کد خبر: ۱۶۹۲۴۹
زمان انتشار: ۱۸:۵۵     ۰۶ مهر ۱۳۹۲
دزد سابقه داري که در باند بزرگ آپاچي سواران زورگير دستگير و پس از تحمل بيش از يک سال زندان تا زمان رسيدگي کامل به پرونده آزاد شده بود، دوباره با بيش از ۵۰فقره سرقت در دام قانون گرفتار شد.
به گزارش خراسان، دستگيري اين جوان که با پوشيدن لباس هاي سياه و با ظاهري آراسته اقدام به سرقت مي کرد، هنگامي در دستور کار نيروهاي انتظامي قرار گرفت که فردي به کلانتري سناباد مراجعه کرد و گفت: ساعت حدود ۲۰ مورخه 91.12.3 جوان شيک پوشي که لباس مشکي پوشيده و عينک دودي به چشم داشت وارد مغازه ام در بولوار سازمان آب شد و از من اجازه گرفت تا موجودي حساب خود را از دستگاه کارت خوان بگيرد، ولي من به او گفتم دستگاه خراب است. او روز بعد به بهانه خريد پايه هاي دوربين فيلم برداري دوباره وارد مغازه شد، وقتي من براي آوردن کالا به انباري رفتم، او گوشي تلفن همراهم را که حدود يک ميليون تومان مي ارزيد سرقت کرد و با موتورسيکلت هونداي قرمزرنگ از محل گريخت.

بلوچ (شاکي پرونده) ادامه داد: دوربين هاي مداربسته مغازه تصوير او را هنگام سرقت ضبط کرده اند. او سپس اين تصاوير را در اختيار مأموران گذاشت و بدين ترتيب با صدور دستورات ويژه اي از سوي سروان اللهياري (رئيس کلانتري سناباد) گروهي از مأموران تجسس به سرپرستي استوار محمدي مأمور رسيدگي به اين پرونده شدند، در حالي که تحقيقات در اين باره ادامه داشت، افراد ديگري نيز به کلانتري سناباد مراجعه کردند و از سرقت گوشي هاي تلفن با همين شيوه خبر دادند.

 در اين ميان يکي ديگر از شاکيان با مراجعه به کلانتري گفت: جوان ۳۰ساله اي با ظاهري آراسته وارد مغازه ام شد و در يک لحظه گوشي تلفن همراهم را سرقت کرد.

هاشمي افزود: او شب قبل نيز به بهانه پرسيدن قيمت گوشي ها به مغازه ام آمده بود، به همين خاطر چهره او در ذهنم نقش بسته است، مشخصاتي که او ارائه داد بيانگر آن بود که جوان سياه پوش در اين سرقت نيز نقش دارد اما اين پرونده زماني پيچيده تر شد که برخي از شاکيان از زورگيري و تهديد با چاقو توسط متهم تحت تعقيب نيز خبر دادند. در اين حال و با توجه به اهميت موضوع، پرونده سرقت هاي گوشي تلفن به شعبه ۸۰۴ مجتمع قضايي شهيدقدوسي ارجاع و توسط قاضي حسين امام وردي مورد رسيدگي قرار گرفت.

مقام قضايي که پس از مطالعه پرونده و مشاهده تصاوير موجود دريافته بود جوان مذکور از متهمان قبلي پرونده آپاچي سواران زورگير است، بلافاصله دستورات خاصي را براي دستگيري هرچه سريع تر وي صادر کرد. قاضي امام وردي ضمن راهنمايي مأموران تجسس از آنان خواست تا فريب نام هاي جعلي متهم را نخورند چرا که او هر بار خود را با يک نام معرفي مي کند. اين گزارش حاکي است، با دستورات ويژه مقام قضايي، مأموران تجسس عمليات خود را براي دستگيري وي ادامه دادند تا اين که در تاريخ 92.6.19هنگامي که افسر تجسس کلانتري به همراه يکي از شاکيان پرونده در حال شناسايي مخفيگاه وي در خيابان فلسطين بود، ناگهان او را سوار بر موتورسيکلت مشاهده کرد. در اين هنگام متهم فراري که خود را در محاصره پليس مي ديد اقدام به فرار کرد اما مأموران انتظامي در يک عمليات غافلگيرانه وي را دستگير و به کلانتري هدايت کردند. او که ابتدا سعي داشت خود را بي گناه جلوه دهد وقتي در برابر اسناد و مدارک انکارناپذير قرار گرفت، لب به بيان حقيقت گشود و راز تعداد زيادي از سرقت هاي گوشي تلفن را برملا کرد.

متهم فراري در حالي به سرقت بيش از ۵۰فقره گوشي تلفن اعتراف کرد که بررسي هاي پليسي نشان مي دهد او احتمالا بيش از ۱۰۰فقره سرقت مرتکب شده است. متهم اين پرونده که (س. س) نام دارد و به «سياه پوش ۳ دودي» معروف است در اعترافات خود گفت: همه سرقت ها را قبول دارم. من در مناطق آزادشهر، احمدآباد، فلسطين، بولوارمعلم، بولوارسازمان آب، بولوارارشاد، خيابان خيام، فرهاد و ... سرقت کرده ام.

وي درباره ماجراي «۳دودي» نيز گفت: من موادمخدري که مخلوطي از شيشه، هروئين و کريستال است مصرف مي کنم که به آن ۳دودي مي گويند.

بنابر اين گزارش، در پي اعترافات متهم مذکور، مشخص شد که وي با همدستي فردي ديگر و مالخران گوشي هاي مسروقه را از مرزهاي شرقي کشور به افغانستان منتقل مي کردند که تعدادي از اعضاي اين باند نيز در يکي از شهرهاي شرقي خراسان رضوي دستگير شده اند و تحقيقات در اين باره همچنان ادامه دارد.

شاکيان به پليس آگاهي شمال مشهد بروند

با توجه به حساسيت موضوع و سرقت هاي زيادي که توسط متهم انجام شده است، قاضي امام وردي دستور داد تا اين پرونده در پليس آگاهي شمال مشهد واقع در خيابان رسالت ۵۶ مورد رسيدگي دقيق تر قرار گيرد. همچنين قاضي شعبه ۸۰۴ مجتمع قضايي شهيدقدوسي ضمن صدور دستور درج بدون پوشش عکس متهم در رسانه هاي گروهي، از شهروندان خواست در صورتي که گوشي هاي تلفن آنان با اين شيوه سرقت شده است، براي پيگيري پرونده و شناسايي متهم به پليس آگاهي شمال مراجعه کنند. در همين حال جوان ياد شده با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد تا تحقيقات بيشتري درباره سرقت هاي احتمالي ديگر وي انجام شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها