کد خبر: ۱۶۴۳۲۶
زمان انتشار: ۰۱:۲۰     ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
نظر عاملین این حادثه مسئولین کشور هستند که نتوانستند با گسترش حمل ونقل ریلی حمل ونقل ایمنی را فراهم نمایند./بهتر بود مسئولین(حداقل از دولت آقای روحانی این انتظار می رفت) یک عزای عمومی اعلام می کردند.
44 نفر در آتش سوزی تصادف سه شنبه شب دو اتوبوس مسافربری در جاده تهران - قم، سوختند و کشته شدند. در این حادثه 44 نفر هم از مسافران زخمی شدند.

در پی انتشار این خبر در عصر ایران، برخی از مخاطبان، نظر خود را درباره این حادثه بیان کردند که بخشی از نظرات آنها به این شرح منتشر می شود.

- ضمن اظهار تأسف شدید و تسلیت به خانواده کشته شدگان، خواهشمند است حتماً بررسی گردد که واقعیت وجودی گاردریل مگر برای چنین مواقعی نبوده پس چرا استحکام کافی نداشته است؟

- متاسفانه روز یکشنبه ساعت 5 صبح هم یک اتوبوس دیگر در همین اتوبان آتش گرفت اتوبوس ها مثلاً وسیله های امنی حساب می شوند اما با این راننده ها و وضعیت جاده ها خدا به داد مردم برسد خواهشمندیم هر هفته از راننده ها تست اعتیاد و مهارت گرفته شود

- بهتر بود مسئولین (حداقل از دولت آقای روحانی این انتظار می رفت) یک عزای عمومی اعلام می کردند! متاسف شدیم!

- بیچاره مسافرا که گیر این راننده های ... افتادن. با ممنوع شدن حضور اتوبوسها در باند سبقت اتوبان ... نمی دونید اینها چقدر راننده های وسایل نقلیه سواری رو اذیت می کنند و از اذیت دیگران لذت می برند . من هر بار که در این اتوبان سفر کردم این وضعیت پیش اومده و خیلی با این
موضوع مشکل دارم .


 
- به خانواده های داغدار این عزیزان تسلیت عرض میکنیم .

- ایران رتبه اول کشته شدگان تصادف جاده ای دنیا را دارد. استاندرد حمل ونقل جاده ای 20درصد است یعنی باید 20 درصد حمل ونقل بار و مسافر توسط  جاده و 70 درصد توسط ریل و10درصدهوائی باید باشد. در ایران 93درصد جاده ای می باشدمعلوم است که چه فشاری به جاده ها وارد می شود این بسیار بیشتر از حد استاندارد می باشد و باید حمل ونقل ریلی تقویت شودو گرنه وضعیت همین خواهدبود.
 
- چرا کسی بررسی نمیکنه اتوبوسهای جدید به محض تصادف دچار اتش سوزی میشن؟؟ چرا اتوبوسهای قدیمی اینطور نبودن؟؟ مقصر کیست؟
 
- تو خبر ها گفتند که ترکیدگی لاستیک باعث این تصادف شده.  من سالهای سال راننده هستم. اگر لاستیک نو باشه و آجهای اون صاف نشده باشه به هیچ وجه نمی ترکه.

چرا راننده ها با لاستیکهای غیر استاندارد و صاف رانندگی میکنن و با جون مردم بازی میکنند؟چرا هیچ نهادی یا اداره ای وجود نداره که اتوبوسها و ماشینهای سنگین رو که دایم توی جاده هستند ، از نظر فنی چک کنه ؟متاسفم.
برای بازماندگان این حادثه آرزوی صبر جلی دارم.
 
- خداوند به بازماندگانشان صبر دهد؛ واقعا باعث تاسفه ... .
 
- باعث شرم و تأسفه که جون آدم ها اصلا ارزشی نداره! اگه قانون و مجری قانون به موقع وارد عمل وکنترل وسیله نقلیه میشدن، الان شاهد این کشتار نبودیم. اگه پلیس راه به عنوان مجری قانون در پاسگاه های بین شهری، لاستیک وسایل نقلیه رو چک می کرد و ازحرکت وسیله نقلیه با لاستیک مستهلک جلوگیری می کردند! الان شاهد این حادثه بودیم؟ البته بحث تحریم و گرانی لاستیک هم جای خود را دارد. خدا به فریاد ما برسد که در روز حساب و کتاب، چگونه از حق مردم، که برگردن مسئولین است! راه گریز داشته باشیم! خدا به بازماندگان صبر عنایت بفرماید.
 
- انا لله و انا الیه راجعون، این حادثه تاسف بار بر همه ملت ایران تسلیت باد، به امید روزی که ایمن سازی واقعی صورت گیرد و فقط جاده سازی ملاک نباشد.
 
- لاستیک های بی کیفیت چینی ...همینه دیگه 

- روحشون شاد خدا به خانواده‌هاشون صبر بده با تشكر از مسئولين محترم، و شهروندان محترمتر كه مسير رو براي رسيدن امدادگرها باز كردند، تا سريعتر به حادثه ديده‌ها رسيدگي بشه!!!!!!!!!!!!


 
- با تسلیت فراوان به تمام خانواده بازماندگان . واقعا تو ایران جون انسانها اصلا ارزشی نداره، هم واسه خودمون هم واسه مسئولین ماها با بی احتیاطی رانندگی میکنیم، به هیچ قانونی احترام نمیزاریم و همیشه از ماشینا ایراد میگیریم ولی میبینی کسی که بنز 500 میلیونیم سوار میشه جریمه رانندگیش 2 میلیونه واسه این که پولشو داره...
 
- اتوبان تهران قم . تصادف . آخه چرا ؟ اونجا که چهار بانده است.
 
 - به خانوادهاشون تسليت ميگم. ولي براي من سوالي پيش اومده كه ايا استحكام گارد ريل ها بايد اينقدر ضعيف باشه كه اتوبوس به طرف ديگه اتوبان به اون شلوغي بره ؟
 
- با عرض تاسف بسیار. اگر در پلیس راه و پایانه ها با چک فنی اتوبوسها برخورد شدید بشه این حوادث بسیار تلخ هم اتفاق نمی افته. من بارها دیدم با نقص فنی بخصوص لاستیک خراب راه میفتن تو جاده ها... مسوولین محترم حادثه یکبار اتفاق میفته 
 
- خداوند رحمان و بزرگ به عزیزانشان صبر بدهد. ما همه باهم برای شادی روحشان فاتحه ای میفرستیم...
 
- بر اثر اين برخورد، هر دو اتوبوس دچار آتش سوزي شدند ، عوامل راهداري، آتش نشاني ،اورژانس، پليس راهنمايي و رانندگي و نيروي انتظامي در محل حادثه حاضر شدند و عوامل آتش نشاني آتش سوزي را مهار كردند. ببخشيد با اين همه تلاش چطور شد كه اين همه كشته و زخمي بجا ماند؟
 
- به نام خدا
متاسفانه بيشتر اتوبوس هاي مسافربري در جاده ها با سرعت بالا حركت مي كنند و نظارتي هم در اين خصوص نداريم!
 
- با نهایت تاسف از این حادثه به نظر عاملین این حادثه مسئولین کشور هستند که نتوانستند با گسترش حمل ونقل ریلی حمل ونقل ایمنی را فراهم نمایند. کشور تنها نیازمند موشک و هواپیمای بدون سرنشین نیست .
 
- با سلام ضمن عرض تسلیت به تمام باز ماندگان این حادثه دلخراش . نظر بنده سرعت این اتوبوس ها باید کنترل شود تا دچار اینگونه حوادث نشویم اگر سرعت این اتوبوس 80 کیلومتر بر ساعت بود چنین نمی شد. 

- خدا رحم کنه.
 
- سلام واقعا باعث تاسف است همیشه نقص فنی!!!!! تاکی باید شاهد این حوادث دلخراش باشیم؟
 
- سلام و عرض تسلیت وقتی ترکیدگی لاستیک موجب چنین تصادف دلخراشی شده باید وضعیت معاینه فنی اتوبوس مزبور بررسی و با مقصران احتمالی برخورد جدی شود چرا که در کشور ما همه مسایل کنترلی و پیشگیرانه فقط حالت شعار و نمایش و مانور به خود گرفته اند و وقتی شما با کپی کارت ماشین و بدون روئیت خودرو میتوانی معاینه خودرو دریافت کنی چنین اتفاقاتی اجتناب ناپذیر است از خداوند شادی روح مرحومان و صبر برای بازماندگان و وجدانی آگاه و تلنگری برای خیانتکاران خواهانم.
 
- انگار در یک جبهه جنگ زندگی می کنیم هر روز که بیرون می رویم برای برگشتنمان شک داریم جمعیت ما در حد یک کشور بزرگ ولی مدیریت ما سنتی این نتیجه عمل ماست همراهی کردن با اشتباهات هر چند با سکوتمان .
 
 - این مساله بسیار ناراحت کننده است. زودتر باید این مساله مورد بررسی جدی قرار گیرد. اگر روزهای چهارشنبه شب از تهران و جمعه شب از اصفهان به سمت شهر دیگر بخواهید بلیط اتوبوس تهیه کنید متوجه می شوید که با وجود تعداد بسیار اتوبوسها، جایی برای رزرو در بسیاری از هفته ها باقی نمانده و این در حالی است که این اتوبوسها عموماً مسیری که در طول روز با زمان حدودا 6.5 ساعته طی می کنند در شب با حداقل 1 تا 1.5 ساعت زمان کمتر طی می کنند.



این مساله که در کنار ترافیک سنگین و خطرات رانندگی در شب خود بستر ایجاد خطرات متعدد است قابل پیشگیری است. کافی است به کشورهای پیشرفته دنیا نگاه کنید که قطارهای سریع السیر را مدتهاست در خطوط بین شهری به کارگیری نموده اند. در ایران نیز زود یا دیر این اقدام ضروری است. به ویژه در خط اصفهان به تهران و برعکس و مسیرهای مشابه با وجود ترافیک سنگین بایستی این عمل به شکل سریعتری اجرایی شود.

متاسفانه قطارهای عادی موجود در این خط نیز به تنها یک قطار روزانه ساعت شب محدود شده و آنهم عموما از مدتها قبل پر شده است. بهتر است قطارها به صورت روزانه و در ساعاتی مشخص و باکیفیت و قیمت مناسب در دسترس عموم قرار گیرد تا علاوه بر صرفه جویی قابل توجه در هزینه های مادی و معنوی امکانات بهتری نیز به هم وطنان ارائه گردد.

متاسفانه برخی از افراد ناآگاه تصور می کنند با افزایش تعداد اتوبوس ها و سرویس های شبانه می توانند پاسخگوی خیل عظیم و روبه رشد مسافران بوده و با جلوگیری از امکان توسعه و دسترسی به راه آهن سود خود را در عدم برقراری سهولت و امنیت هموطنان می بینند. اگر چنین روشی مناسب بود قطعا در کل اروپا و کشورهای ژاپن و آمریکا و کانادا به جای قطارهای سریع اسیر بین شهری سیستم دیگری را شاهد بودیم. چرا کشور ما با دارا بودن این زیرساخت و شبکه ریلی نسبتا گسترده فاقد ارتباطات مناسب ریلی بین شهری است؟ پاسخ مسئولان به این سوال و توجیه آنها در جهت جلوگیری از بروز اتفاقات مشابه در آینده چیست؟
 
- من دو دقيقه بعد از برخورد دو اتوبوس آنجا رسيدم آتش به حدي بود كه كسي نمي توانست جلو برود حتي ماشين هاي تو راهي هم آتش خاموش كن نداشتند بنابراين وقتي در خبرها  طوري وانمود مي كنيد كه مسئولان به وظايف خود بموقع عمل كردند و اتخاذ تدابير بعدي را كور مي كنيد و اگر اين نوع تصادفات در آينده اتفاق بيفتد شما به جهت منحرف كردن افكار عمومي و جنايات بعدي مقصر هستيد.
 
- با اين وضعيت تلفات جاده اي ايران به مرور از تلفات جنگهاي جهاني بيشتر خواهد شد .
 
- ضمن عرض تسلیت به تمامی بازماندگان این سانحه دلخراش. تا زمانی که رسیدگی و نظارت پلیس بر روی شبکه حمل و نقل عمومی بصورت فعلی و در حد شعار بوده و بشتر نشود متاسفانه شاهد این ماجراها هستیم .
 
- يكي از دلايل تصاف اتوبوسها خواب الودگي و بي نزاكتي رانندگانه ...تست اعتياد براي رانندگان ضروري ست ولي برخي ها براحتي دورش ميزنند .
 
- خدا به بازمانگانشان صبر دهد .
 
- امان از مواد مخدر!! برخی از رانندگان ( خصوصا کمک ها) معتاد میباشند که همین امر باعث چرت و خواب آلودگی و نهایت چنین فجایعی میگردد!
 
- افسوس و صد افسوس بر بعضی ازما ایرانیان که با این رفتار بسیار زشت و غیرانسانی و خود خواهانه باعث از دست رفتن جان انسانهائی که هموطن ما هستند و شاید یکی از نزدیکانمان باشند می شویم . بیائید کمی هم به فکر دیگران باشیم و راهی برای خودروهای امدادی باز بگذاریم . امید آنکه بهمین زودی با اصلاح فرهنگ رانندگی از اینگونه حوادث دلخراش نداشته باشیم .
 
- هلیکوپترامدادکجا بود؟
  
- به همین سادگی جان 44 هموطن بی گناه به خاطر سهل انگاری راننده اتوبوس گرفته شد واقعا جای تاسف داره .

- هلیکوپتر رو پس برا چی آفریدن ؟؟؟
 
- واییییییی
 
- خدا بیامرزشون روحشون شاد برای ارامششون فاتحه بخونیم
 
- ضمن غفران الهي براي در گذشتگان و عرض تسليت به بازمانده گان بايد گفت در چنين مواقع وجود ترافيك امري طبيعي و مانع رسيدن امبولانس ميگردد و فقط نبايد به امبولانس متكي شد . پس هلي كوپتر ها را براي چي ميخواهند ؟
 
- بابا ! با بالگرد زودتر خودشون رو مي رسوندن تا دوباره داستان هميشگي گير كردن آمبولانس تو ترافيك نباشه.تعداد بالگردها رو زياد كنن تا
زودتر به داد مصدومين اين جور حادثه ها برسن و تلفات بيشتر نشه. امكانات فوريت هاي پزشكي رو افزايش بدن. بودجه هاي وزارت مرتبط و هلال احمر كجاها هزينه مي شه؟ديگه گير كردن تو ترافيك تو اين قرن و اين دوره بهانه مردود هست!
 
- من نمیدونم پس این هلیکوپتر های امداد به چه درد میخورد فقط میتونن رئیس جمهور رو با اون جابجا کنن جون ادما پس چی
 
- متاسفانه راننده اتوبوسها اکثرا بچه(جوان) وکم تجربه هستند ونمیدانند که دارند با جان دهها تن بازی میکنند واکثر شان رعایت نمیکنند
 
- وای چه بد!!!!!!
تسلیت
حوادث این گونه تا کی!!!!!!
 
- سلام متاسفیم برای عوامل آتش نشانی و اورژانس......
ما خودمون در محل حادثه حضور داشتیم...... وشاهد جان باختن هموطنانمان بودیم..... تسلیت هموطن.....
 
- بدترین تصادفی بود که تو عمرم دیده بودم ! خدا به خانواده هاشون صبر بده :(
امبولانس ها هم به خاطر ترافیک خیلی دیر میرسیدن:|
از امداد هوایی هم   

- حالا بررسی که بشه میبینن لاستیکها چینی بودن!خدالعنت کنه تجاری که برای سودجویی محصولات نامرغوب چین رو واردمیکنن ومردم هم ازنداری وازسرناچاری تن به خریدچنین کالاهایی میدن. واقعا تاسف باربود،باعرض تسلیت به خانواده های عزاداروآسیب دیدگان.

- چرا دولت عزای عمومی اعلام نمیکندفکرکنن خواهرمادرخودشان باشد خدامصببین انرا از راه و ترابری گرفته تا پلیس راه تا نهادهای مرتبط
نیامرزد انشااله برای داغ عزیزانشان را ببینند

- با سلام واقعا متاثر شدم. اميد وارم خداوند به باز ماندگان اين خانواده ها صبر عطا نمايد.

- معلوم نبود بالگردها كجا هستن اگه بالگرد ها مي آمدند الان انقدر كشته نداشتيم عصر ايران اين موضوع رو تحقيق كن بالگرد ها 1/5 ساعت بعد آمدند.

- به خانواده های داغدار این عزیزان تسلیت عرض میکنیم

- اين حادثه جانگداز رو خدمت امام زمان وتمامي مردم ايران وبازماندگان محترم تسليت عرض ميكنيم

- اتوبوس های نا ایمن که موتور موشک دارند و هیچ ارگانی نیست که به حفظ جان مردم توجه کنه فقط افتخار تولید ملی وراه ملی بی کیفیت را برخی مدیران بی لیاقت وزارت صنایع و راه که به اصطلاح نخبه تشریف دارند به سینه میزنن

- مسئولین زحمتکش پلیس راه بایستی جلوی تردد این مدل اتوبوس تا زمان رفع نقص کلی را بگیرند.

- واقعا حادثه هولناکی است.

- وقتي كه تحريم و تحريم كنند گان را به مسخره و استهزا مي گرفتيم فكر اينجا را نمي كرديم كه يكباره اقتصاد و كشور دچار فلج سختي بشود. قيمت لاستيك اتوبوس ده برابر بشود رانندگان نتوانند بموقع لاستيك مناسب تهيه كنند . ايكاش آماري بود كه مشخص كند بر اثر اشتباهات مسئولين محترم چه تعداد از خانواده هاي ايراني صدمات جبران ناپذير در بخش هاي مختلف جامعه ديده اند .

- الان اگر یک کشور خارجی بود حداقل وزیر راهشون استعفا میداد.این اتوبوس ها خیلی با سرعت می رند. من توی این اتوبان رفت و امد  می کنم. اتوبوسها با سرعت بالا پشت سواری ها می چسبونند وبا زور بوق و چراغ راه میگیرند.و هیچ کس جلودار شون نیست.

- من هفته پيش مسافرتي به قم داشتم 2 اتوبوس يكي در لاين سرعت و ديگري هم در لاين سبقت شونه به شونه حركت مي كردند هر لحظه امكان وقوع تصادف بود از قضاي اتفاق يكي شون هم اتبوس يزد بود حركت از لاين سبقت مهترين علته حركت از مسير ممنوع هيچ كس هم توجهي نمي كند .

- با سلام. هرچند اولین چیزی که به ذهنمان میرسد گفتن تسلیت است .اما بدترین اتفاق ممکن همان سوختن در یک جای دربسته و محبوس است که هیچ راه فراری از آن نبوده و برای مرحومین اتفاق افتاده. مسئولین به فکر باشید. ممکن است عزیزترین فرد خودتان در حوادث بعدی باشد. البته انشا الله که دیگر تکرار نشود.

- تو ایران جون انسان ارزشی نداره....متاسفانه کسی هم جواب گو نیست ....هر سال این تراژدی تکرار می شه....هر سال نه ببخشید هر لحظه....

- از دولت فعلی بعید است که چرا عزای عمومی اعلام نکرده واقعا متاسفیم قطعا گرانی لاستیک مرغوب و استفاده از لاستیک های چینی یا ایرانی باعث این حادثه شده است.

- خدا رحمت کند کسی راکه دستور ساخت اتوبان تهران قم را با توجه به حجم ترافیکی سالهای 55 و 56داد بعد از آن هم بدلیل خواب بودن چندین برابر شدن حجم ترافیکی را ندیدیم

- پليس راه شركت سازنده خودرو را به دليل بدنه ضعيف و نقص فني برقي به ميزان پنجاه درصد مقصر اعلام كرده است.ولي ما پليس راه را بدليل عدم كنترل خودروها و ضعف گاردريل به ميزان بالاي نود درصد مقصر ميدانيم. در بعضي تصاوير گاردريل تا سقف اتوموبيل مقابل بالا امده است. مگر گاردريل براي محافظت در مقابل خروج اضطراري نيست؟

- یک سری از راننده ها چکش هایی را که برای خروج اظطراری تعبیه شدن از سر جاشون بر میدارن در حالی که این وسیله در چنین مواردی بسیار حیاتی است . پلیس هم هیچ اخطار بهشون نمیده . این وسط یقه ی کی رو بایست گرفت نمی دونم . در ضمن لاستیک های بی کیفیت هم در بازار زیاد شده و متاسفانه راننده ها به اون ها رغبت نشون میدن . خدا به بازماندگانشان صبر بدهد . الهی آمین

- چه آدم های بی منطقی هستید که همه چیز را گردن دولت می اندازید. احتمالا از فردا اگر کسی از پشت بام خونه اش هم بیفته بگید که دولت مقصر بوده که آهن گران شده و طرف نتونسته دور پشت بامش نرده بکشه. واقعا بی منطقی و عوام فریبی تا این حد

- گاردریل قدرت کافی برای جلوگیری از انحراف وسیله نقلیه را دارد اما نه برای اتوبوسی با صد کیلومتر سرعت و بیش از چهل تن وزن که لاستیک ترکیده و چون اسب سرکش روی مانع پرواز میکند.  ضعف پلیس راه که فقط مترصد شکار سواری ها در محدوده اطراف مقر فرماندهی اش است از همه مشهود تر است. تا بحال ندیدم سرباز یا نیروی پلیس راه متوجه ضعف فنی یا صافی لاستیک وسایل نقلیه باشد بخصوص کامیون و اتوبوسها.
ضعف بعدی از شرکت سازنده اتوبوسهاست که احتمالن کانال برق و سیم کشی بدون محافظ در بدنه اتوبوسها نصب میکند. ضعف دیگر
بی توجهی راننده های وسایل نقلیه سنگین است که خود را خدای جاده ها میدانند و با اتومبیلهای مردم کورس رقابت میگذارند.
کشورما از حیث جاده ای یکی از بهترین کشورهای آسیاست اما چرا باید بیشترین آمار تصادف جاده ای را داشته باشیم کسی نمیداند..!

- تسليت عرض ميكنم به خانواده مرحومين ...

- لطفا با احساسات مردم بازي نكنيد،ماهم نياز به موشك ، هواپيماي بي سرنشين داريم و هم امنيت جاده اي،شما كه مخالف هستيد هدف ديگر داريد نه دلسوز حادثه ديدگان

- ضمن تسلیت به بازماندگان این حادثه دلخراش و ارزوی شلامتی برای مجروحان این حادثه باید عرض کنم تعداد کشته و مجروحان اتوبان کرج قزوین در هر چند ماه کمتر از این تعداد نیست . خدا را گواه میگیرم با اتومبیل سواری در این اتوبان مابین تریلرها و اتوبوسها رانندگی کردن دل شیر میخواهد. این اتوبان سی و هفت سال قبل فقط برای تردد سواری ساخته شده بود .

- باز هم حادثه و افسوس از این همه پیشگیری که میشه کرد ولی مثل همیشه تنها چیزی که مهم نیست جون مردمه... چرا نباید اتوبان پر ترددی مثل قم هنوز هم گاردریل داشته باشه به جای بلوک سیمانی که اگه بود شاید این اتفاق نمی افتاد.. چرا نباید اورژانس بین راهی به هلیکوپتر مجهز باشه... چرا...

- اگه همه مردم ایران هم در تصادف یک دفعه بمیرند نه وزیر راه تاسف می خورد نه استفا میدهد و نه عزای عمومی اعلام می شود

- ترخدا کمی هم به فکر مردم خودمان باشید وضع جاده ها / گرانی لاستیک و لوازم یدکی 

- بسمه تعالی  قطار اصفهان تهران لغو شده چرا؟ بعدم سرعت اتوبوسها از حد مجاز بالاتره

- بابا اینا هر کدوم صد تا فک و فامیل و پدر و مادر و ... دارن چرا به جون این مردم اهمیت نمیدین چه چیزی اسلامی تر از اهمیت به جان مردمه .اسلامی کردن که فقط با حجاب نیست با ارزش گذاشتن به انسان میتونید در مسیر اسلام حرکت کنید!تا بعد برسید به چیزای دیگه .هر کی عرضه کار نداره هم نباید تو این حوزه وارد شه بخدا گناهش از زنا بدتره!

- سلام. امروز صبح که این خبر رو دیدم خیلی ناراحت شدم.مطمئناً سرعت بالای اتوبوس باعث شده که شدت تصادف بالا بره. من بارها تو اتوبان با راننده های اتوبوس مواجه شدم که با سرعت 140 یا 150 کیلومتر هم رانندگی میکنند.بعضیاشون هم انصاف ندارن با سواری ها کورس میذارن. نظارت پلیس راه اصلاً توی شب تو جاده ها اونم اتوبانی مثل قم که یکی از پر تردد ترین اتوبان های کشوره خوب نیست و شما به ندرت توی مسیر شب پلیس میبینید. تو روز هم که دوربین میذارن بخاطر جریمه کردنه. واقعاً متأسفم.تصور این صحنه هم سخته . به خانواده این عزیزان تسلیت میگم.من تو مسیر اتوبان تهران کرج و قزوین تردد میکنم. روزی نیست که تصادف منجر به جرح یا فوت نبینم.

- وحشتناکه! وحشتناک!

- با عرض تسلیت به بازناندگان این عزیزان.این حاذثه ها نتیجه مشغول کردن مردم به همدیگر وعدم توجه به شایسنه سالاری میباشد.

- چین بیش از از آمریکا به ملت و مملکت ما آتیش میزنه باز ما دستمون به سمت چینی ها درازه!!!!!

- سلام ضمن تسلیت به بازماندگان . چند روز پیش از تهران به طرف کرج ،یک اتوبوس به خاطر اینکه نمیتوانست در خط سبقت برود در همان خط میانی پشت سر بقیه ماشین ها به طور مداوم نور میزد و فاصله اش را بسیار نزدیک میکرد و رانندگان مجبور میشدند از ترسشان راه را برای او باز کنندو در یک لحظه که به پل های در دست ساخت نزدیک پارک ارم رسید به خاطر باریک شدن اتوبان مجبور شد به سمت باند سبقت متمایل شود و نزدیک بود چند تا ماشین را به گارد ریل بچسباند .باور کنید جوان هائی که توهم میزنند اینطوری رانندگی نمیکنند که بعضی از رانندگان اتوبوس انجام میدهند

- اگه چنين اتفاقي هر كجاي دنيا حتي كشورهاي عقب افتاده رخ داده بود الان همه مسئولان مربوطه استعفا داده بودند فقط بلديم هر روز جلو دوربين حاضر شويم و بگوييم امسال 10 درصد تصادفات كمتر شده پس چرا هنوز مقام اول در دنيا داريم چرا مسئولين ما به فكر خدمات گسترده ريلي نيستند چرا هر روز خدمات را گران مي كنند ولي خدمات را كم مي نمايند؟ چرا كسي در اين مملكت پاسخگو نيست و همه طلب كارند
چرا دولتي كه خدمت به مردم را شعار مي دهد بيانيه اي نمي دهد اقدام عملي براي گسترش رفاه نمي كند.

- از دل درد حرفی واسه گفتن ندارم
راننده های ....
ماشینهای....
مسولین
ترمینال....
جاده های....
ماشینهای....
چه بگم؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها