کد خبر: ۱۶۳۰۹۶
زمان انتشار: ۱۹:۲۹     ۱۶ شهريور ۱۳۹۲
ستاره خط ژرمن‌ها با گلزني در جدال کشورش مقابل اتريش به صورت مشترک با گرد مولر در صدر جدول برترين گلزنان تاريخ تيم ملي آلمان قرار گرفت.
شب پيروزي 3 بر صفر تيم ملي آلمان برابر اتريش، براي ستاره کهنه‌کار ژرمن‌ها به ياد ماندني شد. ميروسلاو کلوزه در جريان پيروزي 3 بر صفر کشورش که جايگاه آن را در صدر جدول گروه C تثبيت کرد، نخستين گل بازي را در دقيقه 33 به ثمر رساند تا شمار گل‌هاي ملي خود را به عدد 68 رسانده و از اين حيث با گرد مولر، اسطوره دهه 70 فوتبال آلمان به عنوان زننده بيشترين تعداد گل ملي برابر شود.

به گزارش تسنيم،کلوزه در حالي در يکصدوبيست‌ونهمين بازي ملي‌اش، شصت‌وهشتمين گل خود را به ثمر رساند و با مولر برابر شد که مهاجم پيشين ژرمن‌ها براي ثبت اين تعداد گل تنها به 62 بازي ملي نياز داشت، چيزي تقريباً نصف بازي‌هاي ملي کلوزه. مولر آخرين گل خود را در فينال جام جهاني 1974 (بازي که ژرمن‌ها در آن هلند را 2 بر يک شکست دادند و قهرمان شدند) به ثمر رساند.

پس از بازي برابر اتريش، ميروسلاو کلوزه با وجود برابر شدن با رکورد مولر، مقايسه خود با اسطوره فوتبال کشور را نادرست دانست، در ورزشگاه آليانتس آره‌ناي شهر مونيخ گفت: اين رکورد براي من بي‌نهايت ارزشمند است اما من از شما (خبرنگاران) مي‌خواهم که مرا در همان سطحي که گرد مولر بود قرار ندهيد. مقايسه من با او يک مزاح محض است. هيچکس نمي‌تواند مولر را از لحاظ کارهايي که براي تيم ملي آلمان انجام داده با شخصي ديگر مقايسه کند. مولر بي‌نظير بود. تعداد گل‌هايش و تعداد بازي‌هايش همگي بي‌نظير بودند.

بازي بعدي تيم ملي آلمان، سه‌شنبه اين هفته در خانه تيم جزاير فارو است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها