کد خبر: ۱۶۹۸۱۱
زمان انتشار: ۱۲:۲۶     ۰۸ مهر ۱۳۹۲
مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امید در نشست امروز خود در جمع خبرنگاران از انتشار اوراق اجاره چادرملو به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای اولین بار با ضامن غیر بانکی خبر داد.

به گزارش 598 به نقل از فارس، سید محسن فاضلیان در این نشست با بیان اینکه اوراق اجاره صکوک چادرملو دومین اوراق اجاره بزرگ بازار سرمایه است، اظهار داشت: این اوراق برای نخستین بار با ضامن غیربانکی و با ضمانت شرکت‌های گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در بازار سرمایه منتشر می‌شود.

وی شرکت تامین سرمایه امید را به عنوان مشاور عرضه و متعهد پذیره نویس بازارگردان این اوراق و شرکت کارگزاری بانک سپه را عاملیت فروش آن عنوان کرد.

این فعال بازار سرمایه با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بازار سرمایه به لحاظ کمی و کیفی رو به افزایش است، گفت: تنوع ابزارها با معرفی صکوک متناسب با سلایق سرمایه گذاران متنوع تر شده است در چنین شرایطی بازار سرمایه به رسالت اصلی خود که تامین مالی است خواهد رسید.

فاضلیان ادامه داد: هرچند مدت‌ها بانک محور بوده‌ایم اما زمان آن فرا رسیده تا به قابلیت‌های بازارسرمایه و تامین سرمایه‌ها که رسالت اصلی تامین مالی را برعهده دارند، اعتماد و به سوی آنها گام برداریم.

وی در بخشی از سخنان خود در خصوص مزیت اوراق اجاره در مقایسه با سایر منابع تأمین مالی، گفت: اوراق اجاره جزء اوراق بهادار اسلامی است که به پشتوانه دارایی تهیه می‌شود و نسبت به اوراق مشارکت و سایر تسهیلات امکان نکول آن بسیار کمتر است، زیرا دارایی در تملک نهاد واسط قرار می‌گیرد و در صورت عدم انجام تعهدات، سرمایه سرمایه‌گذاران محفوظ است.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امید با تاکید بر با نام بودن این اوراق که موجب کاهش ریسک خواهد شد، گفت: نرخ سود در نظر گرفته شده برای این اوراق 20  درصد و پرداخت سود آن هر سه ماه یکبار از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی خواهد بود.

فاضلیان زمان انتشار این اوراق را از روز سه شنبه نهم مهرماه اعلام کرد و افزود: سرمایه‌گذاران می‌توانند با مراجعه به شرکتهای کارگزاری نسبت به خرید اوراق اجاره چادرملو اقدام کنند.

* اوراق اجاره برای احداث دو کارخانه

بشیری راد، رئیس دفتر برنامه و بودجه شرکت چادرملو نیز در خصوص هدف  انتشار این اوراق، تصریح کرد: انتشار این اوراق برای اجرای دو طرح عمده شامل طرح احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی با ظرفیت تولید یک میلیون و 600 هزار تن در سال و طرح احداث کارخانه تولید فولاد با ظرفیت تولید یک میلیون تن در سال است.

وی در خصوص مبلغ کل سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای اجرای این طرح ها، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده مبلغ 6 میلیون و 632 هزار و 728 میلیون ریال است که تامین مبلغ 150 میلیارد تومان آن از طریق انتشار اوراق اجاره و مابقی از طریق افزایش سرمایه و منابع داخلی شرکت در دستور کار قرار گرفته است.

بشیری راد با بیان اینکه طرح احداث کارخانه فولاد 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است  زمان راه‌اندازی آن را نیمه دوم سال 93 عنوان کرد.

رئیس دفتر برنامه و بودجه شرکت چادرملو همچنین به راه اندازی واحد احیا هم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه نمی‌خواهیم گندله از این سایت خارج شود، اقدام به راه اندازی واحد احیا کرده‌ایم که هم اکنون 5 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها