يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۶۱۶۷۹
زمان انتشار: ۱۹:۳۹     ۱۰ شهريور ۱۳۹۲
سخنگوی سابق وزارت امورخارجه کشورمان با بیان اینکه "ظريف" اهل ديپلماسي عمومي و فعال فضای مجازی‌ است، گفت: اميدوارم با كمك همه دستگاه‌ها بتوانيم جايگاه ديپلماسي عمومي را ارتقا بخشيم.
به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، رامين مهمان‌پرست در مراسم توديع و معارفه عراقچي و مرضيه افخم كه بعد از ظهر امروز (یکشنبه) در تالار آينه وزارت امور خارجه برگزار شد گفت: آقاي محمد جواد ظريف و مديران ارشد و همه خانواده مطبوعات و رسانه ها و دستگاه ديپلمات تشكر مي كنم.
 
وي افزود: خدا را شاكر هستم كه اين توفيق نصيبم شد و در اين مدت با كمك يكديگر توانستيم از منافع مليمان دفاع كنيم.
مهمانپرست فزود: كار سخنگويي وظيفه بسيار حساسي است چرا كه شاهد هستيم تغييرات مهمي در سطح بين‌الملل در حال رخ دادن است و جايگاه جمهوي اسلامي ايران روز به روز  چشم گيرتر مي‌شود.
 
سخنگوی سابق وزارت امورخارجه افزود: وظيفه ديپلماسي عمومي اين است كه بتواند با همكاري و كمك همه اقشار مختلف مردم از حقوق ملت دفاع كند و در اين كار بزرگ نقش شما عزيزان اهميت بسياري دارد.
 
مهمان پرست تاكيد كرد: فكر مي كنم دوره ي جديد ي كه با انتخاب حجت الاسلام روحاني آغاز شده و با حضور محمد جواد  ظريف نويد ارتقاي جايگاه دستگاه سياست خارجي در حد شايسته است و ما با كمك اين اقتدار  مي توانيم گام هاي بزرگ تري را برداريم .
 
وي تاكيد كرد: خوشبختانه جناب آقاي ظريف اهل ديپلماسي عمومي بوده است و در فضاي مجازي فعال است و به خوبي آگاه هستند و اين براي  ما و سركار خانم افخم توفيق بسيار بزرگي است.
 
مهمان پرست اظهار داشت: اميدوارم با كمك همه دستگاه ها بتوانيم جايگاه ديپلماسي عمومي را ارتقا بخشيم و بتوانيم با ياري يكديگر گام هاي بزرگ تري را برداريم.
 
سخنگوی سابق وزارت امورخارجه ادامه داد: بنده در اين مدتي كه در سمت سخنگويي حضور داشتم حدود سه هزار مصاحبه انجام داده و در بيش از 200 كنفرانس مطبوعاتي در مكان هاي مختلف حضور پيدا كردم.
 
مهمان پرست بيان كرد: من معتقدم بايد سياست خارجي را به ميان تمام مردم ببريم و در مورد آن صحبت كنيم چرا كه ما به نظر ات مردم نياز داريم و بايد از آنها استفاده كنيم.
 
وي با تشكر از احزاب رسانه بعد از وقايع سال 88 اظهار داشت: بعد از وقايع سال 88 كار بسيار سخت بود اما از نقش رسانه ها در راستاي دفاع از منافع ملي تشكر مي كنم و در اين جا از همه همكاراني كه در معاونت هاي مختلف با آن ها همكاري داشتم قدرداني مي‌کنم چرا كه كار ما حاصل همكاري همه بخش‌هاي وزارت امور خارجه است.
 
سخنگوی سابق وزارت امورخارجه کشورمان افزود: وظيفه سياست خارجي اين است كه از منافع ملي دفاع كند و من معتقدم كه اين مهم با كمك  ساير ارگان ها و نهاد ها امكان پذير شده است و ما در اين زمينه همكاران حرفه اي بسياري داريم و سركار خانم افخم نتيجه تجربيات چند ساله در حوزه رسانه اي است.
 
وي افزود: بسيار خرسندم كه سخنگوي جديد يكي از اعضاي همين خانواده است و براي ايشان آرزوي موفقيت داريم و به نوآوري جناب آقاي ظريف تبريك مي گويم و ان شاالله اين اقدام راه را براي خانم هاي ديگر گشوده تا استعدادهاي خود را شكوفا كنند.
 
مهمان پرست تاكيد كرد: اين دوران بهترين دوران زندگي من بوده و اميدوارم بتوانم به فعاليت‌هاي بعدي  خود ادامه دهم و قطعا اگر توفيقي در كار ما بوده تنها با توكل به خداوند و ائمه اطهار است.
 
وي در پايان خاطرن شان كرد: بنده خاطرات بسيار زيادي با دوستانمان و همكارانمان داريم كه در فرصت بعدي در اختيار شما قرار خواهم داد و خصوصا در اين دوران هرگز آقاي مردوخي را فراموش نمي كنيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها