کد خبر: ۱۶۳۷۳
زمان انتشار: ۱۵:۲۸     ۰۳ مرداد ۱۳۹۰
ویژه‏ نامه شماره 100 هفته نامه پنجره  منتشر شد. این ویژه ‏نامه 214 صفحه ای، همراه با ویژه‏نامه های متعدد و مطالب متنوعی از نویسندگان و همکاران هفته نامه پنجره از ابتدا تاکنون است.  در ویژه نامه شماره صدم پنجره به موضوعاتی همچون گفتمان اصولگرایی، مختارنامه، مکتب تفکیک، سبک زندگی غربی، گرین کارت، فضای سیاسی روسیه و ده‌ها مطالب خواندنی و متنوع دیگر، پرداخته شده است. علاوه برآن در پرونده ایران 1400 با همراهی نویسندگان و تحلیل‏گران حوزه های مختلف، به چشم انداز سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... ایران در دهه پیشرو اختصاص دارد. آیت الله جوادی آملی نیز در این شماره پنجره، یادداشتی ویژه را درباب رسانه برای خوانندگان پنجره به یادگار گذاشته اند.

باشگاه اهل قلم
باشگاه اهل قلم این هفته، همراه با نوشتارهایی از محسن مومنی شریف، جواد محدثی،عباسعلی کدخدایی، محمدرضا زائری، محسن اسماعیلی، حیدر رحیم پور ازغدی، اکبر نبوی، عبدالحسین روح الامینی، یوسفعلی میرشکاک، ابراهیم فیاض، مسعود رضایی، جواد منصوری، کورش علیانی، مهدی مطهرنیا، محمدعلی علومی، رضا مقدسی و مهدی محمدی است. به مناسبت انتشار صدمین شماره هفته نامه پنجره، در بیشتر این مقالات و یادداشت ها به موضع رسانه پرداخته شده است.

وحدت با چه کسانی؟
این روزها مهم‏ترین مسأله داخلی اصول‎گرایان، مسأله وحدت است. همه بزرگان و تأثیرگذاران این جریان سیاسی که احزاب مختلف با کارنامه‎های متفاوت را در برمی‎گیرد، بر لزوم وحدت تأکید دارند. اما سؤالی که در این میان از سوی برخی افراد بی‎پاسخ مانده، نگاه به مسأله وحدت است. و این‎که با چه‎کسانی باید وحدت کرد؟
در همین راستا، پرونده سیاسی ویژه‎نامه پنجره همره با حسین فدایی، احمد سالک، محمدنبی حبیبی، لطف الله فروزنده، سید مرتضی نبوی، پرویز سروری، عماد افروغ، مهدی کوچک زاده، مجتبی شاکری، حمیدرضا ترقی، زهره الهیان، ناصر ایمانی، سید جلال فیاضی و ... به بازخوانی شاخصه‎های اصلی گفتمان اصول‌گرايي پرداخته است.

یادگار مختار
یکصدمین شماره از هفته‎نامه را بهانه مناسبی دیدیم برای بازخوانی دوباره مهمترین تولید دهه 80 سیما. بازخوانی‎ای که کمتر رنگ و بوی پرونده‎‎های مشابه را دارد و پایه آن بر دست‎آورد‎های تلاش 10 ساله میرباقری و یارانش استوار است. پرونده هنر این هفته پنجره باز هم به سرایل مختارنامه می پردازد و در این مسیر همراه است با آثار و گفتارهایی از، مهران برومند، رضا استادی، محمدبیرانوند، محمد شکیبانیا، حمید باباوند،سعید مستغانی، کیوان کثیریان و ...

ایستاده در برابر عقل
«مکتب تفکیک» براى علاقه‎مندان به علوم عقلی و فرهنگ و تمدن اسلامى در یکى دو دهه اخیر، نامى آشناست. نقل و نقد آموزه‎هاى آن، گرم‎کننده برخى محافل دینى و فلسفى بوده و هست، و معارف این مکتب، دغدغه ذهنى بسیارى از اندیشمندان مسلمان و دانش‎پژوهان علوم عقلى شده است. گرچه طى این سال‎‎ها کتب و مقالات گوناگونى در این باب نگاشته شده، اما نه سخنان اصحاب و مدافعان این مکتب به‎خوبى تبیین شده، و نه مطالب بیان شده، به‎نحوى مطلوب نقادى شده است.
پرونده اندیشه پنجره صدم، دربرگیرنده روایت‎‎هایی از منظومه فکری مکتب تفکیک است که همراه با آیت الله سیدجعفر سیدان، محسن غرویان، مهدی نصیری، محمدجواد رودگر، سید حسن اسلامی اردکانی، اسماعیل منصوری لاریجانی و ... به بررسی مکتب تفیکی پرداخته ایم.

باشگاه اهل تحریریه
باشگاه اهل تحریریه، ویژه‏نامه ای است که به مناسبت انتشار صدمین شماره هفته نامه پنجره تقدیم خوانندگان گرامی می شود. در این ویژه‏نامه اعضای سابق و فعلی تحریریه از خاطرات خود برای مخاطبان نوشته اند. همچنین با هم به مرور مطالب 99 شماره قبلی پنجره می پردازیم.

آیا لایف استایل می‎تواند غربی نباشد؟
پرونده سرویس جامعه پنجره، پرونده‌ای است در نقد سبک زندگی غربی و راه‌کارهای مقابله با ترویج آن. در این پرونده همراه با ابراهیم فیاض، سیدضیا هاشمی، عادل پیغامی، سید حمید علم الهدی، احمد یوسفی صراف، سید علیرضا آل داوود و ... به این موضوع پرداخته ایم و به دنبال راهکارهایی هستیم تا بتوانیم در دوران جدید، میان سنت و مدرنیته رابطه ای برقرار کنیم تا اثرات منفی مدرنیته بر جامعه را کاهش دهیم.

مجله بین الملل
با وجود این‎که پس از فروپاشی شوروی، دیگر روسیه ابرقدرت و رقیب آمریکا در صحنه جهانی محسوب نمی‎شود، اما پس از مشکلات شدید اقتصادی که در اوایل دهه 90م، این کشور با آن مواجه بود، با به قدرت رسیدن ولادمیر پوتین، شرایط کم‎کم بهبود یافت و این کشور توانست جایگاهی برای خود در معادلات جهانی پیدا کند. از طرف دیگر، در اهمیت این کشور برای ما می‌توان گفت روسیه همسایه اصلی شمالی ایران محسوب می‏شود، که مبادلات گسترده‏ای فی‎مابین آنها برقرار است. امسال این کشور شاهد دو انتخابات مهم و سرنوشت‏ساز خواهد بود: مجلس و ریاست جمهوری.
 مجله بین الملل این شماره پنجره همراه با مصاحبه، ترجمه و تحلیل‏هایی از کارشناسان مسائل خاورمیانه، به صورت مفصل به کشور روسیه و سیاست این کشور می پردازد.

گرین‎کارتی‎‎های فوتبال
پرونده ورزشی ویژه نامه پنجره مربوط است به موضوعی که در ورزش مغفول مانده و به نظر می رسد در آینده ای نزدیک تبدیل به معضل شود. در این پرونده یه بررسی پدیده گرین کارت در ورزش و ورزشكاران ایرانی‏ای می پردازیم كه شهروند آمريكا هستند!
بدین منظور همراه با علی اصغر یوسف نژاد، احمدرضا عابدزاده، فرهاد کاظمی، حسن روشن و ... به این موضوع پرداخته ایم.

ویژه نامه ایران 1400
بخش ویژه صدمین شماره پنجره به موضوع آینده کشور می پردازد. در این ویژه نامه سعی کردیم تا با نگاهی کارشناسانه و بدون تعصب، آینده پژوهشی کنیم و از آنچه در آینده اتفاق می افتد بنویسیم.
پنجره در ویژه نامه 1400 خود که پژوهشی ژورنالیستی بر آغاز قرنی جدید است، تلاش کرده در مسیر تحقق خواسته‎‎های حقیقی و اصیل انقلاب، که مطلع آن زمینه‎سازی ظهور حضرت صاحب است، دست‎انداز‎‎های احتمالی و بازدارنده را شناسایی و به وسع خود جهت هموار‎سازی مسیر انقلاب، راهکار و پیشنهاد ارائه دهد، باشد که مقبول افتد
در این ویژه نامه همراه با آیت الله مهدوی تهرانی، آیت الله جمشید سمیعی، محمدابراهیم مداحی، محمدحسن قدیری ابیانه، ریچارد واتسن، فرید الدین حداد عادل، امیر محبیان، عباس سلیمی نمین، حمیدرضا گورایی، رضا تقی پور، عقیل ملکی فر، محمد خوش چهره، حمید قاسمی و ... شده ایم.

علاوه بر پرونده‎هایی که اشاره شد در بخش مجله خبری پنجره، خبر‌ها، گزارش‎ها و تحلیل‎های کوتاه و متنوعی در حوزه‌های مختلف، منتشر شده و یادداشت خواندنی گوناگونی نیز درباره مسائل مبتلا به ایران و جهان، به قلم صاحب‎نظران شناخته شده، به مخاطبان ارائه شده است.

یکصدمین شماره هفته نامه خبری- تحلیلی پنجره به را با آثار و گفتاری از: آیات عظام جوادی آملی، سید جعفر سیدان، هادوی تهرانی، محسن غروی و حمشید سمیعی و آقایان علی دارابی، عباسعلی کدخدایی، محسن اسماعیلی، حسین فدایی، رضا تقی پور، لطف الله فروزنده، مهدی کوچک زاده، عباس سلیمی نمین، پرویز سروری، محمدنبی حبیبی و… از کیوسک‌های روزنامه فروشی و مراکز عرضه محصولات فرهنگی در سراسر کشور تهیه کنید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها