزرای بهداشت دولت‌های دهم و یازدهم که معاون اول رئیس جمهور نیز حضور یافته بود حاشیه‌های متعددی را در برداشت.

حضور بر سر قبور شهدای گمنام

سیدحسن هاشمی در ادامه برگزاری معارفه‌اش به عنوان وزیر بهداشت دولت یازدهم بر سر قبور پاک شهدای گمنام در حیاط دانشگاه علوم پزشکی ایران حضور یافت و فاتحه ای برای همرزمان دوران دفاع مقدس، که خود نیز در آن روزها در جهادسازندگی فعالیت و مسئولیت داشت، نثار کرد.

آقای جهانگیری مواظب باش

در مراسم تودیع و معارفه وزرای بهداشت جایگاه مشخصی برای عکاسان رسانه‌ها فراهم نشده بود، به طوریکه آنها مجبور بودند در مقابل صندلی‌های اعضای کمیسیون بهداشت و درمان تجمع کنند و به گرفتن عکس از مسئولانی که به جایگاه سخنرانی می‌آیند بپردازند که این مسئله مورد اعتراض اعضای کمیسیون بهداشت بود که در آن لحظه مجری برنامه در تذکری به معاون اول رئیس جمهور گفت: آقای جهانگیری باید به خبرنگاران و اصحاب رسانه احترام گذاشت زیرا آنها می‌توانند با قلم‌هایشان شما و دولت را بالا برده و یا در مواقعی پایین آورند و امروز هم برای این مراسم جهت عکاسان خبری جایگاهی تعیین نشده است!

سام‌علیکم

در ادامه مراسم تودیع و معارفه وزرای بهداشت پس از دعوت از معاون اول رئیس جمهور برای ایراد سخنرانی، جهانگیری پشت تریبون رفت و در کلام نخست به حضار که اکثراً از مدیران و فعالان حوزه سلامت بودند با صدای بلندی عنوان کرد "سام علکیم" که مورد تعجب شرکت کنندگان شد.

دست به یقه شدن نمایندگان مجلس

علیرضا مرندی وزیر اسبق بهداشت که در حال حاضر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس است در میان صحبت‌هایش به مسئله دست به یقه‌ شدن نمایندگان مجلس در موضوعات مختلف اشاره کرد و افزود: ما در این مجلس در موارد مختلف با یکدیگر اختلاف نظر داریم و حتی دست به یقه هم می‌شویم ولی حداقل در یک مسئله و آن هم رسیدگی به محرومان اتفاق نظر داریم.

کمی به من مهلت بدهید...

سید حسن هاشمی وزیر بهداشت جدید نیز وقتی در بین ازدحام خبرنگاران قرار گرفت و با هجوم متعدد سئوالات آنان مواجه شد در کلامی التماس‌گونه به خبرنگاران گفت: خواهشا کمی به بنده فرصت بدهید، من دومین روز کاری‌ام است و مدتی صبر کنید تا بتوانم کارهایی را که در نظر دارم برای وزارت بهداشت و حوزه سلامت انجام دهم و این‌ همه عجله نکنید.

وزیر پرکار، کار 6 ماه در 6 دقیقه

محمدحسن طریقت منفرد وزیر سابق بهداشت نیز که برای تودیع خود در این مراسم حضور یافته بود با تمجید تمام سخنرانان مواجه شد که او را به عنوان وزیری پرکار مخاطب قرار دادند که تقریبا توانست برحسب قول و صحبتی که در روز معارفه خود عنوان کرده بود در مدت 6 دقیقه توانست کارهای زیادی را انجام دهد.

امتناع شهریاری از سخنرانی/ تا جهانگیری نیاید صحبت نمی‌کنم

در میان مراسم تودیع و معارفه وزرای بهداشت، مجری برنامه از حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخواست کرد که برای سخنرانی به جایگاه بیاید ولی دقایقی شهریاری از آمدن به جایگاه امتناع کرد و پس از آمدن به پشت تریبون اعلام کرد که امتناع از سخنرانی‌اش به دلیل آن بود که می‌خواست معاون اول رئیس‌جمهور برای این مراسم حضور پیدا کند تا بتواند مطالبات حوزه سلامت را به وی گوشزد کند که در میان سخنرانی‌اش، جهانگیری وارد سالن شد.

3،2 روزی می‌روم استراحت

در پایان مراسم نیز وقتی طریقت منفرد قصد سوار شدن به خودرو خود را داشت در پاسخ به این پرسش که امروز پس از تودیع خودتان قصد دارید در کجا به فعالیت بپردازید عنوان کرد: فعلاً 3،2 روزی برای استراحت می‌روم منزل تا بعد ببینیم خدا چه می‌خواهد.

مدیر روابط عمومی با پای شکسته

مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت نیز که متاسفانه در چند روز اخیر دچار حادثه شده بود و پایش در گچ بود با این وضعیت به عنوان مسئول روابط عمومی وزارتخانه در هماهنگی مراسم تودیع و معارفه وزارت بهداشت با وجود دست به عصا بودن سعی داشت به وظایف خود عمل کند.

صحبت‌های حضار درباره عزل‌ها و نصب‌ها

بیشتر شرکت‌کنندگان و حضار مراسم تودیع و معارفه وزرای بهداشت از مدیران ارشد این وزارتخانه و فعالان متعدد سلامت و دیگر سازمان‌ها و نهادهای حوزه بهداشت و درمان کشور بودند و بیشترین صحبتی که بین آنان رد و بدل می‌شد درباره عزل‌ها و نصب‌های جدیدی بود که احتمال دارد در روزها و هفته‌های آینده در وزارت بهداشت رخ دهد.

در مراسم تودیع و معارفه وزرای بهداشت، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، حجت الاسلام محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، کامران دانشجو وزیر سابق علوم و محمدباقر لاریجانی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران حضور داشتند.

همچنین در این مراسم وزرای سابق بهداشت از جمله محمد فرهادی، رضا ملک زاده، علیرضا مرندی و حسن طریقت منفرد حضور داشتند و از مجلس شورای اسلامی نیز امیدوار رضایی معاون قوانین مجلس، شاهین محمدصادقی عضو هیئت رئیسه، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و امیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون اجتماعی و تعداد دیگری از نمایندگان حضور داشتند.

در این جلسه همچنین علیرضا زالی، رئیس منتخب سازمان نظام پزشکی، محمد میرزابیگی رئیس سازمان نظام پرستاری، محمد رئیس زاده رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی و روسای اکثر انجمن‌های تخصصی پزشکی حضور داشتند.

پس از پایان مراسم تودیع و معارفه وزیر بهداشت که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، نخستین نشست روسای دانشگاه‌های پزشکی با وزیر بهداشت دولت یازدهم در محل کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد که در این جلسه روسای دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی، معاونان و مدیران وزارت بهداشت حضور یافتند تا از وضعیت حوزه‌های آموزشی، دانشجویی، تحقیقات و فناوری، غذا و دارو، درمان و بهداشت به وزیر جدید بهداشت گزارش دهند.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها