کد خبر: ۱۶۷۱۱۴
زمان انتشار: ۱۷:۳۸     ۳۰ شهريور ۱۳۹۲
به گزارش پایگاه 598، محسن دیانی در نشستی که ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران، کار بسیج را به صورت کلی رفع نیازهای روز جامعه دانست و اظهار داشت: بسیج دانشجویی به دستور امام خمینی(ره) در آذر ماه سال 67 تشکیل شد، در این قطعنامه وظیفه دانشجویان بسیجی مبارزه با استکبار جهانی ذکر شده است.

وی به جنگ نرم اشاره کرد و بیان داشت: حوزه دفاع از سخت به نرم تغییر یافته و در حال حاضر نیاز جامعه فعالیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی است.

مسئول بسیج استان قم مطالبه‌گری که یکی از نکات مهم بسیج دانشجویی در بحث‌های علمی، سیاسی و فرهنگی است را مهم خواند و گفت: دانشجویان فعال در دستگاه‌های مربوطه در حوزه فعالیت‌های علمی و فرهنگی به مطالبه مباحث علمی و پژوهشی که مورد نیاز جامعه است، می‌پردازند.

دیانی افزود: دانشجویان بسیجی با رصد گرایش‌ها در صورت وجود انحراف با رایزنی با مسئولین آنها را رفع خواهند کرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی دانشجویان بسیجی را افسران جنگ دانستند زیرا دانشجویان بسیجی نقش ارزشمندی در جنگ نرم و مبارزه با تهاجمات فرهنگی دارند.

مسئول بسیج استان قم زنده نگه داشتن یاد شهدا و افزایش معنویت در جامعه را مهم قلمداد و خاطرنشان کرد: دانشجویان بسیجی با مطالبه‌گری در فضای فرهنگی مشکلات موجود در فضای فرهنگی را رصد کرده و با کمک مسئولان به حل آنها می‌پردازند.

دیانی آشنا کردن دانشجویان با فضای سیاسی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی را در حوزه‌ فعالیت‌های سیاسی بسیج دانشجویی خواند و بیان داشت: دانشجویان به دنبال فعالیت‌های سیاسی نیستند، بلکه هدف ایجاد فضای سالم سیاسی برای تضارب افکار و آرا است، برای مثال می‌توان به برگزاری 18 تریبون آزاد و کرسی آزاداندیشی و همچنین 20 نشست سیاسی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری در سال گذشته اشاره کرد.

وی به برنامه‌های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: فضا سازی در دانشگاه‌ها، استقبال از دانشجویان جدیدالورود، دیدار با خانواده‌های شهدا، برگزاری زیارت عاشورا و دعای کمیل کنار قبور شهدا، برگزاری مسابقات کتابخوانی از جمله سبک زندگی شهدا، برپایی نمایشگاه‌های هفته دفاع مقدس، فراخوان داستان کوتاه و ... از جمله برنامه‌هایی هستند که بسیج دانشجویی در هفته دفاع مقدس ترتیب داده است.

مسئول بسیج دانشجویی استان قم تعداد دانشجویان بسیجی در استان را 25 درصد خواند و خاطرنشان کرد: 11 گروه جهادی در استان در موضوعات مختلف از جمله فرهنگی و علمی با شرکت در مناطق محروم در تابستان به انجام فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی پرداختند.

دیانی ادامه داد: 286 نفر از دانشجویان به مدت 10 روز در اردوهای جهادی تابستان سال جاری شرکت کردند.

وی افزود: دانشجویان جهادگر در طول سال نیز پنج شنبه‌ها و جمعه‌ها به دنبال پیگیری پروژه‌های ناتمامی که در تابستان انجام داده‌اند، هستند.

مسئول بسیج دانشجویی استان قم به تربیت 80 خبرنگار اشاره کرد و اظهار داشت: این افراد در حوزه‌های مختلف اخبار دانشگاه‌ها را در سطح استان پوشش می‌دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها