کد خبر: ۱۶۵۲۴۰
زمان انتشار: ۲۰:۲۰     ۲۳ شهريور ۱۳۹۲
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: ‌ اهل بیت علیهم‌السلام حرمی عام دارند که آن قم است‌ از این رو حرم کریمه اهل بیت مورد عنایت همه معصومین علیهم‌السلام است.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام، همایش رسم خادمی با حضور تولیت و مسئولان و خادمان افتخاری حرم کریمه اهل بیت در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر برگزار شد.

آیت‌الله محمد سعیدی در این همایش با استناد به روایت امام معصوم، قم را حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام معرفی کرد.

وی با بیان اینکه اهل بیت علیهم‌السلام هر کدام دارای حرم خاصی هستند افزود:‌ اهل بیت علیهم‌السلام حرمی عام دارند که آن قم است؛‌ از این رو حرم کریمه اهل بیت مورد عنایت همه معصومین علیهم‌السلام است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) نام‌گذاری کریمه اهل بیت را از دیگر کرامات این آستان مقدس معرفی کرد و گفت: اهل بیت علیهم‌السلام نسبت به نام فاطمه احترام خاصی قائل بودند از این رو انتخاب نام فاطمه بر این بانو از سوی امام معصوم نشان دهنده جایگاه کریمه اهل بیت است.

وی با بیان اینکه برای خدمت در این آستان مقدس، باید بهترین رفتار را در برابر زائران کریمه اهل بیت داشت، افزود: اخلاق خادم در برابر زائران باید به گونه‌ای باشد که گویی یکی از اولیای الهی و یا حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه در مقابل آنها قرار دارد.

آیت الله سعیدی با تأکید بر اینکه اخلاق خادمان نسبت به ضریح مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نیز باید بهترین اخلاق و ادب باشد اظهار داشت: امید است خداوند خدمت در این آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را ذخیره آخرت ما قرار دهد.

خادمان کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در پایان این همایش آیین  خطبه‌خوانی را برگزار کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها