امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۱۶۷۲۹۴
زمان انتشار: ۲۳:۴۱     ۳۰ شهريور ۱۳۹۲
مدیر شبکه دو سیما به همراه مدیران گروه‌های مختلف این شبکه در نشستی خبری درباره برنامه‌های شبکه دو در آستانه آغاز سال تحصیلی و پاییز و زمستان پیش‌رو توضیح دادند.
مهر، نشست خبری علی بخشی‌زاده مدیر شبکه 2 با حضور مسعود صباح مدیر گروه مجموعه‌های تلویزیونی، محمد صدری مدیر گروه تله‌فیلم و گروه تاریخ، فرهنگ و هنر، مریم جلالی مدیر گروه خانواده، علی زارعان مدیر گروه کودک و خردسال، مختاری مدیر گروه نوجوان، مهدی آذرمکان مدیر گروه اجتماعی، حبیبی مدیر گروه معارف، سعید اشناب مدیر گروه مستند و اهالی رسانه بعد از ظهر امروز شنبه 30 شهریور در شبکه 2 برگزار شد.

بخشی‌زاده در این نشست از پخش مجموعه های "همه بچه های ما" به کارگردانی تاجبخش فنائیان در 28 قسمت 40 دقیقه از 30 مهر تا 20 آبان، مجموعه "خانه ای روی تپه" به کارگردانی داریوش یاری و تهیه کنندگی بهروز مفید در 15 قسمت 45 دقیقه ای از 9 آذر تا 27 آذر، مجموعه "راه شیری" به کارگردانی سامان مقدم، حسن برزیده، ایرج کریمی  و مونا زندی به تهیه کنندگی رامین عباسی زاده در 24 قسمت 40 دقیقه به صورت اپیزودیک از 26 بهمن تا 22 اسفند خبر داد.

برنامه‌های ویژه محرم و صفر

وی افزود: ساخت سه سریال نگارش شده نیز قطعی شده و از طرف معاون سیما مجوز گرفته و منتظر تامین منابع مالی برای آغاز ساخت آنها هستیم. "گندمهای خیس" به تهیه کنندگی و کارگردانی حسین تبریزی در 10 قسمت 45 دقیقه ای برای محرم تولید می شود و از 25 آبان تا 6 آذر پخش خواهد شد. "سالار" به کارگردانی مهدی کرم پور و تهیه کنندگی محمدعلی اسلامی برای پس از دهه محرم تا انتهای صفر از 30 آذر تا 2 بهمن تولید می شود و "شکوه یک زندگی" اثر دیگری است که کارگردان آن هنوز قطعی نشده و به تهیه کنندگی امیرعباس کنی در 15 قسمت 45 دقیقه ای برای پخش از 5 بهمن تا 23 بهمن تولید خواهد شد.

مدیر شبکه 2 از پخش تکرار "کلاه قرمزی" نوروز 92 در هفته پایانی سال خبر داد و گفت: پیش از این نشست جلسه خوبی با حمید جبلی و حمید مدرسی تهیه‌کنندگان "کلاه قرمزی" درباره ویژه نامه نوروز 93 داشتیم.

بخشی زاده یادآور شد: "دولت مخفی" که به خاطر مشکلات مالی متوقف شده بود نیز از مهر ماه تصویربرداری خود را از سر می گیرد. برزیده کارگردان آن از پروژه جدا شده و احتمالا راما قویدل گزینه ما برای کارگردانی ادامه این سریال است. "کیمیا" در 100 قسمت ویژه سبک زندگی و در خصوص زن ایرانی توسط سعید بهبهانی نیا نوشته می شود و جواد افشار آن را به تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی خواهد ساخت. برای این سریال در جنوب کشور کار خواهیم داشت و خرمشهر زمان جنگ را باید بازسازی می‌کنیم.

مدیر شبکه دو از پایان نگارش 32 سریال دیگر خبر داد که به دلیل مشکلات مالی صرفا 4 عنوان از آنها امکان تولید پیدا خواهند کرد.

وی این 4 سریال که در دستور کار برای تولید قرار داد را این چنین معرفی کرد: "سرپناه" نوشته سینا سعید وزیری با بن مایه طنز، "گاهی به پشت سرت نگاه کن" نوشته سلطانی به تهیه کنندگی رضا انصاریان، "خونه باغ" نوشته سپهر محمدی در 26 قسمت 40 دقیقه ای و "هم سفره" به تهیه کنندگی افشین صادقی با متنی از اصغر عبداللهی در 17 قسمت، چهار سریالی است که در دستور کار قرار گرفته اند و همچنین 7 تله فیلم از جمله "ماه تلخ" با مضمون پلیسی برای هفته نیروی انتظامی، "مسابقه" با مضمون کودک، "آخرین زمزمه" درباره روی آوردن یک پدر به شغل غسالی برای تامین جهیزیه دختر خود، "راه خاموش" در خصوص مظلومیت میانمار، "پنجره"، "زیارت و "بهترین همسایه دنیا" برای پخش آماده شده است.

مدیر شبکه دو با اشاره به گروه و فرهنگ و تاریخ این شبکه گفت: "اسیر" در 13 قسمت 45 دقیقه با موضوع دفاع مقدس و "هانیه" در 10 قسمت 45 دقیقه در خصوص انقلاب اسلامی در این گروه تولید خواهند شد.

وی افزود: از برنامه های تازه گروه کودک و خردسال می توان به "سلام، صبح، مدرسه"، سری جدید "خاله شادونه" و "عمو مهربان" برای روزهای فرد، "خبرنگار سنجد" در روزهای زوج، "فیتیله" روزهای جمعه ساعت 2 و پخش در روزهای 5 شنبه به شرط جذب اسپانسر روی آنتن می روند و برنامه "عمو پورنگ" نیز پخش می شود. یک میلیون و دویست هزار دقیقه تماس با تلفن مستقیم "عمو پورنگ" نشان از استقبال مخاطبان از این برنامه دارد و برنامه "جمعه به جمعه" نیز با تغییراتی در دکور و ساختار پخش خواهد شد. همچنین "شکرستان" روزهای تعطیل ساعت 13.30 روی آنتن خواهد رفت.

در ادامه زراعان به تدارک شبکه 2 سیما برای هفته کودک اشاره و اظهار کرد: زیر نظر شورای عالی کودک و نوجوان این هفته را نسبت به سال گذشته پرشکوه تر از 15 تا 21 مهر برگزار می کنیم.سالگرد تولد 20 سالگی "کلاه قرمزی" را همراه با رونمایی از لوازم التحریر "کلاه قرمزی" 19 مهر خواهیم داشت. برنامه "عمو پورنگ" از اصفهان پخش می شود و در این هفته شبکه های قرآن، جام جم نیز شبکه 2 را یاری می کنند.

سنجد خبرنگار به استان‌ها سرک می‌کشد

بخشی زاده در تکمیل سخنان خود گفت: "خبرنگار سنجد" نیز به مراکز استانها سرک می کشد و برنامه با 2 تصویر از یک قاب یکی از تهران و دیگری از شهرستان روی آنتن می رود.

وی افزود: فردا 31 شهریور "جشن شکوفه ها" را خواهیم داشت "عمو قناد" با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در اسلامشهر زنگ مدرسه را می زند روز اول مهر نیز در 4 نقطه کشور برنامه خواهیم داشت از جمله "عمو قناد" در مشهد، "خاله شادونه" در ارومیه، "عمو مهربان" در خوزستان و "عمو پورنگ" منوط به هماهنگی دفتر رئیس جمهور از تهران برنامه خواهند داشت.

وی ادامه داد: برنامه زنگ تاریخ شبکه 2 در مشارکت با انتشارات سروش به کتاب تبدیل می شود. سری جدید "زنده باد زندگی" از 7 مهر "روز زیارتی حضرت رضا" روی آنتن می رود.

بخشی زاده یادآور شد: "خونه زندگی" به هفته ازدواج می پردازد و "عصر خانواده" نیز برنامه خانوادگی بعدازظهرهای ماست. همچنین مجموعه نمایشی 20 دقیقه ای با عنوان "من چه کاره ام" درباره آسیب شناسی رفتار خانواده در گرایش یا عدم گرایش به مواد مخدر در 40 قسمت 20 دقیقه ای  به تهیه کنندگی نجیب زاده پخش می شود.

در ادامه جلالی مدیر گروه خانواده نیز در سخنانی گفت: رویکرد برنامه "عصر خانواده"، خانواده مدبر است و ما برنامه ریز های محتوایی برای آن در نظر گرفته ایم چرا که شبکه 2 متولی امر خانواده بوده و هست. همچنین در حالی که سال گذشته در هفته ازدواج پخش زنده عقد سه زوج را داشتیم گروه خانواده در این هفته نیز ابتکار ویژه ای از خود نشان خواهد داد.

در ادامه بخشی زاده به تشریح ویژه برنامه های گروه مستند پرداخت و گفت: "ما متهمین" به تهیه کنندگی کریم حاتمی نیا در سه برنامه 23 دقیقه ای به راههای جایگزین حبس برای کودکان می پردازد، "دوست خوب بچه" بچه ها را با مشاغل آشنا می کند. "بچه های روستا" گسترش فرهنگ تعاون و مشارکت در خانواده را مد نظر دارد، مجموعه های مستند "مرزنشینان"، آرام و خروش"، "حیات خانه ما "و ... دیگر مستندهای آماده پخش ما است.

مدیر شبکه دو از برنامه های گروه اجتماعی این چنین یاد کرد: روز از نو، از آسمان، سری جدید ورزش از نگاه 2، همت ماندگار، آهنگ توسعه، باز هم زندگی، راه سوم، مسابقه نشان برتر، کافه سئوال و خانمی که شما باشی مجموعه مستندهای آزاده نامداری برنامه هایی هستند که از گروه اجتماعی پخش می شوند.

وی در خصوص گروه معارف توضیح داد: پابوس، بچه های مسجد، گنجینه حکمت، ذکر عاشورائیان، بوی محبت، فصل عاشقی و آینه خانه ویژه برنامه های گروه معارف در نیمه دوم سال هستند.

بخشی زاده در ادامه به رضایت و بیننده بالای 80 درصدی برنامه عموپورنگ اشاره کرد و در خصوص روی آوردن شبکه های تلویزیونی به جذب اسپانسر تصریح کرد: ما در شرایط خاص اقتصادی هستیم. چه اشکالی دارد برخی اسپانسر ما شوند، ما سعی کنیم کالاهایی را تبلیغ کنیم که برای مردم ضرر ندارد گرچه گاهی اوقات متهم می شویم چرا تبلیغاتمان به شکل زیر پوستی تری نیست اما در شرایطی که ما بودجه آنچنانی از دولت نمی گیریم و با بدهی ها و وضعیت کنونی ما، استفاده از اسپانسر غیر قابل اجتناب است.

جلالی مدیرگروه خانواده نیز به این نکته اشاره کرد که حامیان مالی اصرار دارند تبلیغ در لایه اول صورت بگیرد و ورود تبلیغات به لایه های دوم و سوم و جلوگیری از کار گل درشت را نمی پذیرند.

سرنوشت ساخت مستند توسط احسان علیخانی

در ادامه اشناب در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه مستندی که قرار بود احسان علیخانی برای شبکه 2 درباره زندگی آدم های خاص بسازد پس از گذشت یکسال به چه نتیجه ای رسید؟ اظهار کرد: تلویزیون از ایده تا تولید فراز و فرودهای فراوانی را تجربه می کند و اینکه یک ایده در چه قالب و چه شبکه ای تهیه شود دستخوش تغییر می شود. بنابراین بسیاری از سوژه هایی که با علیخانی تلفنی درباره شان صحبت کردیم به "ماه عسل" امسال شبکه 3 رسید.

در ادامه زارعان نیز در پاسخ به پرسش دیگر مهر برای تشریح جشن تولد 20 سالگی کلاه قرمزی گفت: این جشن با حضور همه صداپیشه ها، کاراکترها و هنرمندان حامی کلاه قرمزی برگزار می شود و همزمان با رونمایی از لوازم التحریر او خواهد بود. این اخبار داغی است که همین چند ساعت پیش در گفتگو با جبلی و مدرسی به آنها رسیدیم.

پس از این جلالی مدیر گروه خانواده نیز در پاسخ به پرسش دیگر مهر مبنی بر اینکه تکلیف گفتگو با همسر و فرزندان شش کاندید ریاست جمهوری که در ایام انتخابات مجال پخش نیافت چه می شود؟ توضیح داد: رویکرد این برنامه نشان دادن یک کاندید در قامت فردی از خانواده همچون همسر یا پدر بود. زیرساخت آن گفتگو موقعیت محور بود و با پایان دوران انتخابات بهار پخش آن به سر آمده است. بنابراین ما باید بهار تازه ای چون سالگرد انتخابات، دهه فجر، نوروز و ... بدنبال فرصتی باشیم تا این گفتگوها را پخش کنیم. مثلا در یکی از آن گفتگوها همسر حداد عادل اظهار کرد از کاندید شدن شوهرش راضی نیست. ما بدنبال یک موقعیت استثنایی برای پخش این برنامه های خوب هستیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها