أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۱۶۳۹۲۹
زمان انتشار: ۲۰:۴۱     ۱۸ شهريور ۱۳۹۲
آمریکا به وضوح اعلام کرد با درخواست روسیه مبنی بر ارزیابی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص خطرات حمله به سوریه مخالفت کرد.

به گزارش 598، خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا امروز به وضوح اعلام کرد با درخواست روسیه برای تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره خطرات احتمالی مورد هدف قرار گرفتن رأکتور تحقیقاتی سوریه در حمله احتمالی آمریکا به این کشور مخالفت کرد.

روسیه هفته گذشته اعلام کرد که در صورتیکه رأکتور تحقیقاتی در نزدیکی دمشق که حاوی اورانیوم رادیواکتیو است به صورت عمد یا تصادفی در هرگونه حمله آمریکا هدف قرار گیرد، می‌تواند تأثیرات فاجعه‌باری را برجای گذارد.

وزارت خارجه روسیه از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخواست کرد که هرچه سریعتر خطراتی را که حمله نظامی تنبیهی آمریکا علیه سوریه به همراه دارد را ارزیابی کند.

یکی از دیپلمات‌های ارشد آمریکا در بیانیه‌ای در یک نشست هیأت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد: این نظر ما است که درخواست‌ها برای آنالیز خطرات گسترده سناریوهای فرضی (در صورت حمله آمریکا به سوریه) خارج از حوزه اختیارات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

کنگره آمریکا در آستانه رأی‌گیری در خصوص پیش‌نویس قطعنامه حمله به سوریه است و این در حالی است که بسیاری از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا مخالف حمله نظامی به سوریه هستند.

دولت اوباما از زمان مطرح شدن ادعاهای اثبات نشده مخالفان سوریه مبنی بر استفاده نیروهای «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه از سلاح‌های شیمیایی در حمله 21 آگوست در نزدیکی دمشق به دنبال فضاسازی برای حمله نظامی به سوریه است.

رئیس‌جمهور آمریکا در ابتدا تأکید کرد که بدون تأییدیه کنگره و همچنین شورای امنیت سازمان ملل علیه سوریه اقدام یکجانبه نظامی انجام می‌دهد اما چندی پیش اعلام کرد که به دنبال کسب مجوز اقدام نظامی در سوریه در کنگره کشورش است.

علیرغم آنکه هنوز نتایج تحقیقات بازرسان سازمان ملل در سوریه منتشر نشده است، دولت آمریکا مدعی شده است که شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد دولت سوریه در پشت حمله حومه دمشق بوده است اما تاکنون حاضر به علنی کردن این ادعاها نشده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها