کد خبر: ۱۵۸۶۵۸
زمان انتشار: ۱۵:۲۶     ۲۸ مرداد ۱۳۹۲
لب‌تاپ فوتبال ايران تاکنون در تيم‌هاي پاس تهران، صبا باتري، شهيدقندي يزد، استقلال اهواز و فولاد خوزستان مربيگري کرده است و آمار نه‌چندان قابل قبولي را در رقابت‌هاي خانگي کسب کرده.

مجيد جلالي يکي از سرمربيان پرافتخار حاضر در فوتبال ايران است که موفق شده است تمامي افتخارات فوتبال داخلي را کسب کند و به همراه تيم پاس قهرمان ليگ برتر و به همراه صبا باتري قهرمان جام حذفي شود. با اين حال جلالي روزهاي سختي را نيز در فوتبال ايران پشت سرگذاشته است و به همراه تيم شهيد قندي يزد سقوط را نيز تجربه کرده است. گذشته از افتخارات و ناکامي‌هاي مجيد جلالي در تيم‌هائي که هدايت آن‌ها را بر عهده داشته است، به نکته‌اي قابل توجه در اصول مربيگري جلالي خواهيم رسيد، عدم نتيجه‌گيري در بازي‌هاي خانگي و تساوي‌هاي پرشمار تيم‌هاي تحت هدايت اين مربي در رقابت‌هاي خانگي.

لپ تاپ فوتبال ايران تاکنون در تيم‌هاي پاس تهران، صبا باتري، شهيدقندي يزد، استقلال اهواز و فولاد خوزستان مربيگري کرده است و آمار نه‌چندان قابل قبولي را در رقابت‌هاي خانگي کسب کرده است که در ادامه مروري بر آن‌ها خواهيم داشت.

1) پاس تهران؛ دوره‌ي سوم ليگ؛ قهرمان ليگ برتر

بهترين عملکرد جلالي در بازي‌هاي خانگي به سومين دوره‌ي ليگ برتر باز مي‌گردد، جائي‌که جلالي هدايت پاس را برعهده گرفت و موفق شد در پايان هفته‌ي بيست و ششم با 53 امتياز اين تيم را به عنوان قهرماني برساند. پاس با هدايت جلالي در مسير قهرماني در بازي‌هاي خانگي 8 پيروزي و 4 تساوي کرد و هيچ‌گاه در ورزشگاه دستگردي طعم شکست را نچشيد. پاس در اين فصل 15 پيروزي، 8 تساوي و 3 باخت کسب کرد.

2) پاس تهران؛ دوره‌ي چهارم ليگ؛ اخراج در ميانه‌ي راه

پس از قهرماني پاس در ليگ برتر جلالي بار ديگر هدايت پاس را برعهده گرفت و ليگ چهارم را نيز بر روي نيمکت اين تيم آغاز کرد اما به دليل کسب نتايج ضعيف از سمت خود اخراج شد و جاي خود را به مصطفي دنيزلي سپرد. جلالي در طول نيم فصل نخست در طول ديدارهاي خانگي 3 پيروزي، 3 تساوي و دو شکست را در کارنامه ثبت کرد تا هيچ‌گاه به هدايت پاس در رقابت‌هاي آسيائي نرسد.

3) صبا باتري؛ دوره‌ي چهارم ليگ؛ قهرماني در جام حذفي

پس از اخراج از پاس جلالي راهي صبا باتري شد تا اوضاع اين تيم پرستاره را سر و سامان ببخشد و در نهايت با کسب 35 امتياز در رده‌ي نهم قرار بگيرد. جلالي در اين دوره تنها موفق شد صبا را به قهرماني در جام حذفي برساند و البته براي دومين بار از چشيدن طعم شکست در صباشهر بگريزد. او در مجموع ديدارهاي خانگي 3 پيروزي و سه تساوي کسب کرد.

4) صبا باتري؛ دوره‌ي پنجم ليگ؛ اخراج زودهنگام

جلالي بار ديگر به سرنوشت اخراج پس از قهرماني دچار شد. او در صبا در هفته‌ي سوم پس از تساوي خارج از خانه برابر ابومسلم اخراج شد، آن‌هم در شرايطي که در آزادي به استقلال باخته بود و در صباشهر ملوان را شکست داده بود.

5) شهيد قندي يزد؛ دوره‌ي پنجم ليگ؛ طعم تلخ سقوط

پس از اخراج از صبا باتري آقاي معلم به سراغ چالشي سخت و نفس‌گير رفت، چالشي که در حال سقوط بود. او از هفته‌ي 19 ليگ پنجم هدايت تيم بحران‌زده‌ي شهيد قندي را پذيرفت و 5 ديدار خانگي که بر روي نيمکت اين تيم نشست يک پيروزي، دو شکست و دو تساوي کسب کرد تا يکي از ضعيف‌ترين دوران مربيگري خود را سپري کند.

6) پاس تهران؛ دوره‌ي ششم؛ اخراج براي دومين بار

دومين مقطع حضور جلالي بر روي نيمکت پاس تهران، يازده هفته بيش‌تر به طول نکشيد و او به دليل کسب نتايج ضعيف پست خود را به همايون شاهرخي تحويل داد. او در اين مقطع سه دبل در بازي‌هاي خانگي انجام داد و دو پيروزي، دو شکست و دو تساوي کسب کرد.

7) استقلال اهواز؛ دوره‌ي ششم؛ آغاز دوران رکود

پس از جدائي فيروز کريمي از استقلال اهواز و قرارگيري در راس کادرفني استقلال، مسئولان استقلال اهواز ابتدا جلالي را به عنوان مدير فني به اهواز آوردند اما اين مربي پس از 2 هفته و از هفته‌ي 15 بر روي نيمکت اين تيم اهوازي نشست و در نهايت 10 بازي خانگي که هدايت استقلال اهواز را بر عهده داشت، 3 شکست، 3 تساوي و 4 پيروزي کسب کرد و در نهايت با 46 امتياز اين تيم را که فصل گذشته با ناداوري قهرماني را از دست داده بود در رده‌ي نهم قرار داد.

8) فولاد خوزستان؛ ليگ هستم؛ آغاز بومي سازي در اهواز

پس از استقلال اهواز، اين فولاد خوزستان بود که مقصد بعدي آقاي معلم بود. او که در اين فصل افتخار چنداني کسب نکرد و با 50 امتياز در رده‌ي هفتم قرار گرفت. جلالي به همراه فولاد در تختي اهواز 7 تساوي، 4 شکست و شش پيروزي کسب کرد.

9) فولاد خوزستان؛ ليگ نهم؛ رفت و برگشت جلالي

قرارگيري در رتبه‌ي هفتم نتوانست مسئولان فولاد را راضي نگه دارد و آن‌ها به سراغ لوکا بوناچيچ رفتند اما خيلي زود از تصميم خود بازگشتند و بار ديگر جلالي را جايگزين او کردند. جلالي نيز در طول مدت حضور خود بر روي نيمکت فولاد در اين فصل 7 تساوي، 2 شکست و 4 پيروزي در تختي اهواز کسب کرد و در نهايت با 42 امتياز در رده‌ي دهم قرار گرفت.

10) فولاد خوزستان؛ ليگ دهم؛ اوج‌گيري بدون ثمر

بهترين دوران حضور جلالي در اهواز به ليگ دهم باز مي‌گردد، جائي‌که آمار بازي‌هاي خانگي جلالي و فولاد در تختي اهواز بسيار قابل توجه بود. او در اين فصل 6 تساوي، 10 پيروزي و تنها يک شکست را در تختي اهواز تجربه کرد تا با کسب 54 امتياز در رتبه‌ي ششم قرار گيرد و همه را به فصل آينده اميدوار کند.

11) فولاد خوزستان؛ ليگ يازدهم؛ سقوط پس از اوج

ليگ يازدهم هم براي جلالي با فولاد آغاز شد، اما عملکرد اين مربي در بازي‌هاي خانگي بسيار بد دنبال شد. او در اين فصل 4 تساوي، 6 شکست و تنها 7 پيروزي کسب کرد تا موجبات اخراج خود را با قرارگيري در رتبه‌ي نازل 14 با کسب 40 امتياز فرآهم کند.

12) تراکتورسازي؛ ليگ سيزدهم؛ تلاش براي اعاده‌ي حيثيت

جلالي پس از يک سال دوري به تيم پرستاره‌ي تراکتور رفته است تا هم روياي اين تيم براي قهرماني را به حقيقت متصل کند و هم اين‌که ارزش‌هاي فني خود را بار ديگر به اثبات برساند. با اين حال تراکتور در دو ديدار خانگي اين فصل خود دو تساوي کسب کرده است تا آقاي معلم همچنان نشان دهد مرد ديدارهاي خانگي نيست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها