کد خبر: ۱۶۷۲۸۳
زمان انتشار: ۲۳:۰۲     ۳۰ شهريور ۱۳۹۲
مدیر شبکه دو سیما از برگزاری جشن تولد ۲۰ سالگی کلاه قرمزی و رونمایی از نوشت‌افزارهای این عروسک تلویزیونی خبر داد.

فارس،‌ نشست خبری تشریح برنامه‌های شبکه دو سیما در نیمه دوم سال جاری امروز بعد از ظهر -شنبه 30 شهریورماه- با حضور علی بخشی‌زاده مدیر شبکه دو، مسعود صباح مدیر گروه مجموعه‌های تلویزیونی، محمد صدری مدیر گروه تله‌فیلم، تاریخ، فرهنگ و هنر، مریم جلالی مدیر گروه خانواده، سعید اشناب مدیر گروه مستند، حبیبی مدیرگروه معارف، آذرمکان مدیرگروه اجتماعی، مختاری مدیر گروه نوجوان، زارعان مدیرگروه کودک و خردسال و نمایندگان رسانه‌های جمعی برگزار شد.

 

**همه بچه های ما، خانه ای روی تپه و راه شیری در نوبت پخش

بنابراین گزارش بخشی‌زاده در این مراسم گفت: ما سه سریال آماده پخش داریم که یکی از آنها همه بچه‌های ما به کارگردانی تاج‌بخش فناییان در 28 قسمت 40 دقیقه‌ای است که از 13مهرماه تا 20 آبان‌ماه پخش می‌شود. سریال دیگر خانه روی تپه به کارگردانی داریوش یاری در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای است که از 9 آذر تا 27 آذر پخش می‌شود. سریال راه شیری نیز به تهیه‌کنندگی رامین عباسی‌زاده و کارگردانی سامان مقدم، حسن برزیده، ایرج کریمی و مونا زندی در 24 قسمت 40 دقیقه‌ای به روی آنتن می‌رود. این سریال اپیزودیک و هر 6 قسمت توسط یک کارگردان کارگرداین شده است و از 26 بهمن تا 22 اسفند روانه آنتن خواهد شد.

 

**کرم پور و کارگردانی سالار، سه سریال در مرحله تولید

وی افزود: ساخت سه سریال دیگر نیز قطعی شده و اگر منابع مالی تأمین شود کار تولید آنها آغاز خواهد شد. یکی از این سریال‌ها گندم‌های خیس نام دارد که به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسین تبریزی در 10 قسمت 45 دقیقه‌ای برای محرم تولید می‌شود و از 12 تا 23 محرم مصادف با 25 آبان تا 6 آذر به روی آنتن خواهد رفت. سریال دیگر سالار نام دارد که به کارگردانی مهدی کرم‌پور و تهیه‌کنندگی محمدعلی اسلامی برای پس از دهه محرم تا انتهای سفر یعنی از 30 آذر تا 2 بهمن تدارک دیده شده است. اثر دیگر شکوه یک زندگی نام دارد که به تهیه‌کنندگی امیرعباس کنی در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای برای پخش در 5 تا 23 بهمن تولید خواهد شد. البته کارگردان این اثر هنوز قطعی نشده است.

 

**سریال کیمیا و پخش در رمضان 93

مدیر شبکه دو اظهار داشت: ما در روزهای منتهی به سال نیز تکرار مجموعه کلاه‌قرمزی 92 را پخش می‌کنیم ضمن اینکه سری جدید این سریال ویژه سال 93 نیز ساخته خواهد شد. جلسه خوبی با حمید جبلی و حمید مدرسی تهیه‌کنندگان این برنامه داشته‌ایم و مجوز ساخت سری جدید آن صادر شده است. ضمن اینکه ما سریال دولت مخفی را داریم که با توجه به مشکلات و موانع مالی ساخت آن متوقف شد و در همین مدت آقای برزیده به دلیل ساخت فیلم سینمایی از ادامه کارگردانی سریال انصراف داد. با توجه به رفع مشکل مالی سریال تصویربرداری بخش‌های باقیمانده به تهیه‌کنندگی راما قویدل از مهرماه آغاز می‌شود.

وی درباره سریال 100 قسمتی شبکه 2 نیز توضیح داد: سریال کیمیا با موضوع سبک زندگی ساخته می‌شود، این سریال لوکیشن‌های فراوانی در تهران و جنوب کشور دارد و باید خرمشهر دوران جنگ ساخته شود. این سریال از اول رمضان 93 در کنداکتور پخش قرار خواهد گرفت.

 

**ساخت 30 سریال منوط به بهبود شرایط مالی است

وی افزود: در شبکه دو سیما نگارش 30 سریال به پایان رسیده است اما به دلیل مشکلات مالی از تولید آنها صرفنظر کرده‌ایم ولی 4 سریال با توجه به فضا و شرایط در دستور کار قرار گرفته است. یکی از آنها سریال سرپناه نام دارد که در قالب طنز توسط سینا سعید وزیری نوشته شده و در قالب 30 قسمت به تهیه‌کنندگی امید غیب‌زاده ساخته می‌شود. سریال گاهی به پشت سرت نگاه کن نیز نوشته سلطانی و تهیه‌کنندگی رضا انصاریان در 26 قسمت تولید خواهد شد، سریال 26 قسمتی دیگری به نویسندگی سپهر محمدی و با نام خونه‌باغ داریم. سریال چهارم نیز توسط اصغر عبداللهی در 17 قسمت نوشته شده است. این سریال کمدی همسفره نام دارد.

مدیر شبکه دو سیما در ادامه سخنانش راجع به فیلم‌های تلویزیونی شبکه دو سیما نیز عنوان داشت: در حوزه فیلم‌های تلویزیونی هفت تله‌فیلم در دستور کار قرار دارد که ماه تلخ، با مضمون پلیسی،‌ مسابقه با مضمون کودک، آخرین زمزمه با داستان مردی که برای تأمین جهیزیه دخترش غسال می‌شود، فریادهای خاموش در خصوص وقایع میانمار، پنجره با مضمون خانوادگی،زیارت و مجموعه سه قسمتی بهترین همسایه دنیا نام دارند.

وی تصریح کرد: در حوزه سریال دو سریال در گروه فرهنگ و تاریخ داریم که یکی از آنها اسیر نام دارد. این سریال 13 قسمت داشته و از مضمون دفاع مقدسی برخوردار است. مجموعه حانیه نیز با موضوع انقلاب اسلامی ساخته می‌شود.

 

**برنامه های کودک رنگین شبکه دو در فصل پاییز

به گزارش فارس،‌بخشی‌زاده در تشریح برنامه‌های گروه کودک شبکه دو نیز عنوان داشت: در فصل پائیز کنداکتور رنگینی نیز خواهیم داشت، برنامه سلام، صبح، مدرسه، ساعت 6 تا 7 صبح پخش می‌شود. سری جدید خاله‌شادونه نیز از باغ پرندگان روانه آنتن می‌شود. این برنامه روزهای فرد ساعت 9 تا 10و 30 دقیقه ویژه خردسالان روی آنتن می‌رود. روزهای زوج نیز برنامه اردشیر و چغا را داریم و ساعت 16 و 10 دقیقه تا 17 عمو مهربان پخش می‌شود. خبرگزاری سنجد نیز یکی دیگر از برنامه‌های ماست، همچنین برنامه فیلتیله 2 که روزهای جمعه ساعت 2 پخش می‌شد اگر بتواند به شرط جذب اسپانسر روزهای پنجشنبه نیز پخش خواهد شد. برنامه عمو پورنگ نیز همچنان خواهد بود ضمن اینکه با راه‌اندازی تلفن عموپورنگ تا به حال یک میلیون و 200هزار دقیقه با این تلفن تماس گرفته شده است. انیمیشن شکرستان هم روزهای تعطیل ساعت 13 و 30 دقیقه پخش خواهد شد.

وی همچنین از توزیع نوشت‌افزارهای مربوط به کلاه‌قرمزی در بازار خبر داد.

 

**جشن تولد 20 سالگی کلاه قرمزی برگزار می شود

در بخش دیگری از این مراسم زارعان درباره برنامه‌های ویژه کودک شبکه دو گفت: شبکه دو سیما برای هفته کودک که از 15 تا 21 مهرماه است تدارک ویژه‌ای در نظر گرفته است، ما امسال سالگرد 20 سالگی کلاه‌قرمزی را همراه با عروسک‌های این مجموعه خواهیم داشت و این مراسم با رونمایی از لوازم‌التحریر کلاه‌قرمزی روز 19 مهر برگزار خواهد شد.

همچنین در این هفته برنامه عموپورنگ از اصفهان پخش خواهد شد و شبکه‌های قرآن و جام جمع نیز ما را یاری می‌کنند.

در ادامه این مراسم مختاری نیز درباره تغییر گرافیک شبکه دو توضیحاتی را ارائه کرد.

بخشی‌زاده در ادامه این مراسم درباره جشن شکوفه‌های که فردا برگزار می‌شود توضیح داد: فردا عمو قناد در اسلام‌شهر حضور دارد و اول مهر هم در 4 نقطه کشور برنامه خواهیم داشت که عمو قناد به مشهد می‌رود در ارومیه خاله‌شادونه حضور پیدا می‌کند عمو مهربان به خوزستان می‌رود و با هماهنگی دفتر ریاست‌جمهوری عمو پورنگ از تهران برنامه خواهد داشت. ضمن اینکه برنامه زنگ تاریخ با مشارکت سروش به کتاب تبدیل خواهد شد.

وی افزود: ما مسابقه کندو، برنامه تلاش ماندگار، برنامه هزارتو و ... را هم خواهیم داشت.

وی افزود: سری سوم زنده باد زندگی از 7 مهر بلافاصله بعد از گفت‌وگوی ویژه خبری پخش خواهد شد و برنامه خونه‌ زندگی نیز تا 18 مهر روی آنتن است. برنامه عصر خانواده نیز برنامه بعد از ظهرهای شبکه دو خواهد ماند ضمن اینکه مجموعه نمایشی با نام من چه کاره‌ام با موضوع جایگاه افراد در خانواده و آسیب‌شناسی رفتار خانواده در 40 قسمت 20 دقیقه‌ای به روی آنتن می‌رود.

به گزارش فارس، در بخش دیگری از این مراسم جلالی در سخنانی گفت:‌ رویکرد برنامه عصر خانواده، خانواده مدبر است و ما برنامه‌ریزی‌های محتوایی برای آن انجام داده‌ایم،‌ شبکه دو متولی خانواده در معاونت سیماست.

بخشی‌زاده در توضیح برنامه‌های گروه مستند شبکه دو نیز عنوان داشت: مستندهای ما متهمین، دوست خوب بچه‌ها، بچه‌های روستا، مرزنشینان، آرام و خروش و حیاط خانه ما، تولیدات گروه مستندات ما هستند که در نیمه دوم سال جاری پخش می‌شوند.

 

**گفت و گوی 3 قسمتی شبکه دو با محمود کریمی

وی همچنین درباره برنامه‌های گروه اجتماعی این شبکه نیز اظهار داشت: برنامه‌های روز از نو، از آسمان ورزش از نگاه دو، همت ماندگار، راه سوم، باز هم زندگی، آهنگ توسعه، مسابقه نشان برتر و خانومی که باشی، تولیدات ما در گروه اجتماعی هستند، همچنین ما در گروه معارف نیز برنامه‌های طاووس بچه‌های مسجد، گنجینه حکمت،‌ ذکر عاشوراییان، بوی محبت و فصل عاشقی را خواهیم داشت. برنامه فصل عاشقی در سه قسمت به گفت‌وگوی دونفره محمود کریمی و رسالت بوذری در حوزه مداحی اختصاص دارد.

به گزارش فارس، در بخش دیگر این مراسم بخشی‌زاده در پاسخ به خبرنگار فارس، راجع به جزئیات کلاه‌قرمزی ویژه سال 93 و حضور عروسک‌های جدید توضیح داد: قطعاً خبرهای خوشی در راه است و ضمن اینکه جشن تولد آن با حضور همه صداپیشه‌های، کارکترها و هنرمندان حامی کلاه‌قرمزی برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگر فارس با این مضمون دیگر سریال راه شیری متعلق به چند سال پیش است که به دلایل نامعلومی ادامه تولید آن متوقف شد و این سریال به بایگانی سپرده شد اظهار داشت: سریال راه شیری متعلق به شبکه دو بود و در مقطعی که ساخته شد شرایط برای پخش آن مهیا نبود اما الآن شرایط مهیاست و سریال در کنداکتور پخش قرار گرفته است. این سریال هیچ حاشیه‌ای نداشت.

بخشی‌زاده در پاسخ به سؤالی درباره ساخت برنامه‌ای که نشانه شبکه دو شود، گفت: ما برنامه‌هایی با بالای 80درصد رضایت و 80 درصد بیننده نظیر عموپورنگ یا فیتیله را داریم در این صورت احتیج به برنامه ویژه دیگری نیست.

وی همچنین درباره تبلیغ در برنامه عموپورنگ گفت: قبول دارم که مشارکت در این برنامه به صورت گل‌درشت است و ما می‌توانستیم بهتر به آن بپردازیم اما در این برنامه به سمت کالاهای بی‌ضرر رفته‌ایم. اگر چیپس و پفک یا نوشابه‌های گازدار را تبلیغ کرده‌ بودیم متهم بودیم.

در این مراسم همچنین اشناب در پاسخ به سؤالی درباره تولید مستندی که قرار بود احسان علیخانی برای شبکه دو بسازد گفت: تلویزیون فراز و فرودهای زیادی از ایده تا تولید تجربه می‌کند و برنامه‌ها دستخوش تغییرات بسیاری می‌شوند. بسیاری از سوژه‌هایی هم که با علی‌خانی درباره آنها صحبت کرده‌ بودیم به ماه عسل امسال شبکه سه رسید.

همچنین جلالی درباره ادامه پخش برنامه‌ای که در زمان انتخابات با موضوع گفت‌وگو با خانواده کاندیداهای ریاست‌جمهوری ضبط شده بود، گفت: این برنامه با پایان دوران انتخابات زمان پخش خود را از دست داده و ما باید به دنبال فرصت دیگری برای موضوعیت یافتن پخش این برنامه‌ها باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها