کد خبر: ۱۶۳۹۹۲
زمان انتشار: ۰۴:۱۴     ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
در پی انتخاب قالیباف به عنوان شهردار تهران در جلسه روز یکشنبه شورای شهر و مشخص شدن رای یک عضو اصلاح‌طلب شورا به وی، احزاب و روزنامه‌های مدعی اصلاح‌طلبی هجمه سازمان یافته‌ای را علیه این عضو شورای شهر آغاز کردند.
الهه راستگو که رای وی به قالیباف در جلسه روز یکشنبه شورای شهر باعث شد اصلاح‌طلبان هجمه و فشار علیه وی را تشدید کنند، گفت: آقای مسجد جامعی گفته‌اند که من خائن هستم بنابراین باید مشخص شود که بنده به چه چیزی خیانت کرده‌ام؛ به رای مردم یا چیز دیگری.
وی در مورد موضوع اخراج وی از حزب اسلامی کار، اظهار داشت: در مورد اخراجم به بنده اطلاعی نداده‌اند.
راستگو تاکید کرد: بنده وامدار مردم هستم بنابراین وامدار هیچ حزب و گروهی نخواهم بود؛ من از روز اول در برابر خداوند متعال قسم خورده‌ام و به آن عمل خواهم کرد.
عضو شورای شهر تهران در مورد رای خود به محمدباقر قالیباف برای شهرداری تهران تصریح کرد: دو گزینه بیشتر نداشتیم. اگر گزینه‌های دیگری بود شاید می‌توانستیم وقت بیشتری بگذاریم اما به هرحال به نظر بنده تنها شخصی که می‌توانست به شهر تهران کمک کند آقای قالیباف بود.
راستگو گفت: پس از اعلام نتیجه انتخاب شهردار تهران افرادی که اصلا سیاسی نیستند و با هدف کاسبکارانه در لیست ما قرار گرفته بودند، طی تماس‌هایی نه تنها به بنده توهین کردند بلکه من را نیز تهدید کردند.
به گزارش فارس، از سوی دیگر؛ مهدی جعفری عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار نیز در مورد اخراج یا عدم اخراج الهه راستگو از این حزب اظهار داشت: بحث اخراج خانم راستگو مطرح است اما این موضوع باید در جلسات حزب اسلامی کار مورد بررسی قرار بگیرد.
عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار با بیان اینکه خانم راستگو نیز خود علاقه‌ای به حضور در حزب ندارد، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم حرکت خانم راستگو در جریان انتخاب شهردار تهران حرکتی خودسرانه بوده و تلاش‌های فراوان حزب اسلامی کار در حمایت از محسن هاشمی را به هدر داده است.
یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب نیز در واکنش به این رای راستگو با تیتر «به نام اصلاح‌طلبان، به کام اصولگرایان؛ اولین گام راستگو» وی را عامل عدم کامل نشدن چرخه سیطره اصلاح‌طلبان بر شهر تهران معرفی کرد. این روزنامه انتخاب مسجد جامعی را شروع کنار زدن اصولگرایان از جایگاه مدیریتی شهر تهران دانست و دو عضو اصلاح‌طلب را بخاطر این رای به اصطلاح «غیرتشکیلاتی» مورد انتقاد قرار داد.
روزنامه اصلاح‌طلب بهار نیز از بررسی عملکرد راستگو در جلسه حزب اسلامی کار خبر داد و طی مراحل رسمی اخراج این عضو شورای شهر از این حزب را به جلسه دیروز موکول کرد.
البته کمالی دبیرکل حزب اسلامی ترجیح داد این موضوع را تایید و یا تکذیب نکند.
در ادامه حتی اخباری از حمله‌های پشت پرده به الهه راستگو نیز به گوش می‌رسد. «خائن» و «لایق برخورد جدی» تنها بخشی از حمله‌هایی است که از سوی اصلاح‌طلبان به این عضو شورای شهر تهران که مدت‌ها در احزاب اصلاح‌طلب فعالیت کرده، صورت گرفته است.
البته مشابه همین اتفاق در انتخاب رئیس شورای شهر تهران برای اصولگرایان نیز به نوعی دیگر رخ داد. پرویز سروری نماینده اصولگرای شورای شهر تهران در مصاحبه‌ای از عهد‌شکنی یکی از اعضای شورای شهر در روز رای‌گیری خبر داد. ظاهرا قرار بود وی رای خود را به چمران دهد اما با ارائه پیشنهادی از سوی برخی اعضای شورای شهر رای خود را به مسجد جامعی داد ولی روزنامه‌های اصولگرا واکنش خاصی به این موضوع نشان ندادند چون بر اساس قانون هر فرد دارای حق رای است و می‌تواند رای خود را به گزینه دلخواهش اختصاص دهد.
شبهه افکنی در رای
شهردار تهران
هجمه به راستگو تنها کاری نبود که اصلاح‌طلبان آن را انجام دادند بلکه برخی دیگر از روزنامه‌های اصلاح‌طلب پا را برای سیاسی جلوه دادن انتخاب شهردار تهران فراتر گذاشته و حتی از مشکوک بودن این انتخاب و رای‌گیری سخن گفتند.
روزنامه آفتاب یزد در گفت‌وگو با شجاع پوریان یکی از اعضای شورای شهر تهران، به نقل از وی آورده است: «فضا هرگز طبیعی نبود، بلکه بسیار ملتهب بود»!
وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا از سمت تیم آقای قالیباف پیشنهاد خاصی به دو عضو اصلاح‌طلب شورای شهر که رای خود را به وی داده بودند، صورت گرفته؟ گفت: نمی‌شود گفت حتما معامله‌ای صورت گرفته است ولی برخی افراد ارتباطاتی از قبل با آقای قالیباف داشتند.
این واکنش‌های تند البته به همین جا ختم نمی‌شد. ابهام در انتخاب مجدد شهردار تهران موضوع دیگری بود که از سوی رسانه‌های اصلاح‌طلب مطرح شد. یکی از این روزنامه‌ها در مطلبی به عنوان «ابهامی که رفع نشد» به موضوع داشتن منع قانونی برای انتخاب فردی برای سومین بار به عنوان شهردار تهران تاکید کرد. مساله‌ای که چندی پیش طی نامه‌ای رسمی از سوی مظفر معاون قوانین مجلس و در پاسخ به استعلام چمران، رئیس وقت شورای شهر تهران، بدون اشکال دانسته شد.
سعید لیلاز یکی از چهره‌های اصلاح‌طلب نیز عدم هماهنگی اصلاح‌طلبان برای ثبت‌نام در انتخابات شورای شهر را دلیل شکست اصلاحات در انتخاب شهردار تهران عنوان و تلویحا تصریح کرد که چهره‌های اصلاح‌طلبی که سرخود و بدون اجازه خاتمی وارد عرصه انتخابات شده‌اند این شکست را رقم زدند.
لیلاز البته تیغ انتقاد خود را به سمت هاشمی رفسنجانی نیز چرخاند و مواضع «هاشمی پدر» درباره سوریه را عامل شکست «هاشمی پسر» در رقابت با قالیباف مطرح کرد.
هجمه به راستگو تبلور دیکتاتوری اصلاح‌طلبان
عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه اطرافیان روحانی با داس آمده‌اند گفت: تفتیش عقاید مصداق افراطی‌گری است و تلاش برای اخراج راستگو به دلیل بیان دیدگاهش بیانگر دیکتاتوری اصلاح‌طلبان است.
حجت‌الاسلام جعفر شجونی با اشاره به فشار روزنامه‌های اصلاح‌طلب برای اخراج الهه راستگو از حزب متبوعش به دلیل رای به قالیباف اظهار داشت: اصلاح‌طلبان افرادی بی‌انصاف هستند که حتی اعضای خود را نیز توبیخ می‌کنند.
فاطمه آلیا عضو شورای مرکزی جبهه پایداری نیز در این رابطه گفت: انتخابات شهرداری تهران نشان داد عناصری از اصلاح‌طلبان که مسئولیتی پیدا کرده‌اند برای انحصارگرایی خیز برداشته‌اند و بی‌رحمانه در مقابل رقبایشان موضع‌گیری و جبهه‌گیری می‌کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: این خیز برداشتن برای انحصارگرایی ویژگی قابل قبولی نیست و در واقع از مصادیق افراط‌گری به شمار می‌رود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها