کد خبر: ۱۷۲۰۴۳
زمان انتشار: ۰۹:۵۳     ۱۶ مهر ۱۳۹۲
نمایندگان محترم!
اکثر نمایندگان مجلس بعد از مصاحبه با خبرنگاران متواری و ضدانقلاب، اینگونه استدلال می‌کنند که آن خبرنگار و یا آن رسانه را نمی‌شناخته‌اند که این عذر بدتر از گناه، حداقل برای اعضای کمیسیون امنیت ملی است.

به گزارش 598، وبلاگ سرزمین شلمچه نوشت: در حالی همواره مصاحبه نمایندگان مجلس با خبرنگاران فراری و ضدانقلاب که در خدمت رسانه‌های بیگانه فعالیت می‌کنند مورد ملامت و انتقاد مردم و اصحاب رسانه قرار گرفته و البته به معضلی برای کشور تبدیل شده است که این انتقادها مسمر ثمر نبوده است و همچنان مصاحبه برخی نمایندگان محترم مجلس با خبرنگاران متواری ادامه دارد.

حداقل انتظار مردم در بین نمایندگان مجلس از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس است که فراخور کمیسیونی که برای فعالیت در مجلس انتخاب کرده‌اند نسبت به خبرنگاران ضدانقلاب که به موجب اقدام علیه ملت ایران و پادوی رسانه‌های بیگانه شهرت رسانه‌ای یافته‌اند حساس بوده و با رعایت ملاحظات امنیتی با آنها مصاحبه نداشته باشند. چرا که اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌بایست نسبت به حداقلی ترین مسائل امنیتی حساس بوده و از گفت وگو و تبادل اطلاعات با خبرنگارانی که در وابستگی‌شان به جریان ضدانقلاب تردیدی نیست، پرهیز کنند.

اکثر نمایندگان محترم بعد مصاحبه با خبرنگاران متواری و ضدانقلاب، اینگونه استدلال می‌کنند که آن خبرنگار و یا آن رسانه را نمی‌شناخته‌اند که این عذر بدتر از گناه- حداقل برای اعضای کمیسیون امنیت ملی است- است. اینکه مثلا آن نماینده محترم عضو کمیسیون امنیت ملی آن سایت مشهور ضدانقلاب را که حتی به ارتباط با سرویس‌های جاسوسی شهرت دارد را نشناسند، این سؤال در ذهن تداعی می‌شود که آن نماینده محترم بر حسب چه ذهنیتی وارد کمیسیون امنیت ملی مجلس شده است؟ آیا نماینده‌ای که خط و خطوط رسانه‌ی سرویس‌های جاسوسی و ابزارهای به اصطلاح‌ رسانه‌ی آنها را نشناسد برای حضور در کمیسیون امنیت ملی مجلس شایستگی حداقلی را دارد؟ تردیدی نیست که ندارد و ماجرا از آنجا تلخ تر می‌شود که خبرنگاران شهرت یافته ضدانقلاب حتی خودشان را پیش از مصباحبه برای نمایندگان محترم معرفی می‌کنند تا متهم به رفتار غیرحرفه‌ای نشوند.

نمایندگان محترم توجه داشته باشند که اولاً، خبرنگاران ضدانقلاب با پیش شماره 00 با آنها، تماس حاصل می‌کنند(چون اکثرشان پناهنده هستند) و در ثانی در اکثر فایل ‌های صوتی که از مصاحبه‌های نمایندگان منتشر می‌شود، روشن است که حضرات ضدانقلاب، خود را به طور حقیقی معرفی می کنند. بنابراین لازم است که نماینده محترم از طرف مقابلش بخواهد که علاوه هویت شخصی و هویت حقوقی‌ و رسانه متبوعش را نیز مشخص کند که متاسفانه اینطور نمی‌شود.

برای نمونه، یکبار که خانم م-ع از خبرنگاران متواری و ضدانقلاب با چند عضو کمیسیون امنیت ملی مصاحبه گرفته بود، نگارنده بعد از بررسی موضوع طی گفت‌وگوی فیس ‌بوکی به آن خبرنگار گفتم، افرادی که با آنها مصاحبه کرده‌اید مدعی هستند که شما خودتان را معرفی نکرده‌اید؟ ایشان در پاسخ فایل صوتی مصاحبه‌هایشان را فرستاد، استماع کردم و متاسفانه  همانظور بود که پیش بینی می کردم. این خبرنگار قبل از شروع مصاحبه خودش (حقیقی)را معرفی کرده و بی دقتی با آن نمایندگان محترم بوده است.

به نظر می‌رسد با توجه به آسیب‌های که از طریق مصاحبه با خبرنگاران ضدانقلاب متوجه کشور می‌شود، لازم است یکبار برای همیشه کمیسیون امنیت ملی و یا کمیسیون تدوین آئین‌نامه، برای پایان دادن به این مصاحبه‌ها که اهداف گوناگونی از قبیل کسب اطلاعات محرمانه، مشروعیت بخشیدن به رسانه‌های ضدانقلاب و ورود به مسائل حساس و امنیتی کشور در قالب مصاحبه انجام می‌شود، اقدامی قانونی کند تا با اندک نمایندگان بی‌دقت که بدون توجه به پیش شماره و اطلاع حداقلی از جایگاه حقیقی و حقوقی فردی که با او تماس گرفته به مصاحبه تلفنی مبادرت می کنند، برخورد شود. چرا که در غیر اینصورت ممکن است افسران اطلاعاتی و جاسوسی سرویس‌های بیگانه نیز به اسم خبرنگار به نمایندگان محترم به گفت‌وگو بنشینند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها