کد خبر: ۱۶۵۵۱۹
زمان انتشار: ۱۲:۴۶     ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
کبری حبیبی در کتاب «روابط دختران و پسران در قرآن» با بهره‌مندی از منابعی مانند قرآن کریم، تفسیر نمونه،‌ سیمای جوانان در تاریخ اسلام،‌ مجلات بشارت، قصه‌های بانوان، گناهان کبیره، مساله حجاب، حماسه حسینی و تفسیر المیزان چگونگی ارتباط دختر و پسر را به عنوان یکی از مهم‌ترین مسایل فرهنگی و اجتماعی بررسی کرده است.
شبکه ایران/ به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در سوره‌های نور، قصص، احزاب، یوسف و مریم، از روابط دختر و پسر سخن به میان آمده است.
در بخشی از این کتاب، آثار حجاب از منظر روان‌شناسان در ابعاد آزادی و پوشش از دیدگاه اخلاق و روان، پوشش و آرامش روانی، پوشش و آرامش روانی اجتماع، نداشتن پوشش و بحران هویت، پوشش و اعتماد به نفس و رنگ پوشش و تاثیر آن بر روان فرد بررسی شده است.
کتاب «روابط دختران و پسران در قرآن» همچنین به موضوعاتی نظیر مساعدت و یاری رساندن، دام زلیخا، تیرهای زهرآلود شیطان،‌ زمین‌های پاک و زمین‌های پلید، دل‌های پاک و دل‌های ناپاک، اختلاط و آمیختگی، تناسب و تشابه اصل و فرع، جلوه‌های حیا، حسن ختام، راهکارهای عملی و ارتباط خیالی می‌پردازد.
نخستین چاپ کتاب «روابط دختران و پسران در قرآن» با شمارگان سه هزار نسخه در 113 صفحه و به بهای 45 هزار ریال به تازگی از سوی انتشارات نقش نگین راهی بازار کتاب شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها