کد خبر: ۱۶۰۵۱۸
زمان انتشار: ۱۹:۰۵     ۰۴ شهريور ۱۳۹۲
سوریه اعلام کرد: آماده است با همه سناریوها برای حمله احتمالی به این کشور مقابله کند.

به گزارش 598 به نقل از واحد مرکزی خبر ،یک مقام امنیتی سوری دوشنبه اعلام کرد سوریه آماده است با همه سناریوها برای حمله به این کشور مقابله کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، « بشار اسد رئیس جمهور سوریه در گفتگو با روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو درباره عواقب هرگونه اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه هشدار داده و این اقدام را محکوم به شکست توصیف کرده است.

شبکه تلویزیونی المیادین هم گزارش داد، رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: سرنوشت هر حمله ای به این کشور شکست خواهد بود.

بشار اسد گفت: اگر آمریکا به سوریه حمله کند، متحمل شکستی به اندازه همه شکست های قبلی اش از زمان جنگ ویتنام تاکنون خواهد شد.

اسد در مصاحبه با روزنامه روسی ایزوستیا افزود: اتهامات علیه ارتش سوریه در مورد حمله شیمیایی در ریف دمشق اتهامات سیاسی است و در پی پیشروی نیروهای ارتش سوریه مطرح شد.

وی عربستان سعودی را به حمایت مالی از گروه های تکفیری در سوریه متهم کرد و گفت: بیشتر کسانی که ما با آنها روبرو هستیم، تکفیریهایی هستند که از ایدئولوژی القاعده پیروی می کنند.

رئیس جمهور سوریه با تاکید بر عملی شدن قراردادهای تسلیحاتی بین مسکو و دمشق افزود: روسیه هر چه را که سوریه برای دفاع از خود لازم داشته باشد، در اختیار آن قرار می دهد.

اسد ادعاهای مطرح درباره اینکه نیروهای حکومتی عامل استفاده از جنگ افزارهای شیمیایی در سوریه بوده اند، مزخرف و توهین به عقل سلیم سوری ها و با انگیزه های سیاسی توصیف کرده است.به گفته بشار اسد، مقامات آمریکایی ابتدا اتهام زنی می کنند و سپس به دنبال شاهد و مستندات می گردند.

هشدار روسیه به آمریکا درباره مداخله نظامی در سوریه

«سرگئی لاوروف» در گفتگوی تلفنی با «جان کری» گفت: تجاوز احتمالی به سوریه می تواند سبب پیامدهای بی نهایت خطرناک برای کل منطقه خاورمیانه شود .

در بیانیه ای که پس از این گفتگوی تلفنی در پایگاه اینرتنتی وزارت خارجه روسیه منتشر شد، گفته می شود ، ادعای برخی نمایندگان دولت آمریکا درباره احتمال دخالت دولت سوریه درحمله شیمیایی هفته گذشته به غوطه شرقی حیرت آور است .

بنا به گزارش وزارت امور خارجه روسیه ؛ شواهد زیادی وجود دارد که حادثه در غوطه شرقی نتیجه صحنه سازی مخالفان آشتی ناپذیر با هدف اتهام زنی به دولت سوریه انجام شده است .

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دمشق ، سخنگوی سازمان ملل متحد دوشنبه اعلام کرد ماموران تحقیق این سازمان در سوریه هدف حملات تک تیراندازان قرار گرفته اند. دمشق دوشنبه شورشیان را به تیراندازی به سوی بازرسان سازمان ملل متحد متهم کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها